FC Groningen - Ajax 02-08-2009
Moderator: mods
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Re: FC Groningen - Ajax 02-08-2009
Vanmorgen m'n kaart geregeld. Heb besloten toch maar te gaan. Eerste wedstrijd van het seizoen, heb er zin in. 

Op naar de vierde ster!
Ik kwam ook nog even in de verleiding. Voornamelijk vanwege het feit dat het de 1e wedstrijd is. Maar ik hou mijn boycot van onzinnige combi's toch maar vol.
De wedstrijd komt wel rap dichterbij overigens. Ik heb nog geen minuut van Ajax gezien in de voorbereiding. Misschien toch maar even wat beelden meepakken van dat vreselijke Amsterdam tournament. Ik ben toch wel nieuwsgierig of de hand van Jol al een klein beetje zichtbaar is.
De wedstrijd komt wel rap dichterbij overigens. Ik heb nog geen minuut van Ajax gezien in de voorbereiding. Misschien toch maar even wat beelden meepakken van dat vreselijke Amsterdam tournament. Ik ben toch wel nieuwsgierig of de hand van Jol al een klein beetje zichtbaar is.
Nil volentibus arduum
Ik ga op de voorrangsuitkaart van een vriend van me heen, hoefde ik vanmorgen ook niet zo te stressen om een kaart te halen... 

Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ikke wel (DWV en Ajax Cape Town) en ik moet zeggen: erg lekker. Relaxed. Leuk sfeertje. Mooi weer. Mooie goaltjes.Marillion schreef:Ik heb nog geen minuut van Ajax gezien in de voorbereiding.
Meestal komt het er bij mij op neer dat ik mijn vrienden uitnodig voor een biertje, dat we de tv aanzetten met het geluid zacht en plaatjes gaan draaien, en ongelooflijk veel leuteren over van alles en nog niks (waaronder wel degelijk veel over Ajax, trouwens) - met ons vertrouwde Ajax, ballend op de achtergrond. Meestal missen we dan zo ongeveer alles.Misschien toch maar even wat beelden meepakken van dat vreselijke Amsterdam tournament.
K.
Still alive...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Je bedoelt: 'Meestal missen we dan helemaal niks'Kowalczyk schreef:Meestal missen we dan zo ongeveer alles.
K.

Ik las net dat het is uitverkocht, en ik had vandaag eigenlijk geen tijd om een kaartje te houden. Nouja, we zien het wel. Het is volgende week al ja, bizar eigenlijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Ach, de volgende uitwedstrijd dan maar toch? Tegen PSV... wel vroeg in het seizoen trouwens, maarja.
Ik besef me nu dat eigenlijk niemand het nog heeft over de wedstrijd. Meestal vind je hier hele verhalen over hoe er gespeeld gaat worden. Dat het 2-2 gaat worden, 3-0 of juist 1-4. We moeten duidelijk nog wennen aan het feit dat het seizoen al gaat beginnen.
Normaal gebeurt dat wel door die paar aankopen die ons wakker hebben geschud. Ja jongens... het gaat beginnen!
Aan de andere kant... ik heb geen idee. Ik kan alleen puur van Ajax uit gaan, want alle overige ploegen heb ik niet of nauwelijks gevolgd in de voorbereiding. Ik weet dat AZ nu wat mindere resultaten heeft behaald tegen wat sterkere tegenstanders, en dat de rode kaarten bijna niet meer op 1 hand te tellen zijn in de wedstrijden van PSV, maar daar houdt het ook mee op.
Toch... als ik van Ajax uitga... ik heb zo'n gevoel dat we dit seizoen goed uit de startblokken gaan komen. (mag ook wel na vorig jaar!) Ik ga voor een duidelijke overwinning. Een uitslag die zegt 'Jaja, Ajax is er weer!'. Ik zeg: 0-3.
Ik besef me nu dat eigenlijk niemand het nog heeft over de wedstrijd. Meestal vind je hier hele verhalen over hoe er gespeeld gaat worden. Dat het 2-2 gaat worden, 3-0 of juist 1-4. We moeten duidelijk nog wennen aan het feit dat het seizoen al gaat beginnen.
Normaal gebeurt dat wel door die paar aankopen die ons wakker hebben geschud. Ja jongens... het gaat beginnen!
Aan de andere kant... ik heb geen idee. Ik kan alleen puur van Ajax uit gaan, want alle overige ploegen heb ik niet of nauwelijks gevolgd in de voorbereiding. Ik weet dat AZ nu wat mindere resultaten heeft behaald tegen wat sterkere tegenstanders, en dat de rode kaarten bijna niet meer op 1 hand te tellen zijn in de wedstrijden van PSV, maar daar houdt het ook mee op.
Toch... als ik van Ajax uitga... ik heb zo'n gevoel dat we dit seizoen goed uit de startblokken gaan komen. (mag ook wel na vorig jaar!) Ik ga voor een duidelijke overwinning. Een uitslag die zegt 'Jaja, Ajax is er weer!'. Ik zeg: 0-3.
Op naar de vierde ster!
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Kuipers fluit Groningen - Ajax
28 juli 2009
Björn Kuipers heeft zondag de leiding over de wedstrijd FC Groningen - Ajax. De arbiter wordt in de Euroborg bijgestaan door assistenten Sander van Roekel en Patrick Gerritsen. Jeroen Sanders is de vierde official.
Voor Ajax en FC Groningen is het zondag de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen. Het duel begint om 14.30 uur en is rechtstreeks te volgen op Eredivisie Live.
Kuipers floot 8 maart het laatst een wedstrijd van Ajax. De Amsterdammers speelden toen 1-1 in de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag.
Foto: Pro Shots/Willem Vernes
Ajax.nl
-
Prijs daarvan is bekend, 40,04 euro. Da's gewoon 20% van de prijs van een seizoenskaart.Pride of Amsterdam schreef:Ach, de volgende uitwedstrijd dan maar toch? Tegen PSV... wel vroeg in het seizoen trouwens, maarja.
Ook die sla ik over, het is toch niet leuk meer met zulke prijzen.
Maar daar zit natuurlijk wel je treinkaartje bij in...Thijs schreef:Prijs daarvan is bekend, 40,04 euro. Da's gewoon 20% van de prijs van een seizoenskaart.Pride of Amsterdam schreef:Ach, de volgende uitwedstrijd dan maar toch? Tegen PSV... wel vroeg in het seizoen trouwens, maarja.
Ook die sla ik over, het is toch niet leuk meer met zulke prijzen.

Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.
-
Ja, én een nederlaag met minstens drie goals verschil. Ik ben bang dat die 1-5 nooit meer overtroffen gaat worden.
Nu blijkt ook dat Groningen-Ajax pas gisteren is uitverkocht, had ik gewoon nog dagen een kaartje kunnen halen!
Overigens, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik snák naar een wedstrijd-om-het-echie. Morgen eerst nog die gare Open Dag, maar dan is het straks zondag en beginnen we weer. Spanning, knokken, beuken, goals, de eerste klap is een daalder waard.
Ik heb er weer zin in jongens, dit jaar gaat het gebeuren!
Nu blijkt ook dat Groningen-Ajax pas gisteren is uitverkocht, had ik gewoon nog dagen een kaartje kunnen halen!
Overigens, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik snák naar een wedstrijd-om-het-echie. Morgen eerst nog die gare Open Dag, maar dan is het straks zondag en beginnen we weer. Spanning, knokken, beuken, goals, de eerste klap is een daalder waard.
Ik heb er weer zin in jongens, dit jaar gaat het gebeuren!

Steek
Wiel, Toby, Vertonghen, Atouba
Donald
Demy, Aisatti, Enoh
Suarez, Cvita
Donald
Demy, Aisatti, Enoh
Suarez, Cvita
Dat snap ik dan weer niet, je kraakt in bijna elke posting Atouba af maar stelt hem wel op ???.wimpey schreef:Steek
Donald
Demy, Aisatti, Enoh
Suarez, Cvita
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wie moet er anders spelen dan? Anita kan er niet spelen en ook Vertonghen was een nachtmerrie.
- SylvievdVaart
Ik heb er ook zin in! Ouderwets dagen aftellen!Thijs schreef:Ik heb er weer zin in jongens, dit jaar gaat het gebeuren!
Kampioenuh olé olééééé

so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Misschien is dit wat Wimpey verwacht?999 schreef:Dat snap ik dan weer niet, je kraakt in bijna elke posting Atouba af maar stelt hem wel op ???.wimpey schreef:Steek
Donald
Demy, Aisatti, Enoh
Suarez, Cvita
Het stinkt aan alle kanten!
-
Wellicht is het alternatief nog slechter?999 schreef:Dat snap ik dan weer niet, je kraakt in bijna elke posting Atouba af maar stelt hem wel op ???.wimpey schreef:Steek
Donald
Demy, Aisatti, Enoh
Suarez, Cvita
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Groningen is ook nog niet op stoom hoor. Ik weet niet waar Groningen tegen geoefend heeft, maar niet tegen het kaliber At. Madrid. En bij Groningen loopt ook geen Aguero rond.
Whitey on the moon.
- InnerHarbour
Ja laten we nu aub niet gaan doen of we uit tegen Man United spelen, een goed resultaat is zeerwel mogelijk.
Denk overigens dat Jol daar 442 gaat spelen.
Denk overigens dat Jol daar 442 gaat spelen.
YNWA
Ik zie in deze selectie, helaas maar waar, geen betere linksback dan Atouba.999 schreef: Dat snap ik dan weer niet, je kraakt in bijna elke posting Atouba af maar stelt hem wel op ???.
Ik vind onze achterhoede sowieso brandhout. Ik mis Vermaelen nu al.
...en wanneer je vernaelen mist, is het heel erg
In principe wel ja, want hij maakte legio fouten. Maar ik zie nu helemaal niemand die specifiek verdediger is. Alderweireld komt nog het dichtst in de buurt, maar dat zal (ook) met vallen en opstaan gaan.Donkey Shot schreef:...en wanneer je vernaelen mist, is het heel erg
Jol zal er een zware kluif aan krijgen om met dit materiaal een goede defensieve organisatie neer te zetten. Als 'm dat lukt, verdient ie een dikke

Komop zeg, Vermaelen werd vorig seizoen met de regelmaat van de klok afgezagen en is nu onmisbaar geworden ?.Sorry hoor maar men begint zo vlak voor de start van de competitie behoorlijk door te schieten ..wimpey schreef:Ik zie in deze selectie, helaas maar waar, geen betere linksback dan Atouba.999 schreef: Dat snap ik dan weer niet, je kraakt in bijna elke posting Atouba af maar stelt hem wel op ???.
Ik vind onze achterhoede sowieso brandhout. Ik mis Vermaelen nu al.
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
Ik hoop op deze opstelling:
Stekelenburg
Van der Wiel - Oleguer - Alderweireld - Atouba
Enoh - De Zeeuw - Vertonghen
Aissati
Suarez - Sulejmani
In mijn ogen de sterkste 11 die we hebben. Jol zal echter waarschijnlijk helaas voor Urby kiezen (Vertonghen linie naar achteren) en misschien ook Donald wel opstellen ten faveure van de pas herstelde Enoh. Ik heb een goed gevoel over de voorbereiding, van Groningen winnen we wel.
Stekelenburg
Aissati
Suarez - Sulejmani
In mijn ogen de sterkste 11 die we hebben. Jol zal echter waarschijnlijk helaas voor Urby kiezen (Vertonghen linie naar achteren) en misschien ook Donald wel opstellen ten faveure van de pas herstelde Enoh. Ik heb een goed gevoel over de voorbereiding, van Groningen winnen we wel.
Ajax!
Vermaelen is een topper, natuurlijk missen we die enorm
I think I lost my fucking headache
Een topper laat in wedstrijden soms zien dat ie speciale akties in huis heeft, je weet wel, zo'n laatste moment reddingje, zo'n positionele oplossing waarvan je zegt " pakt hij effe punten voor ons ", beetje topper heeft een goede crosspass, zelfs al is ie achterhoedespeler een passeerbeweging in huis, en als ie dan eens een keertje mee opstoomt langs de zijkant een beetje redelijke voorzet afleverd ... nooit gezien bij Vermaelen, die had zijn handen meer dan vol aan zijn tegenstanders ..LucaS schreef:Vermaelen is een topper, natuurlijk missen we die enorm
Je zou hem net zo goed Thomas van Damme kunnen noemen ..
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Ik denk ook dat dit de sterkste opstelling is. Probleem is het scorend vermogen van deze middenvelders. Het zijn echter wel allemaal middenvelders die bij de goal komen, alleen scoren ze zo weinig. Dit is een extra minpunt, omdat we al met 1 aanvaller minder spelen.Giacomo Puccini schreef:Ik hoop op deze opstelling:
Stekelenburg
Aissati
Suarez - Sulejmani
Sulejmani zal daarnaast zijn vorm moeten gaan pakken, want volgens mij heeft hij überhaupt nog niet gescoord in de voorbereiding!?
Misschien daarom Dario laten starten en Sulejmani zo langzaam brengen totdat hij echt in vorm is. Later in de wedstrijd is altijd makkelijker, omdat er dan meer ruimte komt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."