PSV - Ajax 16-08-2009
Moderator: mods
Re: PSV - Ajax 16-08-2009
Zet die vedette aub in je vijandenlijst. Ideaal. Hoef je, je ook niet meer te irriteren aan die zwakbegaafde puber.
Ik vrees toch weer een debacel , maar een punt is ook goed aangezien we 4 maanden geleden nog met 6-2 verloren.
Maar ja, winnen we daar, dan verliezen we waarschijnlijk van VVV of Heracles
Maar ja, winnen we daar, dan verliezen we waarschijnlijk van VVV of Heracles

- Ajaciedjuh
De wedstrijd tegen psv kan alle kanten op. Vorig jaar idd 6-2 verlies (maar ook thuis met 4-1 gewonnen!), maar het jaar daarvoor 1-5!Toppie schreef:Ik vrees toch weer een debacel , maar een punt is ook goed aangezien we 4 maanden geleden nog met 6-2 verloren.
Voor psv staat er natuurlijk veel druk op, want ze kunnen op 7 punten worden gezet. Zaak voor Ajax om vanuit een goede organisatie (compact) te spelen. Kansen komen er toch wel voor Suarez en Sulejmani. Nadat Jol de omzetting had gedaan om Enoh voor Aisatti te brengen, heeft RKC geen kans gehad. Hetzelfde geldt voor Grun. Schijnbaar heeft deze verdediging het blok op het middenveld nodig.
Als Ajax op voorsprong kan komen, geef ik ze een goede kans om de wedstrijd te winnen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dat jaar daarvoor was geen 1-5, maar een bloedeloze 0-0.
Au, waarom herinner je me daar nu weer aan El Clavo. Wat een deceptie, die wedstrijd. Bloempot die onze topscorer Huntelaar opeens uit het niets op ''10'' zet en daar vervolgens niks klaarspeelt.
Anyway, ik heb vertrouwen in het inzicht van Jol. Hij zal beter dan Van Basten beseffen dat Ajax geen vederlicht middenveld moet opstellen. Ik zou net zo spelen als tegen Groningen, maar dan met Aisatti ipv Urby, en Atouba ipv Verthongen.
Anyway, ik heb vertrouwen in het inzicht van Jol. Hij zal beter dan Van Basten beseffen dat Ajax geen vederlicht middenveld moet opstellen. Ik zou net zo spelen als tegen Groningen, maar dan met Aisatti ipv Urby, en Atouba ipv Verthongen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik zit nog even naar het schema te kijken, maar als we met de winterstop nog bovenaan staat kunnen we het niet eens meer weggeven. Alles lastige uitwedstrijden zijn tot de winterstop, behalve Heerenveen en feyenoord. Daarom is deze zo belangrijk. Je zet je grootste concurrent gelijk op 7 punten. Het maakt mij niet uit hoe, als!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha, na de winterstop kunnen we het niet meer weggeven? Wij zijn Ajax en wij zijn niet de beste in januari en februari.
Overigens vind ik dit duel lang zo cruciaal niet, hoor. Tevreden met een punt, al verwacht ik heel stiekem iets meer.
Wij zijn lang zo goed niet, maar PSV is nog in opbouw. Kun je imo prima van profiteren met Sulejmani en Suarez. Ik zou overigens met dezelfde 11 beginnen als tegen Groningen. Vertonghen op het middenveld in plaats van Urby heb ik nog over getwijfeld, maar Urby brengt in balbezit net wat meer. Vertonghen, de Zeeuw en Enoh staat namelijk garant voor 0,0 creativiteit. Krijg je geen bal bij de spitsen, al gaat dat sowieso lastig worden. Verder hangt veel af van het strijdplan van Rutten.

Overigens vind ik dit duel lang zo cruciaal niet, hoor. Tevreden met een punt, al verwacht ik heel stiekem iets meer.
Wij zijn lang zo goed niet, maar PSV is nog in opbouw. Kun je imo prima van profiteren met Sulejmani en Suarez. Ik zou overigens met dezelfde 11 beginnen als tegen Groningen. Vertonghen op het middenveld in plaats van Urby heb ik nog over getwijfeld, maar Urby brengt in balbezit net wat meer. Vertonghen, de Zeeuw en Enoh staat namelijk garant voor 0,0 creativiteit. Krijg je geen bal bij de spitsen, al gaat dat sowieso lastig worden. Verder hangt veel af van het strijdplan van Rutten.
En toch, en toch heb ik hier een zeer slecht gevoel over. Uiteraard wil ik denken aan het sterke middenveld van ons met De Zeeuw dat in opkomst is en een Suárez die in vorm raakt en Sulejmani die een beetje de draad aan het oppakken is. Maar die verdediging van ons is een hele vieze doorn in mijn oog. Te licht, te onervaren en bovenal niet sterk en goed genoeg..
We moeten inderdaad maar hopen dat Rutten gokt op een Koevermans o.i.d. maar met snelheid en beweeglijkheid bij PSV voorin houd onze verdediging echt geen stand.
We moeten inderdaad maar hopen dat Rutten gokt op een Koevermans o.i.d. maar met snelheid en beweeglijkheid bij PSV voorin houd onze verdediging echt geen stand.
PSV en Ajax zijn beiden niet sterk. Als je zag hoe Ajax stond te kutten tegen RKC en PSV tegen VVV... I.m.o. heeft Ajax iets meer kwaliteit, m.n. voorin. Het kwaliteitsverschil is m.i. gering.
Open deur: de ploeg met de beste defensieve organisatie en de tactisch beste trainer zal die pot winnen.
Open deur: de ploeg met de beste defensieve organisatie en de tactisch beste trainer zal die pot winnen.
Jammer dat we voorin alleen een paar tuinkabouters hebben lopen. Die Isaksson pakt geen enkele hoge bal.
Het stinkt aan alle kanten!
We hadden Vennegoor moeten kopen , dan had het voorin nog leuk kunnen worden tegen z'n oude club.joey schreef:Jammer dat we voorin alleen een paar tuinkabouters hebben lopen. Die Isaksson pakt geen enkele hoge bal.
We hebben de spitsen Donald en Sno nog.joey schreef:Jammer dat we voorin alleen een paar tuinkabouters hebben lopen. Die Isaksson pakt geen enkele hoge bal.

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Daily Blind
Zo groot waren de spitsen van Twente ook niet..Bertje schreef:We hebben de spitsen Donald en Sno nog.joey schreef:Jammer dat we voorin alleen een paar tuinkabouters hebben lopen. Die Isaksson pakt geen enkele hoge bal.
Bleh, Vink mag voor de zoveelste keer een poging doen een wedstrijd tussen Ajax en PSV te verkloten:
Vink moet PSV - Ajax in goede banen leiden
Pieter Vink is door de KNVB aangesteld om de eerste topper van het seizoen tussen PSV en Ajax, aanstaande zondag 16 augustus in Eindhoven, onder zijn hoede te nemen. PSV gaat na twee remises proberen de eerste seizoenszege te boeken, terwijl Ajax een poging zal willen wagen de ongeslagen status ook tegen PSV te behouden.
Vink wordt in de wedstrijd, die om 12.30 uur in het Philips Stadion van start gaat, geassisteerd door grensrechter Hans ten Hoove en Arie Brink. Vierde official is Ruud Bossen. Het treffen tussen promovendus RKC Waalwijk en landskampioen AZ staat zaterdag 15 augustus vanaf 19.45 uur onder leiding van Richard Liesveld.
De assistent-arbiters bij het treffen tussen de nummers zeventien en zeven van de Eredivisie zijn de heren Droste en Meenhuis. Jan Wegereef neemt de ontmoeting tussen ADO Den Haag en FC Twente op zaterdagavond op zich, terwijl Kevin Blom een dag later vanaf 14.30 uur de verantwoordelijke man is bij de thuiswedstrijd van Heracles Almelo tegen Feyenoord.
Aanstellingen:
Zaterdag 15 augustus, 18.45 uur
Sparta Rotterdam – Willem II.
Scheidsrechter: Van Boekel. Assistent-scheidsrechters: Geutjes en Goossens. Vierde official: Gözübüyük.
Zaterdag 15 augustus, 19.45 uur
ADO Den Haag – FC Twente.
Scheidsrechter: Wegereef. Assistent-scheidsrechters: Inia en Olde Olthof. Vierde official: Ketting.
Zaterdag 15 augustus, 19.45 uur
RKC Waalwijk - AZ.
Scheidsrechter: Liesveld. Assistent-scheidsrechters: Droste en Meenhuis. Vierde official: Cairo.
Zaterdag 15 augustus, 20.45 uur
SC Heerenveen - Vitesse.
Scheidsrechter: Luinge. Assistent-scheidsrechters: Van der Pas en Meints. Vierde official: Kamphuis.
Zondag 16 augustus, 12.30 uur
PSV - Ajax.
Scheidsrechter: Vink. Assistent-scheidsrechters: Brink en Ten Hoove. Vierde official: Bossen.
Zondag 16 augustus, 14.30 uur
FC Utrecht – VVV-Venlo.
Scheidsrechter: Kuipers. Assistent-scheidsrechters: Van Roekel en Simons. Vierde official: Tulleners.
Heracles Almelo - Feyenoord.
Scheidsrechter: Blom. Assistent-scheidsrechters: Van de Ven en Siebert. Vierde official: Sanders.
Roda JC - NEC.
Scheidsrechter: Braamhaar. Assistent-scheidsrechters: Gerritsen en Lobbert. Vierde official: Van den Kerkhof.
Zondag 16 augustus, 16.30 uur
FC Groningen – NAC Breda.
Scheidsrechter: Nijhuis. Assistent-scheidsrechters: Zeinstra en Boonman. Vierde official: Diks.
Pieter Vink is de leidsman tijdens de topper van komend weekend tussen PSV en Ajax. De arbiter wordt tijdens het duel bijgestaan door Brink en Ten Hoove. De vierde official tijdens de topper is Bossen.
3-0 voor PSV onder leiding van Pieter S. Vink.

3-0 voor PSV onder leiding van Pieter S. Vink.
- Daily Blind
Idd ongelovelijk dat deze man Ajax mag fluiten. Terwijl het publieke bekend is dat hij anti Ajax is.
Als ie anti-AJAX is zou dat betekenen dat ie partijdig is ... heb een email gestuurd naar de KNVB hoe men er bij komt dat men deze partijdige arbiter waarvan iedereen weet dat ie anti-AJAX is deze wedstrijd te laten fluiten, heb er bijgezet dat ik de ( sport) kranten ook heb ingelicht .. nu jullie nog .. 

Blij met de punten ...
Ah, de scheidsrechter discussie. Daar is 'ie weer. Het leuke is vaak dat beide partijen zowel vooraf als achteraf de scheidsrechter verwijten dat hij in het voordeel van de ander fluit. Ik blijf volhouden dat scheidsrechters niet bewust partijdig zijn. Ze kunnen slecht fluiten en ze marchanderen regelmatig. Maar ik geloof er echt niet in dat iemand als Vink zondag het veld op stapt met de gedachte om Ajax eens even een oor aan te naaien.
Ik ben echt erg benieuwd naar Ajax. We hebben met 6 punten op papier een prima start maar zowel de wedstrijd tegen Groningen als RKC is geen echte test geweest. Daarvoor was de tegenstand te mager. Ik denk dat de ploegen elkaar niet zoveel ontlopen. Voor m'n gevoel kan het echt beide kanten op vallen. Beide ploegen lijken me defensief kwetsbaar. Het zal een kwestie zijn van wie er het eerst een doelpunt in heeft liggen.
Ik ben echt erg benieuwd naar Ajax. We hebben met 6 punten op papier een prima start maar zowel de wedstrijd tegen Groningen als RKC is geen echte test geweest. Daarvoor was de tegenstand te mager. Ik denk dat de ploegen elkaar niet zoveel ontlopen. Voor m'n gevoel kan het echt beide kanten op vallen. Beide ploegen lijken me defensief kwetsbaar. Het zal een kwestie zijn van wie er het eerst een doelpunt in heeft liggen.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Jezus wat een calimero's hier..
Vink is gewoon een niet al te beste scheidsrechter.Punt.
Blij met de punten ...
Ik heb weinig problemen met Vink, hij is alleen een mannetje, dat is soms irritant en soms grappig.
Ik heb een goed gevoel over zondag, ik ga ervan uit dat het blok Enoh / de Zeeuw zal spelen. Met daarnaast de snelheid van Urby en Rommedhal op de flanken en Suarez en Sulejmani voorin moet er wat te halen zijn. PSV heeft mij nog niet kunnen imponeren.
Ik heb een goed gevoel over zondag, ik ga ervan uit dat het blok Enoh / de Zeeuw zal spelen. Met daarnaast de snelheid van Urby en Rommedhal op de flanken en Suarez en Sulejmani voorin moet er wat te halen zijn. PSV heeft mij nog niet kunnen imponeren.
Ik ook niet, Marillion.Marillion schreef:Maar ik geloof er echt niet in dat iemand als Vink zondag het veld op stapt met de gedachte om Ajax eens even een oor aan te naaien.
De dapperste ploeg wint, denk ik.Ik ben echt erg benieuwd naar Ajax. We hebben met 6 punten op papier een prima start maar zowel de wedstrijd tegen Groningen als RKC is geen echte test geweest. Daarvoor was de tegenstand te mager. Ik denk dat de ploegen elkaar niet zoveel ontlopen. Voor m'n gevoel kan het echt beide kanten op vallen. Beide ploegen lijken me defensief kwetsbaar. Het zal een kwestie zijn van wie er het eerst een doelpunt in heeft liggen.
Het stinkt aan alle kanten!
Probleem is dat wij achterin volgens mij net zo kwetsbaar zijn. Aan de ene kant zou Ajax er misschien verstandig aan doen om iets terug te zakken zodat we ruimte krijgen voor onze aanval. Aan de andere kant hebben we daar absoluut de ploeg niet voor.
PSV heeft eigenlijk hetzelfde. Met spelers als Ooijer en Simons is het riskant om ver van je eigen goal af te spelen. Zeker tegen de snelle jongens die wij voorin hebben. Maar zij zien ook dat er kansen liggen wanneer ze druk zetten op onze verdediging.
PSV heeft eigenlijk hetzelfde. Met spelers als Ooijer en Simons is het riskant om ver van je eigen goal af te spelen. Zeker tegen de snelle jongens die wij voorin hebben. Maar zij zien ook dat er kansen liggen wanneer ze druk zetten op onze verdediging.
Nil volentibus arduum
Meestal irritant, zelden grappig.gaizka schreef:Ik heb weinig problemen met Vink, hij is alleen een mannetje, dat is soms irritant en soms grappig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali