Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door 666 » di feb 21, 2012 8:02 pm

Dat heb je wel vaker met engelsen in nederland maar ik hoor ze nooit klagen.
The EDL's minibus was stoned
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Scherrer » di feb 21, 2012 8:21 pm

:smallgrin.gif:
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Marillion » di feb 21, 2012 9:31 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Bulykin er niet bij as donderdag en Janssen/Ooijer trainen vandaag met de groep mee. Bron: Televaag.
Kralingen-uit a.s. zondag is veel belangrijker!!!!
Dat lijkt me duidelijk. Maar of de spelers er ook zo over denken vraag ik me af. Dit vinden ze ongetwijfeld veel interessanter. Ik maak me in ieder geval alweer zorgen over de wedstrijd van zondag.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Thijs » wo feb 22, 2012 12:30 pm

Ajax fans kept apart from their own team at Manchester Airport over fears of hostility towards players after United match
Exclusive by Alice McKeegan

February 22, 2012

Share Article| Submit Comments | Comments (1) | Printable Version Previous | Next Close Map
Ajax players will be separated from their own supporters at Manchester Airport following their match with United - amid fears that trouble could flare between them.

The team and around 1,000 fans were due to return to Amsterdam on flights from Terminal One following the clash at Old Trafford tomorrow.

But four flights carrying supporters have been moved to Terminal Two over fears the Dutch team could be given a hostile reception from a section of their travelling support following an acrimonious boardroom battle.

Earlier this month the club announced that its entire board, including legend Johan Cruyff, would step down.

It followed a court ruling that former manager Louis van Gaal could not become chief executive after his rival Cruyff objected to his appointment.

The Ajax team will now fly out of Manchester early on Friday from Terminal One.

Their supporters will leave on flights from Terminal Two at about the same time.

An airport spokesman said: "With the benefit of having three separate terminals it is fairly standard operational procedure to segregate travelling fans or teams when handling football flights.

"Working closely with the police and our service partners, Manchester Airport is well versed in welcoming thousands of spectators, participants, officials and VIPs for major sporting events in the region – this is a legacy that dates back to the 2002 Commonwealth Games, has seen Manchester host two UEFA finals in recent years and with some of the biggest football clubs in the country on our doorstep, sees us regularly welcome teams and their fans from across Europe."

Yesterday the M.E.N revealed that police fear there is a major risk of trouble ahead of United’s Europa League match with Ajax – after the first leg was marred by violence.

It is understood that the clash has been designated Category C with Increased Risk of Disorder, the highest level on the police rating system.

But police chiefs say they are prepared, with extra officers patrolling Old Trafford and the city centre and ‘spotters’ flying in from Amsterdam to identify known troublemakers.
Haha nouja zeg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door ferry » wo feb 22, 2012 2:41 pm

Ferguson gunt enkele basisspelers rust tegen Ajax
Uitgegeven: 22 februari 2012 13:22
Laatst gewijzigd: 22 februari 2012 13:55
MANCHESTER - Manchester United speelt donderdagavond niet met de sterkste formatie tegen Ajax. Trainer Alex Ferguson heeft woensdag laten weten dat hij enkele basisspelers rust gunt.

Hij wil ze sparen voor de lastige competitiewedstrijd van zondag bij Norwich City.
Ferguson heeft een basisplaats in het verschiet voor Paul Pogba. De achttienjarige Fransman speelde pas één keer eerder in de hoofdmacht van de kampioen van Engeland.
Hij vormt op het middenveld waarschijnlijk een centraal duo met Tom Cleverley. Paul Scholes, Ryan Giggs en Michael Carrick hoeven vermoedelijk niet in actie te komen.
Rooney
Ook Wayne Rooney krijgt naar verwachting rust tegen de Amsterdammers. Hij deed woensdag niet mee aan de laatste training in aanloop naar de terugwedstrijd.
Manchester United won vorige week de uitwedstrijd bij Ajax met 0-2. De winnaar van de dubbele ontmoeting stuit in de volgende ronde op Athletic Bilbao of Lokomotiv Moskou.
Mensen die bij wedkantoor Unibet inzetten op Ajax als de ploeg die zich plaatst voor de laatste zestien, krijgen hun inzet met de factor 15,00 uitgekeerd als de Amsterdammers deze stunt realiseren.
De quotering van ManUnited als winnaar van de dubbele confrontatie bedraagt slechts 1,01.
haha! Onderschatting. We pakken ze!! :onfire.gif:

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Alexander » wo feb 22, 2012 3:58 pm

Prima, dat wordt gewoon 0-3.

Ik vlieg vanavond die kant op, wordt een mooi tripje.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door mattie » wo feb 22, 2012 4:55 pm

Alexander schreef:Prima, dat wordt gewoon 0-3.

Ik vlieg vanavond die kant op, wordt een mooi tripje.
en toen werden jullie wakker ... :drecul.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door 999 » wo feb 22, 2012 5:20 pm

Rooney niet tegen Ajax
MANCHESTER - Wayne Rooney mist donderdagavond de thuiswedstrijd van Manchester United tegen Ajax. De spits van de kampioen uit Engeland heeft een keelontsteking.

Trainer Alex Ferguson van de nummer twee van de Premier League liet woensdag weten dat hij ook enkele basisspelers rust gunt. Hij wil ze sparen voor de lastige competitiewedstrijd van zondag bij Norwich City.
Veteranen krijgen rust

Ferguson heeft een basisplaats in het verschiet voor Paul Pogba. De 18-jarige Fransman speelde pas één keer eerder in de hoofdmacht van de kampioen van Engeland. Hij vormt op het middenveld waarschijnlijk een centraal duo met Tom Cleverley. Paul Scholes, Ryan Giggs en Michael Carrick hoeven vermoedelijk niet in actie te komen.

Manchester United won vorige week de uitwedstrijd bij Ajax met 0-2. De winnaar van de dubbele ontmoeting stuit in de volgende ronde op Athletic Bilbao of Lokomotiv Moskou.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Thijs » wo feb 22, 2012 5:50 pm

Ik ben ook op pad, fijne wedstrijd allemaal!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door 999 » do feb 23, 2012 8:31 am

Jaap Stam: „Van Rhijn heeft alles om als verdediger te slagen bij Ajax”
LES VAN DE MEESTER


MANCHESTER – Dat Ricardo van Rhijn (20) vanavond aan de aftrap van Manchester United-Ajax verschijnt, zorgt in Kampen voor een glimlach op het gezicht van Jaap Stam (39). De individuele trainer van Ajax ging de laatste maanden intensief met Van Rhijn aan de slag. ,,Ricardo heeft zich in het team gespeeld door keihard te werken. Wat hij nu bereikt, heeft hij aan zichzelf te danken. Voor de winterstop hebben we hem een contractaanbieding gedaan voor twee jaar met een optie voor nog een seizoen. Als hij deze vorm behoudt, ligt er misschien nog wel meer in het verschiet”, zei De Boer tot tevredenheid van Stam in Manchester.

Stam is lovend. „Ricardo heeft alles om als verdediger te slagen. Hij is snel, technisch vaardig, sterk en wordt puur verdedigend steeds beter.” Het antwoord op de vraag of Van Rhijn al zo ver is om zich staande te houden in het ‘Theatre of Dreams’, waar Stam tussen 1998 en 2001 speelde, krijgt de 67-voudig international vanavond.

Stam, die zijn werkzaamheden in Amsterdam combineert met het assistent-trainerschap bij FC Zwolle, prijst de huidige werkwijze op De Toekomst, volgens de Cruijff-visie. „Door oudtopvoetballers met internationale ervaring aan de trainingsstaf toe te voegen wordt hun kennis met de jeugd gedeeld. Het doel is om de jeugdspelers eerder en op een hoger niveau te laten instromen bij Ajax 1. Ik heb nooit de individuele begeleiding gehad die ik de jongens van Jong Ajax nu geef”, zegt de oud-speler van PSV, Manchester United, Lazio Roma, AC Milan en Ajax. „Ik heb vooral zelf moeten ervaren, heel veel fouten gemaakt en daarna op mijn flikker gekregen. Daardoor heb ik mezelf voortdurend verbeterd. Dat is ook een manier, maar wel een omslachtige.”

In de vele uren die hij tot dusver met Van Rhijn op het veld stond, had Stam oog voor details. „Bijvoorbeeld voor zijn coaching en het voetenwerk. Hoe loop je naar achter? En leer als verdediger in een één-tegen-éénsituatie geduld opbrengen. Als jonge jongen wil je alle duels winnen en heb je de neiging om snel een aanval op de bal te doen. Mijn advies: wacht. Als je instapt, heeft de spits wat hij wil, lift hij de bal over je voet en ben je gezien. Het is een mentaal spelletje. Wie is het langst onverstoorbaar? Vaak weet een aanvaller het niet meer als een verdediger geen krimp geeft.” En dan zijn er nog uitzonderingen. „Als je het eigen strafschopgebied nadert, kun je ook weer niet te lang wachten, want dan bied je hem een schietkans. Doe in dat geval een schijnaanval.”

De meester doceert: „Nederlandse verdedigers hebben bij voorzetten nog wel eens de neiging om alleen naar de bal te kijken. De 4-1 van NEC was daar zondag een mooi voorbeeld van. Ik wil dat Ricardo en de anderen de bal én de spits zien.” Stams wijze lessen worden zeker door Van Rhijn snel opgepakt. „Hij is leergierig en chagrijnig als het niet zo gaat als hij wil. Daar hou ik wel van”, aldus de Kampenaar.

Jan Vertonghen en Toby Alderweireld zijn, zo vindt Stam, bijna aan een stap omhoog toe. „In Nederland doen ze het hartstikke goed. Dan komt er vanzelf belangstelling uit de grote voetballanden. Als Toby en Jan verder willen groeien, moeten ze uiteindelijk ook naar het buitenland. Ik weet uit eigen ervaring dat je in de eredivisie op een gegeven moment je plafond hebt bereikt. In Manchester had ik het door het niveauverschil opeens heel moeilijk. Je staat in de zwaardere competities in één keer tegen technisch en fysiek veel sterkere spelers. Daarom zijn Europa Leagueduels als deze tegen Manchester United ook ontzettend leerzaam.”

Het toverwoord is concentratie. „ Stams aandacht is vanavond vanzelfsprekend vooral op het defensieve deel van Ajax gericht. „Laatst heb ik met Toby wat beelden bekeken. Hoe hij zich opstelt en de duels aangaat. Dat zag er prima uit. Nu maar kijken hoe het hem in Manchester vergaat.”
Dit bedoel ik dus, na twee maandjes werk zou van Rhijn nu opeens de klasbak zijn/gaan worden.Verpakt in een leuk sausje dat ie het zelf allemaal gedaan heeft, maar wel met het " hoe goed het nu gaat op de toekomst en de meester doceert.Nu eens kijken ( als ie er vanavond zit anders vrijdag ) van der Gijp gaat reageren op Van Rhijn.zal vanaf nu wel ietsje anders gaan worden dan j.l. maandag.

Het toverwoord is concntratie ?.Goh wij zijn hier allemaal meesters ..

Afijn, nu maar hopen dat ie vanavond niet een of andere gretige jongeling van M.U. voor zich heeft staan, die hem het ontzettend moeilijk maakt.Want voor Ricardo het door heeft wordt ie dan binnen de korste keren afgeschreven ..

Overgens moet Stam wel een beetje uit gaan kijken nu ie onze Meester Wimpey durft tegen te spreken ( is een geintje Willem, niks meer niks minder ) ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Demosthenes » do feb 23, 2012 8:57 am

Van Rhijn is een product van de Ajax-opleiding, ik hoop niet dat er een linksbuiten meedoet bij MU, degenen die Van Rhijn als back hebben zien spelen, weten wel waarom. Ajax heeft na FdB geen goede back meer opgeleid (OF vergeet ik iemand?) Van der Wiel? Ja, als er geen directe tegenstander is, maar wat heeft hij sinds het WK bij Ajax gepresteerd?

Vond Van Rhijn als inschuivende centrale verdediger goed, maar dat inschuiven is ouderwets voetbal, dat mag niet meer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door 999 » do feb 23, 2012 9:04 am

Demosthenes schreef:Van Rhijn is een product van de Ajax-opleiding, ik hoop niet dat er een linksbuiten meedoet bij MU, degenen die Van Rhijn als back hebben zien spelen, weten wel waarom. Ajax heeft na FdB geen goede back meer opgeleid (OF vergeet ik iemand?) Van der Wiel? Ja, als er geen directe tegenstander is, maar wat heeft hij sinds het WK bij Ajax gepresteerd?

Vond Van Rhijn als inschuivende centrale verdediger goed, maar dat inschuiven is ouderwets voetbal, dat mag niet meer.

Mwah.Kijk je mag verschillend denken over Rhijn.Maar suggeren dat een paar maandjes trainen onder Stam die jongen maakt tot wat ie nu zou zijn is natuurlijk lulkoek.Zoals JIJ terecht opmerkt, van Rhijn is een product van de AJAX opleiding, dus geef daar als journalist/Stam ook credits aan in je artikel ..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Toppie » do feb 23, 2012 9:37 am

Klaassen in de spits lekker veel jeugd 3-0 nederlaag en een ervaring rijker en Excelsior uit verslaan hebben we toch nog een succesje op de satelliet club van de kakkies

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Thijs » do feb 23, 2012 3:23 pm

Het is me toch een partij warm hier, gewoon 16 graden! Ik ga kapot in m'n winterkleren!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door 999 » do feb 23, 2012 3:34 pm

:ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door 999 » do feb 23, 2012 4:38 pm

.. In de laatste minuut van de wedstrijd schiet Sulejmani op z'n Andy van der Meijde's de 0 - 3 in de touwen en, in navolging van ..,verdient hij zo zijn droomtransfer en wij het over de balk gegooide MvbenCogeld in een keer terug .. :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door ferry » do feb 23, 2012 7:05 pm

Het leeft nog niet echt hier hè? :smallgrin.gif:

Dan doe ik het wel: eh... AAAAAAAJJJAAAAAXXXXX!!!!!! :onfire.gif: :onfire.gif:

Hoe moeilijk kan het zijn? Het is 11 tegen 11, dus kan er niemand vrij staan; als wij de bal hebben kunnen zij niet scoren; de bal is rond; het is mooi weer, dus dan doen onze jongens het altijd beter; zij spelen óók niet met hun beste team... ehm... dat was het wel zo'n beetje geloof ik.

Verder zal het wel gewoon een kansloze nederlaag worden.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Lionel » do feb 23, 2012 7:17 pm

3x Koppers
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door ferry » do feb 23, 2012 7:30 pm

Rishi schreef:3x Koppers
Dat denk ik ook:
1x Vertonghen met het hoofd
1x Alderweireld met het hoofd
1x Lodeiro met het hoofd :-)

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door ferry » do feb 23, 2012 8:22 pm

Ferguson geeft zes man rust

Van onze Telesportredactie
MANCHESTER - Manchester Unitedmanager Sir Alex Ferguson geeft voor de terugwedstrijd tegen Ajax in de Europa League een half elftal rust. De 70-jarige Schot laat Wayne Rooney, Ryan Giggs, Paul Scholes, Michael Carrick, Patrice Evra en Jonny Evans op de bank. United verdedigt op Old Trafford een 0-2 zege uit het heenduel in de Amsterdam ArenA.

Ondanks de afwezigheid van een aantal supersterren brengen de Mancunians toch een heel aardig team op de been.

De opstellingen:

Manchester United:
De Gea, Rafael, Jones, Smalling, Fabio, Park, Cleverly, A. Young, Hernandez, Berbatov
Ajax:
Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Koppers, De jong, Anita, Eriksen, Özbiliz, Lodeiro, Sulejmani
De T

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Dubbel » do feb 23, 2012 8:31 pm

Wat een k*t opstelling. Noodgedwongen?

Toch maar succes wensen. Wie weet wordt een afgang voorkomen. :ajax.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door D_skilled » do feb 23, 2012 8:35 pm

Belabberde aanval. 3-0 Manchester United.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 23, 2012 8:36 pm

Dubbel schreef:Wat een k*t opstelling. Noodgedwongen?

Toch maar succes wensen. Wie weet wordt een afgang voorkomen. :ajax.gif:
Dit zit op de bank .......
Cillessen, Ebecilio, Ooijer, Blind, Serero, Aissati, Klaassen. :blush.gif:

Cillessen voor Vermeer en Aissati voor Lodeiro (Siem in de spits), verder kom ik ook niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door D_skilled » do feb 23, 2012 8:41 pm

Lodeiro wordt met huid en haar opgevreten door de centrale verdedigers van Man Utd. De Jong was een iets betere optie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Manchester United-Ajax UL 23-2-2012

Bericht door peter » do feb 23, 2012 8:41 pm

Ligeon is er ook nooit meer bij. Of is 'ie geblesseerd?

Plaats reactie