Wouter schreef:AJAX GEET ERAON!Ramona schreef:Mag toch hopen dat AJAX ook daar wil winnen!
Egggnie!!!

Moderator: mods
Wouter schreef:AJAX GEET ERAON!Ramona schreef:Mag toch hopen dat AJAX ook daar wil winnen!
Doe mij maar een feestopstelling. Spitsen op goal en verdedigers naar voren!Marillion schreef:Als onze spelers net zo fit en gemotiveerd zijn als ik dan geef ik jullie wel een kans.
Competitie is klaar. Schaal inpakken en wegwezen! Al is het natuurlijk wel grappig om die reeks echt tot het einde vol te houden.
Haha, herkenbaar inderdaad.Marillion schreef:Dat gebeurde vroeger wel eens als je met je team al kampioen was of een keer op een toernooi aan het einde van het seizoen. Ik baalde daar altijd ontzettend van want ik speelde centraal op het middenveld en was dan de enige die op z'n eigen positie stond.
Stond je daar een beetje briljante steekballetjes te geven op de keeper en de linksback terwijl de spits iedere keer in de verkeerde hoek lag...![]()
Bij Ajax is het volgens mij nooit veel gekker geworden dan toen Van der Sar bij De Graafschap na lang zeuren van de aanhang een penalty mocht nemen. En vervolgens jammerlijk faalde...
Mid-mid.Marillion schreef:Dat gebeurde vroeger wel eens als je met je team al kampioen was of een keer op een toernooi aan het einde van het seizoen. Ik baalde daar altijd ontzettend van want ik speelde centraal op het middenveld en was dan de enige die op z'n eigen positie stond.
Nog iemand aanwezig uit de WM-tijd, of de tijd van het 4-2-4? Iemands leeftijd raden via een systeem? Het jaar waarin een systeem wordt ingevoerd in de top is uiteraard niet het jaar waarin in het jeugdvoetbal hetzelfde systeem wordt gehanteerd.Ik weet niet hou oud jij bent, maar in mijn tijd speelde elk jeugdteam (in ieder geval in Leiden en omstreken) met een laatste man achter de drie mandekkers en met drie middenvelders op rij. Geen punt naar achteren of naar voren, geen ruit, maar een mid-mid.
Natuurlijk kun je centraal op het middenveld staan. Dat maakt juist allemaal mooie herinneringen in me los.Jesse schreef:Dan kan je toch nog steeds centraal op het middenveld staan? Of je het nou centraal op het middenveld of mid-mid noemt maakt natuurlijk niet uit.
Je hebt denk ik gelijk vwb "Drie middenvelders op rij". Maar een laatste man en een voorstopper komt denk ik ook op amateurniveau niet meer voor.Rishi schreef:Is bij veel amateurploegen nog steeds zo, denk ik.
Ajax - Celtic onder Co Adriaanse bedoel je?Demosthenes schreef:Nog iemand aanwezig uit de WM-tijd, of de tijd van het 4-2-4?Ik weet niet hou oud jij bent, maar in mijn tijd speelde elk jeugdteam (in ieder geval in Leiden en omstreken) met een laatste man achter de drie mandekkers en met drie middenvelders op rij. Geen punt naar achteren of naar voren, geen ruit, maar een mid-mid.
Ah, oké.Ajax Rules schreef:Natuurlijk kun je centraal op het middenveld staan. Dat maakt juist allemaal mooie herinneringen in me los.Jesse schreef:Dan kan je toch nog steeds centraal op het middenveld staan? Of je het nou centraal op het middenveld of mid-mid noemt maakt natuurlijk niet uit.
Speelt die laatste man er dan echt achter, als een permanente vorm van rugdekking over de hele breedte van het veld?Jesse schreef:Ajax Rules schreef:Jesse schreef:Dan kan je toch nog steeds centraal op het middenveld staan? Of je het nou centraal op het middenveld of mid-mid noemt maakt natuurlijk niet uit.
Wij speelde altijd (tot aan mijn laatste wedstrijd vorig seizoen) met een laatste man en voorstopper.
Hangt af van z'n bierconsumptie op de avond voor de wedstrijd.Ajax Rules schreef: Speelt die laatste man er dan echt achter, als een permanente vorm van rugdekking over de hele breedte van het veld?
Herinner me Daniel Cruz nog in die wedstrijd (of laat mijn geheugen me nu echt in de steek) als een van de middenvelders. Heb net de naam Daniel Cruz opgezocht, hij speelt na negen jaar Germinal sinds 2011 in Dallas.Ajax - Celtic onder Co Adriaanse bedoel je? Wat was dat, 2000?
Het beroemde tweemans-middenveld Cruz - Van der Vaart.Demosthenes schreef: Ik herinner me Daniel Cruz nog in die wedstrijd (of laat mijn geheugen me nu echt in de steek) als een van de middenvelders..
Wist niet dat daar ook "op niveau" werd gevoetbald (Hij komt van dat eiland ten oosten van Madagascar)In 2007 keerde hij terug naar Réunion en ging er spelen bij JS Saint-Pierroise.