PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Mr. Ajax » zo apr 20, 2014 7:56 pm

GangstaRiB schreef:Jongens, niks aan de hand. Als dit team bij elkaar blijft wordt het leuk volgend seizoen. :drecul.gif: :drecul.gif:

De Boer (weer) tactisch overklast.

Ajax technisch overklast.

Ook weer zo'n onzin. We zijn mentaal flink overklast. Technisch en ook tactisch niet. Alle vijf de tegendoelpunten hebben te maken met bijzonder slap en slordig verdedigingswerk; concentratiefouten. Onze spelers wilden het helemaal niet zo graag.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 20, 2014 7:57 pm

Toppie schreef:Er waren dit jaar wedstrijden bij waar deze uitslag ook niet zou misstaan tegen dit Ajax Vitesse PEC thuis enz enz dus niet verrassend daar moet JC en de Boer eens aan denken.

En dan je eigen keeper en spelers in gevaar brengen nooit meer in een voetbal stadion en 50.000 euro schade betalen
Klojan in de spits, Sig op linksbuiten en Kishna wissel. Ik ken trainers die voor iets vergelijkbaars in de Telegraaf de wind van voren kregen.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 20, 2014 7:57 pm

Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:Jongens, niks aan de hand. Als dit team bij elkaar blijft wordt het leuk volgend seizoen. :drecul.gif: :drecul.gif:

Ook weer zo'n onzin. We zijn mentaal flink overklast. Technisch en ook tactisch niet. Alle vijf de tegendoelpunten hebben te maken met bijzonder slap en slordig verdedigingswerk; concentratiefouten. Onze spelers wilden het helemaal niet zo graag.
:smallgrin.gif:

Ajax is verzadigd. Zeker 4 spelers gaan de overstap maken richting PL of PD.. kan niet anders. PEC was ons niet waardig genoeg.
Whitey on the moon.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo apr 20, 2014 8:00 pm

GangstaRiB schreef:
Mr. Ajax schreef:

Bij jou gaat natuurlijk de vlag uit he :kots:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 20, 2014 8:03 pm

Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:
Mr. Ajax schreef:

Bij jou gaat natuurlijk de vlag uit he :kots:
Ach kan er niet rouwig om zijn. Als het slecht is, is het slecht. Als je ziet dat spelers geen idee hebben wat ze moeten doen, dan mag je dat benoemen. Het is de laatste aantal wedstrijden net goed gegaan, en nu flikker je keihard onderuit. Ik hoop dat Frank wakker wordt, maar ik denk het niet.

Ik vind een verliespartij helemaal niet erg, maar je moet wel een stijgende lijn zien en die ben ik al een tijdje kwijt.
Whitey on the moon.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo apr 20, 2014 8:48 pm

Wat een...... Instelling van dit zooitje..
FdB please ga lekker naar Barca toe.. Wederom is het je niet gelukt om je team te motiveren en je team te prepareren op een tegenstander die feller en agressiever is.
Ook wisselen doe je constant de zelfde.. na gvd 20 min was je hele verdediging toe aan een wissel..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 8:52 pm

Enige positieve zou kunnen zijn, dat ze eindelijk inzien dat er kwaliteit bij moet.

Wat een ongelooflijke klote avond met het gedrag van een groep 'supporters (lees tuig)' als absoluut dieptepunt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo apr 20, 2014 8:59 pm

Dat we die knvb-beker niet winnen zal me worst zijn, maar dat we 5 goals tegen krijgen tegen PEC is echt kampioen onwaardig. Dan schaam je je bijna dat je kampioen wordt. Wat een wanprestatie. En Frankie deelde ook weer eens in de malaise. Ajax zat te springen om een speler die goed is in de kleine ruimte. Waarom niet meteen Kishna brengen na de rust? Wat heeft het nou voor zin om hem 10 minuten voor tijd in te brengen? Breng hem dan helemaal niet in. Nee blijf lekker met Sigthorsson op linksbuiten spelen. Is er aanvaring geweest tussen Kishna en De Boer? Hij speelt amper de laatste weken. Of is het weer een bewijs dat Frankie niet met mondige spelers kan omgaan? Ben er goed ziek van. Heb ook totaal geen zin in het kampioenschap. Pfff. Afgedroogd worden door PEC. Ga je schamen.

zeux

Bericht door zeux » zo apr 20, 2014 9:31 pm

Toch is de jonge kern van dit team (aangevuld met nog meer jonkies) over een jaar of twee, drie Europese (sub)top.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 20, 2014 9:34 pm

Mr. Ajax schreef:We zijn mentaal flink overklast. Technisch en ook tactisch niet. Alle vijf de tegendoelpunten hebben te maken met bijzonder slap en slordig verdedigingswerk; concentratiefouten. Onze spelers wilden het helemaal niet zo graag.
Mee eens. Wat je ook van het huidige Ajax vindt, we hebben meer kwaliteit dan PEC Zwolle.
Voor die jongens van PEC was dit de wedstrijd van de eeuw. Dan moet je daar wel strijdlust tegenover zetten. Het spel van Daley Blind vond ik typerend voor het Ajax van vandaag. Hij bleef maar op zijn gemakje spelen. Ergerde ik me kapot aan.

zeux

Bericht door zeux » zo apr 20, 2014 9:44 pm

En Blind is weer de zondebok. Hoe toevallig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 20, 2014 9:47 pm

Nee, hoor. Moisander krijgt er vooral van langs, en terecht.

Neemt niet weg dat op het middenveld een hoop mis ging. PEC kon steeds zo doorlopen en de opbouw ging tergend langzaam.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 20, 2014 10:06 pm

Yopi schreef:Nee, hoor. Moisander krijgt er vooral van langs, en terecht.

Neemt niet weg dat op het middenveld een hoop mis ging. PEC kon steeds zo doorlopen en de opbouw ging tergend langzaam.
Dat we op mentaliteit en geknoei in de middenlinie en achterin zijn afgerekend is zeker waar. Maar Pec heeft ons ook tactisch gepakt op onze zwakke plekken. We weten ons al tijden geen raad met forecheckende en sterk verdedigende tegenstanders. En daar zit ook geen centimeter progressie in. Het akelige was dat Pec ons zelfs een combinatie van beiden voorschotelde, waar Ajax dus weer geen antwoord op had. Jans had met zijn jongens het huiswerk prima gedaan.

Pas in het laatste half uur, toen Pec op het tandvlees speelde en er zoals gebruikelijk veel ruimte ontstond, kregen we weer mogelijkheden tot wat tegenspel. Zonder trouwens tot grootse daden te komen. Het was zelfs toen van achteren naar voren een vrij machteloze vertoning.

Waarbij de wissels ook weinig hielpen. Moisander eruit voor Poulsen en 1 op 1 achterin was op zich wel te begrijpen. Maar Bojan eruit en toch weer hork en lievelingetje Sigi laten staan? Mwah. Dat blinde paard De Sa met zijn hopeloze voorzetten erin en Schöne eruit? Mwah. En Kishna's voorland was al bekend met de basisplaats in Jong Ajax dit weekend.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2014 10:07 pm

Blind behoorde zeer zeker tot de drie zwaksten. Als je dat al niet meer mag zeggen. Poulsen is nog altijd beter dan Blind IMO.

Ik vond het met het forechecken van PEC overigens wel meevallen, Zuidema. Sterker nog, PEC zakte met regelmaat volledig terug naar eigen helft. Het eerste tegendoelpunt volgde uit dom balverlies van Ajax, ja, maar niet omdat PEC zo fanatiek druk zette op de bal. Het waren doodnormale aanvallen waaruit PEC scoorde. D.m.v. counters had het uiteindelijk nog 10-1 kunnen worden.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 10:11 pm

Ach kan er niet rouwig om zijn.
Ik wel, niet vanwege mailtjes van Feyenoordvrienden, zij staan nog niet op de Coolsingel, met de nadruk op nog. Wel omdat Ajax niet in staat is het tempo op te schroeven, niet in staat is tot ook maar iets creatiefs, dat lijkt niet te mogen, het systeem is heilig. Moet nu ineens De Sa Ajax redden?
Enige positieve zou kunnen zijn, dat ze eindelijk inzien dat er kwaliteit bij moet.
Nog een van der Hoorn en een Duarte erbij en er is net zo veel geld weggegooid als voor Sulejmani in de eerste JC-revolutie.
Is er aanvaring geweest tussen Kishna en De Boer? Hij speelt amper de laatste weken. Of is het weer een bewijs dat Frankie niet met mondige spelers kan omgaan?
Wie het snapt, legt het uit. Kishna was de enige die wel een man durfde te passeren (Martins Indi, nog niet zo lang geleden) Kishna is mondig en trots, een nieuwe El H.-affaire?
Voor die jongens van PEC was dit de wedstrijd van de eeuw.
Onzin, welke Ajacied heeft al een bekerfinale gespeeld en gewonnen? Ik denk niet dat het er veel zijn; voor Ajacieden was dit ook de belangrijkste wedstrijd, maar ze kunnen niet in een hogere versnelling spelen, dan gaat er (technisch) van alles fout.

Komende week maar vertellen dat het geen 10-0 was, zoals Feyenoord overkwam, maar eerlijk gezegd is deze nederlaag groter, kan me niet herinneren dat Ajax zo is afgedroogd; ja, RBS had met 10-1 kunnen winnen, miste ook veel kansen, maar het werd toen geen 5-1.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 10:12 pm

Dat mag je ook aangeven. Blind speelde slecht. Hij heeft een aantal geweldige wedstrijden gespeeld op 6, maar is momenteel hopeloos uit vorm. Ik zou de komende wedstrijden ook met Poulsen spelen op 6. Dat gaat overigens niet gebeuren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 20, 2014 10:22 pm

Jöhnk schreef:Blind behoorde zeer zeker tot de drie zwaksten. Als je dat al niet meer mag zeggen. Poulsen is nog altijd beter dan Blind IMO.
Poulsen speelde inderdaad heel behoorlijk, alhoewel hij wel in een fase van de wedstrijd erin kwam dat Pec al wat op apegapen lag. Maar het werk dat ie moest doen deed ie zeker goed. Vond hem 1 van de weinige lichtpuntjes vanavond bij Ajax.
Ik vond het met het forechecken van PEC overigens wel meevallen, Zuidema. Sterker nog, PEC zakte met regelmaat volledig terug naar eigen helft. Het waren doodnormale aanvallen waaruit PEC scoorde. Dmv counters had het uiteindelijk nog 10-1 kunnen worden.
De forechecking was natuurlijk niet van dat extreme niveau als van RBS. Maar ook Pec durfde gedoseerd kollektief en diep druk te zetten op man en bal. Ik kan ze helaas niet op AT tonen, maar de wedstrijd terugkijkend komen die situaties toch geregeld voor dat Ajacieden zich door druk zettende Zwollenaren laten aftroeven. En dat is niet een nieuw fenomeen, dat komen we wat mij betreft te vaak tegen bij dit Ajax.

Aan de andere kant durfde Pec inderdaad ook compact achterover te hangen. Juist het andere speltype waar Ajax zo'n moeite mee heeft. Zoals gezegd, Jans had zijn huiswerk goed gemaakt en zijn jongens voerden die twee speltypes met hart en ziel uit.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 20, 2014 10:27 pm

Demosthenes schreef:
Is er aanvaring geweest tussen Kishna en De Boer? Hij speelt amper de laatste weken. Of is het weer een bewijs dat Frankie niet met mondige spelers kan omgaan?
Wie het snapt, legt het uit. Kishna was de enige die wel een man durfde te passeren (Martins Indi, nog niet zo lang geleden) Kishna is mondig en trots, een nieuwe El H.-affaire?
Op AN is een discussie gaande over deze kwestie. Men vermoedt daar dat Kishna te weinig vuil werk naar de zin van FdB opknapt en daarom teruggezet is. Maar ook dat FdB de mentaliteit van Kishna niet afdoende zou vinden (te hautain). Genoeg talent, maar hij zou de wil om te slagen (nog?) missen en daarmee ook het groepsproces verstoren.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo apr 20, 2014 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2014 10:28 pm

Dat is ook slim van Jans. Je moet beide speelstijlen beheersen. Als je alleen maar achterover hangt dan roep je het onheil over jezelf af, en een ploeg die de hele wedstrijd tot diep op de helft van Ajax collectief druk kan zetten heb ik nog maar één keer gezien. Dus het is gewoon heel slim om het in fases af te wisselen, en dat is wat PEC uitstekend deed. Zou ik ook wel wat meer van Ajax willen zien. Het is (bij balbezit tegenstander) wel heel snel en ver achterover leunen wat Ajax doet. Je zou dat moeten afwisselen met fases van volledige pressing.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo apr 20, 2014 10:31 pm

Zuidema schreef:
Demosthenes schreef:
Op AN is een discussie gaande over deze kwestie. Men vermoedt daar dat Kishna te weinig vuil werk naar de zin van FdB opknapt en daarom teruggezet is.
Kan ik me voorstellen, niet dat ik het beleid goed keur. Ik ben bang dat Kishna op de training niet goed meedoet met de grote rondo/zich onvoldoende inzet en om die reden is teruggezet en dat de psycho-malloten o.l.v Jongkind hem dat duidelijk willen maken.

Mijn amateurclub heeft een trainer die spelers opstelt omdat ze zo goed trainen, ik zie liever spelers die in een wedstrijd presteren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 10:33 pm

Je kunt moeilijk zeggen dat Kishna zijn kans heeft gegrepen in de speelminuten die hij heeft gekregen. Wat er niet bij is/niet speelt (of gekocht had moeten worden), wordt altijd met de dag sterker/beter.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 20, 2014 10:41 pm

Geen Mourinho fan, maar bij deze.

Complimenten aan de spelers. Die hebben er alles aan gedaan. Complimenten aan de fans. Geweldig. Complimenten aan Feyenoord. Prima veiligheid (of waren dat jullie eigen supporters?). Complimenten aan PEC, voor een potje 'Salzburg'.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 20, 2014 10:42 pm

Vermeer, elk schot op de goal lag erin wat een kutkeeper, hoe gaan we die ooit slijten..........
YNWA

Wouter

Bericht door Wouter » zo apr 20, 2014 10:44 pm

Tja, de hooligans trachtten van Vermeer af te komen op hun eigen bijzondere wijze, maar het is ze niet gelukt.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 10:46 pm

Wat een gezeik over Vermeer. :excited.gif: Ik ben ook blij dat Cillessen erin staat, maar om Vermeer in deze wedstrijd tot pispaal te bombarderen, slaat nergens op.

Plaats reactie