Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - Rosenborg BK 17-08-2017

Bericht door Cruijff » za aug 19, 2017 8:13 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
InnerHarbour schreef:Nee het gaat om kwaliteit EN ervaring.
Dat had de rest vd wereld nog niet door :eusa_liar.gif:
Logisch dat je dit als een open deur neerzet, maar wel wat makkelijk.
Want het mag best eens een keer een streven worden om sterkere combinaties van kwaliteit en ervaring binnen te halen.

InnerHarbour schreef:Nee het gaat om kwaliteit EN ervaring. Met een elftal vol met 'kwaliteits' kinderen win je niets. Ziyech was 23, inmiddels 24 jaar, toen die kwam, kwaliteit EN had het een en ander meegemaakt, daar moet Ajax op inzetten.
In de Nederlandse competitie lopen niet erg veel Ziyechs rond.
Maar je moet inderdaad wel snel daadkracht tonen als er een jongen die tegen die categorie aan zit te overtuigen is om naar Ajax te halen.

In potentie was het top dat een jongen zoals Ziyech die bij Twente al vaak de regie had gepakt en al redelijk wat vlieguren had gemaakt liever eerst naar Ajax wilde ipv meteen al zijn zakken gaan vullen.
Ziyech zou je in potentie een ware topaankoop kunnen noemen. Indien hij structureel goed zou spelen.

Een recent probleem vind ik vooral dat Ziyech regelmatig als echt een natte krant speelt. Niet af en toe een mindere beurt, soms echt zóóó zwak voor de dag komt dat de Heracles trainer hem na een kwartier zou wisselen, dat hij zowel wisselspelers van Ajax als zijn teamgenoten zwaar in de weg zit.

Mede daardoor verlies je dus van Heracles en van Rosenborg.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 19, 2017 8:48 pm

Ziyech was de enige tegen Rosenborg met de echte wil om te winnen. Schone liep rond als Pirlo maar voetbalde als Immers :excited.gif: Donny speelde verstoppertje... Younes is maar 1x diep gegaan en kreeg toen een schitterende pass van Ziyech.. Als de rest wat meer beweegt, en niet op het tempo van Schone en Younes, hoeft Ziyech niet zo te forceren.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za aug 19, 2017 9:37 pm

Lionel schreef:Ziyech was de enige tegen Rosenborg met de echte wil om te winnen. Schone liep rond als Pirlo maar voetbalde als Immers :excited.gif: Donny speelde verstoppertje...
Dat is allemaal met elkaar verbonden.
Toen de wedstrijd kort bezig was speelde Schöne nog duidelijk het beste van iedereen.

Na een tijd waren Schöne en Ziyech zoooo'n partij slecht dat vd Beek al het loopwerk voor hun moest te doen. Dan verbergt hij zich niet, maar is hij nooit meer op tijd bij een bal.
Lionel schreef:Younes is maar 1x diep gegaan en kreeg toen een schitterende pass van Ziyech..
Not completely true. Er lopen best de hele tijd spelers diep, net iets te vaak is dat helaas Dijks, maar de beweging is er wel. Ziyech loopt dan te lang te priegelen met een bal of heeft hem op z'n rechter waar hij geen reet mee kan en gaat dan veels te laat naar lopende mensen kijken.

En Ziyech doet ook veel fout met zijn goede been, pfffff zeg. Die bal die Younes 1e helft op hem terug legde mag er echt wel in, Ziyech maaide hem meters naast.

Lionel schreef:Als de rest wat meer beweegt, en niet op het tempo van Schone en Younes, hoeft Ziyech niet zo te forceren.
Ziyech probeert echt wel een hoop werk te doen, wanneer het druk zetten goed gaat zit hij er vaak tussen.
Maar komen ze net een stapje te kort dan laat hij het er vaak maar bij zitten.

De afstanden en de manier van bewegen kloppen bij Ajax momenteel gewoon niet. De loopacties, de oog voor de pass, de zuiverheid van de pass, Sanchez die vaak meteen ingreep zodat je zelf de bal weer had en rap kon aanvallen, dat is bij Ajax nu allemaal ff weg.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 20, 2017 3:13 am

Was het echt drie maanden geleden?

Ajax in een doolhof, Man United fier aan kop in the EPL.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 20, 2017 11:06 am

Monkey Tonk schreef:Was het echt drie maanden geleden?

het is nog niet eens 4 maanden geleden... Pas over 4 dagen. Het verval is immens groot.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 20, 2017 12:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Monkey Tonk schreef:Was het echt drie maanden geleden?

het is nog niet eens 4 maanden geleden... Pas over 4 dagen. Het verval is immens groot.
één getalletje aanpassen. 3 maanden ipv 4 maanden.
Over 4 dagen is het 24-08, de finale was op 24-05-2017. :blush.gif:

Dingen kunnen snel in een neerwaartse spiraal gaan. Daarom gaat het er ook bij niet in dat snel een ommekeer onmogelijk is.

Thijs schreef:Heb ook het gevoel dat we, los van alle (terechte of niet terechte) kritiek van de laatste tijd, gewoon even een 'gelukje' nodig hebben. Inderdaad in de vorm van bijvoorbeeld een vroege openingsgoal.

Het gaat er bij mij niet in dat ze ineens niet meer kunnen voetballen.
Onmogelijk dat ze opeens vijf niveaus minder zijn geworden qua voetbal.
We hebben gewoon een heel lekkere goal of een fijn moment in een wedstrijd nodig.

En gaarne tussen nu en 31-08 ook minimaal 1 of 2 kwaliteitsimpulsen voor het basiselftal.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 20, 2017 12:41 pm

Het halve elftal en de trainer zijn weg gegaan. Niveau Dijks voor teruggehaald. Ik zou niet onderschatten dat dit Ajax in weinig nog te maken heeft met het Ajax van bijna 3 maanden geleden. Het jammere is dat op dat moment spelers graag naar Ajax hadden willen komen, en nu niet meer. Dit Ajax van de grond af weer opbouwen, wordt lastig. Het enige wat meezit is dat er geld zat is, dus daar zit het probleem niet. Het probleem zit bij Overmars en zijn team, als die hun werk goed hadden gedaan dan had er nu een sterk elftal gestaan met een trainer voor de groep die al uit eigen ervaring weet hoe successen behaald kunnen worden.
Ajax!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 20, 2017 6:06 pm

Het halve elftal? Sanchez, Klaassen en Traoré, waarvan Sanchez nog in beide wedstrijden tegen Nice meedeed.

Arthur

Bericht door Arthur » zo aug 20, 2017 8:55 pm

Dijks erbij is eigenlijk een extra -1 ten opzichte van vorig jaar.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo aug 20, 2017 9:00 pm

Arthur schreef:Dijks erbij is eigenlijk een extra -1 ten opzichte van vorig jaar.
Inderdaad... uitfluiten die vent...omdat hij er niks van kan... gewoon.. DOEN

Arthur

Bericht door Arthur » zo aug 20, 2017 9:07 pm

Ik fluit hem niet uit (dat kan ik niet eens), maar hij kan me niet snel genoeg uit de ploeg verdwijnen.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo aug 20, 2017 9:10 pm

Arthur schreef:Ik fluit hem niet uit (dat kan ik niet eens), maar hij kan me niet snel genoeg uit de ploeg verdwijnen.
Helemaal mee eens... maar dat hij er weer in staat kan hij zelf niks aan doen...

Sterker nog... als ik hem was zou ik zeggen... krijg de tering... toen niet... hu niet...

Sanchez kon dat ook...

Knap van Dijks dat hij het uberhaubt kan opbrengen

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma aug 21, 2017 2:17 pm

Iedereen die Dijks uitfluit mag van mij een stadionverbod krijgen. Op en top Ajacied, geeft altijd alles. Meer kan hij niet doen, richt je pijlen dan maar op diegene die 'm heeft gehaald/opgesteld.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 21, 2017 3:22 pm

Waar komt dat uitfluitverhaal vandaan? Is gisteren toch nauwelijks tot niet gebeurd?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma aug 21, 2017 3:40 pm

Klopt. Er was alleen onder meer gefluit een keer bij een bal heel onnodig terug naar Onana van een andere speler en toen Viergever Ajacied van de Wedstrijd werd gekroond (geen gefluit tegen Viergever, maar een deel van het publiek vond dat Huntelaar dat moest zijn.)

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 21, 2017 4:09 pm

Er werd wat gefloten toen zijn zoveelste voorzet nergens op leek, maar dat is iets heel anders dan wanneer hij standaard wordt uitgefloten als hij de bal krijgt.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2017 4:26 pm

Hij gaf een keer een voorzet die het dak raakte. Toen werd er gefloten. Terecht hoor!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie