Ajax - Willem II 20-8-2016
Moderator: mods
Re: Ajax - Willem II 20-8-2016
Maar jij hebt een agenda, Le T. Je wilt doen geloven dat het post-FdB alleen maar beter kan worden. Dat (b)lijkt niet het geval. Ik wacht na 6 wedstrijden nog op een eerste glimp die me erin doet geloven dat Ajax onder Bosz structureel beter gaat spelen en navenant gaat presteren. Maw: dat Bosz een betere trainer is dan z'n voorganger. Hoe langer dat moment uitblijft en hoe langer Ajax zich voor lul zet tegen het afvoerputje van de eredivisie, des te sneller zal duidelijk zijn dat Ajax de plank weer eens heeft misgeslagen. Bosz moet de CL bereiken om iets van draagvlak te creëren. Ajax is immers geen R&D lab waar proefjes met 5 seconden regels kunnen worden genomen die ertoe leiden dat het lab keer op keer in de hens vliegt.
Jij gaf Bosz toch een seizoen de kans?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Precies, Bosz krijgt van mij ook de tijd, zeker omdat Frankie geen ruk heeft achtergelaten wat elftal,voetbal enz betreft.Kijk, het zijn al geen klasbakken maar het ziet er naar uit dat ze onder de Boer geen ruk geleerd hebben al die jaren ...
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
En toch zou elke trainer met deze spelers van Roda en Willem2 moeten winnen.
Ik wel. Vraag is of ie een seizoen de kans krijgt. Hij maakt tot dusver een zwakke indruk, maar lijkt me wel a man with a plan. Hij had zich tegen zwakke tegenstand een draagvlak kunnen creëren. Wanneer Ajax de CL mist is ie al aangeschoten wild.Duke schreef:Jij gaf Bosz toch een seizoen de kans?
Mij lijkt dat ie teveel te snel wil veranderen. Dat wat goed functioneerde onder FdB is ook op de schop gegaan. Het had wat handiger aangepakt kunnen worden. Maar een keer niet om de titel meedoen is geen ramp wanneer een basis voor goed voetbal wordt gelegd. Daarvoor verdient ie een seizoen, vind ik. De man is immers geen omhooggevallen rookie die her en der rokende puinhopen heeft achtergelaten.
Wat verandert hij te snel dan? Dat idee heb ik helemaal niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Als ex-voetballer weet ik dat er altijd naar de trainer wordt gewezen bij verlies, bij winst daarintegen ... Zijn de spelers die het moeten doen en die laten het vooralsnog afweten ...brigade zuid schreef:En toch zou elke trainer met deze spelers van Roda en Willem2 moeten winnen.
Blij met de punten ...
Defensieve organisatie stond bij FdB doorgaans goed.Sandro_Calaaabro schreef:Wat verandert hij te snel dan? Dat idee heb ik helemaal niet.
Is nog geen antwoord op de vraag wat Bosz te snel zou veranderen.wimpey schreef:Defensieve organisatie stond bij FdB doorgaans goed.Sandro_Calaaabro schreef:Wat verandert hij te snel dan? Dat idee heb ik helemaal niet.
Hij wil verder van de goal spelen en stelt daarom een centraal duo op dat snel is. Hij vergeet daarbij echter dat communicatie op die plek minstens zo belangrijk is. De verdediging moet aansluiten naar voren als er druk gezet wordt anders vallen er gaten. Van iemand die geen Engels spreekt kan je moeilijk verwachten dat hij het sein geeft om aan te sluiten. Zeker als ie ook nog zo jong is. Het naar rechts halen van Veltman en passeren van Tete vind ik dan ook een grote fout. Je kan van Tete vinden dat hij aanvallend matig is, maar verdedigend wint hij bijna al z'n duels. Zowel Europees als in de Eredivisie. Die laat zich echt niet zoals Veltman bij die 2e goal in de luren leggen door een speler van Willem II.Sandro_Calaaabro schreef:Is nog geen antwoord op de vraag wat Bosz te snel zou veranderen.wimpey schreef:Defensieve organisatie stond bij FdB doorgaans goed.Sandro_Calaaabro schreef:Wat verandert hij te snel dan? Dat idee heb ik helemaal niet.
Voor de rest zie ik qua voetbal nog weinig anders dan onder De Boer en dat is ook niet vreemd. Hij speelt namelijk met dezelfde spelers op het middenveld waarvan het meerendeel dus niet op hun beste positie staat. Alleen Davy Klaassen is vanuit de jeugd gewend op 10 te spelen. Gudelj is een rechtshalf die het beste tot z'n recht komt in een systeem met de punt naar achteren waarbij hij op rechts speelt. Zelfde geldt voor Donny v Beek en Daley Sinkgraven. Nu spelen ze noodgewongen als 1 vde controlerende middenvelders achter Klaassen. Daar ligt hun kracht niet. Die jongens moeten in het strafschopgebied van de tegenstander komen en niet controlerend voor de eigen 16 staan. Zolang hij de middenveld bezetting niet wijzigt zal het voetbal net als onder De Boer niet om aan te gluren blijven. De wedstrijd tegen Rostov heeft wat dat betreft het nodige verbloemt. Die speelden met 2 spitsen en lieten onze backs compleet vrij. Dan kan je als elftal vanzelf opschuiven. In Nederland spelen de meeste ploegen met 3 spitsen en durven ze ook druk te zetten. Verder heeft Bosz mij in z'n interviews en wissels ook nog niet kunnen overtuigen. Het is leuk om heel stoer iets over een 5 sec regel te roepen, maar ik zie qua druk zetten nog weinig verschil met vorig jaar. En als verklaring voor het slechte voetbal komt hij steevast met clichés als het tempo was te laag en Ajax onwaardig. Ik hoor liever waarom het tempo te laag was. Z'n wissels zijn ook bedroevend. Tegen Sparta viel Dolberg uitstekend in als linksbuiten. Tegen Rostov kiest hij voor Cassiera die alleen maar in de spits loopt. Je zou zeggen daar heeft hij van geleerd, maar nee hoor. Tegen Willem kiest hij doodleuk weer voor Cassiera. Sowieso een teken van zwakte dat hij het spel van Ajax na de rust niet heeft kunnen veranderen. Slechts 1 kans in 45 minuten heb ik geteld. Bedroevend.
-
Inmiddels ben ik weer in staat om te reageren. Wat een kutavond was dat. Ik blijf bij mijn voorspelling na Ajax-PAOK; de kakkerlakken gaan boven ons eindigen dit seizoen.
-
- AT Toto winner 15/16
En dan lacht kakkerlak Bosz stiekem in zn vuistje. 

Ja, verdedigend is het op deze manier erg kwetsbaar. Maar we willen toch zien dat Ajax verder van de goal af speelt? Ik kan me niet voorstellen dat Tete ipv Veltman de oplossing is tegen alle verdedigende kwetsbaarheid. Dijks was ook erg matig aan het verdedigen. Dan nog zo'n onervaren keeper erachter...dat laatste zal gelukkig niet het hele seizoen zo zijn. Maar aan Dijks zullen we dit seizoen helaas wel vast zitten vrees ik.Trab schreef:Hij wil verder van de goal spelen en stelt daarom een centraal duo op dat snel is. Hij vergeet daarbij echter dat communicatie op die plek minstens zo belangrijk is. De verdediging moet aansluiten naar voren als er druk gezet wordt anders vallen er gaten. Van iemand die geen Engels spreekt kan je moeilijk verwachten dat hij het sein geeft om aan te sluiten. Zeker als ie ook nog zo jong is. Het naar rechts halen van Veltman en passeren van Tete vind ik dan ook een grote fout. Je kan van Tete vinden dat hij aanvallend matig is, maar verdedigend wint hij bijna al z'n duels. Zowel Europees als in de Eredivisie. Die laat zich echt niet zoals Veltman bij die 2e goal in de luren leggen door een speler van Willem II.
Wat een trieste gedachte. Alsof Bosz zijn loopbaan op het spel zou zetten om zoiets te doen.brigade zuid schreef:En dan lacht kakkerlak Bosz stiekem in zn vuistje.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Goede bijdrage van Trab idd.Sandro_Calaaabro schreef: Ja, verdedigend is het op deze manier erg kwetsbaar. Maar we willen toch zien dat Ajax verder van de goal af speelt?

En wat jij schrijft geeft de spagaat in weinig woorden prima weer. Trainer wil naar voren, ploeg hinkt op 2 gedachten na jaren van pragmatisme onder FdB. Ik zou als nieuwe trainer denken: we zetten Roda en Willem II effe op 3-0 achter en daarna gaan we de implementatie van 'mijn' ideeën oefenen.
Bij mij zou Tete spelen trouwens. Je hebt met hem en Riedewald een centrum met veel snelheid. De club haalt 2 spitsen en 2 CVs, terwijl de pijnpunten (backs, 6, buitenspelers) wederom niet aangepakt worden. Dus het lijkt erop dat het Hart gedotterd moet worden en dat ook deze trainer de gebreken van het materiaal niet ziet. Je zal zien dat ook Bosz in September op pragmatisme overschakelt om z'n ass te redden.
Dat zou dan volgens mij voor het eerst zijn want ik heb de indruk dat Bosz normaal gesproken niet zo van het aanpassen is.
Hij had er misschien beter mee kunnen beginnen. Je wist vooraf dat er niet heel veel krediet was. Hij zou er dus verstandig aan doen om tijd voor zichzelf te kopen door resultaten te boeken. Ondertussen kun je dan het elftal voorbereiden op een andere manier van spelen.
Overigens heb ik de indruk dat deze nederlaag vooral te wijten was aan het feit dat de spelers alweer bezig zijn met de CL. Een andere verklaring voor hun gedrag kan ik tenminste niet verzinnen. Dit was niet puur een kwestie van onwennig zijn vanwege een andere opdracht. Ze waren gewoon niet honderd procent bij de les. Net als tegen Roda toen er drie man vrij stonden in de laatste minuut. En zodra Ajax niet honderd procent scherp is kan ineens elke tegenstander het ons lastig maken.
Hij had er misschien beter mee kunnen beginnen. Je wist vooraf dat er niet heel veel krediet was. Hij zou er dus verstandig aan doen om tijd voor zichzelf te kopen door resultaten te boeken. Ondertussen kun je dan het elftal voorbereiden op een andere manier van spelen.
Overigens heb ik de indruk dat deze nederlaag vooral te wijten was aan het feit dat de spelers alweer bezig zijn met de CL. Een andere verklaring voor hun gedrag kan ik tenminste niet verzinnen. Dit was niet puur een kwestie van onwennig zijn vanwege een andere opdracht. Ze waren gewoon niet honderd procent bij de les. Net als tegen Roda toen er drie man vrij stonden in de laatste minuut. En zodra Ajax niet honderd procent scherp is kan ineens elke tegenstander het ons lastig maken.
Nil volentibus arduum
Het gemor is al begonnen op AT. Bosz gaat het zwaar krijgen. Jammer want ik wil zien waar dit eindigt. Nu wisselen van trainer levert nl. ook niks op. Wimpey zegt dat hij hem een seizoen geeft, maar je ziet dat hij zich zit in te houden, liefst breekt hij Bosz nu al af bij de knieën
Ik mag toch echt hopen dat jullie de parallellen met het Ajax van de afgelopen 2 jaar zien
Dit team (middenveld voornamelijk) is gewoon niet goed genoeg en totaal niet in balans. Dat was de afgelopen 2 jaar al.
het verschil zit hem in de speelstijl. Als je bij het systeem van FdB niet thuis gaf, speelde je 0-0 of 1-1 omdat er altijd een restverdediging aanwezig was. Bij het systeem van Bosz met zijn hoog druk zetten, ben je gezien als je niet 100% geeft. Aangezien het team geen eigen voetbal verstand heeft, kan men situaties niet lezen. Alles moet je voorkauwen.
Het geen 100% inzet tonen, dat was ook al ten tijde van FdB. kijk al die verliespartijen en gelijkspelen maar terug. Puur inzet, Geen snelheid`in de rondo en 3 hertjes op het middenveld die alleen op en neer kunnen rennen. Liefst niet te snel en alleen met bal in de voet.
We waren klaar met het anti-voetbal van FdB en willen aanvallend, attractief voetbal zien. Bosz probeert het maar heeft hetzelfde materiaal als FdB. gemankeerd materiaal. te veel van hetzelfde.
Ik hoorde Marc O zeggen dat 'we' geen middenvelder gaan kopen omdat er al zoveel zijn. Okay, zet dan Nouri er maar in. Niet dat hij zaligmakend is maar heeft wel creativiteit. Zijn mankement (te klein, man laten lopen) doet het huidige Ajax ook, dus om die reden hoef je hem niet thuis te laten.
Bosz had bij Vitesse bijna een kwart seizoen nodig om te winnen. Toen was het wel goed voetbal maar steeds verliezen. Ik zie dit ook bij Aja gebeuren. Heel veel wisselvallig voetbal en vaak verliezen. Of hij de druk doorstaat, vraag ik me af. Zijn systeem heeft wel een hoog suïcide-gehalte bij geen 100% concentratie. Aan de andere kant, je hebt bijna geen spelers die uit het niks iets maken waardoor je slechte wedstrijden ook wint. Alles moet een teamprestatie zijn want er zijn geen 'sterren'. 11 waterdragers

Ik mag toch echt hopen dat jullie de parallellen met het Ajax van de afgelopen 2 jaar zien

Dit team (middenveld voornamelijk) is gewoon niet goed genoeg en totaal niet in balans. Dat was de afgelopen 2 jaar al.
het verschil zit hem in de speelstijl. Als je bij het systeem van FdB niet thuis gaf, speelde je 0-0 of 1-1 omdat er altijd een restverdediging aanwezig was. Bij het systeem van Bosz met zijn hoog druk zetten, ben je gezien als je niet 100% geeft. Aangezien het team geen eigen voetbal verstand heeft, kan men situaties niet lezen. Alles moet je voorkauwen.
Het geen 100% inzet tonen, dat was ook al ten tijde van FdB. kijk al die verliespartijen en gelijkspelen maar terug. Puur inzet, Geen snelheid`in de rondo en 3 hertjes op het middenveld die alleen op en neer kunnen rennen. Liefst niet te snel en alleen met bal in de voet.
We waren klaar met het anti-voetbal van FdB en willen aanvallend, attractief voetbal zien. Bosz probeert het maar heeft hetzelfde materiaal als FdB. gemankeerd materiaal. te veel van hetzelfde.
Ik hoorde Marc O zeggen dat 'we' geen middenvelder gaan kopen omdat er al zoveel zijn. Okay, zet dan Nouri er maar in. Niet dat hij zaligmakend is maar heeft wel creativiteit. Zijn mankement (te klein, man laten lopen) doet het huidige Ajax ook, dus om die reden hoef je hem niet thuis te laten.
Bosz had bij Vitesse bijna een kwart seizoen nodig om te winnen. Toen was het wel goed voetbal maar steeds verliezen. Ik zie dit ook bij Aja gebeuren. Heel veel wisselvallig voetbal en vaak verliezen. Of hij de druk doorstaat, vraag ik me af. Zijn systeem heeft wel een hoog suïcide-gehalte bij geen 100% concentratie. Aan de andere kant, je hebt bijna geen spelers die uit het niks iets maken waardoor je slechte wedstrijden ook wint. Alles moet een teamprestatie zijn want er zijn geen 'sterren'. 11 waterdragers
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Ik heb een agenda? Geen andere dan waar de volgende wedstrijd in staat waarvan ik wil dat Ajax die wint. Dat kan niet iedereen zeggen.wimpey schreef:Maar jij hebt een agenda, Le T. Je wilt doen geloven dat het post-FdB alleen maar beter kan worden.
Draagvlak creeeren? Hij is net een maand bezig, hij is aanvallend en hij heeft goed gepresteerd in de eredivisie, waarom zou hij niet beginnen met draagvlak?Dat (b)lijkt niet het geval. Ik wacht na 6 wedstrijden nog op een eerste glimp die me erin doet geloven dat Ajax onder Bosz structureel beter gaat spelen en navenant gaat presteren. Maw: dat Bosz een betere trainer is dan z'n voorganger. Hoe langer dat moment uitblijft en hoe langer Ajax zich voor lul zet tegen het afvoerputje van de eredivisie, des te sneller zal duidelijk zijn dat Ajax de plank weer eens heeft misgeslagen. Bosz moet de CL bereiken om iets van draagvlak te creëren. Ajax is immers geen R&D lab waar proefjes met 5 seconden regels kunnen worden genomen die ertoe leiden dat het lab keer op keer in de hens vliegt.
Als jij gewoon te week bent en weer een of ander topstuk uit het Ajax-museum aan het roer wil om je korte termijn sentiment te voeden en je jezelf weer een hele tijd wil wijsmaken dat die weet wat hij doet dan moet je dat zelf weten. Maar bespaar me dan je hypocriete gelul dat je zou willen dat Ajax presteert en terugklimt richting Europese top, want dat is dan niet wat je wil. Jouw agenda, en je bent zeker niet de enige, is dat Bosz heel snel mislukt zodat het net lijkt alsof De Boer een goede trainer was. Dat mag, al heb ik er een mening over, maar huichel dan niet zo.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Tete verloor het kopduel tegen Roda dus hij is absoluut niet de oplossing.Sandro_Calaaabro schreef:Ja, verdedigend is het op deze manier erg kwetsbaar. Maar we willen toch zien dat Ajax verder van de goal af speelt? Ik kan me niet voorstellen dat Tete ipv Veltman de oplossing is tegen alle verdedigende kwetsbaarheid. Dijks was ook erg matig aan het verdedigen. Dan nog zo'n onervaren keeper erachter...dat laatste zal gelukkig niet het hele seizoen zo zijn. Maar aan Dijks zullen we dit seizoen helaas wel vast zitten vrees ik.Trab schreef:Hij wil verder van de goal spelen en stelt daarom een centraal duo op dat snel is. Hij vergeet daarbij echter dat communicatie op die plek minstens zo belangrijk is. De verdediging moet aansluiten naar voren als er druk gezet wordt anders vallen er gaten. Van iemand die geen Engels spreekt kan je moeilijk verwachten dat hij het sein geeft om aan te sluiten. Zeker als ie ook nog zo jong is. Het naar rechts halen van Veltman en passeren van Tete vind ik dan ook een grote fout. Je kan van Tete vinden dat hij aanvallend matig is, maar verdedigend wint hij bijna al z'n duels. Zowel Europees als in de Eredivisie. Die laat zich echt niet zoals Veltman bij die 2e goal in de luren leggen door een speler van Willem II.
ik vind hem wel een betere verdediger dan Veltman.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Pfff. Is goed joh.Le T. schreef: Draagvlak creeeren? Hij is net een maand bezig, hij is aanvallend en hij heeft goed gepresteerd in de eredivisie, waarom zou hij niet beginnen met draagvlak?
Als jij gewoon te week bent en weer een of ander topstuk uit het Ajax-museum aan het roer wil om je korte termijn sentiment te voeden en je jezelf weer een hele tijd wil wijsmaken dat die weet wat hij doet dan moet je dat zelf weten. Maar bespaar me dan je hypocriete gelul dat je zou willen dat Ajax presteert en terugklimt richting Europese top, want dat is dan niet wat je wil. Jouw agenda, en je bent zeker niet de enige, is dat Bosz heel snel mislukt zodat het net lijkt alsof De Boer een goede trainer was. Dat mag, al heb ik er een mening over, maar huichel dan niet zo.

Bosz doet het geweldig tot dusver.
Omdat het middenveld leunend tegen de verdediging speelde. Wat er vervolgens voor zorgde dat we 1 kans per wedstrijd hadden, ook tegen Willem II.wimpey schreef:Defensieve organisatie stond bij FdB doorgaans goed.Sandro_Calaaabro schreef:Wat verandert hij te snel dan? Dat idee heb ik helemaal niet.
maar je hield wel de 0

Volgens mij moet je Ajax tegen Willem II de wei in sturen zonder enige opdracht en NOG winnen.wimpey schreef:Pfff. Is goed joh.Le T. schreef: Draagvlak creeeren? Hij is net een maand bezig, hij is aanvallend en hij heeft goed gepresteerd in de eredivisie, waarom zou hij niet beginnen met draagvlak?
Als jij gewoon te week bent en weer een of ander topstuk uit het Ajax-museum aan het roer wil om je korte termijn sentiment te voeden en je jezelf weer een hele tijd wil wijsmaken dat die weet wat hij doet dan moet je dat zelf weten. Maar bespaar me dan je hypocriete gelul dat je zou willen dat Ajax presteert en terugklimt richting Europese top, want dat is dan niet wat je wil. Jouw agenda, en je bent zeker niet de enige, is dat Bosz heel snel mislukt zodat het net lijkt alsof De Boer een goede trainer was. Dat mag, al heb ik er een mening over, maar huichel dan niet zo.![]()
Bosz doet het geweldig tot dusver.
je wijst 11 man aan en je zegt: regelen jullie het? En winnen. Zo groot moet het kwaliteitsverschil zijn.
Dus laten we beginnen met het afvallen van de 11 poppetjes in het veld. Zij laten het wel heeeeeeeeeeeeel makkelijk uit hun klauwe flikkeren...
-
Ajax - Willem II 20-8-2016
Weet je waar ik écht kneiterhard gek van word? Als we een vrije trap krijgen halverwege de helft van de tegenstander, zou je verwachten dat een substantieel deel van de Ajacieden naar het vijandelijke strafschopgebied trekt, een paar net voor de 16 blijven staan voor de eventuele afvallende bal en dat de bal daar wordt ingepompt.
Maar niét bij Ajax! Overtreding halverwege de helft tegenstander! Snel de bal pakken! Snel neerleggen! Snel nemen! Welke kant op? Opzij! Naar achteren! En het oeverloze getik begint weer van voren af aan. Aaaaaaaaarghhhhhh.
Maar niét bij Ajax! Overtreding halverwege de helft tegenstander! Snel de bal pakken! Snel neerleggen! Snel nemen! Welke kant op? Opzij! Naar achteren! En het oeverloze getik begint weer van voren af aan. Aaaaaaaaarghhhhhh.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Weet je waar ik écht kneiterhard gek van word? Als we een vrije trap krijgen halverwege de helft van de tegenstander, zou je verwachten dat een substantieel deel van de Ajacieden naar het vijandelijke strafschopgebied trekt, een paar net voor de 16 blijven staan voor de eventuele afvallende bal en dat de bal daar wordt ingepompt.

aan de andere kant... als ze hem wel nemen, komt de bal 60cm hoog en moet iedereen heel hard terug rennen om een tegenaanval in de kiem te smoren...
Als het zo makkelijk zou zijn... Waarom wint Ajax dan niet van De G. RJC en Willem II?Mano schreef: Volgens mij moet je Ajax tegen Willem II de wei in sturen zonder enige opdracht en NOG winnen.
je wijst 11 man aan en je zegt: regelen jullie het? En winnen. Zo groot moet het kwaliteitsverschil zijn.
Dus laten we beginnen met het afvallen van de 11 poppetjes in het veld. Zij laten het wel heeeeeeeeeeeeel makkelijk uit hun klauwe flikkeren...
Chaos op het veld wordt automatisch vertaald naar het falen van de leidinggevende van de chaoten.