Ajax - FC Utrecht 17-04-2016
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Utrecht 17-04-2016
Het gaat dus niet alleen om het rennen om het rennen, maar de wil om te winnen.Voetbal begint in je hoofd.Dus als je als AJAX speler met het idee " het komt wel goed " het veld instapt, en dat idee ( zag ik gister ) had ik, of " dat is zijn taak niet de mijne " dan weet je het wel ...
Kijk maar eens terug hoe sommige achter hun speler aansjokken ... het duel in gaan .. Je weet als speler ook al tig maanden hoe Utrecht tegen je ( jou , AJAX ) het veld instapt .. toch ..
Kijk maar eens terug hoe sommige achter hun speler aansjokken ... het duel in gaan .. Je weet als speler ook al tig maanden hoe Utrecht tegen je ( jou , AJAX ) het veld instapt .. toch ..
Blij met de punten ...
Klaassen en Bazoer stonden beiden een seconde of wat stil na de kutkaats van Klaassen 

IK GELOOF!!!!!!
Ik heb de tweede helft helaas maar voor een kwartier gezien. Die twee goals vielen wel in de laatste 5 minuten, dus blijkbaar 'vochten' ze nog wel. Of was het vooral een beetje toeval? (los van het feit dat die pingel geen pingel was)Marillion schreef:De vraag is dan altijd weer. Oogt het zo passief en lamlendig omdat ze er voetballend niet uitkomen óf geven ze inderdaad niet 110%.
Ik weet wel dat het niet altijd zo simpel is als dat je maar harder moet werken maar neem nu zo'n wedstrijd als Liverpool-Dortmund eerder deze week als voorbeeld. Kijk eens wat je op wilskracht en verbetenheid kunt bereiken. Die bezieling mis ik nogal eens als het er echt op aankomt. Als je nu als speler de urgentie nog niet ziet dan gaat dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. Natuurlijk zie ik het liefst dat Ajax voetballend de betere partij is en dat het tactisch plan goed werkt. Maar als dat niet het geval is moet je het wel eens op een andere manier afdwingen.
Het gevoel van onmacht omdat het niet lukt vertaald zich, in ieder geval op het oog, nogal eens in lethargie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Monkey Tonk
Alleen de goals gezien. Bij de eerste Utrecht goal moet de #7 (geloof ik) een kaart pakken, voordat de bal naar de vleugel gaat. Dat gebeurt in het 'normale' voetbal wel. Geen idee waar de #26 bij de tweede goal mee bezig. De doelpunten hadden verder niks te maken met de veldbezetting of opstelling. Puur een gebrek aan fanatisme. Slappe hap.
Kan me verder niet zo schelen of het wel of geen penalty was. Zelf vond ik eigenlijk van wel, omdat de verdediger de bal niet speelde, maar de bal de verdediger raakte. Als de verdediger de bal wel goed raakt is het een hoekschop. Als je bewust en onbewust hands kan maken, dan vind ik het best als je de bal ook bewust en niet bewust kunt spelen. Penalty!!!
Utrecht een angstgegner? Waarom eigenlijk? Blijkbaar is het genoeg om de ballen van de middencirkel het strafschopgebied in te pompen, waar die lange ze met de kop verlengt.
Kan me verder niet zo schelen of het wel of geen penalty was. Zelf vond ik eigenlijk van wel, omdat de verdediger de bal niet speelde, maar de bal de verdediger raakte. Als de verdediger de bal wel goed raakt is het een hoekschop. Als je bewust en onbewust hands kan maken, dan vind ik het best als je de bal ook bewust en niet bewust kunt spelen. Penalty!!!

Utrecht een angstgegner? Waarom eigenlijk? Blijkbaar is het genoeg om de ballen van de middencirkel het strafschopgebied in te pompen, waar die lange ze met de kop verlengt.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
HahahahahahahaEen supporter van PSV heeft een vrij drastische beslissing genomen, na het zien van de wedstrijd Ajax-FC Utrecht op zondag. In de slotfase kreeg Ajax gemakkelijk een strafschop toegekend van scheidsrechter Danny Makkelie en daarmee kwam het nog op 2-2. Bij Marcel Blaak, de fan in kwestie, knapte er toen iets. Hij stapt nu naar de politie om aangifte te doen van matchfixing.
Blaak kan niet verkroppen dat Makkelie de beslissing nam om Ajax een penalty te geven en dient behalve tegen hem ook een aanklacht in tegen de KNVB en de scheidsrechtersbond. De Eindhovenaar zegt tegen Omroep Brabant dat er niets aan de hand was en dat de beslissing van Makkelie een nieuw teken is dat het ‘flink fout zit’ in het scheidsrechterskorps.
"En aangezien de scheidsrechter deel uitmaakt van de bond, doe ik ook aangifte tegen de KNVB. Puur omdat ik het beu ben dat Ajax steeds voorgetrokken wordt. Wat er tijdens de wedstrijd Ajax-FC Utrecht gebeurde met die penalty vlak voor tijd slaat nergens op. FC Utrecht wordt enorm benadeeld en PSV ook. Daarom wil ik de bond en Makkelie aanpakken”, verklaart Blaak aan de regionale zender.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Schiet niet echt op hè om wekelijks stellige meningen over voetbal te verkondigen, terwijl je ondertussen de wedstrijden niet in zijn geheel kijkt.zeux schreef:Ik heb de tweede helft helaas maar voor een kwartier gezien. Die twee goals vielen wel in de laatste 5 minuten, dus blijkbaar 'vochten' ze nog wel. Of was het vooral een beetje toeval? (los van het feit dat die pingel geen pingel was)
Laatste gedeelte van de wedstrijd pinde Ajax Utrecht inderdaad vast, ze stonden met de rug tegen de muur. Had natuurlijk ook te maken met de luxe van een 0-2 voorsprong en de plotselinge paniek die een ploeg over zich heen krijgt als het dan direct weer 1-2 wordt.
Grote kans dat Ajax zonder penalty ook de 2-2 in het net zou hebben gekregen. Door de penalty bleef er weinig tijd over, het duurde allemaal erg lang en uiteindelijk maar 3 minuten blessuretijd. Maar ja met penalty is de rest van Nederland er extra pissig over.

Thijs schreef:HahahahahahahaEen supporter van PSV heeft een vrij drastische beslissing genomen, na het zien van de wedstrijd Ajax-FC Utrecht op zondag. In de slotfase kreeg Ajax gemakkelijk een strafschop toegekend van scheidsrechter Danny Makkelie en daarmee kwam het nog op 2-2. Bij Marcel Blaak, de fan in kwestie, knapte er toen iets. Hij stapt nu naar de politie om aangifte te doen van matchfixing.
Blaak kan niet verkroppen dat Makkelie de beslissing nam om Ajax een penalty te geven en dient behalve tegen hem ook een aanklacht in tegen de KNVB en de scheidsrechtersbond. De Eindhovenaar zegt tegen Omroep Brabant dat er niets aan de hand was en dat de beslissing van Makkelie een nieuw teken is dat het ‘flink fout zit’ in het scheidsrechterskorps.
"En aangezien de scheidsrechter deel uitmaakt van de bond, doe ik ook aangifte tegen de KNVB. Puur omdat ik het beu ben dat Ajax steeds voorgetrokken wordt. Wat er tijdens de wedstrijd Ajax-FC Utrecht gebeurde met die penalty vlak voor tijd slaat nergens op. FC Utrecht wordt enorm benadeeld en PSV ook. Daarom wil ik de bond en Makkelie aanpakken”, verklaart Blaak aan de regionale zender.
als de scheidsrechters deze fout maar niet proberen te compenseren in de aankomende wedstrijden.
Als je dit was gebeurd in de eerste of tweede speelronde, had je niemand er meer over gehoord....

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
- AT Toto winner 15/16
Die bezem kun je wel vergeten, men dekt elkaar allemaal joh. Allemaal oud ploeggenootjes, Sar dekt Overmars, Overmars dekt Frank etc., etc. Daaromheen zitten allemaal mensen die geilen op hun baantje.wimpey schreef:Ik heb in 2013 voor het laatst van Ajax genoten. Tegen Barcelona. Begin 2014 maakte Ajax een prachtgoal thuis tegen psv. Het Ajax van toen was al geen reflectie van hetgeen waarvoor Ajax ooit stond. Maar sindsdien is het veel erger geworden. Ajax-1 wint alleen nog wanneer de tegenstander het toelaat.
Deze titelstrijd is van Ajax' kant enkel spannend. Nooit meeslepend of qua voetbal om van te genieten. Ik las dat, ik meen, Dubbel en Jöhnk in dit topic zoiets hebben van: Ajax, het zal wel. Herkenbaar, dat heb ik ook. Eerder was m'n zondag nog wel eens verpest. Nu doe ik na Roda en Utrecht de TV uit en dan ben ik het kwijt. Ik gun het elftal van psv de titel eigenlijk wel (de vreselijke club psv uiteraard niet), want die spelen nogal eens aanvaardbaar voetbal en hebben wat in de CL te zoeken.
Ik hoop bij Ajax op een bezem. Doe eens aan zelfreflectie: Ajax-1 is een counterploeg. In de A1 lopen gasten van (bijna) 19 rond in een elftal dat vooral de lange bal hanteert en op een blauwdruk van Ajax-1 is gaan lijken. Ga eens uit van een visie, bouw wat op, toon ambitie. Er stonden er gister 2 uit de opleiding in de basisopstelling. De club is in verkeerde handen, maar het wordt oogluikend toegestaan omdat de eredivisie een joke is waarin Ajax toch wel minimaal 2e wordt. Dat is de dood in de pot.
Wimpey, wil je woensdagavond aub weer wat anders gaan doen in plaats van kijken? Alvast bedankt namens de Ajaxsupporter 

-
+1Arthur schreef:Wimpey, wil je woensdagavond aub weer wat anders gaan doen in plaats van kijken? Alvast bedankt namens de Ajaxsupporter

Twee uit de oude jeugdopleiding en er is ons eind 2010/begin 2011 zo veel; beloofd. Een snellere doorstroming, op jongere leeftijd en Europese successen.Er stonden er gister 2 uit de opleiding in de basisopstelling.
Komt er ooit een Europese competitie, dan zien we Ajax terug in de tweede divisie?
Het enige voordeel van slecht voetballen is dat er niemand zo maar vertrekt, er staat in augustus een ingespeeld team (zonder veel automatismen, dat wel)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Alleen hierom al geef ik er niks om hoe AJAX kampioen wordt ..Thijs schreef:HahahahahahahaEen supporter van PSV heeft een vrij drastische beslissing genomen, na het zien van de wedstrijd Ajax-FC Utrecht op zondag. In de slotfase kreeg Ajax gemakkelijk een strafschop toegekend van scheidsrechter Danny Makkelie en daarmee kwam het nog op 2-2. Bij Marcel Blaak, de fan in kwestie, knapte er toen iets. Hij stapt nu naar de politie om aangifte te doen van matchfixing.

Blij met de punten ...
Maar dat is al een tijdje zo. De kracht dit seizoen is vaak dat het iig een team was waar spelers deden wat moet. Het is dan een heel dom udee om iedereen dan opeens wat anders te laten doen. Blunder van onze trainer.999 schreef:Nou, eerlijk is eerlijk zijn spelers lieten hem ook wel heel erg in de steek gister.Ik bedoel op niveau gezien zaten ze bijna allemaal op 40% ( en van sommige is het niveau al niet hoog ) ..
Cillessen b.v. die 2e goal .. tja ..
I think I lost my fucking headache
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik vond het eerste doelpunt eigenlijk een grotere fout van Cillissen. Die bal moet voor hem zijn voordat ie bij Barazite terecht komt. Dat 2de doelpunt was gewoon hard ingeschoten en er zat een lelijk effect aan. Ik vraag me trouwens af of z'n masker bij zo'n bal ook nog parten speelt.LucaS schreef:Maar dat is al een tijdje zo. De kracht dit seizoen is vaak dat het iig een team was waar spelers deden wat moet. Het is dan een heel dom udee om iedereen dan opeens wat anders te laten doen. Blunder van onze trainer.999 schreef:Nou, eerlijk is eerlijk zijn spelers lieten hem ook wel heel erg in de steek gister.Ik bedoel op niveau gezien zaten ze bijna allemaal op 40% ( en van sommige is het niveau al niet hoog ) ..
Verder was ons normaal zo sterke middenveld compleet afwezig. Ik zou inderdaad Bazoer even een wedstrijdje laten rusten, die deed er echt helemaal niets aan gisteren. En met een normale opstelling heb je ook een stuk meer aan Sinkgraven. Gisteren leek het echt helemaal nergens op.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Tactisch niet goed staan én je niet maximaal inzetten om toch een goed resultaat te behalen kan naast elkaar bestaan.Sandro_Calaaabro schreef:Andersom lijkt het ook alsof je tactisch niet goed staat als de spelers niet alles geven (die indruk had ik overigens niet echt gisteren). Maar tactiek en inzet blijven vaak lastig van elkaar te scheiden bij het bepalen waar het aan lag
Het liefst zien we een elftal dat goed staat en de wedstrijd op die manier onder controle heeft. Wanneer dat niet lukt kun je soms een wedstrijd toch naar je toe trekken door de intensiteit waarmee je als elftal speelt. Duels winnen, afvallende ballen veroveren, snel schakelen bij balverlies.
Tactiek is een belangrijk onderdeel van het spel maar voetbal is geen schaken. Uiteindelijk moet je de punten op het veld verdienen. Ik denk overigens niet zozeer dat het onwil is, eerder dat het elftal moeite heeft met de druk.
Nil volentibus arduum
Ja, dat kan zeker en dat moet je helemaal niet hebben uiteraard....Marillion schreef:Tactisch niet goed staan én je niet maximaal inzetten om toch een goed resultaat te behalen kan naast elkaar bestaan.Sandro_Calaaabro schreef:Andersom lijkt het ook alsof je tactisch niet goed staat als de spelers niet alles geven (die indruk had ik overigens niet echt gisteren). Maar tactiek en inzet blijven vaak lastig van elkaar te scheiden bij het bepalen waar het aan lag
Onwil? Nee, dat zou wel heel kwalijk zijn en dat lijkt me ook niet. Moeite met druk weet ik niet.Ik denk overigens niet zozeer dat het onwil is, eerder dat het elftal moeite heeft met de druk.
Ik zie te weinig spelers op het veld die het voortouw nemen wanneer het niet lekker loopt. Klaassen kan het, maar als het bij hem een keer niet lekker loopt dan komt hij ook minder toe aan coachen. Gisteren zag je de spelers wel veel gebaartjes geven om de onvreden te uiten, maar met die gebaartjes los je niks op natuurlijk.
Klopt. Mijn punt was dat het soms misschien lijkt alsof het niet goed is neergezet door de trainer, maar dat de spelers niet uitvoeren wat ze moeten doen (om welke reden dan ook). En in dat geval is het lastig om te beoordelen of de trainer niet de juiste instructies heeft meegegeven of omdat de spelers het niet goed uitvoeren. In dit geval lag het zowel aan de trainer als de spelers denk ik, maar het had erg geholpen als het elftal beter was neergezet door de trainer. Dat is immers het startpunt.Het liefst zien we een elftal dat goed staat en de wedstrijd op die manier onder controle heeft. Wanneer dat niet lukt kun je soms een wedstrijd toch naar je toe trekken door de intensiteit waarmee je als elftal speelt. Duels winnen, afvallende ballen veroveren, snel schakelen bij balverlies.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Zijn de instructies niet juist, dan ligt het probleem bij de trainer. Zijn de instructies op zich juist, maar kunnen de spelers het niet uitvoeren, dan is ook de coach verantwoordelijk. Willen ze het niet uitvoeren, dan is er nog een groter probleem voor de coach.En in dat geval is het lastig om te beoordelen of de trainer niet de juiste instructies heeft meegegeven of omdat de spelers het niet goed uitvoeren. In dit geval lag het zowel aan de trainer als de spelers denk ik, maar het had erg geholpen als het elftal beter was neergezet door de trainer. Dat is immers het startpunt.
Ik ben bang dat de spelers gevangen zitten in te veel regels, dat hoort niet bij Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik geloof in een grote verantwoordelijkheid voor de spelers zelf. Natuurlijk, als de trainer bijvoorbeeld iemand in de spits zet die er aantoonbaar niks van kan dan is het een fout van de coach. Zal Frank echt teveel van ze vragen? Misschien kunnen ze het wel, maar komt het er op sommige momenten uit en op sommige momenten niet.Demosthenes schreef:Zijn de instructies niet juist, dan ligt het probleem bij de trainer. Zijn de instructies op zich juist, maar kunnen de spelers het niet uitvoeren, dan is ook de coach verantwoordelijk.En in dat geval is het lastig om te beoordelen of de trainer niet de juiste instructies heeft meegegeven of omdat de spelers het niet goed uitvoeren. In dit geval lag het zowel aan de trainer als de spelers denk ik, maar het had erg geholpen als het elftal beter was neergezet door de trainer. Dat is immers het startpunt.
Achteraf is het makkelijk praten. Maar ik was nooit begonnen met een ander systeem. Laat het in deze fase van de competitie nou zoveel mogelijk staan op het moment dat je een elftal hebt wat een serie goede uitslagen neerzet. Ook al was dat soms een keer moeizaam.
De groep is helemaal niet zo ver dat ze makkelijk van systeem A naar B kunnen schakelen. Dan staat er veel druk op en moeten ze ineens iets anders doen dan ze gewoon zijn. Niet handig.
De groep is helemaal niet zo ver dat ze makkelijk van systeem A naar B kunnen schakelen. Dan staat er veel druk op en moeten ze ineens iets anders doen dan ze gewoon zijn. Niet handig.
Nil volentibus arduum
Tja, Bazoer speelt in elk systeem slecht de laatste tijd en Klaassen had z'n dag niet. Ik denk niet dat dat gevolg was van het systeem. Ik vond dat vd Hoorn veel te vaak aan de bal was om hem naar voren te peren. Wat lang niet altijd mis ging, maar dat moet je toch niet willen....
Gewoon 3 x winnen in de 89 minuut met 1 goal verschil
Joh wees realistisch we worden geen kampioen dit is een onstuimig elftal kan alle kanten op fout de Boer

Blunder is te veel van het goede ..LucaS schreef:Maar dat is al een tijdje zo. De kracht dit seizoen is vaak dat het iig een team was waar spelers deden wat moet. Het is dan een heel dom udee om iedereen dan opeens wat anders te laten doen. Blunder van onze trainer.999 schreef:Nou, eerlijk is eerlijk zijn spelers lieten hem ook wel heel erg in de steek gister.Ik bedoel op niveau gezien zaten ze bijna allemaal op 40% ( en van sommige is het niveau al niet hoog ) ..
Blij met de punten ...
Ik ben niet zo negatief als de meesten hier. Ajax heeft een trend doorgezet door punten te verspelen tegen Utrecht, maar het is net zo goed een trend dat Ajax bijna alle wedstrijden wint ondanks vaak slecht spel. Zo klein is de kans niet dat we de resterende 3 wedstrijden winnen.
Ik vind het knap hoe stellig sommigen hier kunnen beweren dat we geen enkele kans maken op de titel als je drie wedstrijden voor het einde evenveel punten hebt als psv en een beter doelsaldo.
Het is niet alsof het team voor het eerst in dit systeem speelde. De Boer haalt 3-4-3 elk seizoen wel een paar keer van stal.999 schreef:Blunder is te veel van het goede ..LucaS schreef:Maar dat is al een tijdje zo. De kracht dit seizoen is vaak dat het iig een team was waar spelers deden wat moet. Het is dan een heel dom udee om iedereen dan opeens wat anders te laten doen. Blunder van onze trainer.999 schreef:Nou, eerlijk is eerlijk zijn spelers lieten hem ook wel heel erg in de steek gister.Ik bedoel op niveau gezien zaten ze bijna allemaal op 40% ( en van sommige is het niveau al niet hoog ) ..
Zal deels ook wel een combinatie van bijgeloof en indekken tegen een deceptie zijn. Ik geloof er in dat Ajax het gaat halen en spreek dat ook uit, want aan bijgeloof doe ik niet en de deceptie zal toch wel enorm zijn als ze het verknallen.Sandro_Calaaabro schreef:Ik vind het knap hoe stellig sommigen hier kunnen beweren dat we geen enkele kans maken op de titel als je drie wedstrijden voor het einde evenveel punten hebt als psv en een beter doelsaldo.