Ajax - ADO Den Haag 13-04-2014
Moderator: mods
-
Re: Ajax - ADO Den Haag 13-04-2014
Nou nou... wij zijn Ajax, wij zijn de beste.... wat een angsthazerij.
Deze pakken we wel, met de gebruikelijke gallery play die we gewend zijn van Frankie en z'n kids.
Deze pakken we wel, met de gebruikelijke gallery play die we gewend zijn van Frankie en z'n kids.
Whitey on the moon.
Net zoals vorig seizoen bedoel je?GangstaRiB schreef:Nou nou... wij zijn Ajax, wij zijn de beste.... wat een angsthazerij.
15 mei 2011.
Liesveld is de arbiter van dienst trouwens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Fräser: 'Met goed gevoel naar A'dam'
ADO Den Haag reist zondag met veel vertrouwen af naar Amsterdam. De hofstedelingen zijn al negen wedstrijden ongeslagen en dat allemaal onder de nieuwe trainer Henk Fräser.
'Ik heb afstand genomen van de term Fraser-effect', zegt de oefenmeester in de Voetbal International, die zondag geen zin heeft in festiviteiten in de hoofdstad. 'We gaan met een goed gevoel naar Amsterdam, wij willen het feestje verstoren', klinkt het vastberaden uit de mond van Fräser. 'Niemand rekent op een goed resultaat van ons, helemaal nu niet. Juist daar moeten wij kracht uit putten.'
Toch wil de trainer niet extra graag winnen vanwege zijn Feyenoord-verleden. 'Het is geen geheim dat ik een Feyenoord-hart heb, maar dat staat los van mijn respect voor Ajax. Als je voor de vierde keer op rij kampioen wordt, is dat een bijzondere prestatie. Ik hoop dat ook de fans elkaar met respect zullen behandelen.'
Ik heb er over het algemeen ook een prima gevoel bij als gekke Henkie weer eens naar Amsterdam komt. Dat waren doorgaans mooie wedstrijden. 

Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Ik heb dat Ado in het stadion tegen Groningen zien spelen, die kunnen er geen klote van, 4-0.
YNWA
Inderdaad een erg matige ploeg, Mike van Duinen uitgezonderd kunnen de meeste spelers er behoorlijk weinig van. Hebben desondanks wel vrij veel jongens rondlopen die makkelijk weten te scoren.
Mocht iemand zich nog afvragen waarom Maurice Steijn eigenlijk ontslagen is door Ado... Na 3:21 minuten hoor je waarom ze in Den Haag vinden dat zelfs Henk Fräser een heel wat betere uitstraling heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=Mdzr0-8ZhkM
Het verhaal over de bijen dat vervolgens aan bod komt is overigens ook wel de moeite waard.
http://www.youtube.com/watch?v=Mdzr0-8ZhkM
Het verhaal over de bijen dat vervolgens aan bod komt is overigens ook wel de moeite waard.

- Jinne
- Site Admin
Zouden we stiekem toch nog een schakelmomentje met Eindhoven krijgen deze keer? Dat we Wijnaldum dan nu voor PSV zien scoren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
24 Hours before the matchday bij het Nationaal Monument op de Dam:

Geslaagde mars voor klassieke logo
Zaterdagmiddag werd in het centrum van Amsterdam een grote supportersmars gehouden ten behoeve van de terugkeer van het klassieke logo. Ajax Showtime was erbij en schoot wat plaatjes.
Om half twee werd er verzameld op het Waterlooplein. De aanwezigen werden nadrukkelijk verzocht om zich van hun beste kant te tonen. Gekscherend werd omgeroepen: 'Vandaag zijn we even een uur lang pet- en sjaalsupporters, morgen is dat weer anders'. De stoet liep van het Waterlooplein, langs de Amstel en het Rokin, naar de Dam. De sfeer was gemoedelijk en het gezang van de groep was luid en duidelijk hoorbaar door de stad. Toeristen en winkelend publiek keken toe met open mond en opgeheven smartphones.
De politie was in grote getale aanwezig en flankeerde de stoet te paard. Langs de smalle straten en over de trambanen in het centrum waren de paarden een hinderlijke factor. Vooral het door een supporter zo genoemde 'stagepaard' zorgde voor dreiging: twee dames, die niet eens aan de mars meededen, werden bijna overlopen door het ongetemde beest. Gezien het feit dat er ook veel dames en jonge kinderen meeliepen, was de keuze om de stoet te begeleiden met paarden een nogal ongelukkige.
Eénmaal aangekomen op de Dam groepeerden de fans zich rondom een gigantisch megadoek. Daar werd de groep nog kort toegesproken, waarna iedereen zich weer verenigde centraal op het doek. Met een paar van de bekende songs werd de mars beëindigd en werd er stiekem al wat voorbereid op de (eventuele) festiviteiten van zondag. De mars duurde uiteindelijk een uur en heeft Amsterdam flink wakker geschud. Na de supporters in het stadion zijn nu ook Amsterdammers in de stad waarschijnlijk wel klaar voor de terugkeer van het klassieke logo.
Championsday

Championsday

Ik zou het prachtig vinden als het oude logo zou terugkeren. Maar ik geef het initiatief eerlijk gezegd weinig kans. De vraag komt al jaren vanuit supporters. Maar volgens mij heeft Ajax niet echt interesse.
Vanmiddag pakken we in ieder geval "gewoon" de drie punten. Geen gala voorstelling maar een degelijke overwinning. Kan nu al genieten van de dubbele gevoelens bij PSV - Feyenoord. Deze keer zijn de PSV supporters aan de beurt voor het dubbele gevoel dat ze met een goed resultaat zorgen voor een feestje in Amsterdam.
Vanmiddag pakken we in ieder geval "gewoon" de drie punten. Geen gala voorstelling maar een degelijke overwinning. Kan nu al genieten van de dubbele gevoelens bij PSV - Feyenoord. Deze keer zijn de PSV supporters aan de beurt voor het dubbele gevoel dat ze met een goed resultaat zorgen voor een feestje in Amsterdam.

Nil volentibus arduum
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Voor diegene die vanmiddag in de Arena zitten veel plezier..
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ach, die PSV supporters willen de wedstrijd gewoon winnen. Kampioen wordt Ajax toch wel, dat kunnen zelfs zij uitrekenen.
En Marc Overmars is een sluwe vogel, die wil zoveel mogelijk geld binnen hengelen. Komend seizoen gaat Ajax alle records breken wat betreft de verkoop van shirts. In de zomer kopen een hoop fans weer het nieuwe shirt met Aegon erop, na de winterbreak staat er een andere sponsor op of wellicht geen sponsor. De grote groep gekken die altijd elk shirt moeten en zullen hebben zal ook dan weer naar de winkel gaan.
Daarom moet je de wijziging van het logo en verandering van het shirt gewoon tijdens het seizoen doen, of net als Napoli in eerste instantie een 3e shirt invoeren waar dit prachtige logo op staat en vervolgens een heleboel wedstrijden in dat 3e shirt gaan spelen (Napoli zie ik, zelfs bij thuiswedstrijden, erg vaak in hun 3e shirt lopen). Stapsgewijs een andere logo invoeren dus, zo haal je er het meeste uit!
Ik geef het initiatief wel veel kans. Toen een aantal jaren terug de actie fel gevoerd werd was het Uri Coronel die zei "Deze discussie gaat niet gevoerd worden". Nu hebben reeds een aantal sleutelfiguren van het huidige Ajax al uitgesproken dat ze het oude logo mooier vinden.Marillion schreef:Ik zou het prachtig vinden als het oude logo zou terugkeren. Maar ik geef het initiatief eerlijk gezegd weinig kans. De vraag komt al jaren vanuit supporters. Maar volgens mij heeft Ajax niet echt interesse.
En Marc Overmars is een sluwe vogel, die wil zoveel mogelijk geld binnen hengelen. Komend seizoen gaat Ajax alle records breken wat betreft de verkoop van shirts. In de zomer kopen een hoop fans weer het nieuwe shirt met Aegon erop, na de winterbreak staat er een andere sponsor op of wellicht geen sponsor. De grote groep gekken die altijd elk shirt moeten en zullen hebben zal ook dan weer naar de winkel gaan.
Daarom moet je de wijziging van het logo en verandering van het shirt gewoon tijdens het seizoen doen, of net als Napoli in eerste instantie een 3e shirt invoeren waar dit prachtige logo op staat en vervolgens een heleboel wedstrijden in dat 3e shirt gaan spelen (Napoli zie ik, zelfs bij thuiswedstrijden, erg vaak in hun 3e shirt lopen). Stapsgewijs een andere logo invoeren dus, zo haal je er het meeste uit!

- Monkey Tonk
Het oude logo is fraaier. Maar ik wil het eigenlijk pas terug als de Europese verhoudingen weer geljkgetrokken zijn, zodat Ajax internationaal weer mee kan tellen. Ieder jaar opnieuw kun je op je vingers natellen dat er in de halve finale van de CL alleen teams uit Spanje, Duitsland, Italie, en Engeland staan. Wat mij betreft is dat een karikatuur, dus heb ik geen probleem met een stripachtig logo. Alleen is het voor mij een protestlogo. Er klopt niets van dat Ajax, door de EU, in Europa voor spek en bonen meedoet. Het echte logo hoort bij een oppermachtig Ajax, maar daar bestaat op het ogenblik het klimaat niet voor. Komt wel weer. Niks blijft altijd hetzelfde.
(wat een gelul, he? lol)
(wat een gelul, he? lol)
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik ben er klaar voor, op naar Amsterdam en op naar de 33e!
Veel plezier iedereen vandaag!

Veel plezier iedereen vandaag!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Lekker aan het bier in het Posthoornkerk en dan meteen door naar de Arena. Veel succes en vooral veel plezier allemaal!!

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Gelukkig geef je het zelf al een beetje aan, maar.....leg eens uit?Monkey Tonk schreef:. Alleen is het voor mij een protestlogo. Er klopt niets van dat Ajax, door de EU, in Europa voor spek en bonen meedoet.
(wat een gelul, he? lol)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Thom schreef:Gelukkig geef je het zelf al een beetje aan, maar.....leg eens uit?Monkey Tonk schreef:. Alleen is het voor mij een protestlogo. Er klopt niets van dat Ajax, door de EU, in Europa voor spek en bonen meedoet.
(wat een gelul, he? lol)
Bosman-arrest?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik hou me niet zo bezig met oud of nieuw logo, maar een mooie actie en dito spandoek is het!Cruijff schreef:24 Hours before the matchday bij het Nationaal Monument op de Dam:

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus