Ajax - NEC 04-12-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52101
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door wimpey » ma dec 06, 2010 9:48 am

Bertje schreef:Wimpey, het is natuurlijk onzin om te zeggen dat NEC erop los combineerde. NEC heeft welgeteld nul uitgespeelde kansen gecreëerd.
Verbazingwekkend dat je überhaupt wat over de wedstrijd kunt zeggen, Bert. Je was immers een 'best goede' film aan het kijken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 9:58 am

Als de selectie niet goed genoeg is, dan moet je daar de technisch verantwoordelijke man op aanspreken en dat is Jol dus. Jol maakt dus blijkbaar geen spelers beter en vult de matige selectie aan met spelers die ook het gewenste niveau niet hebben en/of geblesseerd zijn. Jol heeft 4 (!) diepte investeringen gedaan, namelijk Lodeiro, Atouba, de Zeeuw en El Hamdaoui. Je mag verwachten dat je daarmee de gaten kan opvullen die Marco van Basten als erfenis achter liet. Dan kunnen we met z'n allen roepen dat de selectie kwaliteit ontbeert, maar dan had Jol de focus anders moeten leggen.

wimpey
Berichten: 52101
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door wimpey » ma dec 06, 2010 10:16 am

Peter schreef:Als de selectie niet goed genoeg is, dan moet je daar de technisch verantwoordelijke man op aanspreken en dat is Jol dus.
Inderdaad. Al mogen de heren Boog en Slop daarop ook aangesproken worden. Een verlies van 23 miljoen ontstaat niet zomaar. Boog heeft Jol alle macht gegeven, hetgeen hij uitbuit. Wanneer er geen geld is, moet je als AD niet bezwijken onder de druk die een passant uitoefent. Dat deed Boog wel. Dan ben je dus niet op je taak berekend.

Jol's aankopen bakken er weinig van. Dat ie desondanks continu om meer miljoenen zeurt, geeft te denken. Hij moet 'spiegelen', zou Boog zeggen. Pantelic is de enige aankoop geweest die rendeerde, een redelijke spits is nu eenmaal welkom wanneer je geen spits hebt.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door El Clavo » ma dec 06, 2010 10:32 am

Jol heeft wel wat spelers gehaald, maar amper geld uitgegeven.

Eerst zeiken we jaren dat het kapitaal op het veld moet staan en nu gaan we weer zeiken over de balans.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 10:41 am

De spelers waar hij geld aan heeft uitgegeven:
Lodeiro - 4 miljoen
de Zeeuw - 6 miljoen
El Hamdaoui 5 miljoen
Verhoeven - 3 ton
Boilesen - 5 ton

Noem het allemaal maar niets, maar ik vind 15-16 miljoen nog een aardig bedrag, hoor. Daar kopen onze concurrenten bijna een compleet elftal voor.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door LucaS » ma dec 06, 2010 10:44 am

Inderdaad. Waar het verhaal vandaan komt dat Jol niets heeft uitgegeven is me een raadsel. Sterker nog, er zijn weinig Ajax trainers die meer hebben uitgegeven.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 10:45 am

In elk geval heeft Ajax meer geld uitgegeven dan welke andere Nederlandse club dan ook.

En Tainio, Atouba, Mido, Pantelic, enz. zijn ook niet gratis. Die verdienen gewoon een salaris.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door El Clavo » ma dec 06, 2010 10:46 am

Peter schreef:De spelers waar hij geld aan heeft uitgegeven:
Lodeiro - 4 miljoen
de Zeeuw - 6 miljoen
El Hamdaoui 5 miljoen
Verhoeven - 3 ton
Boilesen - 5 ton

Noem het allemaal maar niets, maar ik vind 15-16 miljoen nog een aardig bedrag, hoor. Daar kopen onze concurrenten bijna een compleet elftal voor.
Van Basten haalde alleen Sulejmani voor dat bedrag :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 10:50 am

Klopt, maar daarom maakt het nog geen laag bedrag. Je kunt er namelijk een waslijst van aankopen tegenover zetten die ze bij Twente doen (even los van het feit dat ze daar ook misperen binnenhalen). Ik denk dat je voor 16 miljoen de 11 basisspelers van Twente had kunnen financieren bijvoorbeeld.

Lionel
Berichten: 47608
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 11:10 am

Jol moet een keer zijn bek houden. Als hij Rommedahl zo graag had willen houden dan had hij al in mei het contract moeten verlengen. Gekke vent.

Josefzoon is de eerste drie maanden compleet genegeerd. Nu hij geblesseerd is hebben we opeens geen buitenspelers en komt hij binnen een week met Ozbilic en Zeegelaar. Wat wilde hij daarmee bereiken?

Volgens mij zei Peter het al eerder maar hij probeert bewust te boel te saboteren. Hij kan achteraf zeggen dat hij heel veel jeugdspelers heeft geprobeerd maar dat die niet goed genoeg zijn. Dat hij een megatalent als Eriksen al maanden verkracht hoor ik hem niet zeggen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door El Clavo » ma dec 06, 2010 11:14 am

Peter schreef:Klopt, maar daarom maakt het nog geen laag bedrag. Je kunt er namelijk een waslijst van aankopen tegenover zetten die ze bij Twente doen (even los van het feit dat ze daar ook misperen binnenhalen). Ik denk dat je voor 16 miljoen de 11 basisspelers van Twente had kunnen financieren bijvoorbeeld.
Want Twente speelt zo geweldig
:excited.gif:

16 miljoen in 2 seizoenen vind ik bijzonder weinig voor een club als Ajax.

Lionel
Berichten: 47608
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 11:24 am

Niet als de selectie intact is gebleven. Waren Steek, Luis, Jantje en Wiel vertrokken zou je gelijk hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 11:26 am

El Clavo schreef:
Peter schreef:Klopt, maar daarom maakt het nog geen laag bedrag. Je kunt er namelijk een waslijst van aankopen tegenover zetten die ze bij Twente doen (even los van het feit dat ze daar ook misperen binnenhalen). Ik denk dat je voor 16 miljoen de 11 basisspelers van Twente had kunnen financieren bijvoorbeeld.
Want Twente speelt zo geweldig
:excited.gif:

16 miljoen in 2 seizoenen vind ik bijzonder weinig voor een club als Ajax.
Meen je dat nou echt? Er is niemand vertrokken en er wordt voor 16 miljoen geinvesteerd. Dat is gigantisch in mijn ogen. Plus de karrevracht aan 'gratis' spelers voor de breedte.

Verder speelt Twente niet geweldig, maar laten ze in ieder geval een betere indruk achter in Europa en in Nederland. Oh ja en ze zijn kampioen. Ook niet geheel onbelangrijk om te vermelden.

Lionel
Berichten: 47608
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 11:33 am

Dat is natuurlijk een bijzaak. Overigens vind ik de poule van Twente een stuk makkelijker dan de poule van Ajax. Veel makkelijker zelfs. Maarja, eigenlijk mogen wij niks zeggen want verliezen van Auxerre :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 12:12 pm

Sulejmani is inderdaad een topspeler in wording, zo lijkt het. vBasten moet nu presteren, maar moet wel presteren met 11 spelers. Sulejmani en de Zeeuw zijn natuurlijk kwaliteitsinjecties, maar als dat betekent dat we het verder moeten rooien met de bagger die we hebben zie ik het somber in.
Zie zo je maar.De trainer(s) halen de spelers die men hier op het oog heeft.Na een tijdje blijkt dat die kwaliteits injecties of het nivo niet aankunnen of gewoon zijn wat ze zijn, niks meer, geen extra klasse.Grijze muizen.Maar toch wel kwaliteits injectie w.b. deze poster.

En nee.Het gaat mij er niet om om personen te kakken te zetten ( want dit telt in mindere mate ook voor mij ), maar wel om aan te geven dat het voor mij altijd iets te gemakkelijk is om te wijzen, zeker als, zoals uit deze ( en andere ) posting blijkt dat juist deze en andere spelers die gehaald zijn klaarblijkelijk de goedkeuring hebben gekregen.

Even later worden ze vrolijk afgeserveerd, terecht of onterecht, dat mag een ieder voor zichzelf uitzoeken.Maar als deze poster, of ik, of wie dan ook op dit AT de trainer van AJAX zou zijn geweest waren veel aankopen die trainers nu hebben gedaan voor AJAX ook hun aankopen geweest.

Jol is en blijft verantwoordelijk.Met het bestuur op een goede tweede plaats.Daar gaat het me ook eigenlijk niet om.En linksom rechtsom, als het hem niet binnen afzienbare tijd gaat lukken om van dit zoals bovenstande poster het noemt " de bagger die we hebben" er " iets " fatsoenlijker van te maken zal het ook voor hem over en uit zijn.Simpel.

Maar dan zul je nog steeds " verder moeten rooien met de bagger die we hebben " die de tig trainers die we hebben gehad bijelkaar gevonden hebben ...

Overgens, zoals ik het begrepen heb stond de Zeeuw ook op het verlanglijstje van MVB.

Lionel
Berichten: 47608
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 12:19 pm

De Zeeuw is bagger omdat hij niet in een systeem speelt. Daar moet Jol dus voor zorgen. Dat de mindere punten van spelers gecamoufleerd worden.

Dus dat Enoh bijvoorbeeld de mannetjes overneemt als Van der Wiel voorin een voorzet geeft. En dat Jan Vertonghen de opbouw doet en Enoh dat niet hoeft te doen. Dat Siem de Jong zo staat opgesteld dat El Ham de bal op hem kwijt kan en daardoor niet hoeft te gaan pingelen met de bal. Dat Suarez wordt ingespeeld als hij 1 tegen 1 staat. En niet een bal op nekhoogte krijgt aangespeeld met 3 man in zijn nek.

Dat is de taak van Jol. En dat gaat hem verdomd slecht af.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 12:23 pm

Rishi schreef:De Zeeuw is bagger omdat hij niet in een systeem speelt. Daar moet Jol dus voor zorgen. Dat de mindere punten van spelers gecamoufleerd worden.

Dus dat Enoh bijvoorbeeld de mannetjes overneemt als Van der Wiel voorin een voorzet geeft. En dat Jan Vertonghen de opbouw doet en Enoh dat niet hoeft te doen. Dat Siem de Jong zo staat opgesteld dat El Ham de bal op hem kwijt kan en daardoor niet hoeft te gaan pingelen met de bal. Dat Suarez wordt ingespeeld als hij 1 tegen 1 staat. En niet een bal op nekhoogte krijgt aangespeeld met 3 man in zijn nek.

Dat is de taak van Jol. En dat gaat hem verdomd slecht af.
Dit zijn jouw woorden Rishi ( je geeft er wel geen antwoord op, maar goed )
Rishi schreef:
999 schreef:Mwah, voor mij zou degene met het meeste tactisch inzicht aanvoerder moeten worden, en het liefst op het middenveld.
Laten juist die spelers fucking ezels zijn!
Fucking ezels .. tja ...

Lionel
Berichten: 47608
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 12:28 pm

Als je met een middenveld speelt met Lindgren-Enoh-De Zeeuw krijg je inderdaad dat die spelers totaal geen idee hebben wat ze nou moeten doen.

Lindgren en Enoh zijn voor de Eredivisie goede controleurs. Laat ze dat dan ook doen. Meer kunnen ze niet en hoeven ze ook eigenlijk niet te doen. Maar Enoh werd thuis tegen Heerenveen aan de rechterkant gezet in een 4-4-2 met een ruit. Tainio precies hetzelfde tegen VVV.

De Zeeuw speelt als nummer 10 terwijl we daar Eriksen hebben lopen. Eriksen wordt linksbuiten gezet terwijl daar Sulejmani, Zeegelaar en Ozbilic kunnen spelen.

En dan denk ik best dat Eriksen linksbuiten kan spelen als de ploeg een beetje draait en er een back steeds overheen komt.

Maar in het systeem van Jol (lange ballen) gaan spelers gekke dingen doen. Dingen die ze niet moeten doen en ook gewoon niet kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 12:40 pm

Het zal wel Rishi, het gaat er mij niet om om iemnd voor lul te zetten.Maar volgens mij hebben alle trainers die we hebben gehad zo onderhand bijna elke opstelling laten voetballen.De een soms meerdere wedstrijden achter elkaar ( om het dan toch weer gigantisch de fout in te zien gaan ).De ander liet zijn begin opstelling al in de rust weer los omdat er geen pepernoot van gebakken werd.Het is steeds wat, dan gaat de dieje door zijn hoeven, of brengen de andere er weer geen ruk van terecht .. En dat ook al weer tig trainers lang.

Natuurlijk, wat jij schrijft, zo zou het moeten zijn.En van wat ik er van begrepen heb worden de wedstrijden ook geanalyseerd, juist op deze punten.En dat is ook niet voor de eerste keer.Maar goed, ik vind deze selectie een pover zooitje.Wie of welke trainer daar het meest verantwoordelijk voor is.Het zal wel.Het blijft een pover zooitje .. voor mij dan toch.

En nogmaals dit gaat voor mij niet om gelijk hebben, misschien zit er er wel gigantisch naast en laat de volgende trainer deze selectie met zijn tover stokje elke club in de HCE alle hoeken van het veld zien.Maak mij echt niks uit hoor ...

Lionel
Berichten: 47608
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 12:42 pm

Hoe verklaar je dan het spel vorig jaar? Nu zijn we er qua spelers zeker niet op achteruit gegaan maar kiest Jol op de een of andere manier voor een systeem dat gewoon geen fatsoenlijk voetbal oplevert. En nu Suarez doodop is levert dat systeem ook nog eens geen rendement op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 1:01 pm

Voor een groot gedeelte de super vorm van Suarez, de achterhoede die soms met kunst en vliegwerk wel de nul wist te houden.Dezelfde achterhoede die nu dus echt regelmtig staat te schutteren als een kind met de bal in de zandbak.Een aanspeelpunt voorin.Maar ook daar zaten kleurloze wedstrijden tussen, tegen wel heel povere tegenstanders.Redelijke wedstrijden afgewisseld met redelijk-goede wdstrijden.Maar goed, het rendement was er wel.Het kwartje viel toen wel ( v.n. tweede seizoens helft ) wel regelmatig de goede kant op.

Maar ondanks dat waren er toch nog genoeg wedstrijden waar je niet gerust op een goede afloop was.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Bert » ma dec 06, 2010 1:23 pm

wimpey schreef:Verbazingwekkend dat je überhaupt wat over de wedstrijd kunt zeggen, Bert. Je was immers een 'best goede' film aan het kijken.
Beter lezen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 1:25 pm

Vorig jaar heeft Ajax genoeg hopeloze wedstrijden gespeeld. Maar dat betrof vooral uitwedstrijden, die we al bijna vergeten zijn.

Kijk, nu weten alle tegenstanders dat er iets te halen is tegen Ajax, dus sloven clubs als NEC en ADO zich uit in de Arena. Een jaar geleden won Ajax een paar keer flink en daarna gooiden de volgende tegenstanders er met de pet naar. Dat werkt zo in de eredivisie, de tegenstand hangt af van je recente resultaten. Nederlandse voetballers hebben maar weinig beroepseer, wat dat betreft.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door brigade zuid » ma dec 06, 2010 2:54 pm

Voetske je zal wel weer beginnen te bekken nu, maar het moet me toch ff van het hart dat je ongelooflijk dom loopt te lullen. Nog ff en je vindt dat Excelsior en VVV ook betere spelers hebben dan AJAX.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 2:56 pm

Die van Excelsior zijn minimaal van gelijkwaardig niveau. Het werd immers niet voor niets 2-2 (met hangen en wurgen). :blush.gif:

Plaats reactie