Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 20, 2013 4:40 pm

BREKEND: Erik Pieters heeft zojuist een gat in het dak geslagen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 20, 2013 4:44 pm

LucaS schreef: Er zullen er in de basis niet veel zijn die minder verdienen.
Ajax is dan ook pas onlangs met een nieuw salarisbeleid begonnen.

Blind zal niet omkomen van hetgeen hij vanaf 13/14 kan verdienen. Je kunt het ook zien als het recht leggen van een scheefgegroeide verhouding, want een ton méér per jaar sloeg in het geval van Blind helemaal nergens op. Onder Jol speelde hij nóóit en vanaf 2011 mocht hij, na het vertrek van Urby, met vallen en opstaan pas in 12/13 een Ajax-waardige speler worden. Iemand met een andere achternaam was er bij Ajax al veel eerder uitgekiept.

Blind ziet wellicht in dat hij zijn carrière voor een belangrijk deel aan het vertrouwen van FdB heeft te danken. Misschien is hij zo snugger om te begrijpen dat het payback time is. Ajax (FdB) heeft enorm in die jongen geinvesteerd, tijd voor Blind om zich aan Ajax te committen.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 20, 2013 4:47 pm

Raymon schreef:Hoe kwam die kans van Immers op de 1-1 meteen na de 1-0 eigenlijk tot stand?
Rimmers had dat ding breed moeten leggen op Boetius.

Die Vermeer begint trouwens zowaar een prima keep te worden. Net als Blind mag hij FdB zeer dankbaar zijn. Wanneer Jol was gebleven zouden ze anoniem in de eredivisie hebben rondgehuppeld.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Yopi » zo jan 20, 2013 4:47 pm

wimpey schreef:Zoals Van Rhijn speelt mis je Van Rhijn niet. M.i. de enige fout van de scheids trouwens... Van Rhijn moet eens bij zichzelf te rade gaan. Wordt weer zoek gespeeld door die Boetius. Verdedigen kan verdediger Van Rhijn totaal niet.
Nee, kunnen ze allemaal niet: Maduro, Van der Wiel, Urby, Blind, Van Rhijn. Goede voetballers maar van het vak verdedigen hebben ze geen kaas gegeten. Ze lopen liever naar voren dan een bal af te pakken.
Van Rhijn was Boetius kwijt en deed toen onhandig. Het kwam in een situatie die je als verdediger moet vermijden, zeker als je al geel hebt. Een stuitend gebrek aan gogme.

Heel prettig dat we de eerste wedstrijd na de winterstop de Klassieker speelden en niet een uitwedstrijd tegen PEC Zwolle of RKC. (Een thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle valt trouwens ook niet mee. :hypocrite.gif: )

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door InnerHarbour » zo jan 20, 2013 4:50 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:Hoe kwam die kans van Immers op de 1-1 meteen na de 1-0 eigenlijk tot stand?
Rimmers had dat ding breed moeten leggen op Boetius.

Die Vermeer begint trouwens zowaar een prima keep te worden. Net als Blind mag hij FdB zeer dankbaar zijn. Wanneer Jol was gebleven zouden ze anoniem in de eredivisie hebben rondgehuppeld.
Beide te klein, de een te onrustig en de ander te traag, horen beide niet in Ajax thuis.

Wel een fijne overwinning! :ajaxsmiley.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 20, 2013 4:55 pm

Yopi schreef: Heel prettig dat we de eerste wedstrijd na de winterstop de Klassieker speelden en niet een uitwedstrijd tegen PEC Zwolle of RKC. (Een thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle valt trouwens ook niet mee. :hypocrite.gif: )
Volgende week bij Vitesse (die zitten in een wak) winnen en Ajax ligt volledig op schema voor numero 32.

Ik denk trouwens dat die Koeman helemaal gek wordt van zoveel onkunde bij de kakkies.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door raymon » zo jan 20, 2013 5:04 pm

Ongelooflijk hoe goed die jongen Nederlands spreekt!

http://eredivisielive.nl/video/108013-f ... trijd.html
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Jöhnk » zo jan 20, 2013 5:11 pm

Ondanks dat ik enorm blij ben met de overwinning, overheerst bij mij de verbazing en ook woede over de zoveelste scheidsrechterlijke dwaling in het voordeel van de kakkies.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 20, 2013 5:21 pm

Jöhnk schreef:Ondanks dat ik enorm blij ben met de overwinning, overheerst bij mij de verbazing en ook woede over de zoveelste scheidsrechterlijke dwaling in het voordeel van de kakkies.
Ssssst, dat mag je niet zeggen. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2013 5:24 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Er zullen er in de basis niet veel zijn die minder verdienen.
Ajax is dan ook pas onlangs met een nieuw salarisbeleid begonnen.

Blind zal niet omkomen van hetgeen hij vanaf 13/14 kan verdienen. Je kunt het ook zien als het recht leggen van een scheefgegroeide verhouding, want een ton méér per jaar sloeg in het geval van Blind helemaal nergens op. Onder Jol speelde hij nóóit en vanaf 2011 mocht hij, na het vertrek van Urby, met vallen en opstaan pas in 12/13 een Ajax-waardige speler worden. Iemand met een andere achternaam was er bij Ajax al veel eerder uitgekiept.

Blind ziet wellicht in dat hij zijn carrière voor een belangrijk deel aan het vertrouwen van FdB heeft te danken. Misschien is hij zo snugger om te begrijpen dat het payback time is. Ajax (FdB) heeft enorm in die jongen geinvesteerd, tijd voor Blind om zich aan Ajax te committen.
Dan zullen ze hem eerst een aanbieding moeten doen. Anderen hebben die aanbieding al wel gekregen, alleen Blind niet. Rara...
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 20, 2013 5:28 pm

Yopi schreef:
Mr. Ajax schreef:
Blij dat je niet naar de Arena hoeft? Voor De Klassieker?

Jij bent zeker niet in Nederland? :confused.gif:

Waarom is er geen tribuneverwarming in de Arena????

Haha, gewoon 406 hoor... :aai.gif: (om met jou te spreken...)
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Le T. » zo jan 20, 2013 5:32 pm

Jöhnk schreef:Ondanks dat ik enorm blij ben met de overwinning, overheerst bij mij de verbazing en ook woede over de zoveelste scheidsrechterlijke dwaling in het voordeel van de kakkies.
Mijn verbazing betreft het niveau, het was van twee kanten zó ontzettend slecht. Daarnaast leek mij dat hij die Boetius licht op het been raakte, ook al was al hij opgehouden met vasthouden, en dan zou de penalty gewoon terecht zijn natuurlijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2013 5:41 pm

Blij met de punten maar niet met het spel en de wedstrijd. Ajax was onmachtig, slordig aan de bal. Het liep allemaal een heel stuk minder dan voor de winterstop. Gelukkig heeft ons dat niet opgebroken. Deels omdat Feyenoord ook niets fatsoenlijks liet zien. Matig elftal.

Volgende week in Arnhem moet het beter. Nu neem ik toch maar een mooi glas whisky op de overwinning in de klassieker!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 20, 2013 5:53 pm

Ik heb het koúd gehad, zag een best wel matig maar fel Ajax tegen een stel angsthazen voetballen, het dak naar beneden komen en een 3-0 overwinning. Nuff said. Nu ga ik Marillions voorbeeld volgen en een dubbele Ardbeg Uigeadail wegtikken om op te warmen en de zege te vieren!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 20, 2013 5:56 pm

Trab schreef:Ik vind van Rhijn een aardige dissonant worden bij Ajax. Het was dan wel geen penalty, maar het feit dat hij voor de zoveelste keer die Boetius kwijt was kan gewoon niet. Had totaal geen grip op hem en al het gevaar van Feyenoord kwam van Boetius. Toen Toby rechtsback ging spelen was Boetius meteen onzichtbaar. Zelfs Daley Blind is verdedigend stabieler geworden dan Van Rhijn.

Daley Blind heeft volgens mij dan ook heel wat meer wedstrijden op zitten dan Van Rhijn. Als Blind Van Rhijn heette had hij er allang uitgezeten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door 999 » zo jan 20, 2013 5:59 pm

Nou heeft Blind een zeer goede AJAX - Feyenoord gespeeld, maar men moet toch weer zeiken op hem ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 20, 2013 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 20, 2013 6:09 pm

999 schreef:Nou heeft Bind een zeer goede AJAX - Feyenoord gespeeld, maar men moet toch weer zeiken op hem ..


Ik vind Blind een van de meest constante Ajacieden dit seizoen, daar niet van. Maar ik geloof best dat zijn salaris niet proportioneel is aan zijn kwaliteiten. Zijn contract heeft hij, zoals gezegd, in een andere tijdperk getekend. Hij mag inderdaad nog gelukkig zijn dat hij al die vertrouwen heeft gekregen van De Boer, anders zou het er er anders uit hebben gezien voor hem. En als hij zo graag bij Ajax wilt blijven ballen, moet hij een stapje terug doen wat betreft salaris. Ik denk trouwens niet dat hij ergens anders beetr betaald wordt hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door 999 » zo jan 20, 2013 6:13 pm

Tja, ik moet het eerst zien, dat elk jaar een ton erbij, dat geroep steeds zonder bewijzen doe ik niet aan mee.

Iets anders, vonden jullie ook dat die Feyenoorders wel heel veel last hadden van de vallende ziekte ?.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 20, 2013 6:27 pm

LucaS schreef: Rara...
Het is een complot. Eerst het feit dat Blind mocht blijven terwijl hij er niets van bakte. Nu het feit dat hij weg moet terwijl hij eindelijk behoorlijk presteert. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2013 6:33 pm

Wat mij betreft beoordelen we Blind op zijn actuele prestaties. Die vind ik goed genoeg om zijn contract te verlengen. Maar daarvoor moeten de partijen wel eerst om tafel. Ik denk dat er informeel al wel het nodige contact is geweest, kan haast niet anders. Volgens mij moeten ze daar uit kunnen komen want Ajax is voor Blind gewoon een hele mooie club om te spelen en de club heeft met zijn huidige prestaties gewoon een prima speler aan Daley. Als vraag en aanbod echt te ver uit elkaar liggen is er niets aan te doen. Maar ik verwacht eigenlijk dat ze er alsnog uit zullen komen.

Voorlopig maak ik me in ieder geval meer zorgen om die andere back. Want de laatste keer dat Van Rhijn goed stond te spelen is inmiddels wel even geleden. Vandaag weer de zwakste schakel aan onze kant. Het zou me niet verbazen als Veltman zijn basisplaats over gaat nemen als hij tegen Vitesse weer goed presteert.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2013 6:41 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Rara...
Het is een complot. Eerst het feit dat Blind mocht blijven terwijl hij er niets van bakte. Nu het feit dat hij weg moet terwijl hij eindelijk behoorlijk presteert. :hypocrite.gif:
Nee, het is geen complot, maar het is wel een feit dat iedereen wiens contract afloopt een neiuwe aanbieding gekregen heeft, of te horen heeft gekregen weg te moeten. Blind heeft helemaal niets gehoord, zelfs niet 'we zijn er nog niet uit'. Erg onbeschoft en zeer waarschijnlijk een sneu houdinkje vanwege zijn vader. Ajax onwaardig.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2013 6:43 pm

Het is natuurlijk zomaar mogelijk dat er informeel wel het nodige contact is geweest. We weten niet alles van de onderhandelingen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2013 6:44 pm

Lex had geen fijne middag:
Immers: 'Volgende penalty voor een ander'

20 januari 2013 Voetbalprimeur.nl

"Dit was een totale wanprestatie van het team, simpel zat." Lex Immers was na de 3-0 nederlaag in de topper tegen Ajax duidelijk over de prestatie van Feyenoord. Ook stak de middenvelder de hand in eigen boezem. "Een dramatische middag", zo vatte Immers de prestatie van Feyenoord treffend samen. De aanvallende middenvelder was zichtbaar teleurgesteld na de afgang in de Amsterdam ArenA. "Dit doet veel pijn. We hebben vijf minuten druk kunnen zetten, daarna viel alles weg."

Immers zelf miste een penalty en twee opgelegde kansen. "Of ik mezelf iets kwalijk neem? Zeker. Bij de eerste kans stond Vermeer ineens voor me en hij maakte zijn doel goed klein. En ja, de penalty. De volgende is voor iemand anders. Ik heb er nu twee gemist, dan is de volgende aan de beurt. Ik ga de bal in ieder geval niet meer opeisen."
Staat die Vermeer ineens voor z'n neus. Het is toch wat. :biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2013 6:47 pm

Marillion schreef:Het is natuurlijk zomaar mogelijk dat er informeel wel het nodige contact is geweest. We weten niet alles van de onderhandelingen.
Blind zegt in een interview met AT5 op vragen over dit onderwerp dat de verslaggever net zoveel weet als hijzelf. Lijkt me duidelijk dat er geen informeel contact is geweest.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo jan 20, 2013 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 20-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 20, 2013 7:04 pm

LucaS schreef: Nee, het is geen complot... Erg onbeschoft en zeer waarschijnlijk een sneu houdinkje vanwege zijn vader.
Dus wel een complot. :hypocrite.gif:

Vaker last van hersenspinsels de laatste tijd, Luuk?

Plaats reactie