Dank je wel. Al vond ik Vitesse erbarmelijk voetballen nadat Serero naar de kant ging. Die jongen is de enige die van achteruit goed kan opbouwen bij Vitesse.Sandro_Calaaabro schreef:Gefeliciteerd Wouter.
Ajax - Vitesse 24-9-2017
Moderator: mods
Re: Ajax - Vitesse 24-9-2017
Ja Serero speelde goed.
je zal van mijn kant ook niet de bewering horen dat fluiten voor die actie onterecht was. 
KloptWouter schreef:Het is ook gewoon dom om zo'n koekie te geven.Cruijff schreef:Ok die Vitessenaar heeft nu 40 seconden op de grond gelegen na dat koekie van Huntelaar.
Wat denken jullie? Fluit Van Boekel af na 93 minuten en 40 seconden of na 93 minuten en 2 seconden?

- Cluijffert
Ik snap dat met de uitstekende resultaten in het achterhoofd het niet voor de hand ligt, maar gaan de paar aankopen die er dan toch zijn gekomen ooit nog eens spelen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Blijkbaar is het nog heel moeilijk om Dijks uit het elfral te spelen.
Blij met de punten ...
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
999 schreef:Blijkbaar is het nog heel moeilijk om Dijks uit het elfral te spelen.
Kan je nagaan van welk niveau deze zijn dan...
Geweldige aankopen dus
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ik las ergens dat Sinkgraven bijna weer wedstrijdfit is? Misschien ook niet meteen de oplossing, maar beter dan Dijks.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
https://www.ajaxlife.nl/updates/vijf-za ... ax-vitesse
Vijf zaken die ons opvielen bij Ajax - Vitesse
Ajax heeft niet geprofiteerd van het puntenverlies van de concurrentie. De formatie van Marcel Keizer kwam er in een onthutsend slechte wedstrijd niet aan te pas tegen Vitesse, dat zonder al te veel inspanning drie punten mocht meenemen (1-2).
Door Sander Zeldenrijk
Dramatische eerste helft, inspiratieloze tweede
Marcel Keizer sprak voorafgaand aan het duel nog over de slordigheid in balbezit. Wie niet precies wist wat de trainer bedoelde, kreeg dat pijnlijk opgediend tijdens de eerste helft tegen de Arnhemmers. Miscommunicatie, spelers die op elkaar mopperden, passes met een verkeerde eindbestemming; menig Ajacied had moeite om de bal naar een shirt met dezelfde kleur te spelen.
Zelden zal een rustsignaal zowel voor de spelers als de supporters zo als een verlossing hebben gevoeld na de dramatische eerste helft tegen Vitesse. Ajax oogde van meet af aan als een ploeg zonder vertrouwen, de spelers en het bestuur kreeg menig fluitconcert te verduren en dat kwam het kwakkelende en slordige spel op z’n zachtst gezegd niet ten goede.
Na de thee beperkte Vitesse zich tot verdedigen en oogde Ajax inspiratieloos. Heel even was er een opleving bij de spelers waar te nemen na de onverwachte 1-2 van de alerte Nick Viergever, maar tot een indrukwekkend slotoffensief kwam het niet.
Zware hersenschudding voor De Ligt
Matthijs de Ligt moest na ruim een half uur met een zware hersenschudding naar de kant. De verdediger kwam er, in een fel luchtduel Tim Matavz, het slechtst vanaf en werd vervangen door Kasper Dolberg, die zich overigens als enige al enige tijd aan het warmlopen was. Door de vroegtijdige wissel ging Ajax 3-4-3 spelen, met Frenkie de Jong voor de verdediging en Huntelaar in de rug van Dolberg.
Confronterend en waardig afscheid van Davy Klaassen
Het was na een dramatische eerste helft voor de fans even omschakelen in de rust, maar dat ging de trouwe Ajacieden in de Johan Cruijff Arena uiteraard goed af. Davy Klaassen verdiende en kreeg daardoor een waardig afscheid van de supporters. Hoewel de speelkalender van Everton dit seizoen voller is dan die van Ajax, zag Davy Klaassen al vroeg in het seizoen kans om afscheid te komen nemen van zijn Ajaxsupporters.
De oud-aanvoerder, die met Everton een moeizame seizoenstart kent, speelde op zaterdag al en zag na zijn wisselbeurt vanaf de bank hoe het eveneens laag geklasseerde Bournemouth werd bedwongen (2-1). Klaassen riep in zijn speech op om ‘de jongens te blijven steunen, dan komt het allemaal goed’.
De international, die met Ajax drie landstitels een Super Cup veroverde, stond na 181 duels en 55 treffers nog eenmaal in de belangstelling en kreeg in de rust van de wedstrijd nu zélf eens wat vuurwerk voorgeschoteld. Uiteraard ontving hij namens de Supportersvereniging Ajax de inmiddels traditionele afscheidslijst, uitgereikt door SV Ajax-directeur Fabian Nagtzaam.
Thulani lacht het laatst
Thulani Serero kreeg een basisplaats tegen zijn oude club. Trainer Henk Fräser ging er vanuit dat zijn behendige middenvelder wilde laten zien dat hij in Amsterdam wellicht te weinig speelminuten had gemaakt. Uiteindelijk hield de Zuid-Afrikaan het een uur vol toen hij geblesseerd naar de kant moest. Het applaus van de fans en de reserves die met hem trainden bij Jong Ajax, Vaclav Cerny en Carel Eiting, sprak boekdelen. Serero bedankte op zijn beurt de supporters na een uur waarin hij niet met kop en schouders boven zijn ploeggenoten uitstak, maar wel bij vlagen nog wat van zijn fraaie schijnbewegingen had laten zien.
F-side in nieuw jasje
Het meest sprankelende Ajaxelement was in de thuiswedstrijd tegen Vitesse te vinden op de nieuwe graffitiwand voor de F-side. Daar is een puik staaltje werk afgeleverd. Naast het oude logo, alle internationale prijzen, de Andreaskruizen, drie sterren, het oprichtingsjaar van de F-side (1976) verweven in het stadswapen zien we Johan Cruijff die Ajax ook vanaf het gespoten beton de juiste richting wijst. Hulde voor de makers!
-
Sinkgraven... de verlosser.... man man man.. wat een beleid.zeux schreef:Ik las ergens dat Sinkgraven bijna weer wedstrijdfit is? Misschien ook niet meteen de oplossing, maar beter dan Dijks.
Vond de Arena nog best 'lief' voor het getoonde. Gelatenheid is zo'n beetje het ergste wat een club kan overkomen.
Whitey on the moon.
Frank de Boer zat op de tribune. Jullie weten zeker wel wat er gebeurt als Keizer -al dan niet gedwongen- een stap terug doet.
I think I lost my fucking headache
Dus jij wil met Keizer doooooorrrŕrrrrrr !!!!?????
Blij met de punten ...
Nee, ik zeg alleen maar dat we ma vertrek van Keizer van de regen in de drup gaan komen
Nog slechter als Keizer, kan het me niet voorstellen.
Blij met de punten ...
De spelers raken helaas geen bal, want ze rouwen nog om Appie. Begrijp dat nou eens!
@Wouter: gefeliciteerd!
Tja, zoals ik eerder schreef: zo lastig is het niet om van Ajax te winnen.
We beleven nu een experiment: heeft een elftal een trainer nodig, of kan het ook presteren onder leiding van een campingbaas of zo?

@Wouter: gefeliciteerd!
Tja, zoals ik eerder schreef: zo lastig is het niet om van Ajax te winnen.
We beleven nu een experiment: heeft een elftal een trainer nodig, of kan het ook presteren onder leiding van een campingbaas of zo?
Hmja, ze zullen wel beter kunnen dan ze nu laten zien, maar als je Dijks als linksback moet opstellen als Ajax-coach ben je ook niet verwend hoor. Feitelijk werd de wedstrijd beslist doordat Dijks Rashica totaal niet aan kon. Dat leidde tot de vrije trap die de 0-1 weer inleidde. Bij de 0-2 kapte hij Dijks wel heel simpel uit.
In de tweede helft dacht Fraser na het uitvallen van Serero: "Laat ik Vitesse nog eens verder verzwakken door mijn snelle buitenspelers te wisselen voor een spits die geen deuk in een pakje boter schopt en een verdediger die dit seizoen fout op fout stapelt."
Onbegrijpelijk wat trainers soms beweegt.
In de tweede helft dacht Fraser na het uitvallen van Serero: "Laat ik Vitesse nog eens verder verzwakken door mijn snelle buitenspelers te wisselen voor een spits die geen deuk in een pakje boter schopt en een verdediger die dit seizoen fout op fout stapelt."
Onbegrijpelijk wat trainers soms beweegt.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo sep 24, 2017 5:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Dijks was op weg naar de uitgang. Keizer moest hem zo nodig terug.
Ajax heeft trouwens nog een zwakte: in de lucht zijn ze niet sterk. Kashia en Miazga konden veel ballen simpel weg koppen. En ook bij vrije trappen en hoekschoppen was dat een aantal keer lastig voor Ajax.
Al hadden Kashia en Miazga het ook wel makkelijker doordat Ajax zo weinig via de zijkant aanviel.
Al hadden Kashia en Miazga het ook wel makkelijker doordat Ajax zo weinig via de zijkant aanviel.
Wöber schijnt sterk in de lucht te zijn. Stel hem vooral niet op, Marcel!
Zeer benieuwd naar de afloop van het experiment. De trainer moet eruit, maar hoe gaan ze dat doen?

Zeer benieuwd naar de afloop van het experiment. De trainer moet eruit, maar hoe gaan ze dat doen?

KJH is natuurlijk ook een goede kopper, maar vandaag zagen we dat niet omdat er weinig ballen vanaf de zijkant kwamen. En als ze de bal er van achteruit in pompen is het altijd lastig voor de spits en makkelijk voor de verdedigers, zeker als de CV's kopsterk zijn.
Dat moet je dus níet doen.
Zonder strijdplan krijg je dus zulke oplossingen.
Zonder strijdplan krijg je dus zulke oplossingen.
Dat verwacht ik eigenlijk niet. Bergkamp en Spijkerman hadden op het laatst ook mot met De Boer, geloof ik.LucaS schreef:Frank de Boer zat op de tribune. Jullie weten zeker wel wat er gebeurt als Keizer -al dan niet gedwongen- een stap terug doet.
Dat hoeft helemaal niet. Ajax heeft Wober gekocht, die speelt centraal links, kan Viergever linksback. Ajax heeft ook een rechtsback gekocht, dus ook Veltman hoeft niet te spelen. Een Ajax zonder Veltman en Dijks, dan ziet de wereld er al een stuk beter uit.Wouter schreef:Hmja, ze zullen wel beter kunnen dan ze nu laten zien, maar als je Dijks als linksback moet opstellen als Ajax-coach ben je ook niet verwend hoor.
Ok. Maar ik moet na het zien van de samenvatting ook wel zeggen dat De Ligt zich de bal ook wel simpel liet afsnoepen door Matavz.
-
Ach.. dat hele team is ontwricht. Ze geloven niet in de trainer, je ziet het aan alles. Er ligt een ongelofelijk druk op Ajax, maar spelers als De Lig en VD Beek hebben niks aan een trainer die het al moeilijk met zichzelf heeft. Ziyech beleeft ook Twente-flashbacks denk ik.Wouter schreef:Ok. Maar ik moet na het zien van de samenvatting ook wel zeggen dat De Ligt zich de bal ook wel simpel liet afsnoepen door Matavz.
Dit kan echt niet langer. Maar dat betekend indirect ook het failliet van het TH, dus go figure....
Whitey on the moon.
Ze hebben mot met iedereen.Jöhnk schreef:Dat verwacht ik eigenlijk niet. Bergkamp en Spijkerman hadden op het laatst ook mot met De Boer, geloof ik.LucaS schreef:Frank de Boer zat op de tribune. Jullie weten zeker wel wat er gebeurt als Keizer -al dan niet gedwongen- een stap terug doet.
De Boer zal het niet willen. Zijn zaakwaarnemer is juist tot de conclusie gekomen dat Frank te lang bij Ajax is blijven zitten. Terug naar Ajax levert hem weinig op, tenminste op moment.
Ik dacht dat ze na het vertrek van De Boer het licht hadden gezien: eindelijk een trainer met een frisse kijk op de wereld. Maar nee, het werd een beetje te fris voor het kliekje.
Winter terug is ook tekenend, trouwens. Bakte er werkelijk niets van als trainer van de A1.