Vitesse - Ajax 01-02-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Bert » ma feb 02, 2015 4:53 pm

Milik is natuurlijk wel de laatste die mag klagen. Bakt er al weken niets van, maar staat structureel in de basis. En Kishna heeft ook volop kansen gehad, die hij soms greep.

Ik zie niet zoveel in dergelijke complottheorieën. Sommige spelers zijn goed genoeg, en anderen niet. En vaak lukt het De Boer om de boel op orde te krijgen, soms niet. Ik heb nog wel vertrouwen in De Boer, al zou het wel een goed signaal afgeven als hij zijn contract zou verlengen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 6:03 pm

Jöhnk schreef:Overmars heeft volgens mij juist een goed oog voor talent. Over de 'prospects' die hij haalt hoeven we dan ook niet te klagen.
Volgens mij (kan iemand over het hoofd zien) is AEG de enige prospect die wat toevoegt. Meleg, Hoesen, Höner, Boccara e.c. zijn alweer weg of komen niet verder dan JA.
Bert schreef: Ik heb nog wel vertrouwen in De Boer, al zou het wel een goed signaal afgeven als hij zijn contract zou verlengen.
Hij heeft nog tot 2017 toch? Ik heb er persoonlijk alle vertrouwen in dat Ajax na FdB in een flink wak terecht komt. Vooral wanneer Stam of Jonk het moet gaan doen. En hoop dus van harte dat FdB blijft.

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 02, 2015 6:11 pm

Het is Peter blijkbaar ontgaan dat Ajax al jarenlang zijn beste spelers verkoopt en daar pure bagger voor terug haalt. Doordat De Boer de verdedigende organisatie nog wel aardig heeft staan staat Ajax nog tweede, maar het middenveld en de aanval zijn echt zwak hoor. Gisteren kon Ajax nauwelijks een behoorlijke counter opzetten. Nu kwam dat deels doordat de aanvallers en middenvelders van Vitesse goed druk zetten, maar ook door simpelweg een gebrek aan spelinzicht bij Ajax.

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 02, 2015 6:11 pm

Het is Peter blijkbaar ontgaan dat Ajax al jarenlang zijn beste spelers verkoopt en daar pure bagger voor terug haalt. Doordat De Boer de verdedigende organisatie nog wel aardig heeft staan staat Ajax nog tweede, maar het middenveld en de aanval zijn echt zwak hoor. Gisteren kon Ajax nauwelijks een behoorlijke counter opzetten. Nu kwam dat deels doordat de aanvallers en middenvelders van Vitesse goed druk zetten, maar ook deels door simpelweg een gebrek aan spelinzicht bij Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 02, 2015 6:17 pm

wimpey schreef:Hij heeft nog tot 2017 toch? Ik heb er persoonlijk alle vertrouwen in dat Ajax na FdB in een flink wak terecht komt. Vooral wanneer Stam of Jonk het moet gaan doen. En hoop dus van harte dat FdB blijft.
Ik hoop ook dat hij blijft, hoor. Maar dan zou ik wel willen dat hij 1) ophoudt in zowat elk interview te zinspelen op een buitenlands avontuur en 2) ophoudt zijn miskopen erdoorheen te drukken. En hij zou iets kritischer mogen reflecteren op zijn eigen leerproces.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 6:32 pm

Jöhnk schreef: Ik hoop ook dat hij blijft, hoor. Maar dan zou ik wel willen dat hij 1) ophoudt in zowat elk interview te zinspelen op een buitenlands avontuur en 2) ophoudt zijn miskopen erdoorheen te drukken. En hij zou iets kritischer mogen reflecteren op zijn eigen leerproces.
Ik vind het zo knap dat je weet dat de mis- / aankopen uit de koker van FdB komen. Heeft Overmars daar part noch deel aan? :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 02, 2015 6:37 pm

De waarheid ligt in het midden, denk ik.

De Boer zei net nog dat hij in zijn hart het liefst bij Ajax blijft. Dat is niet de taal van een trainer die verliest door de slechte aankopen van een ander.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 6:47 pm

Yopi schreef: De Boer zei net nog dat hij in zijn hart het liefst bij Ajax blijft. Dat is niet de taal van een trainer die verliest door de slechte aankopen van een ander.
Daar spreekt de echte Ajacied, een man aan wie de club zeer veel te danken heeft. Hij wil Ajax weer op de internationale kaart zetten. Maar dat gaat 'm met het huidige beleid niet worden.

Volgens mij is Sinkgraven de eerste aankoop sinds De Zeeuw van rond de 6 miljoen. In 5,5 jaar dus. Nou pleit ik niet voor het smijten met miljoenen, want daar won en win je de race niet mee. Maar Ajax moet kappen met miljoenen te verdampen voor de categorie Duarte, Hoorn e.c. Haal voor dat geld één kwaliteitsspeler.

Dat is de taak van Overmars. FdB is dag en nacht bezig met zijn elftal. Die heeft helemaal de tijd niet om spelers in kaart te brengen en uitgebreid te (laten) scouts. Dat is de taak van de TD. Hij is nu 2,5 jaar in functie. Zo langzaamaan wordt het tijd voor wat positieve resultaten i.p.v. weer een miskleun. En als ie dat niet kan, dan moet de RvC ingrijpen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 02, 2015 7:10 pm

wimpey schreef:Die heeft helemaal de tijd niet om spelers in kaart te brengen en uitgebreid te (laten) scouts.
Precies, en juist daarom moet hij zich daar niet mee bemoeien. Maar daar denkt hij zelf anders over want hij heeft kennelijk lijstjes en afgelopen zomer zat Zimling in zijn achterhoofd.

Ik zeg overigens niet dat alle miskopen op zijn conto komen, maar ik concludeer wel dat veel spelers die als directe versterkingen worden gekocht uit zijn koker komen. Zimling, Van der Hoorn en Moisander sowieso.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 02, 2015 7:10 pm

En Sigthorsson.

Je merkt het ook, want die jongens hebben veel krediet. Boilesen ook, zijn oogappeltje uit de A1.

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 02, 2015 7:36 pm

Zullen we ruilen? Jullie Peter Bosz en wij Frank de Boer? :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 7:39 pm

Wouter schreef:Zullen we ruilen? Jullie Peter Bosz en wij Frank de Boer? :hypocrite.gif:
:biggrin.gif: Nice try!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 02, 2015 7:54 pm

Peter Bosz is natuurlijk wel heel gehoorzaam. Luistert naar zijn bazen, wordt geen kampioen... :hypocrite.gif:

Wouter, jij zegt: Ajax kwam zelfs niet aan counteren toe, dat zegt iets over de kwaliteit van de aanvallers en de middenvelders, want het werk van Frank de Boer staat niet ter discussie. Tot mijn verbazing zie ik Vitesse echter wel weggespeeld worden door Heerenveen en Willem II. Hoe moet ik dat dan zien? De spelers van Heerenveen zijn vijf keer zo goed als die van Ajax, en met Dwight Lodeweges als trainer zou Ajax de bal na anderhalf balcontact inleveren in plaats van na drie balcontacten? :confused.gif:

Ajax heeft voor de winterstop best veel punten gehaald, dat klopt. Die punten zijn dan blijkbaar de verdienste van De Boer, want de spelers zijn slecht en De Boer is goed. Dat mag jij vinden, maar ik weet wat ik gezien heb. De thuiswedstrijd tegen Heerenveen bijvoorbeeld, wint Ajax enkel en alleen door bevliegingen van eerst Kishna en later El Ghazi en Milik. Tegen Dordrecht mag je blij zijn dat Schöne er een vrije trap in knalt, tegen Willem II was het naadje totdat er een paar ballen in werden geschopt, tegen Heracles ramt Milik er gelukkig twee in want dat werd nog best spannend op het laatst, en zo kan ik doorgaan.

In het algemeen speelde Ajax dus slecht maar scoorde het makkelijk. De cijfers bevestigen dat laatste trouwens: Ajax was de meest efficiente ploeg van de eerste seizoenhelft.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 02, 2015 8:05 pm

Dat slechte spel is overigens niet alleen dit seizoen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 8:06 pm

Zo heb ik het idd ook gezien, Jöhnk. Wedstrijden winnen door individuele oprispingen en falende tegenstanders.

De componenten kwaliteit, fysiek, weerbaarheid, personality ontbreken. We weten al langer dan vandaag dat de vacatures van Eriksen, Blind, Toby en Siem niet of onvoldoende zijn ingevuld.

Daar kwam Ajax vorig seizoen en voor de winterstop vaak nog mee weg, nu niet meer. Ik vind een 2e plek met dit materiaal nog knap, hoor. Dat ben ik wel met Wouter eens. Ajax heeft een matige selectie.

Er zit talent achter, maar op dit moment missen we een paar stuurlui in het veld. Komt bij dat er een aantal types in Ajax-1 rondlopen, die niets bij een topclub te zoeken hebben.

Le T.

Bericht door Le T. » ma feb 02, 2015 10:13 pm

wimpey schreef: Ajax zal op die plek moeten kiezen: wil je een knakenpoetser of iemand met visie, inventiviteit, contacten en voetbalverstand.
Je wilde toch iemand met de linkerhersenhelft van een sportman en een verleden bij Ajax die daardoor vanzelf dat soort capaciteiten zou hebben? Een heel goed gevoel voor de eigen portemonnee kreeg je er gratis bij en dat geldt niet alleen voor Overmars. Dat hele TH doet het met elkaar, ze zitten er allemaal vanwege gehoopte capaciteiten volgens de theorien van de man die zich nauwelijks meer laat zien en horen.

De Boer in zekere mate ook. Hij onderscheidt zich daar wel enigzins van omdat hij een heel sterke eigen visie etaleert en ook gewoon veel werk verzet. Maar als trainer heeft hij naast een aantal sterke punten ook nogal veel zwakke punten, en zit er zo goed als geen progressie in. Het is niet de eerste keer dat er fysieke problemen zijn, sterk wisselen heeft hij nooit gedaan, het staat nog steeds vaak niet goed en spelers ontbeert het op verschillende plekken op het veld aan automatismen. Overmars bakt er heel erg weinig van, maar ook De Boer ziet het wel in spelers die het niet hebben en niet in spelers die het wel hebben. Als één van beide een goed oog in talent zou hebben zou de schade van de ander heel erg meevallen, qua aankopen dan, bij de opstelling blijft het sowieso een probleem als de trainer niet herkent wat hij waar nodig heeft en wie er goed kan voetballen.

Hoewel hij zeker sterke punten heeft denk ik dat een talentvolle trainer ook veel fouten zou maken, maar niet steeds dezelfde. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat De Boer geen aanleg heeft voor tactiek en geen aanleg heeft voor talent- en kwaliteitherkenning?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano

Bericht door Mano » di feb 03, 2015 9:27 am

allemaal speculeren. Net als dat Zimling uit koker van FdB komt.
dan nog moet de beslissing langs TH en die hebben ook akkoord gegeven.
Zimling was/is een paniek aankoop (huur) geweest op vertrek van Blind.

Wat mij zorgen baart is dat er gewoon geen aankoop-netwerk is.
De lijstjes waar TH mee komt zijn de namen die wij in een fora noemen.
Lezen ze mee? :drecul.gif:

Ik wil dat zij naast die namen (want wij zien dingen uitstekend :blush.gif: ) ook met namen komen die wij niet benoemen..
Tja, die wens kwam uit met Zimling.... :blush.gif: en dat geeft me dus een slecht gevoel.
Als je niet beter kan dan wij, is het slecht met je gesteld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wouter

Bericht door Wouter » di feb 03, 2015 9:32 am

Jöhnk schreef:Peter Bosz is natuurlijk wel heel gehoorzaam. Luistert naar zijn bazen, wordt geen kampioen... :hypocrite.gif:

Wouter, jij zegt: Ajax kwam zelfs niet aan counteren toe, dat zegt iets over de kwaliteit van de aanvallers en de middenvelders, want het werk van Frank de Boer staat niet ter discussie. Tot mijn verbazing zie ik Vitesse echter wel weggespeeld worden door Heerenveen en Willem II. Hoe moet ik dat dan zien? De spelers van Heerenveen zijn vijf keer zo goed als die van Ajax, en met Dwight Lodeweges als trainer zou Ajax de bal na anderhalf balcontact inleveren in plaats van na drie balcontacten? :confused.gif:

Ajax heeft voor de winterstop best veel punten gehaald, dat klopt. Die punten zijn dan blijkbaar de verdienste van De Boer, want de spelers zijn slecht en De Boer is goed. Dat mag jij vinden, maar ik weet wat ik gezien heb. De thuiswedstrijd tegen Heerenveen bijvoorbeeld, wint Ajax enkel en alleen door bevliegingen van eerst Kishna en later El Ghazi en Milik. Tegen Dordrecht mag je blij zijn dat Schöne er een vrije trap in knalt, tegen Willem II was het naadje totdat er een paar ballen in werden geschopt, tegen Heracles ramt Milik er gelukkig twee in want dat werd nog best spannend op het laatst, en zo kan ik doorgaan.

In het algemeen speelde Ajax dus slecht maar scoorde het makkelijk. De cijfers bevestigen dat laatste trouwens: Ajax was de meest efficiente ploeg van de eerste seizoenhelft.
Willem II? In Tilburg won Vitesse toch?

Wat betreft Heerenveen: ik denk dat het niveau niveauverschil tussen Ajax en Heerenveen niet zo groot is. Maar daarnaast heeft Bosz zijn elftal omgegooid na die zeperd in Friesland. Bosz was zo onbegrijpelijk dom om tegen PSV en Heerenveen met Pröpper in de spits te spelen. Tactisch onbenul van de buitencategorie. Tegen Ajax stond Pröpper weer op zijn vertrouwde stek en hij heerste op het middenveld. Vitesse zette vroeg druk op Ajax: Pröpper of Vako schoof door naar de centrale verdedigers etc. Ajax verloor de bal steeds op het middenveld. En dat komt doordat Ajax zich daar niet onder de druk uit wist te voetballen. En dat is een kwestie van kwaliteitsgebrek van de middenvelders. Overigens zaten Schöne en Milik in de tas bij Diks (die overigens ook veel beter Is dan Wallace, die tegen Heerenveen nog speelde, Mori en Van der Heijden. Alleen El Ghazi stichtte een aantal keer gevaar. Goede speler.

Mano

Bericht door Mano » di feb 03, 2015 9:50 am

Kishna/AEG

ik vind AEG meer winnaars mentaliteit hebben dan Kishna.
Kishna misschien mooiere/betere techniek.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 03, 2015 6:07 pm

Heeft die Aad de Mos hier toch jaren onder het pseudo Wouter gepost:

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... gaat-.html

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 03, 2015 6:22 pm

Frank die Van Rhijn vertelt dat hij vanaf 35 meter op doel moet schieten :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » di feb 03, 2015 6:50 pm

wimpey schreef:Heeft die Aad de Mos hier toch jaren onder het pseudo Wouter gepost:

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... gaat-.html
Hahaha, het is toch ongelooflijk? Bosz maakt allerlei rare keuzes, zet Pröpper in de spits, laat die beroerde Wallace lang staan ten koste van twee betere alternatieven, vertelt Piet dat hij mee moet voetballen, staat met subtopmateriaal in de middenmoot met een gigantisch aantal tegendoelpunten, en dan nog vinden die domme Hollanders hem een goede coach. Bij Studio voetbal hadden ze ook al alle veren van een pauw geplukt om die in de reet van Bosz te steken.

Of zou Aad Resultaat gewoon een pesthekel aan Ajax hebben? Kan ook natuurlijk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 03, 2015 6:54 pm

Bosz heeft een goede PR. Toen Vitesse bovenaan stond kreeg hij alle lof. Gaat het slecht? Dan hoor je niemand.

Plaats reactie