Dinamo Zagreb - Ajax 05-11-2009
Moderator: mods
- martijn401
Re: Dinamo Zagreb - Ajax 05-11-2009
Lekker belangrijk dat het "maar" bij 2-0 bleef. Prima prestatie. Zondag moeten we weer aan de bak.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
ik moet toch zeggen dat ik toch aardig rustig op de bank heb zitten kijken... Is toch wel eens anders geweest.
Hier wordt gesuggereerd dat Suarez minder of minder met team bezig is... is volgens mij niet van de laatste tijd. Tegen de kakkerlakken had ie dat ook al met enig regelmaat en gisteren avond op zeker weer. Was in mijn ogen toch een van de mindere.
De Jong speelde gewoon een zeer degelijke pot en jammer genoeg kon ie de opgelegde kans niet verzilveren.
Pantelic scoorde netjes de 1-0 gewoon daarvoor ben je spits... was ook vaak goed aanspeelbaar.
Enoh en de Zeeuw bleven gaan en gaan.
Hier wordt gesuggereerd dat Suarez minder of minder met team bezig is... is volgens mij niet van de laatste tijd. Tegen de kakkerlakken had ie dat ook al met enig regelmaat en gisteren avond op zeker weer. Was in mijn ogen toch een van de mindere.
De Jong speelde gewoon een zeer degelijke pot en jammer genoeg kon ie de opgelegde kans niet verzilveren.
Pantelic scoorde netjes de 1-0 gewoon daarvoor ben je spits... was ook vaak goed aanspeelbaar.
Enoh en de Zeeuw bleven gaan en gaan.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik heb wel wat aan te merken op het spel van gisteren. Ik vond het er verdedigend bijvoorbeeld wat wiebeliger uitzien dan in de weken hiervoor. Het 'Vlaams Blok' liet een paar flinke gaten vallen, maar daar wist Dinamo Zagreb in de meeste gevallen niet eens een echte kans van te maken. En als het wel een kans werd, was het schot slecht. Stekelenburg heeft de redding van zijn leven niet hoeven maken, maar niettemin: achterin 'stond' het in de eerste helft wat minder goed dan de laatste tijd gebruikelijk was.
Maar verder heb ik genoten, hoor. Ajax was dominant (óók tegen elf man, toen Dinamo nog gewoon wist: we kunnen nog prima doorgaan als we nu drie keer winnen), ik vond de bal bij vlagen lekker snel rondgaan en (het grootste pluspunt van gisteravond) de passing was accuraat. Ze 'vonden' elkaar goed, zeker ook omdat de centrale middenvelder (De Jong) en de 'nummer negen' (Pantelic) goed stonden te ballen. Als Pantelic dit vaker kan brengen, dan gaat 'ie nog belangrijk worden.
Je kan er geringschattend over doen, maar dan ben je dus echt een type dat pas weer blij zal zijn wanneer Ajax Manchester United of FC Barcelona oprolt (en dan wel in de Champions League en ná de winterstop s.v.p., want anders is het de Europa League maar, of is het "pas de groepsfase").
Dinamo Zagreb is een ploeg van enig formaat, het was een uitwedstrijd en ze streden voor hun laatste kans. Als je dan ziet hoe soeverein en met hoe veel schijnbaar gemakt Ajax die ploeg oprolt, zonder ze ook maar in één aanwijsbare fase de indruk te geven dat er iets te halen viel, dan denk ik: ja, we maken stappen. Het zag er goed uit. Ik heb genoten.
Nu Twente!
K.
Maar verder heb ik genoten, hoor. Ajax was dominant (óók tegen elf man, toen Dinamo nog gewoon wist: we kunnen nog prima doorgaan als we nu drie keer winnen), ik vond de bal bij vlagen lekker snel rondgaan en (het grootste pluspunt van gisteravond) de passing was accuraat. Ze 'vonden' elkaar goed, zeker ook omdat de centrale middenvelder (De Jong) en de 'nummer negen' (Pantelic) goed stonden te ballen. Als Pantelic dit vaker kan brengen, dan gaat 'ie nog belangrijk worden.
Je kan er geringschattend over doen, maar dan ben je dus echt een type dat pas weer blij zal zijn wanneer Ajax Manchester United of FC Barcelona oprolt (en dan wel in de Champions League en ná de winterstop s.v.p., want anders is het de Europa League maar, of is het "pas de groepsfase").
Dinamo Zagreb is een ploeg van enig formaat, het was een uitwedstrijd en ze streden voor hun laatste kans. Als je dan ziet hoe soeverein en met hoe veel schijnbaar gemakt Ajax die ploeg oprolt, zonder ze ook maar in één aanwijsbare fase de indruk te geven dat er iets te halen viel, dan denk ik: ja, we maken stappen. Het zag er goed uit. Ik heb genoten.
Nu Twente!
K.
Still alive...
Hmm, de kansen die Dinamo kreeg kwamen volgens mij stuk voor stuk voort uit (te korte) terugspeelballen, niet door dekkingsfouten of iets dergelijk. Neemt niet weg dat zulke capriolen zondag niet uitgehaald mogen worden.Kowalczyk schreef:Ik heb wel wat aan te merken op het spel van gisteren. Ik vond het er verdedigend bijvoorbeeld wat wiebeliger uitzien dan in de weken hiervoor. Het 'Vlaams Blok' liet een paar flinke gaten vallen, maar daar wist Dinamo Zagreb in de meeste gevallen niet eens een echte kans van te maken. En als het wel een kans werd, was het schot slecht. Stekelenburg heeft de redding van zijn leven niet hoeven maken, maar niettemin: achterin 'stond' het in de eerste helft wat minder goed dan de laatste tijd gebruikelijk was.
Die jongens van Zagreb gooiden er wel heel opzichtig met de pet naar (m.u.v. de keeper). Prima, want zo werd het een veredeld trainingspotje voor Ajax. Zo werd er ook gespeeld. Niet iedereen was bij de les. Vertonghen, de Jong en Pantelic leidden een paar behoorlijke kansen in voor Zagreb.
Maar al met al ging Ajax goed om met de omstandigheden, het veld en de 'tegenstand'. 0 gehouden, punten gepakt, iedereen leek 'heel' gebleven te zijn en Ajax kreeg met een minimale inspanning een goed resultaat.
Concept lijkt sinds de 2e helft tegen AZ te staan. 4-3-3, met 3 echte middenvelders. Dat past de ploeg beter dan 4-4-2.
Maar al met al ging Ajax goed om met de omstandigheden, het veld en de 'tegenstand'. 0 gehouden, punten gepakt, iedereen leek 'heel' gebleven te zijn en Ajax kreeg met een minimale inspanning een goed resultaat.
Concept lijkt sinds de 2e helft tegen AZ te staan. 4-3-3, met 3 echte middenvelders. Dat past de ploeg beter dan 4-4-2.
- Daily Blind
Pantelic gaat het gewoon voor ons beslissen dit weekend..
In je dromen misschien.. Mag toch hopen dat ie op de bank begint. Die krijgt geen poot aan de grond tegen Douglas.Zlatan Son of God schreef:Pantelic gaat het gewoon voor ons beslissen dit weekend..
Nou vind ik die Douglas geen wereldwonder, maar Pantelic aan hem koppelen zou m.i. niet snugger zijn. Zowel Douglas als Wisgerhof zijn van die 'Engelse' verdedigers. Groot, statisch.Trab schreef:In je dromen misschien.. Mag toch hopen dat ie op de bank begint. Die krijgt geen poot aan de grond tegen Douglas.Zlatan Son of God schreef:Pantelic gaat het gewoon voor ons beslissen dit weekend..
Die moet je bespelen met dynamiek en positiewisselingen. Met Suarez dus. Pantelic is te statisch, iemand waarin die CV's zich kunnen vastbijten. Je moet die CV's uit het centrum weglokken. Dat doet Suarez veel beter dan Pantelic.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
De UEFA heeft de straf tegen Dinamo weer ingetrokken en ze krijgen er weer drie puntjes bij. Zucht, UEFA....
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Ajaciedjuh
Grappig scenario:Thijs schreef:De UEFA heeft de straf tegen Dinamo weer ingetrokken en ze krijgen er weer drie puntjes bij. Zucht, UEFA....
Ajax speelt gelijk en is geplaatst en Anderlecht verliest.
De laatste wedstrijd kan Ajax dan Anderlecht eruit kegelen (mits Dinamo dan wint).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Inderdaad, dit is vooral nadelig voor Anderlecht. Hun wedstrijd tegen Dinamo is nu behoorlijk cruciaal.