ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Rooie

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Rooie » di okt 30, 2012 7:05 pm

Leuk is dat, ga ik logistiek toch weer problemen mee krijgen. Lekker op tijd ook...

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 30, 2012 7:53 pm

De Dominee schreef:Gvd waarom zit die Bocarra er nu weer niet bij? Die jongen speelt een lading goede potjes daar word je haast angstig van.
Is dat hear say of see say? :confused.gif:

Ik tel een flink aantal jochies uit Jong Ajax. Die blijkbaar o.b.v. merites een kans krijgen. Dus wellicht kan de conclusie zijn dat Boccara vooral omhoog gepraat wordt en dat hij er in werkelijkheid nog niet aan toe is.

Zouden Dijks en Sulejmani het trouwens kunnen bolwerken tegen ONS Sneek? Ik waag dat te betwijfelen!

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 30, 2012 9:34 pm

Ik neem aan dat Miralem naar huis moet rennen voor straf.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 30, 2012 9:58 pm

Thijs schreef:Manchester City-thuis? Zal wel. Feyenoord-uit? What-evaaaa. Thuis tegen Vitesse? BOEIEND! Knokken voor overwintering in de Champions League? Kan mij het verrotten!

Aanstaande woensdag staat de echte kraker op het program: ONS Sneek tegen ONS aller Ajax!

ONS Sneek, in 1932 opgericht na een One Night Stand tussen dorpsdominee Tjibbe Ritsma en het melkmeisje Wobke Soppema. Een wilde avond in de Sneekweek had tot gevolg dat beiden nader tot elkander kwamen en nadat Ritsma voldoende gepenetreerd had door de vijandelijke linies en Soppema enkele malen de paal had geraakt werd het idee ‘geboren’ om een voetbalclub op te richten.

Wie had op dat moment kunnen bevroeden dat exact 80 jaar later ONS Sneek zou aantreden tegen ’s lands meest succesvolle club Ajax! Ik denk helemaal niemand! Immers, de KNVB Beker bestond destijds nog niet en bovendien kijkt niemand 80 jaar vooruit. Tenzij je Nostradamus heet, maar die bevond zich destijds niet in de Friesche contreien en had wel belangrijkere dingen te voorspellen dan de bekerloting van het seizoen 2012-2013.

Sinds de loting draaiden de redacties van de Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad overuren. Paniek op de burelen. Het grote Ajax uit dat gekke Amsterdam komt langs! Met die hooligans, hoeren, drugsgebruikers en andere buitenlanders! Veldwachter Douwe wist van gekkigheid niet meer waar hij het moest zoeken, en belde zijn vrouw dat ze woensdagavond 31 oktober maar in haar eentje de piepers op tafel moest zetten. Douwe moet de orde handhaven, het dorp kan op hem rekenen!

Gevreesd worden de confrontaties tussen VAK410 en de Sneek Casuals. De F-Side tegen de Fryske Maniacs. Dit kon wel eens de grootste slachtpartij worden sinds Bonifatius in 674 werd vermoord! En ik hoor jullie al zeggen: was dat niet in Dokkum? Ja, dus? Moet het per se in Sneek zijn geweest dan? Ga lekker ergens anders bijdehand doen zeg, tsjonge. Sneek, Dokkum, het is allemaal een raar moerasachtig gebied met enkele terpen.

Anyway, de echte strijd moet natuurlijk gewonnen worden op het veld. En laten we wel wezen, een uitwedstrijd tegen ONS Sneek is nou niet direct reden tot paniek. Ik zeg dus: rustig blijven. Rustig onze kansen afwachten. RUSTIG. BLIJVEN. GEEN PANIEK. LATEN WE VERDOMME ALLEMAAL RUSTIG BLIJVEN EN DAN VALLEN DE GOALS VANZELF WEL. JONGENS DOE EFFE RUSTIG! Oke, oke..kalm.

Geen paniek, prima. Laten we hier echter alsjeblieft niet te licht over denken. In Noordwijk ging het enkele jaren terug ook niet al te gemakkelijk, en in 2007 hadden we tegen de Kozakken Boys zelfs een verlenging nodig. En we weten allemaal hoe het kan spoken in het ‘Bernabeu van Zuid-West Friesland’, het Zuidwestersportpark. Ruim 7.000 knotsgekke Friezen staan langs de kant, de meest onverstaanbare verwensingen te schreeuwen richting onze prima donna’s uit Mokum.

En dan de selectie, onder leiding van succescoach Jan Vlap! En ik zie jullie al denken: heb je nou alweer een gekke naam bedacht die nergens op slaat maar Fries klinkt?

Nee, de coach van Sneek heet dus echt Jan Vlap. Jan Vlap, was hij maar trainer van een elftal wat alleen bestond uit spelers met zowel een voor- als achternaam van een lettergreep! Dan had Tom Sier linksback gestaan, en uiteraard een aanval met Kees Kist en Piet Keur! En dan, als trainer, jawel: Jan Vlap. Van de andere kant: waar slaat het in godsnaam op om zo’n elftal samen te stellen. Misschien kunnen we ons in deze economisch zware tijden beter concentreren op dat wat er echt toe doet: een strijdplan bedenken om ONS Sneek te verslaan.

Ik zat zelf te denken aan een ruit op het middenveld, met knijpende backs en een vrije rol voor de nummer 10. Als diegene dan de buitenspelers voldoende bedient, kunnen zij middels enkele driehoekjes (uiteraard na afdoende combinatiespel met de hangende linker- en rechtermiddenvelder) wellicht tot een doelpunt komen. Als we uiteindelijk meer doelpunten hebben gescoord dan de tegenstander, bekeren we door naar de volgende ronde en kunnen we donderdagnacht vol spanning kijken welke uitheemse club we nu weer gaan loten.

Kortom: aanstaande woensdag, bekervoetbal, erop of eronder, ONS Sneek uit. Ik kan hierop maar één ding zeggen:

HEUJHEUJHEUHEUHEHEUHEUHEUJJJJJJ
:ajaxscarf.gif:
:biggrin.gif:

Geweldig verhaal Limburgse chef! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Deze mag wat mij betreft wel op het Ajaxtalk Blog mensen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 31, 2012 9:56 am

wimpey schreef:
De Dominee schreef:Gvd waarom zit die Bocarra er nu weer niet bij? Die jongen speelt een lading goede potjes daar word je haast angstig van.
Is dat hear say of see say? :confused.gif:

Ik tel een flink aantal jochies uit Jong Ajax. Die blijkbaar o.b.v. merites een kans krijgen. Dus wellicht kan de conclusie zijn dat Boccara vooral omhoog gepraat wordt en dat hij er in werkelijkheid nog niet aan toe is.

Zouden Dijks en Sulejmani het trouwens kunnen bolwerken tegen ONS Sneek? Ik waag dat te betwijfelen!
Heb Boccara pas 1x gezien en op basis van die pot verdient hij absoluut een kans. Het is echter logisch dat hij er niet bij zit omdat je ook nog met Enoh van doen hebt. Die jongen is terug van een blessure en moet minuten pakken om zo ritme op te doen. Ga er dus maar vanuit dat Enoh 90 minuten als defensieve middenvelder speelt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 31, 2012 10:39 am

Thijs schreef:
Op advies van veldwachter Tjobbe heeft burgemeester Hayo Apotheker bij nader inzien besloten tot een verplichte auto-combi voor de doldrieste Ajax-hooligans die van plan waren om Sneek te verbouwen.

Iets wat je uiteraard al snel doet, in een bekerpotje uit bij een amateurclub.

Mag ik van jullie in de categorie 'provincies die je zo snel mogelijk af moet laten drijven richting de Noordelijke IJszee' graag 'Friesland'?
Zal wellicht te maken hebben met de berichten op internet (jaja!) over de op handen staande confrontatie tussen de beide supportersgroepen. Jouw schuld dus, Thijs!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » wo okt 31, 2012 11:22 am

Cillessen: 'gevoel dat ik qua niveau dicht bij Vermeer zit'

Jasper Cillessen mag vanavond tegen ONS Boso Sneek weer in de basis starten. De tweede keeper staat normaal gesproken alleen in de bekerduels in de basis. In het Algemeen Dagblad noemt Cillessen zijn positie 'lastig'. "Ik moet gewoon elke keer laten zien dat ik er sta en de trainers het zo moeilijk mogelijk maken."

"Als ik heel eerlijk ben hoop ik natuurlijk dat Kenneth na de winterstop in de beker keept. Ik voel me goed in het doel, tegen Utrecht ging het ook redelijk. Ik heb wel het idee dat we qua niveau dicht bij elkaar zitten."

"Verhuur? Nu is dat niet aan de orde. Aan het einde van het seizoen gaan we rond de tafel zitten. Als ik dan het hele seizoen op de bank heb gezeten, moeten we verder kijken.Dan zou verhuur een optie kunnen zijn."
AD
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 31, 2012 5:12 pm

Ik heb vooral het gevoel dat Slappe Jasper vanavond weer een balletje door gaat laten. Tegen het onthutsend zwakke Utrecht kreeg hij eens een keer geen goal tegen, maar doorgaans kun je bij hem elke wedstrijd (ook die in Jong Ajax) toch wel rekenen op minimaal één moment waar je een enorm slappe piemel van krijgt.

Ik ben erg benieuwd hoe een aantal van onze jongens uit de beloften het doen, dus ik ga er vanavond zeker voor zitten! Op voorhand zou je zeggen dat we Ado'20 minimaal moeten overtreffen en dus zeker een score als 1-7 op het bord moeten zetten. Maar het zal me weinig verbazen als het allemaal best moeizaam gaat en het (niet veel meer dan) 1-4 wordt ofzo. Volgende ronde hopelijk een thuiswedstrijd loten tegen een Eredivisie club zodat Ajax eindelijk eens de supporters kan compenseren die vorig seizoen nog geen halve wedstrijd tegen AZ voorgeschoteld hebben gekregen maar wel gewoon het volle pond mochten betalen. Zou eens tijd worden dat dat fatsoenlijk afgehandeld wordt!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 31, 2012 7:36 pm

Cillessen; Ligeon, Veltman, Denswil, Dijks; Schöne, Enoh, Fischer; Lukoki, Hoesen, Boerrigter.
Bank: Van der Hart, Alderweireld, Sulejmani, Eriksen, Blind, Sana en Babel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter

Bericht door peter » wo okt 31, 2012 7:52 pm

Fischer als linkshalf dus. Ben benieuwd.

999

Bericht door 999 » wo okt 31, 2012 7:58 pm

Toch een hoofdklasser tegen een AJAX elftal wat door elkaar is gehusseld ...
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » wo okt 31, 2012 8:09 pm

Zal wel 1-10 worden of zo.

peter

Bericht door peter » wo okt 31, 2012 8:17 pm

Onderschat het niet. PSV staat thuis na 60 minuten ook maar met 1-0 voor tegen EHC/Norad. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 31, 2012 8:29 pm

Hoeveel publiek zou er bij die wedstrijd zitten...? Die wedstrijd hadden ze denk ik beter in het stadion van FC Eindhoven kunnen spelen. :smallgrin.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 31, 2012 8:42 pm

Ze hebben een gemiddelde lengte van 1,50 m aldus de trainer van ONS. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 31, 2012 8:44 pm

Schitterende beelden uit de kleedkamer van ONS Boso Sneek. :biggthumpup.gif: Ik ben wel benieuwd of er nog sancties volgen tegen de speler die het waagde om een kanttekening te plaatsen bij de motiverende woorden van Jan Vlap. :smallgrin.gif: :biggrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo okt 31, 2012 8:48 pm

Aiiii ... Kunstgras .. :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op wo okt 31, 2012 8:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 31, 2012 8:48 pm

999 schreef:Aiiii ... Kunstgas .. :ajaxsmiley.gif:
Het is geen 12:30..........

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 31, 2012 8:49 pm

999 schreef:
Cillessen: 'gevoel dat ik qua niveau dicht bij Vermeer zit'

Jasper Cillessen mag vanavond tegen ONS Boso Sneek weer in de basis starten. De tweede keeper staat normaal gesproken alleen in de bekerduels in de basis. In het Algemeen Dagblad noemt Cillessen zijn positie 'lastig'. "Ik moet gewoon elke keer laten zien dat ik er sta en de trainers het zo moeilijk mogelijk maken."

"Als ik heel eerlijk ben hoop ik natuurlijk dat Kenneth na de winterstop in de beker keept. Ik voel me goed in het doel, tegen Utrecht ging het ook redelijk. Ik heb wel het idee dat we qua niveau dicht bij elkaar zitten."

"Verhuur? Nu is dat niet aan de orde. Aan het einde van het seizoen gaan we rond de tafel zitten. Als ik dan het hele seizoen op de bank heb gezeten, moeten we verder kijken.Dan zou verhuur een optie kunnen zijn."
.

AD
Die gaat dusverhuurd worden aan heerenveen ofzo... Knap hoor jasper... Hier doe je het voor
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo okt 31, 2012 8:49 pm

Jan Vlap, jaja, DE Jan Vlap, is gewoon de Sjaak Swart van ONS Sneek mensen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 31, 2012 8:56 pm

Ook hier is de schijts weer op nivo. :excited.gif:

999

Bericht door 999 » wo okt 31, 2012 9:09 pm

We spelen ze helemaal zoek .. :blush.gif:
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 31, 2012 9:09 pm

10 minuutjes prima, maar het is niet veel meer.

peter

Bericht door peter » wo okt 31, 2012 9:09 pm

999 schreef:We spelen ze helemaal zoek .. :blush.gif:
Het is slecht he. Oi. Oi. Oi.

Lukoki mag na de wedstrijd naar huis draven. Mijn hemel wat een blinde.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 31, 2012 9:10 pm

Kan ik nog ergens euro's inzetten dat dit op een verlenging gaat uitlopen?

Plaats reactie