Vitesse - Ajax 12-12-2010
Moderator: mods
Re: Vitesse - Ajax 12-12-2010
Welnee, dat stadion is eigenlijk veel te groot voor Vitesse.
Ik verwacht overigens gewoon weer een hele lastige wedstrijd. Ajax heeft al het hele jaar moeite met wedstrijden rondom de CL. Bovendien zegt de wedstrijd van woensdag in Milaan me nog niet zoveel. Ik kijk niet vreemd op als we met 1-1 naar huis gaan.
Ik verwacht overigens gewoon weer een hele lastige wedstrijd. Ajax heeft al het hele jaar moeite met wedstrijden rondom de CL. Bovendien zegt de wedstrijd van woensdag in Milaan me nog niet zoveel. Ik kijk niet vreemd op als we met 1-1 naar huis gaan.
Nil volentibus arduum
Ik ook niet. Post-CL, na een succesje, 12.30. Eerder dit seizoen speelde Ajax onder zulke omstandigheden afschuwelijk slecht. Hopelijk laten ze die deken van gelatenheid thuis.Marillion schreef: Bovendien zegt de wedstrijd van woensdag in Milaan me nog niet zoveel. Ik kijk niet vreemd op als we met 1-1 naar huis gaan.
Tien jaar geleden nog niet, toen was het regelmatig uitverkocht. Maar ja, als je dan tien jaar onderin gaat bungelen verlies je toch publiek.Welnee, dat stadion is eigenlijk veel te groot voor Vitesse.
Ik vrees dat Ajax dit gaat winnen. Doet El Hamdaoui mee? Zonder hem en Suarez heeft Ajax toch maar een matige aanval...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik ben écht zenuwachtig; een soort vuurdoop dit. Was woensdag een zwaluwtje? Of zijn we in staat wederom goed positiespel te spelen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Je wordt al een beetje bang, Wouter?
Ja, hoe zit het met El Hamdaoui? Iemand die dat weet?

Ja, hoe zit het met El Hamdaoui? Iemand die dat weet?
Het stinkt aan alle kanten!
Ach, wat is bang? Ajax heeft natuurlijk op papier een betere selectie. Niettemin heb ik er enige hoop op dat het achterin beter staat zonder Felixdaal. Verder moeten ze er natuurlijk gelijk op klappen, helaas is dat niet bepaald de grote kwaliteit van deze brave naïeve ploeg.
Ik ben wel benieuwd naar de opstelling. Dat is toch elke week weer een verrassing met Ferrer.
edit: De Gelderlander denkt dat dit het wordt:
Room
Kashia
Van der Struijk
Rajkovic
Büttner
Pröpper
Aissati
Matic
Jenner
Pluim
Snijders
Ik ben wel benieuwd naar de opstelling. Dat is toch elke week weer een verrassing met Ferrer.
edit: De Gelderlander denkt dat dit het wordt:
Room
Kashia
Van der Struijk
Rajkovic
Büttner
Pröpper
Aissati
Matic
Jenner
Pluim
Snijders
Naar je zin?
Ajax moet dus doen wat Vitesse zou moeten doen: vroeg druk zetten.
Ajax moet dus doen wat Vitesse zou moeten doen: vroeg druk zetten.
Ik vind Pluim wel een goede voetballer, maar geen echte spits. Ik had daar toch liever Pedersen gezien. Pedersen is een man die heel gevaarlijk kan zijn als hij wat ruimte krijgt en tot nog toe steeds elke kans benut. Snijders is heel snel, maar moet aan zijn voorzet werken. Niettemin is het voor jullie te hopen dat Van der Wiel vanavond niet even naar een discotheek gaat
...Achterin hebben we niks beters dan dit. Rajkovic speelt dit seizoen heel solide, Van der Struijk was vorig jaar een ramp maar dit seizoen heeft hij me positief verrast door de beste speler te zijn uit bij NEC en thuis tegen AZ...De backs blijven een zorg; Kashia is een centrale verdediger die bij gebrek aan vleugelverdedigers maar rechtsback wordt gezet en Büttner is wel een werkpaard maar een matige speler. Het middenveld is aardig, hoewel Matic en Aissati soms te veel met de bal lopen.

Ben benieuwd naar de selectie van Ajax voor deze wedstrijd, eerste keer dat De Boer zelf z'n selectie samenstelt.
Vreemd dat de selectie nog steeds niet bekend is. Probleempje met El Hamdaoui?
Nee, nog steeds niet. Volgens mij overnachten ze ook nog eens nabij Arnhem, lijkt me dat ze ondertussen wel in de bus zitten en het duidelijk is wie er mee zijn.
Er moét wel iets aan de hand zijn, kan niet anders!
Een primeur. Na geheime trainingen hebben we nu ook een geheime selectie. 

- Giacomo Puccini
Idem hier. Met degelijk positiespel en 3 punten zou ik al zeer tevreden zijn. Aan vertrouwen moet je bouwen, want vertrouwen is geen kwestie van een ijzersterke wedstrijd maar van een serie goede resultaten.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ben écht zenuwachtig; een soort vuurdoop dit. Was woensdag een zwaluwtje? Of zijn we in staat wederom goed positiespel te spelen?
Ajax!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik hoop in ieder geval weer op een goede veldbezetting. Het zal hoe dan ook zwaarder zijn dan afgelopen woensdag, maar ben al tevreden als ze hetzelfde systeem hanteren en van daaruit proberen te voetballen.
Ik ben benieuwd hoe we de spitspositie gaan invullen. Al is de keuze wellicht beperkt omdat El Hamdaoui ziek is. Siem de Jong is wat mij betreft eigenlijk geen optie. Die jongen heeft niets te zoeken op die positie.
Nil volentibus arduum
Siem de Jong lijkt mij juist ideaal. Ik denk dat Rajkovic hem aan kan.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Frank de Boer heeft achttien spelers in zijn wedstrijdselectie voor het competitieduel met Vitesse opgenomen. De opvolger van Martin Jol kan in Arnhem geen beroep doen op de zieke Mounir El Hamdaoui. Ook de geschorste Luis Suarez ontbreekt. De aanvallers Lorenzo Ebecilio (foto) en Aras Özbiliz behoren daardoor tot de groep.
Wedstrijdselectie:
Maarten Stekelenburg
Jeroen Verhoeven
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Siem de Jong
Urby Emanuelson
Rasmus Lindgren
Aras Özbiliz
Mido
Lorenzo Ebecilio
Demy de Zeeuw
Daley Blind
André Ooijer
Vitesse - Ajax begint zondag om 12:30 uur in het Gelredome.
Wedstrijdselectie:
Maarten Stekelenburg
Jeroen Verhoeven
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Siem de Jong
Urby Emanuelson
Rasmus Lindgren
Aras Özbiliz
Mido
Lorenzo Ebecilio
Demy de Zeeuw
Daley Blind
André Ooijer
Vitesse - Ajax begint zondag om 12:30 uur in het Gelredome.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Geen Tainio en geen Oleguer ook dus.
Jij hoopt natuurlijk het tegendeel, maar hij is echt ziek.joey schreef:Zou hij echt ziek zijn?
Ben heel nieuwsgierig hoe hij morgen gaat spelen. Weer de Jong in de spits? Wie speelt er vanaf links?
Iemand enig idee hoe die Lorenzo Ebecilio is? Beter dan Ozbiliz?
Iemand enig idee hoe die Lorenzo Ebecilio is? Beter dan Ozbiliz?