Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Loting Europa League

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 3:24 pm

AFC Ajax, mag ik de clubnaam zo wel schrijven Zuidema?
brigade zuid schreef:Wat een kutloting, totaal niet aansprekend en je gaat eraf.
Ben jij nou een Ajacied? :confused.gif: Waar is je bravoure gebleven, we gaan er helemaal niet af

Khraa

Bericht door Khraa » vr feb 27, 2015 3:25 pm

Dnjepr Dnjepropertrovsk was volgens mij de eerste club in de Sovjet-Unie die professioneel voetbal speelde en werd daarmee ook kampioen toen.

(even een nutteloos feit uit de tijd dat ik nog ALLES volgde wat met voetbal te maken had)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 27, 2015 3:30 pm

Cruijff schreef:AFC Ajax, mag ik de clubnaam zo wel schrijven Zuidema?
brigade zuid schreef:Wat een kutloting, totaal niet aansprekend en je gaat eraf.
Ben jij nou een Ajacied? :confused.gif: Waar is je bravoure gebleven, we gaan er helemaal niet af
Ik ben een realist.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 3:32 pm

brigade zuid schreef:
Cruijff schreef:Ben jij nou een Ajacied? :confused.gif: Waar is je bravoure gebleven, we gaan er helemaal niet af
Ik ben een realist.
Nou, je 'realistische voorspellingen' zijn dan voorlopig nog niet uitgekomen, want tegen Legia Warschau had je er 0 vertrouwen in en vervolgens verslaan we die ploeg over twee wedstrijden met 0-4.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 27, 2015 3:53 pm

Arthur schreef: Ik heb echt het idee dat die wedstrijd zo'n klap was voor de ploeg dat we sinds die tijd niet echt meer vooruit te branden zijn, maar er speelt ongetwijfeld meer dan dat alleen.
M.u.v. de voorhoede en keeper heeft Ajax steeds aan kwaliteit ingeboet. Doorstroming vanuit de jeugd lijkt me behoorlijk, maar niet afdoende om alle klappen op te vangen. Dan komt het dus aan op het aankoopbeleid, hetgeen faalt. Tevens vraag ik me af waarom Blind én Poulsen in één zomer vertrekken.

Steek / Vermeer
VDW - Toby - Jan - Blind / Boilesen
De Zeeuw - Anita - Eriksen
Sulejmani - Siem - Lorro

Vermeer
VDW - Toby - Jan - Blind
Eriksen - Anita - Janssen
Sulejmani - Siem - Aissati

Vermeer
Rica - Toby - Moisander - Blind
Siem - Poulsen - Eriksen
Schöne - Sigi - Fischer

Cillessen
Rica - Veltman - Moisander - Boilesen
Klaassen - Blind - Serero
Schöne - Sigi - Fischer / Kishna

Cillessen
Rica - Veltman - Moisander / Viergever - Boilesen
Klaassen / Bazoer - Serero - Sinkgraven / Andersen
Schöne / AEG - Sigi / Milik - Kishna / Schöne

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 4:00 pm

wimpey schreef:M.u.v. de voorhoede en keeper heeft Ajax steeds aan kwaliteit ingeboet. Doorstroming vanuit de jeugd lijkt me behoorlijk, maar niet afdoende om alle klappen op te vangen. Dan komt het dus aan op het aankoopbeleid, hetgeen faalt. Tevens vraag ik me af waarom Blind én Poulsen in één zomer vertrekken.
Klopt, op het middenveld en in de defensie hebben we veel kwaliteit ingeleverd.

Het vertrek van Poulsen was helaas een foutje, met name van Poulsen zelf. Die koos voor zijn privéleven maar eenmaal terug in Denemarken dacht hij: "fuck: ik vond het in Amsterdam hartstikke leuk, de kids hadden het op de British School super naar hun zin en ik wil ook nog een jaar door voetballen".

Ajax dacht hem met Zimling echter al vervangen te hebben en het respijt van Poulsen kwam dus net iets te laat. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 27, 2015 4:03 pm

Cruijff schreef: Ajax dacht hem met Zimling echter al vervangen te hebben en het respijt van Poulsen kwam dus net iets te laat. :blush.gif:
Eerder al gepost: volgens Poulsen benaderde Ajax hem i.p.v. andersom.

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... ling-.html

Poulsen was zo'n jongen die bij 0-1 in DH en Tilburg het verschil kon maken tussen 2 verlies- of winstpunten. Een broodvoetballer die Ajax node mist.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 27, 2015 4:05 pm

Ook met Poulsen en Blind ging de spelkwaliteit van kwaad naar erger. De salonremise in Almelo, de afsluitende thuiswedstrijd tegen NEC, de bekerfinale...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr feb 27, 2015 4:13 pm

Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:
Cruijff schreef:Ben jij nou een Ajacied? :confused.gif: Waar is je bravoure gebleven, we gaan er helemaal niet af
Ik ben een realist.
Nou, je 'realistische voorspellingen' zijn dan voorlopig nog niet uitgekomen, want tegen Legia Warschau had je er 0 vertrouwen in en vervolgens verslaan we die ploeg over twee wedstrijden met 0-4.
Dnjepr heeft een veel betere selectie dan Legia... echt, ik snap niet dat mensen denken dat het een makkie wordt.
Bovendien is de gemiddelde leeftijd van die selectie 26.5 tegenover de broekies van ons...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 4:15 pm

True Jöhnk... zoals wel vaker worden spelers die er niet meer zijn al snel beter gemaakt dan ze in dienst van Ajax waren. Hoe vaak hebben Ajacieden wel niet hun ongenoegen geuit over het trage handelen van Poulsen en hoevelen riepen wel niet dat hij geen Ajax speler zou zijn...?

...Zoooo... de reis naar Kiev is geboekt! :biggthumpup.gif: De heenreis althans, hoe ik de week erop weer terug in Amsterdam kom moet ik nog gaan uitpluizen. Neefje Revo en ik gaan in ieder geval ene Kostya, een Oekraïense Ajaxfan opzoeken:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2013/04 ... e-grenzen/

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 27, 2015 4:17 pm

Cruijff schreef:Niemand hier die uitkijkt naar bijvoorbeeld Dnjepro Dnjepropetrovsk? :smile-ajax.gif:
:biggrin.gif: :biggthumpup.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 27, 2015 4:21 pm

WP_LeGeNd schreef:Dnjepr heeft een veel betere selectie dan Legia... echt, ik snap niet dat mensen denken dat het een makkie wordt.
Bovendien is de gemiddelde leeftijd van die selectie 26.5 tegenover de broekies van ons...
Hooo eens even! Ik zeg helemaal niet dat het makkelijk wordt. Maar als de supporters bang worden van een club die nog niet eens bovenaan staat in de competitie van Oekraïne is er ergens iets misgegaan met de Amsterdamse bluf.

Verder onderschatten velen van jullie in mijn ogen Legia Warschau. Die hadden namelijk ook een sterke selectie, gemiddeld 7 jaar ouder dan Ajax en met Henning Berg een tactisch sterke coach. Wat betreft het positiespel en wat betreft druk zetten was Legia in beide wedstrijden grote delen van de wedstrijd beter dan Ajax, sowieso beide 2e helften gewoon zelfs duidelijk sterker.

Op de een of andere manier begon Legia beide donderdagavonden zwak aan de 1e helft, spelers zoals Milik straffen dat af.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 27, 2015 4:42 pm

Arthur schreef: Mijn lat ligt in ieder geval wel wat lager. Ik denk dat het vorig jaar bij de 0-0 tegen Milan is misgegaan. Daarna hebben we in mijn herinnering geen wedstrijd meer gespeeld waar echt wat te genieten viel (want dat is toch vooral wat Ajax voor mij Ajax maakt). Ik heb echt het idee dat die wedstrijd zo'n klap was voor de ploeg dat we sinds die tijd niet echt meer vooruit te branden zijn, maar er speelt ongetwijfeld meer dan dat alleen.
Daar zit volgens mij ook wel een breekpunt bij dat Ajax. Had je toen wel de inventiviteit en creativiteit gehad om die Italiaanse muur te breken na de rode kaart (en om die Balotelli met al zijn gezuig gepast te kakken te zetten), dan waren we echt ergens doorheen gegaan qua bewustwording. Dat momentum was ontstaan tegen Barca, maar het was te snel weer voorbij door de fnuikende confrontatie met onze eigen onmacht en eigenlijk ook gebrek aan professionaliteit. Gewogen en toch te licht bevonden. Daarna kregen we nog de veegpartijen tegen RBS en als ik me het goed herinner hebben we daarna geen echt goede pot meer gespeeld.

Meer in het algemeen: nee, ik verwacht geen Ajax 71-73 of Ajax 1995. Dat zou natuurlijk niet realistisch zijn. Externe factoren als Bosman, de tv-gelden, het grootkapitaal en meer ongerief hebben Ajax' positie fors aangetast. Het nodige wanbeleid intern, ook onder het huidige TH, heeft daarin eveneens niet bepaald geholpen. Maar ik zou bijvoorbeeld in het veld bij Ajax toch wel weer eens heel graag een paar streepjes meer gogme, techniek en branie willen zien. En ook graag wat meer weerbaarheid, dynamiek en professionaliteit. Dat ik toch weer eens wat van AJAX terugzie.

Want ik zit nu vooral te vaak hoofdschuddend naar Ajax te kijken. Wat er alleen al in de basics mis gaat, pffff... En dat eigenlijk ook al seizoenenlang. Juist bij Ajax, voor mij toch een club die traditioneel stond voor voetbal met kwaliteit. Ajax zal mijn hart altijd sneller doen kloppen (al was het maar door ergernissen en irritaties :666.gif: ), maar ik ervaar Ajax tot mijn grote spijt qua voetbal al een tijd lang te vaak als een heel gemiddeld ploegje. Eigenlijk weinig speciaals, bijna dertien in het dozijn. Het is Ajax en het is al decennialang mijn grote liefde in het voetbal, maar de bloem is inmiddels wel heel erg verwelkt. Hopelijk krijgen we weer rap betere tijden.

Cruijff schreef:AFC Ajax, mag ik de clubnaam zo wel schrijven Zuidema?
Hehe. :666.gif:

Maar natuurlijk, Cruijff. Wat je wil. Ik bewaar zelf liever AJAX voor een ander, aanmerkelijk beter Ajax.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 27, 2015 11:52 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Fok it. Ik ga naar Kiev.
:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Weet je al waar en hoe je dat gaat boeken? Hoeveel dagen trek je voor deze reis uit?
Ik vlieg op de 11e heen en de 13e terug; vliegtickets zijn geboekt. Ik mag wel hopen dat we wat kaartjes voor een uitvak krijgen!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 28, 2015 11:51 am

Nice, WkCdWn!! :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif: :onfire.gif:

M'n neefie Revo heeft die data die jij noemt ook geboekt, die is net als u en mij niet bang om op vrijdag de 13e te vliegen, ikzelf blijf nog een paar dagen langer in Kiev hangen! Mooi tripje! :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik mag wel hopen dat we wat kaartjes voor een uitvak krijgen!
Dat zal heus wel gebeuren toch? Thijs? Info volgt over een X aantal dagen ? Als je zelf nu zonder geld zit kun je 't misschien omdraaien: Ajax jou laten betalen en als pers regelaartje, steward of loketmedewerker van het omwisselpunt naar Kiev mee. :smile-ajax.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za feb 28, 2015 1:55 pm

Ik hoop het, want ik ga ook! Whoehoe!

Het ticket is op zich even afzien, maar qua hotel zitten we al voor een paar schamele rotcenten prima in de binnenstad. En aangezien het bier ook niks kost, en we nu vanaf A´dam vliegen ipv vanaf Charleroi of weet ik veel wat, wordt het denk ik uiteindelijk qua kosten een ´normale´ Europese trip.

We gaan er woensdagochtend heen en vliegen zaterdagmiddag weer terug.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 28, 2015 2:38 pm

Respect, hoor. :biggthumpup.gif:

Ik pak de volgende uitwedstrijd op Goodison Park mee. :hypocrite.gif:

Loting Europa League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 28, 2015 3:09 pm

Thijs schreef:Ik hoop het, want ik ga ook! Whoehoe!

Het ticket is op zich even afzien, maar qua hotel zitten we al voor een paar schamele rotcenten prima in de binnenstad. En aangezien het bier ook niks kost, en we nu vanaf A´dam vliegen ipv vanaf Charleroi of weet ik veel wat, wordt het denk ik uiteindelijk qua kosten een ´normale´ Europese trip.

We gaan er woensdagochtend heen en vliegen zaterdagmiddag weer terug.
Gezelligheid Thijs! Pak je KLM, Lufthansa of die vage Oekraïense maatschappij?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za feb 28, 2015 5:02 pm

Volgens mij hebben we Lufthansa. Iig een normale maatschappij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za feb 28, 2015 5:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik mag wel hopen dat we wat kaartjes voor een uitvak krijgen!
Anders kun je altijd nog buiten het stadion zingen! :hypocrite.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za feb 28, 2015 8:07 pm

Lees net dat de wedstrijd verplaatst is naar Krasnodar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 01, 2015 5:14 am

brigade zuid schreef:Lees net dat de wedstrijd verplaatst is naar Krasnodar.
Wat is je bron??? Ik kom dit nog nergens tegen.

Gaan ze niet menen hopelijk. Ok, ik weet dat Dnjepropetrovsk pro-Russisch gebied is en dat de Russen niet alleen grondgebied annexeren maar ook gewoon al clubs uit de Oekraïnse competitie overgenomen hebben en per direct aan de Russische competitie hebben toegevoegd (UEFA en FIFA grijpen niet in, volgens de reglementen schors je zo'n land per direct voor alle competities, je pleurt ze na politieke inmenging zeker meteen uit de kwalificaties voor EK's en WK's maar lastig puntje: zo organiseren daar het volgende WK).

Zou f*cking kut zijn want wij willen (en gaan) gewoon naar Kiev!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 01, 2015 11:25 am

@ brigade zuid: Krasnodar is een kulverhaal of een grapje toch??

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 01, 2015 11:26 am

Laat je niet gek maken door BZ, Cruijff!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo mar 01, 2015 11:43 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Laat je niet gek maken door BZ, Cruijff!
Ben al best wel een (heel klein beetje) gek so don't worry. :smile-ajax.gif:

about a thing... cause every little...

Plaats reactie