Ik kom af en toe nog steeds mensen in het dagelijks leven tegen die zo redeneren trouwens.

Moderator: mods
Ja, maar dan ben je er dus nog niet. Hij moet die uitgoal ook nog op twee verschillende manieren meegerekend hebben.Thijs schreef:Ik ken dit verhaal niet, maar als ik logisch nadenk dacht Menzo dus dat uit-doelpunten letterlijk dubbel telden (voor 2 dus?).
Dat waag ik toch te betwijfelen. Het hele Nederlands elftal speelde toen namelijk in Nederland. En dan heb ik niet alleen over de eerste 11, maar om de hele kern van 40-50 spelers die ooit in aanmerking waren gekomen of ooit in aanmerking zouden gaan komen.Arthur schreef:Ik geloof dat ook wel. Als je beelden van halverwege de jaren '80 terugziet dan lig je in een deuk van het niveau. Vergeleken daarbij hebben we zelfs nu nog een topcompetitie.
Kowalczyk schreef:Ja, maar dan ben je er dus nog niet. Hij moet die uitgoal ook nog op twee verschillende manieren meegerekend hebben.Thijs schreef:Ik ken dit verhaal niet, maar als ik logisch nadenk dacht Menzo dus dat uit-doelpunten letterlijk dubbel telden (voor 2 dus?).
De redeneertrant moet als volgt geweest zijn: "In Zweden verloren we met 1-0. Thuis wonnen we met 3-1, maar die uitgoal telt dubbel: da's dus 3-2. Dan is de totaalstand 3-3, maar dan wint Malmö dus op uitgoals."
![]()
Ach, die goeie ouwe Stan...
K.
Ja, dat klote Bosman arrest he....Natuurlijk waren dat niet allemaal topspelers (op dat moment), maar ik denk echt wel dat er tien keer zo veel kwaliteit en talent in de Eredivisie was op dat moment als nu.
Welnee. Dat is echt vroeger-was-alles-beter romantiek.Natuurlijk waren dat niet allemaal topspelers (op dat moment), maar ik denk echt wel dat er tien keer zo veel kwaliteit en talent in de Eredivisie was op dat moment als nu.