Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ajax - FC Utrecht 06-10-2013

Bericht door Yopi » do okt 03, 2013 9:29 am

Marillion schreef:Het was dan ook zo duidelijk als wat. Als dát voortaan altijd een strafschop is dan gaan we korfbaluitslagen krijgen. Iedere corner een penalty!
Wij hier thuis zagen meteen dat het geen strafschop was. Daar hadden we niet eens een herhaling voor nodig.

Milan pakt een punt, niet door goed voetballen maar door smeerlapperij. Een belangrijke speler uit de wedstrijd schoppen, een schwalbe... :kots:

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 03, 2013 6:59 pm

Bert schreef:Het zou natuurlijk belachelijk - en onterecht - zijn om Van der Hoorn nu geforceerd niet op te stellen.
Of wel op te stellen.

Jongen heeft tot dusver laten zien absoluut niet positioneel te kunnen verdedigen. Dat mag ie in JA dus proberen onder de knie te krijgen. Niet in Ajax-1 natuurlijk.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 03, 2013 7:02 pm

Yopi schreef: Wij hier thuis zagen meteen dat het geen strafschop was. Daar hadden we niet eens een herhaling voor nodig.
Dan zal jullie thuis ook niet ontgaan zijn dat VDH bij ieder duel z'n handen gebruikte en aan een Shirt hing. Hij zat ook steeds veel te kort op Balotelli.

Verdedigen doe je vooral met je hoofd. VDH nam veel te veel risico's in de duels.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 03, 2013 8:22 pm

Hij viel zeker niet best in. Volledig mee eens. Maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat Utrecht een spits zal opstellen die over wat minder kwaliteiten beschikt.

Mijn belangrijkste argument om hem te laten spelen is om het elftal zoveel mogelijk intact te laten. Daarbij moet die jongen in een doorsnee eredivisie potje toch redelijk overeind kunnen blijven. Ook als hij nog moet wennen aan de speelstijl.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 8:39 am

Marillion schreef:Hij viel zeker niet best in. Volledig mee eens. Maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat Utrecht een spits zal opstellen die over wat minder kwaliteiten beschikt.

Mijn belangrijkste argument om hem te laten spelen is om het elftal zoveel mogelijk intact te laten. Daarbij moet die jongen in een doorsnee eredivisie potje toch redelijk overeind kunnen blijven. Ook als hij nog moet wennen aan de speelstijl.
Ajax heeft hem vorig seizoen uitgebreid gevolgd, hij speelde toen alleen maar wedstrijden tegen teams uit de eredivisie en blijkbaar deed hij dat zo goed dat Ajax er miljoenen voor over had, dan moet hij nu na maanden (individuele) trainingen het aan kunnen om tegen diezelfde spitsen te kunnen voetballen, die zijn toch niet ineens beter geworden, hij is toch niet in die paar maanden slechter geworden? Jonge spelers maken fouten, hij dus ook.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr okt 04, 2013 8:43 am

wimpey schreef:Dan zal jullie thuis ook niet ontgaan zijn dat VDH bij ieder duel z'n handen gebruikte en aan een Shirt hing. Hij zat ook steeds veel te kort op Balotelli.

Verdedigen doe je vooral met je hoofd. VDH nam veel te veel risico's in de duels.

Dat klopt. Maar we hebben het wel over een jonge speler die net komt kijken op dit niveau. En Balotelli is niet zomaar iemand.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik op dit moment denk: we hebben een aankomende topper in huis. Het zal heel wat beter moeten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2013 8:49 am

Demosthenes schreef:
Marillion schreef:Hij viel zeker niet best in. Volledig mee eens. Maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat Utrecht een spits zal opstellen die over wat minder kwaliteiten beschikt.

Ajax heeft hem vorig seizoen uitgebreid gevolgd, hij speelde toen alleen maar wedstrijden tegen teams uit de eredivisie en blijkbaar deed hij dat zo goed dat Ajax er miljoenen voor over had, dan moet hij nu na maanden (individuele) trainingen het aan kunnen om tegen diezelfde spitsen te kunnen voetballen, die zijn toch niet ineens beter geworden, hij is toch niet in die paar maanden slechter geworden? Jonge spelers maken fouten, hij dus ook.
Dat zou je zeggen. Enige is dat de omgeving nu natuurlijk anders is. Hij speelt niet bij Utrecht maar voor Ajax. De Druk is hoger, hij speelt met meer ruimte in zijn rug. De verwachtingen liggen simpelweg hoger. De vraag is of hij daar aan kan voldoen. Ik heb daar eerlijk gezegd zo mijn twijfels over maar ben wel van mening dat we hem nu gewoon moeten opstellen als onze eerste keuze niet beschikbaar is.

We dreigen net in iets van een betere vorm terecht te komen. Zou zonde zijn als we nu op meerdere plaatsen het elftal gaan wijzigen.
Nil volentibus arduum

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr okt 04, 2013 9:04 am

Volgens mij moeten we ook niet vergeten dat hij elke keer invalt. Als verdediger al helemaal niet makkelijk. En dan ook nog eens tegen een van de luwste spitsen van Europa. Ik geef het je te doen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 9:26 am

El Clavo schreef:Volgens mij moeten we ook niet vergeten dat hij elke keer invalt. Als verdediger al helemaal niet makkelijk. En dan ook nog eens tegen een van de luwste spitsen van Europa. Ik geef het je te doen.
Alderweireld tegen Zlatan (twee jaar geleden?) vond ik ook een ongelijke strijd.
Dat zou je zeggen. Enige is dat de omgeving nu natuurlijk anders is. Hij speelt niet bij Utrecht maar voor Ajax. De Druk is hoger, hij speelt met meer ruimte in zijn rug. De verwachtingen liggen simpelweg hoger.
Hij is gescout, omdat daar juist zijn kwaliteiten liggen, anders had het TH wel een ander genomen, want alleen al in Argentinië zullen goedkopere alternatieven zijn geweest, maar die verdedigen niet op de Nederlandse manier (met die ruimte in de rug vind ik het tegenwoordig bij Ajax wel meevallen, welke centrale verdediger meldt zich regelmatig op het middenveld? De backs knijpen ook nog eens)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2013 9:40 am

Scouten is deel één. De praktijk is voorlopig dat hij het erg moeilijk heeft. Of hij daar doorheen komt zullen we moeten afwachten. Voorlopig speelt hij niet of nauwelijks in het eerste en dat zal niet zijn omdat hij zoveel indruk maakt op De Boer.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 04, 2013 9:57 am

We hebben het hier over een twintigjarige (!) verdediger, met één vol seizoen Eredivisie in de benen, bij Utrecht. Mag hij wat tijd krijgen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 9:59 am

Bert schreef:We hebben het hier over een twintigjarige (!) verdediger, met één vol seizoen Eredivisie in de benen, bij Utrecht. Mag hij wat tijd krijgen?
De vraag is of Ajax die jongen had moeten halen. Of beter gezegd: of hij zich gaat ontwikkelen tot een waardevolle kracht. Kan Ajax dit niveau van verdediger niet opleiden? Of een beter niveau?

Ik vond VDH in Utrecht regelmatig sterk spelen. Ik schrik van de speler die ik in Ajax-shirt zie. Clueless in een woord.

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 12:36 pm

Persco FdB:

Mikey Mike vervangt Moisander tegen Utreg. :blush.gif: Moisander is volgens FdB na de interlandperiode weer fit. En volgens FdB deed VDH tegen Balotelli niets verkeerds. :blush.gif:

Veltman zit weer bij de selectie. Duarte wordt zaterdag nog getest, Serero zit ook weer bij groep van 19.

De Boer: 'Poulsen kan zondag spelen'. 'Misschien is dit wel de moeilijkste positie van allemaal. Je moet verdedigen, aanvallen en coachen.' Poulsen is nog steeds de eerste keus voor die plek. Hij brengt een bepaalde drive met zich mee, die we af en toe gemist hebben in de ploeg. Wie er nog meer op zijn plek kunnen spelen? 'Lasse, maar ook Daley Blind. Van Jong Ajax zijn dat Bazoer, Sporkslede, De Kamps, Lobotka.'

'Nu zien mensen eigenlijk pas hoe belangrijk Christian Eriksen voor Ajax was. Sommigen vonden van niet, maar ik heb dat altijd verdedigd.' 'Ik denk dat Eriksen het nu ook fysiek aan kan, dat zag je ook in de 1e wedstrijden. Qua techniek en mentaal zat het al goed.'

Over Utrecht: 'Het is een lastige tegenstander en ze halen vaak wat speciaals naar boven tegen Ajax. Het zijn speciale wedstrijden.'

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 04, 2013 12:42 pm

wimpey schreef:Persco FdB:

Mikey Mike vervangt Moisander tegen Utreg. :blush.gif: Moisander is volgens FdB na de interlandperiode weer fit. En volgens FdB deed VDH tegen Balotelli niets verkeerds. :blush.gif:
:biggthumpup.gif: terecht.

Fijn dat ook Veltman er weer bij is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 12:45 pm

Over Utrecht: 'Het is een lastige tegenstander en ze halen vaak wat speciaals naar boven tegen Ajax. Het zijn speciale wedstrijden.'
Ik zag een opstelling (volgens mij is Bulthuis geschorst) als:
Ruiter - Derijck - Bulthuis - Markiet - Heerings - Toornstra - Ayoub - Mulenga - De Ridder - Oar - Van der Gun
http://plazilla.com/ajax-fc-utrecht--er ... g-prognose

Van der Gun: jaren geleden weggestuurd, Derijck, verhaal is bekend; De Ridder ex-De Graafschap, wtf is Markiet? Heerings? Leuk dat Oar meedoet.

Spelers van het vorige Utrecht hadden het over de ideale looplijnen die Utrecht tegen Ajax heeft, is het zo simpel? Ik geloof daar niet in, Utrecht kan ook het huidige Ajax oprollen, dat er in drie jaar niet in competitieverband is gewonnen zegt mij niet veel. Moet FdB de beelden van Utrecht tegen die Luxemburgse club maar eens bekijken?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2013 1:27 pm

Het is wel zo dat Utrecht vaak wat extra's heeft tegen Ajax. Zowel uit als thuis kunnen ze zich dan ineens meer motiveren. Neemt niet weg dat wij gewoon moeten winnen als je beide teams bekijkt.
Nil volentibus arduum

Laudrup

Bericht door Laudrup » vr okt 04, 2013 1:55 pm

2003-2004: Ajax - FC Utrecht 1-0
2004-2005: Ajax - FC Utrecht 1-1
2005-2006: Ajax - FC Utrecht 1-4
2006-2007: Ajax - FC Utrecht 2-0
2007-2008: Ajax - FC Utrecht 2-0
2008-2009: Ajax - FC Utrecht 1-1
2009-2010: Ajax - FC Utrecht 4-0
2010-2011: Ajax - FC Utrecht 1-2
2011-2012: Ajax - FC Utrecht 0-2
2012-2013: Ajax - FC Utrecht 1-1

Geen al te best rijtje :excited.gif:
15 mei 2011.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr okt 04, 2013 2:02 pm

ik ga voor een simpele 4-0

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 04, 2013 3:19 pm

Ik ben ook positief gestemd! :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 3:45 pm

WP_LeGeNd schreef:ik ga voor een simpele 4-0
Lijkt mij ook geen probleem, maar sommigen zien extra krachten bij Markiet en Heerings!?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr okt 04, 2013 4:32 pm

wimpey schreef:Persco FdB:

Veltman zit weer bij de selectie. Duarte wordt zaterdag nog getest, Serero zit ook weer bij groep van 19.

De Boer: 'Poulsen kan zondag spelen'. 'Misschien is dit wel de moeilijkste positie van allemaal. Je moet verdedigen, aanvallen en coachen.' Poulsen is nog steeds de eerste keus voor die plek. Hij brengt een bepaalde drive met zich mee, die we af en toe gemist hebben in de ploeg. Wie er nog meer op zijn plek kunnen spelen? 'Lasse, maar ook Daley Blind. Van Jong Ajax zijn dat Bazoer, Sporkslede, De Kamps, Lobotka.'

'Nu zien mensen eigenlijk pas hoe belangrijk Christian Eriksen voor Ajax was. Sommigen vonden van niet, maar ik heb dat altijd verdedigd.' 'Ik denk dat Eriksen het nu ook fysiek aan kan, dat zag je ook in de 1e wedstrijden. Qua techniek en mentaal zat het al goed.'

Enoh is kennelijk geen optie meer. Niet dat het zo'n geweldenaar is, maar veel minder dan Poulsen is hij ook niet.

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 04, 2013 5:14 pm

Misschien heeft ie te lang op toilet gezeten?
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 11:46 pm

LucaS schreef:Misschien heeft ie te lang op toilet gezeten?
Leg uit, ben blijkbaar kwijt waar het om gaat.

Enoh krijgt iedere maand zijn salaris, maar zal bij een transfer niets meer opleveren (Geen club betaalt "iets" voor een speler die niet wordt opgesteld): kapitaalvernietiging, hij had voor € 2 miljoen wel verkocht kunnen worden (op basis van wat in de media is verschenen over de vraagprijs, hij is international van Kameroen)

LucaS

Bericht door LucaS » za okt 05, 2013 6:20 am

In het interview met Derksen en de Boer, was het voornaamste bezwaar van de Boer tegen El H zo'n beetje dat hij eens in de rust veel te lang op toilet verbleef.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za okt 05, 2013 8:16 am

LucaS schreef:In het interview met Derksen en de Boer, was het voornaamste bezwaar van de Boer tegen El H zo'n beetje dat hij eens in de rust veel te lang op toilet verbleef.
Wist ik niet. bedankt. Zoiets als Van der Sar had tijdens het interview met Derksen?

Plaats reactie