Zoek en gij zult vinden.wimpey schreef:Quote?Demosthenes schreef: Door het huidige beleid, de kritiek was toch juist dat het allemaal te "druistig" was, daarom moest o.a. Robin Pronk vertrekken, er werd te snel de aanval gezocht (Nee, niet via een lange bal)
Ajax - Celtic 06-11-2013
Moderator: mods
-
Re: Ajax - Celtic 06-11-2013
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dat zal lastig gaan als dat de reden niet was.Demosthenes schreef:Zoek en gij zult vinden.wimpey schreef:Quote?Demosthenes schreef: Door het huidige beleid, de kritiek was toch juist dat het allemaal te "druistig" was, daarom moest o.a. Robin Pronk vertrekken, er werd te snel de aanval gezocht (Nee, niet via een lange bal)
Precies. Een eigen 'waarheid' ergens op los laten is niet zo lastig. Een quote vinden die die 'waarheid' onderbouwt blijkbaar wel.Arthur schreef: Dat zal lastig gaan als dat de reden niet was.
Hier maar:

De Jong: 'als team kunnen we goede gevoel misschien terugkrijgen met mij in de spits'
Siem de Jong zinspeelt in De Telegraaf op een terugkeer naar de spitspositie. "Als team kunnen we misschien het goede gevoel terugkrijgen met mij in de spits. Ik ben toch iemand die meer in de bal komt. Dat hebben we de laatste jaren ook wel eens gedaan en ik moet zeggen dat Kolbeinn vanaf links ook een aantal keren gevaarlijk werd. Dus wie weet, is dat een optie."

Wat denken we, zal De Boer overstag gaan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Als dat dan maar niet voor 1 wedstrijdje is ... Ben trouwens benieuwd JC heeft het in zijn column over " Omdat er tijdens de opbouw en het positiespel nog te weinig automatismen zijn ".Dat doe je, maar dat is mijn mening, ten eerste met spelers die daar ook bekwaam genoeg voor zijn, en daarnaast door steeds de zelfde spelers te gebruiken.
Blij met de punten ...
Ik hoop inderdaad dat De Jong naar de spits gaat. Is eerder ook vaak de sleutel tot succes geweest. Dan kunnen we de bal voorin tenminste bij iemand kwijt.
Nil volentibus arduum
Middenveld maar overslaan dan?
Gewoon Hoesen in de spits, Siem en Klaassen erachter. Blind daar weer achter. Fischer op rechts. Andersen op links. En gewoon wat directer spelen en daarnaast ook een tegenstander opjagen zodat er fouten worden gemaakt.
Gewoon Hoesen in de spits, Siem en Klaassen erachter. Blind daar weer achter. Fischer op rechts. Andersen op links. En gewoon wat directer spelen en daarnaast ook een tegenstander opjagen zodat er fouten worden gemaakt.
IK GELOOF!!!!!!
Boerrigter fit: 'ik zie uit naar de Arena'
4 november 2013 -Twee weken geleden ontbrak hij bij het Champions League duel tussen Celtic en Ajax vanwege een enkelblessure. Woensdag is hij er wel bij in de Arena. 'Hartstikke leuk. Ik ben na de wedstrijd in Glasgow nog even in de Ajax-kleedkamer geweest om met wat jongens te babbelen. Ik zie uit naar de Arena.
Blij met de punten ...
Ik zeg het al maanden, zolang je met Sigthorsson in de aanval speelt kan je geen verzorgd aanvalsspel verwachten. Daarvoor kan hij simpelweg veel te weinig.
Ik zou voorlopig kiezen voor een middenveld met Blind, Serero en Klaassen, met dien verstande dat Serero er zo snel als maar mogelijk is uitmoet voor Duarte. In de aanval kies je voor Fisher, De Jong en Andersen.
Ik zou voorlopig kiezen voor een middenveld met Blind, Serero en Klaassen, met dien verstande dat Serero er zo snel als maar mogelijk is uitmoet voor Duarte. In de aanval kies je voor Fisher, De Jong en Andersen.
Alternatief zou nog zijn Hoesen in de spits, De Jong op het middenveld laten en Serero naar de bank. Met Klaassen heb je een veel slimmere speler op je middenveld. Serero is echt te licht.
Nil volentibus arduum
Ik moet eerlijk zeggen dat Klaassen de meeste indruk op mij heeft gemaakt in de jeugd. Maar daar liet hij zien dat hij zich makkelijk tussen de linies door beweegt, functionele techniek en hij pakt makkelijk een doelpunt mee. Serero heeft niets van dat. Nu Klaassen wat ritme lijkt te pakken zou ik hem wel wat meer in actie willen zien. Bij Serero heb ik niet het idee dat het kwartje nog gaat vallen. Al laat ik me graag verrassen.
Nil volentibus arduum
Is Schöne inmiddels helemaal afgeschreven door iedereen op het middenveld? Misschien is Schone niet zo bewegelijk als een Serero, maar ik denk dat hij meer spelinzicht en een beter schot heeft.
Ik snap ook niet waarom hij niet speelt. Laat hem desnoods lekker Blind controleren.
IK GELOOF!!!!!!
Liever Schöne dan Serero wat mij betreft. Dat ben ik met je eens. Zonder nu lyrisch te worden over Schöne. Hij is vooral erg bruikbaar. Maar ook niet meer dan dat. De ideale twaalfde man eigenlijk.
Nil volentibus arduum
Boilesen valt vooralsnog ook tegen. Maar tegen die snelle Schot lijkt het me wel handig als hij speelt. En aangezien ze zonder 10 spelen zou ik Blind dus centraal neerzetten.
IK GELOOF!!!!!!
Valt tegen is volgens mij een understatement.Boilesen staat gewoon te blunderen ...
Blij met de punten ...
Ik noem het voorlopig nog even "roestig". Maar het lijkt me een goed plan als hij de komende weken beter spel laat zien. Het elftal zou er baat bij hebben want dat geeft dan de optie om Blind op het middenveld te gebruiken.
Nil volentibus arduum
Als hij nog roestig is is er jong AJAX om te ontroesten ... Dit kost punten ...
Blij met de punten ...
Eens. Dat die jongen kan voetballen staat buiten kijf, maar tegen Twente en Vitesse staat ie aan de basis van de tegengoals.999 schreef:Als hij nog roestig is is er jong AJAX om te ontroesten ... Dit kost punten ...
wimpey schreef:Eens. Dat die jongen kan voetballen staat buiten kijf, maar tegen Twente en Vitesse staat ie aan de basis van de tegengoals.999 schreef:Als hij nog roestig is is er jong AJAX om te ontroesten ... Dit kost punten ...
Ik vind hem dit seizoen tot dusver geen schim van zichzelf in de pak m beet 10 wedstrijden die hij voor zijn blessure in het eerste speelde. Lijdt enorm veel balverlies door ballen proberen te geven die duidelijk niet gaan lukken. Valt echt heel vaak op bij hem, helaas, dat hij structureel voor de verkeerde oplossing kiest. Het is echt te hopen dat het een vormkwestie is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
De Jong en Klaassen op het middenveld is vragen om problemen. Dan heb je op het middenveld niemand die de bal opeist (of het nu zo goed is dat Serero die persoon is laat ik even in het midden). Klaassen en De Jong moeten door hun loopacties vrijkomen om de bal te verkrijgen. Die moeten dan zo goed als allemaal komen van onze laatste linie. Tja... ik zie daar weinig vruchtbaars uitkomen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Marillion schreef:Ik hoop inderdaad dat De Jong naar de spits gaat. Is eerder ook vaak de sleutel tot succes geweest. Dan kunnen we de bal voorin tenminste bij iemand kwijt.
Grote kans van wel. Broer Ronald nam hier in Studio Voetbal al een voorschotje op door met duidelijke woorden te stellen dat Siem de Jong in de spits bepaalde dingen kan die Kolbeinn Sigthórsson totaal niet beheerst. Dan blijft over de vraag wat Frank met Sigthórsson gaat doen. Duikt die woensdagavond op als linksbuiten of mag hij gaan banken?Duke schreef:Wat denken we, zal De Boer overstag gaan?
Het spelinzicht, schot en de spelhervattingen van Lasse Schöne zijn inderdaad van een kwaliteit die heel wat andere Ajax spelers ontberen. Die corners van Viktor Fischer lijken werkelijk nergens op. Corners die door Schöne genomen worden zijn dermate scherp en goed geplaatst dat een veterstrikkende Denswil zomaar de 1-0 tegen AC Milan kan binnenkoppen.Rutger schreef:Is Schöne inmiddels helemaal afgeschreven door iedereen op het middenveld? Misschien is Schone niet zo bewegelijk als een Serero, maar ik denk dat hij meer spelinzicht en een beter schot heeft.