Ik weet het niet, Luuk. Soms krijg ik het idee dat spelers op basis van wanhoop of opportunisme worden gehaald, of misschien wel vanwege de combinatie van beiden. De paar beelden die ik van Atouba op internet heb gezien (want ik kende die jongen verder niet), blijken een goede afspiegeling te zijn van zijn spel van donderdag: constant die bal onder zijn voet doorhalen, kappen en draaien in de buurt van het eigen strafschopgebied; typisch spel voor zomeravondvoetbal met je vrienden in het Vondelpark, waar niet gekeken wordt op een foutje meer of minder.LucaS schreef:Dat lijkt me heel sterk, Jol heeft Atouba natuurlijk al tig wedstrijden zien spelen en hem op die basis naar Ajax gehaald. Dan kom je er natuurlijk na 1 wedstrijd bij Ajax achter dat je je vergist hebt
Eigenlijk is dat misschien wel het ergste: het feit dat sommige aankopen hier op AT al worden afgefikt voordat de desbetreffende speler een minuut in Ajax 1 heeft gespeeld; maar dat dit vervolgens ook uitkomt. Uit de losse pols wat voorbeelden van de afgelopen twee seizoenen? Urzaiz, Sno, Kuffour. En ik vrees met grote vreze: Atouba. Of vond je niet dat hij eerder acteerde als clown, dan als linksback van Ajax?
Maar goed. Morgen lekker weer, dus in het t-shirtje naar de Arena, na afloop wat biertjes in het zonnetje. Ik heb er morgen wel weer zin in.