AZ - Ajax (Johan Cruijff Schaal) 27-07-2013
Moderator: mods
Re: AZ - Ajax (Johan Cruijff Schaal) 27-07-2013
Is dat echt maar een week verschil? Valt best mee dan inderdaad. Nu moet ik zeggen dat het potje rondom de Cruyff schaal mij wel vaker overvalt. Ik zit gewoon mentaal nog in de zomerstop. Potje van zaterdag ga ik ook niet zien want ik had m'n vriendin al een uitgebreid etentje beloofd. Prima offer voor de rest van het seizoen. Ik laat immers een duel om een prijs liggen!Jinne schreef:Zeggen we niet ieder jaar dat het zo vroeg is? Terwijl het seizoen uiteindelijk altijd wel begin augustus begint. Door het WK starten we nu een week eerder ivm vorig seizoen.gaizka schreef:We beginnen vrij vroeg inderdaad, mede vanwege het WK. In Engeland beginnen ze echter een maand later en spelen ze ook nog eens meer wedstrijden, dan moet je er echter voor kiezen om geen winterstop te houden...

Nil volentibus arduum
De enige scheidsrechter die ons vorig seizoen een penalty gaf999 schreef:Liesveld fluit ...

15 mei 2011.
- Jinne
- Site Admin
Twee penalties in 1 wedstrijd zelfs. Hopelijk hebben we ons quotum niet al na de JC schaal al verbruikt.Laudrup schreef:De enige scheidsrechter die ons vorig seizoen een penalty gaf999 schreef:Liesveld fluit ...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Jinne
- Site Admin
In vergelijking met vorig seizoen wel. Toen speelde we op 10 augustus tegen AZ. De play-offs zijn hier natuurlijk voor een groot deel oorzaak van, want als je de competitiestart voor die tijd kijkt dan begonnen we meestal wel pas halverwege of zelfs eind augustus. Toen waren er voor mijn gevoel wel meer doordeweekse wedstrijden. Door de internationale agenda zitten die nu vaak ook al dicht getimmerd (ook al vliegen al onze clubs er voor de winter al uit).Marillion schreef:Is dat echt maar een week verschil?Jinne schreef:Zeggen we niet ieder jaar dat het zo vroeg is? Terwijl het seizoen uiteindelijk altijd wel begin augustus begint. Door het WK starten we nu een week eerder ivm vorig seizoen.gaizka schreef:We beginnen vrij vroeg inderdaad, mede vanwege het WK. In Engeland beginnen ze echter een maand later en spelen ze ook nog eens meer wedstrijden, dan moet je er echter voor kiezen om geen winterstop te houden...
- Ajaciedjuh
Ajax.nl
- Veltman is eerste keus als Toby alsnog weggaat.
- Boilesen hoger in de pikorde dan Denswil. Voordeel voor Boilesen is dat hij zowel linksback, alsook links centraal goed uit de voeten kan.
- Klaassen eerst minuten maken in JA.
- Sana zal ook bij JA komen.
- Andersen staat hoger in de pikorde (ondanks dat hij een gedeelte van de voorbereiding heeft gemist)
Dit zal wel de basis worden:
----------- Vermeer
- Ricardo - Toby - Moisander - Blind
------------- Poulsen
- Siem ---------------------- Eriksen
- Bojan ---- Kolbeinn --- Fischer
Bank: Cillessen, Veltman, Boilesen, Serero, Schöne, Andersen, Hoesen.
Voorzichtige conclusies:Selectie Ajax voor Johan Cruijff Schaal
26 juli 2013
Frank de Boer heeft zijn selectie voor de Johan Cruijff Schaal rond. Bij de achttien namen geen Derk Boerrigter. Hij ontbreekt vanwege een enkelblessure.
Selectie AZ - Ajax (Johan Cruijff Schaal, Amsterdam ArenA, zaterdag 27 juli 20.00 uur).
Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Viktor Fischer
Christian Eriksen
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Bojan Krkic
Joël Veltman
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Daley Blind
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Thulani Serero
- Veltman is eerste keus als Toby alsnog weggaat.
- Boilesen hoger in de pikorde dan Denswil. Voordeel voor Boilesen is dat hij zowel linksback, alsook links centraal goed uit de voeten kan.
- Klaassen eerst minuten maken in JA.
- Sana zal ook bij JA komen.
- Andersen staat hoger in de pikorde (ondanks dat hij een gedeelte van de voorbereiding heeft gemist)
Dit zal wel de basis worden:
----------- Vermeer
- Ricardo - Toby - Moisander - Blind
------------- Poulsen
- Siem ---------------------- Eriksen
- Bojan ---- Kolbeinn --- Fischer
Bank: Cillessen, Veltman, Boilesen, Serero, Schöne, Andersen, Hoesen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Unibet zegt:
AZ wint inzet maal 7.40
Gelijkspel na 90 minuten inzet maal 4.65
Ajax wint inzet maal 1.38
Indien AZ scoort zien de Bookmakers de nieuwe speler Babalj als meest waarschijnlijke persoon om dat doelpunt te maken.
Wanneer je Ajax met minimaal 2 doelpunten verschil laat winnen krijg je 2.02 keer je inzet, winnen we met 3 goals (of meer) verschil dan is de uitkering maar liefst 3.45.
AZ wint inzet maal 7.40
Gelijkspel na 90 minuten inzet maal 4.65
Ajax wint inzet maal 1.38
Indien AZ scoort zien de Bookmakers de nieuwe speler Babalj als meest waarschijnlijke persoon om dat doelpunt te maken.
Wanneer je Ajax met minimaal 2 doelpunten verschil laat winnen krijg je 2.02 keer je inzet, winnen we met 3 goals (of meer) verschil dan is de uitkering maar liefst 3.45.
Ik heb er zin in!
(Hoewel niet zoveel dat ik er naartoe ga
)
(Hoewel niet zoveel dat ik er naartoe ga

- Ajaciedjuh
Moisander is een twijfelgeval (onwillige spier). Denswil staat standby.
Benieuwd of hij dan Boilesen centraal zet of Denswil.
Benieuwd of hij dan Boilesen centraal zet of Denswil.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik ook! Sterker nog, dit is de enige Arena-wedstrijd van Ajax dit seizoen waarin ik niet hoef te werken (want officieel neutraal stadion) dus ik kan lekker bier drinken vooraf HEEUUUUUUUJJJJJJJ!!!!!Arthur schreef:Ik heb er zin in!
(Hoewel niet zoveel dat ik er naartoe ga)
Dat wordt effe wennen, maar ik ga er van genieten.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Als Frank consequent is in zijn beleid zet hij Denswil neer. Boilesen is immers linksback.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Letten jullie wel op het warmte protocol?
Misschien ook rubberen tegels plaatsen op de Arena Boulevard voor het geval er toch nog iemand onwel raakt en omvalt?Het belooft deze hele week nog warm te worden en ook tijdens de strijd om de Johan Cruijff Schaal wordt een temperatuur van rond de 27 graden verwacht. Om de strijd tussen bekerwinnaar AZ en landskampioen Ajax voor iedereen gezellig en feestelijk te laten verlopen roepen Ajax, KNVB, AZ en de Amsterdam ArenA bezoekers op rekening te houden met de weersverwachting.
Enkele tips:
* Drink twee liter vloeistof per dag, ook als u geen dorst heeft. Matig het gebruik van alcohol. Bij de ingangen van de Amsterdam ArenA wordt, als uitzondering op het reguliere beleid, het meenemen van één blikje of flesje frisdrank of water per persoon toegestaan.
* Vermijd inspanning, vooral tussen 12:00 en 16:00 uur, de warmste uren van de dag.
* Blijf uit de hitte: zoek op tijd schaduw op, zeker tussen 12:00 en 16:00 uur.
* Zorg voor luchtige kleding en draag eventueel een hoed of pet.
Bron: AN
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Tsjonge, er wordt net gedaan of we om 14.00 uur smiddags in de Gobi-woestijn spelen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Jinne
- Site Admin
Haha. Voor 27 graden al. Alsof we een stel eskimos zijn die morgen in een ijsberenbontjas naar de ArenA komen.
- AT Toto winner 09/10
Paternaliserende toestand. Nu zegt die hele wedstrijd mij weinig, maar ik denk dat ze toch wel een beetje gek hadden opgekeken als ik inderdaad mijn hoed (ik heb een witte Toyo Braid Fedora van HBY uit Miami) op zou zetten. Die draag ik alleen in de zomer af en toe op straat of op vakantie.
Gewoon die twee liter vloeistof per dag aan bier naar binnen werken paar uur voor de wedstrijd, heb je gegarandeerd geen last meer van de warmte ...
Blij met de punten ...
- AT Toto winner 09/10
Moeten we iets zoeken achter het feit dat Veltman wel, en Van der Hoorn niet bij de selectie zit?
Een momentopname, lijkt me. Ajax investeert geen 3,8 miljoen in Mike van der Hoorn om hem week in week uit met Jong Ajax tegen tegenstanders als Telstar en Helmond Sport te laten voetballen.
In deze column laat de vaste Ajax watcher van NUsport weten dat spelers als Veltman, Denswil, Klaassen en Hoesen zich de afgelopen weken op weten te trekken aan het hoge niveau bij Ajax op de training. Mogelijk heeft Van der Hoorn iets langer nodig om de stap van een club als Utrecht naar Ajax te maken, ik heb opzich wel vertrouwen in Mike.
Ook al winnen we de laatste seizoenen erg weinig competitiewedstrijden van die gasten, het verschil tussen FC Utrecht en Ajax is nog wel behoorlijk. Dat ze bij Utrecht zelf ook moeite hebben om weer op niveau te komen hebben we gisteravond mogen aanschouwen tegen Differdange uit Luxemburg.
In deze column laat de vaste Ajax watcher van NUsport weten dat spelers als Veltman, Denswil, Klaassen en Hoesen zich de afgelopen weken op weten te trekken aan het hoge niveau bij Ajax op de training. Mogelijk heeft Van der Hoorn iets langer nodig om de stap van een club als Utrecht naar Ajax te maken, ik heb opzich wel vertrouwen in Mike.
Ook al winnen we de laatste seizoenen erg weinig competitiewedstrijden van die gasten, het verschil tussen FC Utrecht en Ajax is nog wel behoorlijk. Dat ze bij Utrecht zelf ook moeite hebben om weer op niveau te komen hebben we gisteravond mogen aanschouwen tegen Differdange uit Luxemburg.

Tenzij hij een blessure heeft is het in ieder geval geen teken dat hij het makkelijk oppakt. Maar goed, het heeft geen zin om het te overhaasten. Als hij er meteen in komt en hij debuteert slecht dan heeft hij meteen een naam te pakken en kom daar maar eens vanaf. Zeker zolang Alderweireld er gewoon nog is kan hij rustig proberen aan te pikken. Op basis van de paar beelden die ik van hem heb gezien heb ik mijn twijfels maar de tijd zal het leren.
Nil volentibus arduum
Je hoort overigens nergens berichten of de naamgever van dit schaaltje hem wel of niet komt uitreiken. Het is al de nodige jaren geleden dat JC himself aanwezig was bij deze wedstrijd.
Wedje maken of hij morgen wel of niet komt? Ik gok van wel, mocht ik er naast zitten dan krijgt degene die de weddenschap met me aangaat op vrijdag 2 augustus voor Ajax-Roda 2 koude biertjes van me. Als ik de weddenschap win hoef ik er maar eentje terug.
Wedje maken of hij morgen wel of niet komt? Ik gok van wel, mocht ik er naast zitten dan krijgt degene die de weddenschap met me aangaat op vrijdag 2 augustus voor Ajax-Roda 2 koude biertjes van me. Als ik de weddenschap win hoef ik er maar eentje terug.

Je had er een lokatie bij moeten noemen. Als een nieuwe at-er uit Sidney dit zou lezen en je zou verliezen woren het twee dure biertjesCruijff schreef:Je hoort overigens nergens berichten of de naamgever van dit schaaltje hem wel of niet komt uitreiken. Het is al de nodige jaren geleden dat JC himself aanwezig was bij deze wedstrijd.
Je had er een lokatie bij moetenml noemen. Als een nieuwe at-er uit Sidney dit zou lezen en je zou verliezen woren het twee dure biertjesCruijff schreef:Je hoort overigens nergens berichten of de naamgever van dit schaaltje hem wel of niet komt uitreiken. Het is al de nodige jaren geleden dat JC himself aanwezig was bij deze wedstrijd.
Ik las ergens dat hij niet zou komen.
IK GELOOF!!!!!!
Ah, dat bericht ben ik tot op heden nog niet tegengekomen. Moet zeggen dat het wel erg stil blijft terwijl het inmiddels al zaterdag is, dat zou er dan eerder op duiden dat hij inderdaad niet komt. Daarom ga ik maar niet met 5 of 15 verschillende AT-ers wedden maar de eerste 3 of 4 die het aandurven roepen maar! 
@ M: het in ontvangst nemen van de biertjes vindt plaats aan de Zuidzijde van de Arena of vlakbij het standbeeld van Bobby Haarms op vrijdag 2 augustus ergens tussen 18:55 en 19:45 uur.

@ M: het in ontvangst nemen van de biertjes vindt plaats aan de Zuidzijde van de Arena of vlakbij het standbeeld van Bobby Haarms op vrijdag 2 augustus ergens tussen 18:55 en 19:45 uur.