Europa League avontuur 2019/2020

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Champions League avontuur 2019/2020

Bericht door Iniesta » vr aug 30, 2019 6:40 pm

Je lult alleen een slag in de ruimte, om vervolgens niet thuis te geven als gevraagd wordt hoe dat dan te realiseren.
Dus concreet, met wat voor structuur denk je eriksen terug te halen?

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 30, 2019 9:50 pm

Inmiddels mijn trip Valencia rond; zowel vlucht als appartement. Ben ieeeeeets duurder uit dan Thijs! Lille doe ik wel met OV; ga niet met mijn strakke bolide met Nederlands kenteken in dat gekke Rijsel rondrijden, waar vermoedelijk doorgesnoven Noord-Fransen de auto slopen en de gendarmerie nog een traangaspatroon door mijn schuifdak schieten, dank je de koekoek. Over Londen twijfel ik nog, om agendatechnische redenen..

elliquido

Bericht door elliquido » vr aug 30, 2019 11:02 pm

Cees stamford bridge, come on.

In de wijk fullham vind je prachtige kroegjes. Aangezien de wijken / huizen daar rete duur zijn, is het lokale publiek navenant. ( lees, geweldige lekkere wijven op niveau) met jouw advocaten babbel kan het daar gezellig worden.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

columbus

Bericht door columbus » vr aug 30, 2019 11:35 pm

Eriksen komt never nooit niet naar Ajax. Die is klaar voor een stap hoger. Ajax moet doen wat het doet, opleiden, slim en goed scouten. Accepteren dat er soms een misser tussen zit en ook accepteren dat er een jaar tussen zit dat het wat minder gaat.

Betreft dit topic. Ajax wordt echt niet zomaar eerste in de poule. Chelsea is gewoon een hele goede ploeg, speelde goed tegen Liverpool en speelde United de eerste helft dronken. Daar win je echt niet zo maar van.

Valencia schat ik ietjes hoger in dan Ajax op dit moment en Lille ken ik echt totaal niet. Als het Lyon achtig is wordt het ook gewoon lastig.

Al met al lastig en erg aan elkaar gewaagd. Worden mooie potjes!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za aug 31, 2019 9:32 am

Iniesta schreef:Je lult alleen een slag in de ruimte, om vervolgens niet thuis te geven als gevraagd wordt hoe dat dan te realiseren.

Ik geef een suggestie hoe je het niveau van verleden jaar weer kunt halen. Hoeveel dat waard is, is niet aan mij om te bepalen. Dat er een hoop geld is binnengekomen weet iedereen. In principe zou het dus kunnen. Het geld is er.

Het argument dat Eriksen nooit bij Ajax zou wil spelen, omdat hij alleen in de absolute top wil spelen, is daarmee grotendeels teniet gedaan, want het hele punt is om de CL te winnen.

'Eerst komt het idee of concept, dan de wil om het te doen, en de precieze details komen het laatst. Het feit dat jij het omdraait geeft slechts aan dat je nog nooit iets gecreeerd hebt.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 31, 2019 12:40 pm

En als je alleen CL speelt, misschien. Maar Eriksen heeft geen zin om tegen VVV te ballen als het ook tegen Valencia, Barcelona of Real Madrid kan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 31, 2019 1:59 pm

brigade zuid schreef:Lille thuis is een lekker begin, drie punten pakken en je bent gelanceerd.
Of uitgecounterd worden en je loopt achter de feiten aan.

Ik mag hopen dat Ajax de tegenstanders niet onderschat.

Over Eriksen hoeven we natuurlijk niet te praten.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za aug 31, 2019 2:15 pm

raymon schreef:En als je alleen CL speelt, misschien. Maar Eriksen heeft geen zin om tegen VVV te ballen als het ook tegen Valencia, Barcelona of Real Madrid kan.
Kan best zijn, maar waarom zou je niet een delegatie langssturen om hem eens te paaien, met een mooi plaatje en en mooi praatje. Tadic was ergens anders niet zo'n grote ster geworden. Hoe groot kan Eriksen dan wel niet worden in dit Ajax team? Het is denk ik best lekker met het drukke schema van tegenwoordig, dat je juist niet elke week vol aan de bak moet. Dan kun je je beter opladen voor de grote wedstrijden. Nee heb je al. Ja kan je krijgen. In ieder geval heeft hij, net als Tadic, de liefde voor Ajax al.

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 31, 2019 2:33 pm

In ieder geval heeft hij, net als Tadic, de liefde voor Ajax al.
Nooit veel van gemerkt, maar dat zal aan mij liggen.

TH zal tientallen miljoenen voor Eriksen vragen, en dan moet je ook zijn salaris nog ophoesten. Ga maar uit van een bedrag richting de 100 miljoen in totaal.

Eriksen wordt nu in verband gebracht met PSG. Dat kan zulke bedragen wel betalen.

https://www.theguardian.com/football/20 ... ham-exodus

Voor TH is het een kwestie van prestige. Het wil een topclub zijn, daarom wil het niet verkopen en gaat het hoog in de boom zitten. Anders was Eriksen allang naar een andere club.

LucaS

Bericht door LucaS » za aug 31, 2019 3:21 pm

Tottenham wilde toch 80 mio voor Eriksen?
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » za aug 31, 2019 3:25 pm

Contract niet verlengt toch ?.
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » za aug 31, 2019 3:26 pm

Eerst nog veel meer... En ze boden hem naar verluidt 200.000 pond salaris per week.

Daarbij, Eriksen is ook weer geen Messi of zo.

ferry

Bericht door ferry » za aug 31, 2019 3:49 pm

Yopii schreef:
brigade zuid schreef:Lille thuis is een lekker begin, drie punten pakken en je bent gelanceerd.
Of uitgecounterd worden en je loopt achter de feiten aan.

Ik mag hopen dat Ajax de tegenstanders niet onderschat.
Dat mag ik toch ook hopen. Lille is gewoon 2e geeindigd achter PSG he. Verloren uit bij PSG met 2-1, maar wonnen thuis met 5-1 (!). Geen idee hoe sterk ze dit seizoen zijn, maar lijkt me geen ploegje waar je even overheen walst.

Volgens mij zit het allemaal redelijk dicht bij elkaar.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za aug 31, 2019 5:14 pm

Yopii schreef:
In ieder geval heeft hij, net als Tadic, de liefde voor Ajax al.
Nooit veel van gemerkt, maar dat zal aan mij liggen.

TH zal tientallen miljoenen voor Eriksen vragen, en dan moet je ook zijn salaris nog ophoesten. Ga maar uit van een bedrag richting de 100 miljoen in totaal.

Eriksen wordt nu in verband gebracht met PSG. Dat kan zulke bedragen wel betalen.

https://www.theguardian.com/football/20 ... ham-exodus

Voor TH is het een kwestie van prestige. Het wil een topclub zijn, daarom wil het niet verkopen en gaat het hoog in de boom zitten. Anders was Eriksen allang naar een andere club.
Eriksen is in principe haalbaar voor Ajax. Ik vind hem geen absolute wereldtop maar wel iemand die de rol van FdJ prima kan overnemen.

Ajax vindt net weer aansluiting bij de wereldtop. Dan kunnen we weer twintig jaar gaan zitten wachten, of een keer de knoop doorhakken om die aansluting vast te houden. Tadic is er al voor de lange termijn. Eriksen is oud genoeg om ook voor de lange termijn vast te leggen.

Wat is PSG nou? Daar ga je alleen voor het geld heen. De wereld stond vorig jaar op de banken voor Ajax. Welke voetballer wil niet in zo'n team spelen?

columbus

Champions League avontuur 2019/2020

Bericht door columbus » za aug 31, 2019 6:26 pm

Ben je echt zo naïef?

Ajax gaat gewoon geen 80 miljoen uitgeven aan een speler. Dat heeft niets met een niet aanwezige ambitie te maken. Puur met realisme. 1 speler van 85 miljoen gaat je niet naar de finale van de CL schieten. Theoretisch is Eriksen haalbaar, praktisch in de verste verte niet

Hoe graag ik het het ook zou willen maar Eriksen aantrekken is alles behalve realistisch. En hoe vervelend het ook klinkt en hoe mooi het seizoen vorig was maar Ajax is gewoon een subtopper in Europa, niet meer op minder.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 31, 2019 6:31 pm

Zelfs theoretisch is Eriksen niet haalbaar.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Iniesta

Bericht door Iniesta » za aug 31, 2019 6:47 pm

Monkey Tonk schreef:
Iniesta schreef:Je lult alleen een slag in de ruimte, om vervolgens niet thuis te geven als gevraagd wordt hoe dat dan te realiseren.

Ik geef een suggestie hoe je het niveau van verleden jaar weer kunt halen. Hoeveel dat waard is, is niet aan mij om te bepalen. Dat er een hoop geld is binnengekomen weet iedereen. In principe zou het dus kunnen. Het geld is er.

Het argument dat Eriksen nooit bij Ajax zou wil spelen, omdat hij alleen in de absolute top wil spelen, is daarmee grotendeels teniet gedaan, want het hele punt is om de CL te winnen.

'Eerst komt het idee of concept, dan de wil om het te doen, en de precieze details komen het laatst. Het feit dat jij het omdraait geeft slechts aan dat je nog nooit iets gecreeerd hebt.
Hoezo draai ik het om? Je hebt het idee/concept toch al gegeven?
Vraag alleen naar de volgende stap is de uitwerking. Aangezien jij hier de visionaire S Jobs speelt, hoor ik deze vervolgstap graag van jou.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 01, 2019 12:56 pm

columbus schreef:Ben je echt zo naïef?

Ajax gaat gewoon geen 80 miljoen uitgeven aan een speler. Dat heeft niets met een niet aanwezige ambitie te maken. Puur met realisme. 1 speler van 85 miljoen gaat je niet naar de finale van de CL schieten. Theoretisch is Eriksen haalbaar, praktisch in de verste verte niet

Hoe graag ik het het ook zou willen maar Eriksen aantrekken is alles behalve realistisch. En hoe vervelend het ook klinkt en hoe mooi het seizoen vorig was maar Ajax is gewoon een subtopper in Europa, niet meer op minder.
Die denkwijze is een self-fulfilling prophesy.

Wat was er nou 'realistisch' aan vorig seizoen? Je kunt nog zoveel talent hebben, als je niet gelooft dat je bij de wereldtop hoort, dan gaat het ook niet gebeuren. Het Ajax van vorig jaar had dat geloof. Vanuit zo'n overtuiging ga je anders handelen, scherper worden, betere beslissingen maken, etc. Ipv van dat je met veel ontzag omver rolt voor Real Madrid geef je ze in eigen huis een verschrikkelijk pak slaag. Zonder die overtuiging sta je weer met beide benen op de grond. Ik zou bijna zeggen dat de doorsnee NL-er daar een zucht van verlichting bij slaakt. 'Gelukkig maar, nu kunnen we weer gewoon doen.'

De Ajax-leiding slaat zich op de borst dat alleen FdJ en de Ligt zijn vertrokken. Uit opluchting verkopen ze dan Schone, want het is in de transferperiode allemaal een stuk beter gegaan dan gevreesd. Misschien hebben ze gelijk, maar wordt dan wakker (uit dromenland) en haal nog een bepalende speler om het gat naar verleden jaar te dichten. Het kan nu. De deur naar de wereldtop is nog niet dicht.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo sep 01, 2019 2:12 pm

Kom je nog een keer met de concrete invulling van je visionaire vergezichten?

elliquido

Bericht door elliquido » zo sep 01, 2019 5:55 pm

Volgens mt ga je met een delegatie langs en dan heb je nee, maar wellicht ja, want Ajax is groots en zo ook de liefde.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano

Bericht door Mano » ma sep 02, 2019 7:50 am

in eerste instantie dacht ik bij de loting, mwoa kon slechter.

Dan denk je er iets langer over na en kom je tot de gedachte dat je in een slechte poule zit.
Niemand steekt er met kop en schouders bovenuit dus iedereen kan van iedereen winnen of verliezen.
Dit wordt een zware!

Het Ajax van vorig jaar kon ze allemaal hebben (mits ze volle bak speelde)
Dit Ajax is een stuk minder.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Toppie

Bericht door Toppie » ma sep 02, 2019 12:01 pm

Mano schreef:in eerste instantie dacht ik bij de loting, mwoa kon slechter.

Dan denk je er iets langer over na en kom je tot de gedachte dat je in een slechte poule zit.
Niemand steekt er met kop en schouders bovenuit dus iedereen kan van iedereen winnen of verliezen.
Dit wordt een zware!

Het Ajax van vorig jaar kon ze allemaal hebben (mits ze volle bak speelde)
Dit Ajax is een stuk minder.
Ajax begon vorig jaar was ook niet altijd sprankelend , maar begin september en tot 10 December kan je pas concluderen hoe we er voor staan. Ik hoop weer op de achtste finale, maar alles wat vorig seizoen is gebeurd moet je vergeten.Heel simpel voetbal is op dat gebied niet elke keer het zelfde.
Laatst gewijzigd door Toppie op ma sep 02, 2019 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2019 12:04 pm

Mano schreef: Dan denk je er iets langer over na en kom je tot de gedachte dat je in een slechte poule zit.
Dit wordt een zware!
Juist. Lille > AEK, Valencia > Benfica. Chelsea natuurlijk minder dan Bayern.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 02, 2019 12:19 pm

Bayern 3e - Chelsea 12e
Benfica 21 - Valencia 39
AEK 102 - Lille 114

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2019.html

Nou denk ik niet dat de nummer 2 van Frankrijk minder is dan de toenmalig kampioen van Griekenland maar het Chelsea dat vorig jaar de EL won mist Hazard nu. Dus of die nou veel beter zijn geworden?

Valencia ging er vorig jaar echt vrij kansloos af tegen Arsenal. Wel natuurlijk een goed voetballende ploeg. Parejo :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 02, 2019 5:42 pm

wimpey schreef:
Mano schreef: Dan denk je er iets langer over na en kom je tot de gedachte dat je in een slechte poule zit.
Dit wordt een zware!
Juist. Lille > AEK, Valencia > Benfica. Chelsea natuurlijk minder dan Bayern.
Volg jij Valencia en Benfica?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie