AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Banjavi » zo nov 07, 2010 3:30 pm

Het is niet alleen het elftal hoor. Jol heeft gewoo echt niet goed ingekocht en maakt speers ook niet beter. Er zit geen idee achter het spel. Iedereen doet maar wat. Dat heeft met niveau (want ze kunnen gewoon niet beter) maar ook met training te maken m.i.

Maargoed... niemand krijgt deze zooi aan het voetballen. Daarvoor mist Ajax gewoon kwaliteit.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 3:39 pm

wimpey schreef:
999 schreef: En dan weer een andere trainer, en dat gaat dan weer zo'n x-wedstrijdjes redelijk met deze selectie .. en vervolgens zakt het weer helemaal in elkaar .. want ze zijn toch zo goed .. die van AJAX :hypocrite.gif:
Dat ben ik helemaal met je eens. De selectie is het probleem. Maar ja, je hebt een trainer om er het optimale uit te halen. En een trainer om te offeren wanneer het mis gaat.

Ik vind het niet normaal dat ADO beter voetbalt dan Ajax. Daar zal Jol wat aan moeten doen. Wat mij betreft grijpt ie keihard in.

Wat ik bij ADO en een paar weken terug bij Excelsior en Utrecht zag, is beweging zonder bal. Dat zie ik bij ons amper. Het is allemaal zo apatisch. En dat reken ik Jol dus niet aan. Wat Jol zich aan moet rekenen, is dat zijn aankopen Ooijer en De Zeeuw week in, week uit opzichtig falen.
Natuurlijk, Jol is verantwoordelijk.Maar spelers moeten het doen.En niet alleen de Zeeuw en Ooijer.Want zelfs als deze twee bagger staan te voetballen wil niet zeggen dat de rest er ook met de pet naar moet gooien.

Je weet het toch nog wel Wimpey.In de betere dagen zijn er ook genoeg wedstrijden te vinden waar zelfs nog meer spelers niet brachten wat ze moesten wachten in wedstrijden.Maar de rest haalden dan toch hun nivo, die stonden er dan toch gewoon, soms deden ze dan nog effe meer hun best om die anderen te compenseren.

Eens kijken hoe de kerstfilm eruit ziet over een kleine paar maanden ..

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door D_skilled » zo nov 07, 2010 3:43 pm

Het aankoopbeleid en de jeugd falen natuurlijk. Dat geschreeuw steeds om eigen jeugd begint me de nek uit te komen. Zoals Beenhakker onlangs zei: "Veel talent hebben is iets anders dan kwaliteit". Bij veel jeugdspelers ontbreekt het niveau waarop Ajax wil acteren. Je kunt je vraagtekens zetten bij het aankoopbeleid van Jol, maar vanaf het begin af aan zat hij al opgescheept met een ronduit middelmatige selectie. Vorig seizoen vaarde het elftal op de schwung van Suarez. Veel zat mee. Ajax scoorde op de juiste momenten in cruciale wedstrijden. Jol heeft er nimmer een team van kunnen maken. Het spel is afgestemd op individuen. Het kan een tijd lang goed werken, maar ook een tijdje tegen je werken, zoals nu.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door ferry » zo nov 07, 2010 3:45 pm

Ziet ernaar uit dat we na de winterstop weer een inhaalrace moeten inzetten. Klotezooi. Er moet toch meer uit dit 'materiaal' te halen zijn.

Van den Brom is trouwens wel een trainer om in de gaten te houden. Deed het goed bij AGOVV, en nu ook bij ADO. Laat z'n teams verzorgd, aanvallend spelen en komt goed over in de pers.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door generaal » zo nov 07, 2010 3:57 pm

Die Toornstra is trouwens een geweldenaar. Ik vind hem beter dan Enoh en Lindgren.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Banjavi » zo nov 07, 2010 4:02 pm

Je kunt je vraagtekens zetten bij het aankoopbeleid van Jol, maar vanaf het begin af aan zat hij al opgescheept met een ronduit middelmatige selectie
Jol heeft wel de mogelijkheid gekregen om spelers te halen die beter zouden moeten zijn, maar ik kan geen enkele aankoop van Jol opnoemen die beter is dan de pruts die er liep. Ja,... 1 ... Eh Ham... maar verder kan je atouba, tainio (de alles kunner), mido, ooijer, etc etc etc allemaal afschrijven.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 4:08 pm

Nog mensen die geloven dat Ajax kampioen kan worden? Met deze middenvelders? Wat een dramatisch slecht voetbal, zeg.

Voetske, wat vond je nou van deze wedstrijd? Even eerlijk. Natuurlijk heeft Ajax spelers met tekortkomingen (voor iemand als De Zeeuw heeft hij zelf 5 miljoen neergetikt, overigens), maar waarom speelt Ajax alles op 5 meter afstand naar elkaar? Waarom is er geen enkele bezetting op de flanken? Heeft een trainer daar volgens jou geen enkele invloed op? Gebeurt dit alles geheel buiten de schuld van de trainer om?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Rooie » zo nov 07, 2010 4:08 pm

Jol geeft in de persconferentie aan dat 'ie niet genoeg heeft kunnen uitgeven...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Banjavi » zo nov 07, 2010 4:10 pm

Benji schreef:Jol geeft in de persconferentie aan dat 'ie niet genoeg heeft kunnen uitgeven...
Aan spelers????

Dan is het echt tijd dat je bij jezelf te raden gaat...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door LucaS » zo nov 07, 2010 4:11 pm

In de winterstop maar eens een grote schoonmaak houden. Dit werkt dus blijkbaar niet, laten we het maar weer eens met echte buitenspelers gaan proberen. Als het waar is dat Engelse topclubs EH willen hebben zou ik daarop ingaan (als hij zelf wil natuurlijk), vdWiel en Emanuelson ook laten gaan en vervolgens met echte buitenspelers en Suarez in de spits. Bl;ind kan rechtsback, en Eriksen ipv de Jong.

Ondanks al dat puntenverlies tegen kleintjes is de achtestand nog zeer te overzien.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 666 » zo nov 07, 2010 4:13 pm

Wat een rampwedstrijd. Gelukkig mochten de supporters van ADO ons niet in eigen Arena komen uitlachen. We liggen nu op schema om aan het eind van de competitie op 71 puntjes uit te komen... hoe lang gaat deze post-WK dip nog duren?

Tot overmaat van ramp betrapte ik mezelf erop dat ik wilde kijken of Feyenoord al achterstond. Gelukkig bedacht ik me nog net op tijd dat een ajacied daar boven hoort te staan.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 4:14 pm

LucaS schreef:Ondanks al dat puntenverlies tegen kleintjes is de achtestand nog zeer te overzien.
Als er zo gevoetbald wordt gaat de achterstand voor Ajax de komende maanden natuurlijk nog flink oplopen, Luuk.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door LucaS » zo nov 07, 2010 4:18 pm

Ik mag toch aannemen dat ze beter kunnen dan dit. Maar er moet wel ingegrepen worden in de winterstop.
Blind ipv Jol:

----------------------Steek---------------------
Blind------Alderweireld-----Vertonghen------Anita

----Enoh-----------------------------Lindgren---
---------------------Eriksen--------------------

Josephzoon----------------------------Zeegelaar
--------------------Suarez----------------------


Maar voor de vleugels zou ik gaan shoppen. Als je EH, vd Wiel en Emanuelson weet te verkopen moet er wat te besteden zijn.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 4:21 pm

Anita erin in plaats van Van der Wiel? Omdat Van der Wiel een wat hautaine houding heeft? Kom nou. Het gaat toch om kwaliteit. Van der Wiel op zeventig procent is nog een betere back dan Anita.

Enoh of Lindgren zou er ook gewoon uit kunnen in plaats van De Jong. Maar goed, Jol zal nooit voor één controleur kiezen. Zonde, want Ajax heeft echt een creatieve middenvelder nodig (Lodeiro, maar die ligt er nog wel even uit). Wat Jozefzoon betreft ben ik het wel met je eens. Ajax heeft iemand nodig die het veld breed houdt. Waarom El Hamdaoui eruit zou moeten is me dan weer een raadsel.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo nov 07, 2010 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 4:22 pm

Enganche schreef:Nog mensen die geloven dat Ajax kampioen kan worden? Met deze middenvelders? Wat een dramatisch slecht voetbal, zeg.

Voetske, wat vond je nou van deze wedstrijd? Even eerlijk. Natuurlijk heeft Ajax spelers met tekortkomingen (voor iemand als De Zeeuw heeft hij zelf 5 miljoen neergetikt, overigens), maar waarom speelt Ajax alles op 5 meter afstand naar elkaar? Waarom is er geen enkele bezetting op de flanken? Heeft een trainer daar volgens jou geen enkele invloed op? Gebeurt dit alles geheel buiten de schuld van de trainer om?
Zoals ik al eerder zei vond ik het een slechte wedstrijd.Maar waarom gaan Urby, ( Sulejmani (, en Suarez dan niet buitenom ?.Zouden daar niet de kwaliteiten voor hebben ?.Waarom heb ik geen ene bal van Suarez in het keepersgebied zien ploffen van de corners van Suarez ?.Heeft ie daar de kwaliteiten niet voor ?.Waarom zie ik, en jij en heel AT het al misgaan bij de keuzes die spelers maken bij bepaalde momenten, daar waar een andere speler +- 4 meter vanaf hardstikke vrij staat en de logische vervolging moeten zijn.Waarom lukt het deze spelers niet om de bal en de man op de juiste manier te dekken.Waarom was er WEER zo'n moment te zien als dat we tegen Auxerre UIT bij de 2-1 ook zagen ?.Waarom staan er vier dooie zoudzakken bij een vrije trap als het toch in 99,9% van de vrije trappen een en dezelfde persoon is die hem meestal overschiet ?.Waarom trapt Stekelenburg de wel blind weg, terwijl er twee man vrij staan diep op het middenveld ?.Waarom zien deze spelers dat niet Enganche, en iedereen op dit forum wel ?.En dan heb ik het nog niet gehad over het tempo dat AJAX speelde ... zomaar een paar dingetjes ...

Zeg het maar ?.

( dit is toch elk jaar, en dat al tig jaar lang hetzelfde ) ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 07, 2010 4:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door LucaS » zo nov 07, 2010 4:24 pm

Ik wil spelers bij Ajax die bij Ajax willen spelen. Suarez kan ik het vergeven als ie op zijn bek gaat, maar vd Wiel met zijn arrogante bek kan voor mij wegwezen, daar juich ik niet voor.

Wat mij betreft werkt EH en Suarez samen niet, Suarez moet wat mij betreft in de spits. Ik begreep dat MU en Chelsea EH willen hebben, dus daar valt fors op te verdienen. Ik hou liever Suarez dan EH, om dezelfde reden die ik bij vdWiel noem, Suarez is een jongen die zich met de club verbonden voelt. Niet Jol, maar Blind moet trainer zijn vanaf de winterstop.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door peter » zo nov 07, 2010 4:37 pm

Enganche schreef:Nog mensen die geloven dat Ajax kampioen kan worden? Met deze middenvelders? Wat een dramatisch slecht voetbal, zeg.
Uh ja hoor. Het zou eigenlijk wel moeten, want alle topteams in Nederland hebben zware manco's. Twente is dan nog het meest solide. Je gaat mij alleen niet vertellen dat wij qua selectie vergelijkbaar zijn met FC Groningen die nu in punten gelijk staat. No way.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Banjavi » zo nov 07, 2010 4:38 pm

Jol mist buitenspelers bij verliezend Ajax
Tot afgrijzen van Martin Jol verloor Ajax zondag voor eigen publiek met 0-1 van ADO Den Haag. Het pijnlijke verlies wijt de trainer van de Amsterdammers mede aan de afwezigheid van echte buitenspelers.


Jol zag Ajax zich continue vastbijten in het stugge ADO. "Vorig jaar kon ik in zulke wedstrijden nog wel eens Dennis Rommedahl brengen. Nu heb ik eigenlijk geen echte buitenspelers", sprak de trainer na afloop. Afgelopen zomer vertrok de Deen transfervrij uit Amsterdam, dit omdat de club niet inging op zijn wensen.

"Geef me een zak met 10 miljoen euro en ik kom er wel uit", vervolgde Jol met een knipoog. "Natuurlijk willen wij ook iemand als bijvoorbeeld Dzsudzsák van PSV. Maar zo'n speler kunnen we niet betalen. Voor mijn komst hebben ze hier geloof ik wel 60 miljoen euro uitgegeven. Maar dat geld hebben ze ook niet aan buitenspelers besteed."

Jol wil het echter niet zorgwekkend noemen. "Nee hoor, vorig jaar zijn we ook sterk teruggekomen. Dat moet nu ook weer lukken", besluit de trainer van Ajax.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 4:44 pm

Peter schreef:
Enganche schreef:Nog mensen die geloven dat Ajax kampioen kan worden? Met deze middenvelders? Wat een dramatisch slecht voetbal, zeg.
Uh ja hoor. Het zou eigenlijk wel moeten, want alle topteams in Nederland hebben zware manco's. Twente is dan nog het meest solide. Je gaat mij alleen niet vertellen dat wij qua selectie vergelijkbaar zijn met FC Groningen die nu in punten gelijk staat. No way.
Dat zeg ik toch niet? Maar Ajax heeft echt een zwaar gemankeerd middenveld. Twente en PSV hebben daar ook hun tekortkomingen, maar zijn als geheel alsnog een stuk sterker op het middenveld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door peter » zo nov 07, 2010 4:46 pm

Enganche schreef:
Peter schreef:
Enganche schreef:Nog mensen die geloven dat Ajax kampioen kan worden? Met deze middenvelders? Wat een dramatisch slecht voetbal, zeg.
Uh ja hoor. Het zou eigenlijk wel moeten, want alle topteams in Nederland hebben zware manco's. Twente is dan nog het meest solide. Je gaat mij alleen niet vertellen dat wij qua selectie vergelijkbaar zijn met FC Groningen die nu in punten gelijk staat. No way.
Dat zeg ik toch niet? Maar Ajax heeft echt een zwaar gemankeerd middenveld. Twente en PSV hebben daar ook hun tekortkomingen, maar zijn als geheel alsnog een stuk sterker op het middenveld.
Ik vind het gek dat we afgelopen seizoen met exact hetzelfde middenveld tot wonderen in staat waren en dat het nu opeens een gemankeerd middenveld is. De Zeeuw is alleen hopeloos uit vorm en ook de Jong heeft het nu niet. Dan moet je dus keuzes maken als trainer en niet vast blijven houden aan de poppetjes. Als Ajax met Eriksen, Lindgren, de Jong speelt dan moet je eigenlijk altijd wel kunnen winnen, hoor. Zeker tegen clubjes als Excelsior en ADO.

Tegen Twente lukte het bijvoorbeeld ook prima met ons middenveld. Ik weet dus niet wat er is gebeurd, maar het lijkt wel alsof ze niet willen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 4:48 pm

Peter schreef:Als Ajax met Eriksen, Lindgren, de Jong speelt dan moet je eigenlijk altijd wel kunnen winnen, hoor. Zeker tegen clubjes als Excelsior en ADO.
Sorry, maar ik vraag me af waarop dat dan gebaseerd is ?.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door peter » zo nov 07, 2010 4:53 pm

999 schreef:
Peter schreef:Als Ajax met Eriksen, Lindgren, de Jong speelt dan moet je eigenlijk altijd wel kunnen winnen, hoor. Zeker tegen clubjes als Excelsior en ADO.
Sorry, maar ik vraag me af waarop dat dan gebaseerd is ?.
Als dat niet zo is dan moet je direct afscheid nemen van die jongens. Je gaat mij echt niet vertellen dat het nog maar de vraag is of we betere middenvelders hebben dan een Wattamaleo, Koolwijk en een Clasie.

Het probleem is dat er bij Ajax niets van automatismen ontstaan. Het is god zege de greep en El Hamdaoui en Suarez voor ons allen. Daar is Jol verantwoordelijk voor, want of hij traint niet op positiespel of de spelers pikken het niet op.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door FlaFlu » zo nov 07, 2010 4:57 pm

Peter schreef:Ik vind het gek dat we afgelopen seizoen met exact hetzelfde middenveld tot wonderen in staat waren en dat het nu opeens een gemankeerd middenveld is. De Zeeuw is alleen hopeloos uit vorm en ook de Jong heeft het nu niet. Dan moet je dus keuzes maken als trainer en niet vast blijven houden aan de poppetjes. Als Ajax met Eriksen, Lindgren, de Jong speelt dan moet je eigenlijk altijd wel kunnen winnen, hoor. Zeker tegen clubjes als Excelsior en ADO.

Tegen Twente lukte het bijvoorbeeld ook prima met ons middenveld. Ik weet dus niet wat er is gebeurd, maar het lijkt wel alsof ze niet willen.
Ik vind het niet aan de instelling liggen. Of hebben de spelers van PSV, Twente en AZ al jaren lang een betere instelling dan die van Ajax?

Er zouden wat dingen moeten/kunnen veranderen in de opstelling van Ajax. Maar dat is al maanden zo, toch? Jol denkt er blijkbaar anders over. En Ajax staat straks in de winter volgens mij gewoon weer op 7-10 punten achterstand.
999 schreef:
Enganche schreef:Nog mensen die geloven dat Ajax kampioen kan worden? Met deze middenvelders? Wat een dramatisch slecht voetbal, zeg.

Voetske, wat vond je nou van deze wedstrijd? Even eerlijk. Natuurlijk heeft Ajax spelers met tekortkomingen (voor iemand als De Zeeuw heeft hij zelf 5 miljoen neergetikt, overigens), maar waarom speelt Ajax alles op 5 meter afstand naar elkaar? Waarom is er geen enkele bezetting op de flanken? Heeft een trainer daar volgens jou geen enkele invloed op? Gebeurt dit alles geheel buiten de schuld van de trainer om?
Zoals ik al eerder zei vond ik het een slechte wedstrijd.Maar waarom gaan Urby, ( Sulejmani (, en Suarez dan niet buitenom ?.Zouden daar niet de kwaliteiten voor hebben ?.Waarom heb ik geen ene bal van Suarez in het keepersgebied zien ploffen van de corners van Suarez ?.Heeft ie daar de kwaliteiten niet voor ?.Waarom zie ik, en jij en heel AT het al misgaan bij de keuzes die spelers maken bij bepaalde momenten, daar waar een andere speler +- 4 meter vanaf hardstikke vrij staat en de logische vervolging moeten zijn.Waarom lukt het deze spelers niet om de bal en de man op de juiste manier te dekken.Waarom was er WEER zo'n moment te zien als dat we tegen Auxerre UIT bij de 2-1 ook zagen ?.Waarom staan er vier dooie zoudzakken bij een vrije trap als het toch in 99,9% van de vrije trappen een en dezelfde persoon is die hem meestal overschiet ?.Waarom trapt Stekelenburg de wel blind weg, terwijl er twee man vrij staan diep op het middenveld ?.Waarom zien deze spelers dat niet Enganche, en iedereen op dit forum wel ?.En dan heb ik het nog niet gehad over het tempo dat AJAX speelde ... zomaar een paar dingetjes ...

Zeg het maar ?.

( dit is toch elk jaar, en dat al tig jaar lang hetzelfde ) ..
Dit Ajax loopt absoluut niet over van de voetbalintelligentie of creativiteit, maar is Jol daar niet bij? Gaf hij niet 5 miljoen uit aan De Zeeuw, die matig tot slecht presteert? Zou hij niet van deze verkapte 4-4-2 af moeten stappen?

Nogmaals, heeft Jol er dan helemaal niets mee te maken dat Ajax matig presteert?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door 999 » zo nov 07, 2010 5:00 pm

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:Als Ajax met Eriksen, Lindgren, de Jong speelt dan moet je eigenlijk altijd wel kunnen winnen, hoor. Zeker tegen clubjes als Excelsior en ADO.
Sorry, maar ik vraag me af waarop dat dan gebaseerd is ?.
Als dat niet zo is dan moet je direct afscheid nemen van die jongens. Je gaat mij echt niet vertellen dat het nog maar de vraag is of we betere middenvelders hebben dan een Wattamaleo, Koolwijk en een Clasie.

Het probleem is dat er bij Ajax niets van automatismen ontstaan. Het is god zege de greep en El Hamdaoui en Suarez voor ons allen. Daar is Jol verantwoordelijk voor, want of hij traint niet op positiespel of de spelers pikken het niet op.
Nou, Peter, doe is een spelerprofiel van die drie jongens.Gewoon hun exceptionele kwaliteiten kwa snelheid, zien van het spelleke, dirigeren, instrueren, balafpakken ( want dat zal toch ook nog moeten gebeuren niet ) ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Ado Den Haag 07-11-2010

Bericht door Thijs » zo nov 07, 2010 5:00 pm

Ik zie het niet meer zitten. Wordt nog een lang jaar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie