Zo werkt het toch? Je kunt spelers alleen beoordelen op wat ze laten zien.Cruijff schreef: ↑ma okt 25, 2021 9:44 amMooi hoe super snel dat kan gaan hè: amper nog 4 of 5 weken geleden, eerder een krappe 3 weken terug, zei menig toeschouwer of voetbalanalist dat het nu wel weer klaar was voor Blind.Alexander schreef: ↑ma okt 25, 2021 9:38 amGenoten gisteren toch weer hoor. Geen moment het gevoel gehad dat PSV dit kon gaan winnen. Ajax was vele malen sterker, zonder zijn beste voetbal op de mat te leggen. In het bijzonder genoten van Daley. Die jongen was aan het begin van het seizoen voor de zoveelste keer afgeschreven. Speelde natuurlijk ook heel matig.![]()
Overigens liet PSV de kant van Blind steeds vrij, daar lag heel veel ruimte. De focus van lag duidelijk op het inperken van Antony. Ik snap dat niet zo goed. Iedereen weet dat Tadic Ajax' MVP is. Ik zou daar beginnen als ik de coach van de tegenstander was. Tadic afschermen en Blind confronteren met een tegenstander die hem voor de voeten loopt en de diepte in duikt, dat vindt hij niet zo fijn.
PSV rende inderdaad op de spelers van Ajax af zodra die de bal hadden, wat iets anders is dan gecoöridineerd druk zetten. Zo spelen moet dan meteen (een paar keer, zoals in de JCS) succes opleveren, want het is niet vol te houden. Het probleem van PSV is dat de benen het werk doen.
Natuurlijk had het wel gescheeld als Gakpo erbij was geweest, zo eerlijk moet je zijn. Hij had zomaar een van de kansen kunnen verzilveren. Dan had PSV puur vanuit de counter kunnen gaan spelen, al is het de vraag of dat iets had opgeleverd. Dan moet de volgende kans, uit de counter, dus ook raak zijn.
Ik heb wedstrijden van Ajax tegen PSV gezien waarin voor ons niets te halen viel. Tegen dit PSV is beslist iets te halen.