Vitesse - Ajax 31-01-2013 KNVB Beker
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Re: Vitesse - Ajax 31-01-2013 KNVB Beker
Komen er verder wat Vitesse-supporters naar de wedstrijd? Lijkt me een mooi 'tripje', zeker omdat je natuurlijk al sinds 1871 geen Europees voetbal meer hebt gehaald.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Weet ik niet. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je in Emmen op donderdagavond grote drommen Ernhemmers kunt verwachten. Is vanuit Arnhem toch ook nog iets van 150 kilometer (?) rijden, dus het is nauwelijks te doen als je gewoon moet werken. Vitesse en Gelredome hebben zichzelf wel weer behoorlijk voor lul gezet met hun gehannes.
Zou wel humor zijn als dit potje wordt afgelast. Dan kan men een week later alsnog in het Gelredome gaan ballen. 

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Precies. Heel slim om een onverwarmd veld te kiezen. Is Bony er ook weer bij...
De burgemeester schijnt beide partijen een verplichte buscombi op te leggen.
Nou, dat zal me een populaire wedstrijd worden! Een verplichte buscombi naar Emmen voor de beker op een koude donderdagavond, wie wil dat nu niet!
Nou, dat zal me een populaire wedstrijd worden! Een verplichte buscombi naar Emmen voor de beker op een koude donderdagavond, wie wil dat nu niet!
Ze hadden de wedstrijd net zo goed op een veldje in Zeist zonder publiek kunnen spelen. Maar dat wilde de KNVB weer niet..
- InnerHarbour
Wouter schreef:De burgemeester schijnt beide partijen een verplichte buscombi op te leggen.

YNWA
-
Haha, en het dan gek vinden dat Drenthe zo economisch achtergesteld is. Komen dus hooguit 300 toeschouwers op af.Wouter schreef:De burgemeester schijnt beide partijen een verplichte buscombi op te leggen.
Geef dat stuk alsjeblieft aan Duitsland.

-
Inderdaad een raar verhaal dat burgemeester Billy Heinkneuter van Emmen een beetje gaat zitten bepalen in welke plaats Ajax-supporters moeten opstappen.De Supportersvereniging Ajax (SVA) spant een kort geding aan tegen de burgemeester van Emmen. Wat burgervader Cees Bijl betreft zijn Ajaxfans slechts welkom voor het bekerduel met Vitesse als ze bij de Amsterdam Arena op de bus stappen voor een verplichte buscombi.
Alternatief
De KNVB-bekerwedstrijd Vitesse - Ajax wordt donderdag 31 januari om 20.45 uur gespeeld aan de Meerdijk in Emmen. De Gelredome is niet beschikbaar omdat de opbouw voor een dancefeest dan al in volle gang is. Ook thuisclub Vitesse is niet blij met de verplichte combi voor zijn supporters en heeft ook een verzoek ingediend om de vervoersregeling te versoepelen.
Vertegenwoordigers van de Supportersvereniging Ajax weigeren akkoord te gaan met de vervoersregeling die de burgemeester van Emmen oplegt. Hij biedt geen mogelijkheid voor een alternatieve opstapplaats. Ajaxfans komen uit het hele land en zijn nu verplicht om via de Amsterdam Arena naar Emmen te reizen. Met alternatieve opstapplaatsen zijn goede ervaringen, in het bijzonder met de uitwedstrijd tegen Vitesse.
"Door een kort geding aan te spannen hoopt de SVA een soepelere vervoersregeling voor Ajaxfans af te dwingen," aldus de advocaat van SVA, Thomas van Vugt van AMS Advocaten.
De SVA voelt zich gesterkt door een eerdere uitspraak van de rechter. PSV-supporters vochten in 2005 een combiverplichting voor Heracles Almelo-uit met succes aan. De rechter bepaalde dat de bevoegdheid van een burgemeester niet verder gaat dan de eigen gemeentegrenzen.
Daarop konden PSV-fans alsnog per auto afreizen naar Almelo. Slechts voor het laatste stuk stapten ze in de bus. Kortom, zolang Ajacieden per bus de gemeente Emmen binnenkomen voldoen de uitsupporters aan de opgelegde combiverplichting, of de burgemeester dat nu leuk vindt of niet.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Nu ja, Billy Heikneuter is natuurlijk wel verantwoordelijk voor de openbare orde in zijn gemeente, dus kan me wel voorstellen dat hij, al was het maar voor de bühne (kijk Emmense gemeenteraad! Ik heb alles gedaan om die doorgesnoven pillenslikkende gevaarlijke gekken uit de Randstad aan de Rand van de Stad op te laten vangen, maar de rechter verbood mij deze gang van zaken! Mij treft geen blaam voor het spoor van vernielingen dat het addergebroed door ons liefelijke Emmen heeft getrokken!) iets probeert.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Twee gespeeld, nul punten.
Voor de competitie hebben we er helaas niets meer aan, maar ik stel voor dat we deze dan maar winnen. Drie keer in één seizoen verliezen van Vitesse is me echt wat teveel van het goede.
Voor de competitie hebben we er helaas niets meer aan, maar ik stel voor dat we deze dan maar winnen. Drie keer in één seizoen verliezen van Vitesse is me echt wat teveel van het goede.
Nil volentibus arduum
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nu ja, Billy Heikneuter is natuurlijk wel verantwoordelijk voor de openbare orde in zijn gemeente, dus kan me wel voorstellen dat hij, al was het maar voor de bühne (kijk Emmense gemeenteraad! Ik heb alles gedaan om die doorgesnoven pillenslikkende gevaarlijke gekken uit de Randstad aan de Rand van de Stad op te laten vangen, maar de rechter verbood mij deze gang van zaken! Mij treft geen blaam voor het spoor van vernielingen dat het addergebroed door ons liefelijke Emmen heeft getrokken!) iets probeert.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Graag nu wel gewoon met een spits spelen. Voor mij heeft de beker wel importantie, de Kuip met ruim 10.000 Ajacieden bezoeken blijft toch altijd leuk.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heeft Ajax ooit drie ontmoetingen tegen een tegenstander in één seizoen verloren?Marillion schreef:Twee gespeeld, nul punten.
Ja, tegen ons. Twaalf jaar geleden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitesse_in ... en_2000/01
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitesse_in ... en_2000/01
Dat was zeker wraak voor de 12-1 uit het begin van de jaren '70? 

De enige importantie die ik zie, is dat de wedstrijd van afg. zondag een make or break van de rest van het seizoen kan zijn. Is de ploeg geknakt (break)? Of komt er een reactie, zoals vorig seizoen na de 0-2 tegen Utrecht (make)? Die beker kan me gestolen worden, het resultaat is van ondergeschikt belang morgen. Qua veldspel en bezetting moet je morgen een fundament vinden voor de competitie en de UEFA Cup.Alexander schreef:Graag nu wel gewoon met een spits spelen. Voor mij heeft de beker wel importantie, de Kuip met ruim 10.000 Ajacieden bezoeken blijft toch altijd leuk.
-
De T.wo 30 jan 2013, 06:00
Vitesse-Ajax in troosteloos decor
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
De bekerwedstrijd Vitesse-Ajax wordt morgen in een troosteloos decor afgewerkt. Voor de (verplaatste) kwartfinale in Emmen zijn iets meer dan 2000 kaarten verkocht, waardoor het imago van het nationale bekertoernooi een opdoffer krijgt.
Ter vergelijking: in het seizoen 2011/’12 lokte Jupiler Leagueclub FC Emmen gemiddeld 2384 supporters naar het Univé Stadion.Na het spectaculaire competitietreffen tussen de Arnhemmers en Amsterdammers in het Gelredome (3-2), zei Vitesse-smaakmaker Theo Janssen nog uit te kijken naar het cupduel in Emmen. „Dan speel ik met Vitesse ook eens in een vol stadion”, lachte hij.
Janssen wist op dat moment niet dat slechts 850 Arnhemse fans zich zouden aanmelden en Ajax maar 200 van de 400 beschikbare kaarten zou afnemen. Voor de hoofdtribune zijn 1000 kaarten verkocht en vergeven, waardoor er – als alle genodigden daadwerkelijk komen – maximaal 2050 van de 8600 beschikbare zitplaatsen zijn bezet. 850 meereizende fans is voor ons een realistisch aantal na de onverwachte verandering van de vervoersregeling. Het vertrek van de bussen is noodgedwongen al om 17.30 uur en dat is niet voor iedereen een haalbaar tijdstip op een doordeweekse werkdag. We weten dat er bij vrij vervoer veel meer fans naar Emmen zouden zijn afgereisd”, aldus een woordvoerster van de Arnhemse club.
Ajax hoeft er als meedelende club in de recette niet op te rekenen dat er na aftrek van kosten iets overblijft. Financieel directeur Jeroen Slop neemt het voor kennisgeving aan. „Aan het bekertoernooi doe je vooral mee vanwege het sportieve aspect. We wonnen de beker in 2010 en waren finalist in 2011 en in beide jaren hebben we daar niet of nauwelijks een positief financieel resultaat aan overgehouden.”
De T.Sigthorsson en Babel niet tegen Vitesse; Sigthorsson zondag op de bank
Frank de Boer liet tijdens de persconferentie weten dat Kolbeinn Sigthorsson en Ryan Babel niet tot de wedstrijdselectie behoren voor het bekerduel tegen Vitesse. Sigthorsson zal naar verwachting zondag voor het duel tegen VVV zijn rentree maken in de wedstrijdselectie. Hij zal dan op de bank plaatsnemen. Babel kampt nog met teveel pijntjes, volgens de coach van Ajax.
Blij met de punten ...
Zou De Boer Moisander rust geven, met het oog op zijn schorsing? Dan kan Veltman of Denswil, wie er ook speelt, wat ingespeeld raken voor aanstaand weekend.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik zou Veltman meteen de kans geven zich te revancheren. En Denswil minimaal voor Moisander laten invallen, met het oog op VVV...Bert schreef:Zou De Boer Moisander rust geven, met het oog op zijn schorsing? Dan kan Veltman of Denswil, wie er ook speelt, wat ingespeeld raken voor aanstaand weekend.
Rust geven ?.Ze zijn net terug van vakantie uit Brazil !!
Blij met de punten ...
-
Ho, ho, ze hebben zondagmiddag al gewerkt.999 schreef:Rust geven ?.Ze zijn net terug van vakantie uit Brazil !!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
maar 45 minuten!Demosthenes schreef:Ho, ho, ze hebben zondagmiddag al gewerkt.999 schreef:Rust geven ?.Ze zijn net terug van vakantie uit Brazil !!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!