Dat komt in mijn ogen omdat er dramatisch slecht en dom druk wordt gezet. Ten eerste moet dat, zeker in zo'n thuiswedstrijd tegen ADO, in een veel vroeger stadium beginnen. Dus gewoon meteen de opbouw van de tegenstander verstoren vlak tegen hun strafschopgebied aan, in plaats van hun halfslachtig en met pseudo-druk opvangen rond de middenlijn. Dat vind ik altijd zo pijnlijk om te zien. Als het eerste namelijk wel goed wordt uitgevoerd, moet de achterste linie ook samen met de rest van het elftal een meter of 5-10 naar voren rukken. Waardoor uiteindelijk ook de spelers die jij noemt wat dichter bij de goal komen te spelen.wimpey schreef:Eens. Punt is dat dit systeem niet optimaal is voor Eriksen en Siem op het middenveld. Zijn te ver weg van de goal. Ook al door het ontbreken van een balvaste spits.Mr. Ajax schreef: Continu ook nog... Wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Ik zie hem juist veel te vaak voor eigen succes kiezen in de vorm van die gênante pupillenschot van hem.
Ik zou wat aan de invulling van het systeem veranderen. Eriksen of Schöne als 'valse rechtsbuiten' bijv. Fischer meer bij de goal, Siem in de as om in het gat te duiken dat Sig vaak laat vallen. Je buitenspelers zijn gewoon te matig om het opstellen van 2 van hen te blijven rechtvaardigen.
Maar de crux ligt m.i. achterin. Dat scoren komt wel weer, het is niet zo dat Ajax niets creëert. Maar als je naar de 1-0 kijkt die Roda, Steaua en ADO mogen scoren.Het is defensief gewoon te slap. Te jufferig.
Wat nu gedaan wordt, daar zit echt geen lijn in. Heeft ook weinig zin. Ik zie zo vaak dat bijvoorbeeld Siem vanuit het middenveld begint met jagen en dat bijna tot aan de keeper doet, maar de rest staat erbij en kijkt ernaar. Gisteren ook zo'n moment waarin De Jong vanuit het middenveld op de speler met de bal afging (CV van ADO volgens mij), en dat dusdanig goed/juist deed dat die CV maar een optie had, en dat was de bal afschuiven naar Koppers (LB). Die optie had hij namelijk helemaal niet moeten hebben, als Cuenca in plaats van op een meter of 10 staan te kijken, ook oprukt en druk zet op die afspeelpunt. Dan pas heeft druk/pressie nut. Dat resulteert 9 van de 10 keer in balverlies tegenstander en balbezit voor jou, daar doe je het uiteindelijk voor.