Het verontrust mij dat EtH Alvarez überhaupt noemt. En dat hij blijkbaar niet heeft gekeken naar Bayern Munchen, PSG, Leipzig en zelfs een Atalanta. Ploegen die dynamisch zijn. Barca speelt met een ouderwetse 6 en die wordt overrompeld.Ajax Rules schreef: ↑za aug 22, 2020 12:21 pmJullie negeren compleet mijn betoog! Ik zeg niet dat Ten Hag het hier goed ziet, maar hij erkent wel volmondig dat hij aan de bal minder is. Hij zet hem daar puur neer omwille van zijn defensieve kwaliteiten (gaatjes dichtlopen en initieren drukzetten). Kunnen we hem dan wel als middenvelder zien, enkel omdat hij wat hoger op het veld staat? We zijn geneigd om 'de verdediging' als een horizontale lijn te zien, maar misschien moeten we de verdediging in dit geval eerder als een driehoek zien (Blind - Schuurs - Alvarez).Lionel schreef: ↑za aug 22, 2020 9:24 amExact. Vind het helemaal niks.Marillion schreef: ↑za aug 22, 2020 9:22 amHmm...niet blij mee. Waarom beginnen trainers soms toch aan een traject waarvan vrijwel iedere supporter meteen ziet dat het niets gaat worden?
Ik ben de eerste die z'n ongelijk toegeeft als Alvarez een goede serie neerzet op het middenveld hoor. Ik gun het die jongen dat hij hier slaagt na een moeilijke start. Maar ik zie het gewoon echt niet gaan vliegen. Hij is gewoon geen middenvelder.
Het is ook niet gezegd dat Ajax hierdoor in balbezit te veel inlevert op het middenveld, aangezien Dest en Nico juist wel hoger op het veld komen. Dus even los van of dit gaat werken, waarom zou het niet kunnen werken? Wat mij vertrouwen geeft is dat Ten Hag Alvarez' minpunten dus wel degelijk ziet (geen blinde vlek) en dat hij ook positieve kwaliteiten ziet (tactisch zeer sterk) die mij als leek nog ontgaan waren.
Je hebt altijd dat een speler verdedigend beter is dan een ander maar Alvarez gebruiken als semi-ausputzer slaat nergens op. Daarbij is ook niet dynamisch. Kan geen ruimtes dichtlopen. Totaal niet complementair aan Schuurs en Blind.