Ajax - FC Utrecht 17-04-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano

Re: Ajax - FC Utrecht 17-04-2016

Bericht door Mano » ma apr 18, 2016 8:27 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Marillion schreef:Hopelijk is de boel nu wakker.
Dit zinnetje is al sinds jl. januari vrijwel wekelijks aan de orde voor Ajax. Knetterleip word ik er van.

Thuis gelijk tegen Heracles? Hopelijk is de boel nu wakker.
0-2 voorsprong verspelen tegen Roda? Hopelijk is de boel nu wakker.
Met bloed, zweet en tranen winnen van de kakkies? Hopelijk is de boel nu wakker.
PSV verspeelt punten tegen Heerenveen en wij kunnen de de volgende dag de koppositie pakken? Hopelijk is de boel nu wakker.
Helaas... Gelijkspelletje thuis tegen NEC? Hopelijk is de boel nu wakker.
Volkomen verrassend winnen in Eindhoven en twee punten voor? Hopelijk is de boel nu wakker.
Afgrijselijk lelijk en op het tandvlees 0-1 winnen tegen de nummer laatst van de eredivisie, Cambuur? Hopelijk is de boel nu wakker.
Thuis gelijk spelen tegen Utrecht? Hopelijk is de boel nu wakker.

:frusty.gif:

Goeie opsomming van het seizoen in een notendop :biggthumpup.gif:

Het tactische onbenul FdB en z'n hart is echt uitgespeeld met dit Ajax.
Hij is mede debet aan bovenstaande lijstje.

De aankomende 3 wedstrijden gaan niet allemaal gewonnen worden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

ferry

Bericht door ferry » ma apr 18, 2016 9:03 am

Het leukste na zo'n onterechte pingel is de enorme verontwaardiging van onze vrinden uit Rotterdam. Ze hebben er geen reet mee te maken maar ze schreeuwen wel moord en brand. Als je even 5 minuutjes tijd hebt kan de column van Wimpie van H enorm aanraden. Je leest 'm HIER.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 18, 2016 9:09 am

Hoorde het gisteren een feyenoorder ook meteen zeggen: Ajax MOET kampioen worden van de knvb. :-) Een beetje wat op dit forum over Barcelona wordt gezegd. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » ma apr 18, 2016 9:16 am

knJb zeggen ze daar altijd. :smallgrin.gif:
Twitter was ook leuk zondag. Al die reacties van PSV'ers bij de 0-1 en 0-2.... toen 3 minuten later, al die zure reacties...
Dat was wel zout in de wonden...

De zon schijnt, laten we het allemaal weer ff positief bekijken.
een doelsaldo van +6
volens mij kan PSV dat niet inhalen.
er vanuit gaan dat Ajax alle 3 wint met 1 doelpunt verschil, zou betekenen dat PSV 2x 3-0 en 1x 4-0 zou moeten spelen willen ze langs zij gaan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 18, 2016 9:20 am

Mano schreef:....
een doelsaldo van +6
....
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Het is niet ondenkbeeldig dat er nog een keer een dikke uitslag tussen zit. Stel nu eens dat ze er thuis tegen Vitesse drie maken en thuis tegen Cambuur vier. Ondertussen winnen wij twee keer met één doelpunt verschil. Dan is het op de laatste speeldag nog één doelpunt verschil. Zeg nu zelf, dat klinkt toch niet als onmogelijk.

Het is een aardige marge. Maar met drie wedstrijden te gaan absoluut nog overbrugbaar.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 18, 2016 9:23 am

We weten allemaal nog wel hoe Vitesse in 2007 met de benen wijd ging liggen in Eindhoven, terwijl Willem II met man en macht een 0-2 achterstand over de streep wilde trekken.

Als het nu dus weer op doelsaldo aankomt is dat alleen maar gerechtigheid voor die belachelijke slotdag. Maar zes doelpunten is inderdaad te doen voor PSV, Lyon heeft het nota bene ooit in één wedstrijd goedgemaakt op ons..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

zeux

Bericht door zeux » ma apr 18, 2016 9:24 am

Eerst maar eens die drie potten winnen...

Die aansluiting tussen middenveld en aanval... au! Die ballen gingen niet een beetje mis, die eindigden zo vaak in niemandsland, dat je de Arena zou kunnen hernoemen tot De Bermuda Driehoek.
Dat train je niet in een paar dagen bij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 18, 2016 9:26 am

Thijs schreef:We weten allemaal nog wel hoe Vitesse in 2007 met de benen wijd ging liggen in Eindhoven, terwijl Willem II met man en macht een 0-2 achterstand over de streep wilde trekken.

Als het nu dus weer op doelsaldo aankomt is dat alleen maar gerechtigheid voor die belachelijke slotdag. Maar zes doelpunten is inderdaad te doen voor PSV, Lyon heeft het nota bene ooit in één wedstrijd goedgemaakt op ons..
Ja ik heb bijzonder weinig vertrouwen in Vitesse. Die voetballen nergens meer voor. Houd ze een Philips stereotoren voor de neus en je weet het wel....
Whitey on the moon.

Mano

Bericht door Mano » ma apr 18, 2016 9:27 am

Marillion schreef:
een doelsaldo van +6
....
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Het is niet ondenkbeeldig dat er nog een keer een dikke uitslag tussen zit. Stel nu eens dat ze er thuis tegen Vitesse drie maken en thuis tegen Cambuur vier. Ondertussen winnen wij twee keer met één doelpunt verschil. Dan is het op de laatste speeldag nog één doelpunt verschil. Zeg nu zelf, dat klinkt toch niet als onmogelijk.

Het is een aardige marge. Maar met drie wedstrijden te gaan absoluut nog overbrugbaar.

bij een 2-0 zou de stand dan gelijk zijn. (als Ajax maar met 1 doelpunt verschil wint)
welke regel gaat dan in?? onderling resultaat? Die is voordeel van Ajax.
ze zullen 3 wedstrijden met dikke marge moeten winnen.

999

Bericht door 999 » ma apr 18, 2016 9:30 am

Het ergste was nog dat Utrecht eigenlijk ook geen ruk voorstelde ( en met een heel onzekere keeper speelde ) ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 18, 2016 9:32 am

Mano schreef:
Marillion schreef:
een doelsaldo van +6
....

bij een 2-0 zou de stand dan gelijk zijn. (als Ajax maar met 1 doelpunt verschil wint)
Wat mij betreft onderling resultaat of alfabet. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 18, 2016 9:33 am

Mano schreef:
Nee, doelpunten voor. Dus dan is PSV kampioen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 18, 2016 9:34 am

Ferry schreef:Het leukste na zo'n onterechte pingel is de enorme verontwaardiging van onze vrinden uit Rotterdam. Ze hebben er geen reet mee te maken maar ze schreeuwen wel moord en brand. Als je even 5 minuutjes tijd hebt kan de column van Wimpie van H enorm aanraden. Je leest 'm HIER.
Haha die Willem. :smallgrin.gif:

Over Ajax:
Ze doen het bij die club ook slim. Je ziet daar aan de muur in de gang foto's van oud-scheidsrechters. Misschien hoopt zo'n Makkelie dat hij daar straks ook komt te hangen. Dat zit er nu natuurlijk dik in.
En over zijn eigen cluppie:
Veel scheidsrechters vinden het blijkbaar prachtig om de grote clubs een handje te helpen. Ik heb in de eerste helft van de competitie Feyenoord ook een paar penalty's zien krijgt, die onterecht waren. Je zou toevallig maar bij de tegenstander spelen, ben je lekker mee. Maar dat allemaal was niet te vergelijken met dit cadeautje voor Ajax.
Tuurlijk Willem: 8 tot 14 punten cadeau krijgen van de scheidsrechter en daardoor al een paar seizoenen op rij meerdere plekken hoger op de ranglijst staan dan je thuis hoort valt in het niet bij één keer eens een punt in de slotfase pakken. :biggrin.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 18, 2016 9:38 am

GangstaRiB schreef:
Thijs schreef:We weten allemaal nog wel hoe Vitesse in 2007 met de benen wijd ging liggen in Eindhoven, terwijl Willem II met man en macht een 0-2 achterstand over de streep wilde trekken.

Ja ik heb bijzonder weinig vertrouwen in Vitesse. Die voetballen nergens meer voor. Houd ze een Philips stereotoren voor de neus en je weet het wel....
Vitesse speelt nog voor een plaats voor de playoffs. Dat is het grote verschil met voorgaande jaren, dus hopelijk doen ze hun sportieve plicht.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 18, 2016 9:39 am

Toch zegt Willem van H. ook een paar nuttige dingen.
Ik weet niet of PSV kampioen was geworden als Utrecht had gewonnen. Zij moeten hun resterende wedstrijden ook nog maar winnen. ( je meent het... :smallgrin.gif:

Er gebeuren altijd gekke dingen in de slotfase van zo'n competitie. Het is de eigen schuld van PSV dat ze niet bovenaan staan. Ze hadden van Ajax moeten winnen en in de kleine wedstrijden meer moeten scoren. Ik kan me wel voorstellen dat PSV zich nu bekocht voelt. Er staat veel op het spel, er is een heleboel geld mee gemoeid.

Afgezien dat dit van grote invloed is op het kampioenschap was het voor FC Utrecht geweldig geweest om drie punten uit Amsterdam mee te meenemen. Dat hadden ze ook verdiend. Als ze komende zondag in de bekerfinale zo spelen, dan heeft Feyenoord een groot probleem.
999 schreef:Het ergste was nog dat Utrecht eigenlijk ook geen ruk voorstelde ( en met een heel onzekere keeper speelde ) ...
Dit is natuurlijk gelul. FC Utrecht is dit seizoen, met name in sommige uitwedstrijden één van de leukste en als ze hun dag hebben zelfs één van de sterkste elftallen van de Eredivisie, met een tactisch heel slimme coach.

Daar word je wel moe van. Hoe vaak is De Boer nu al wel niet op tactisch vlak afgetroefd door een Eredivisie collega? :confused.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma apr 18, 2016 9:56 am

Cruijff schreef:Hoe vaak is De Boer nu al wel niet op tactisch vlak afgetroefd door een Eredivisie collega? :confused.gif:

Hier benoem je een punt! redelijk vaak dus!

Het is wel makkelijker om vanuit een Utrecht een tactisch plan te maken of vanuit Ajax.
Utrecht tactiek is: laat Ajax komen en dan toeslaan. Moet je natuurlijk wel goed uitvoeren maar is een reactie.
Bij Ajax moet men ze bij de strot pakken en niet meer los laten. lijkt me tactisch wel moeilijker.
alles minder dan dat is eigenlijk 'slecht'

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 18, 2016 10:06 am

Frank heeft (Hij was bij Studie Voetbal en dat bekijk ik nu) geen spijt van zijn keuze om 343 te spelen.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma apr 18, 2016 10:19 am

Nou, eerlijk is eerlijk zijn spelers lieten hem ook wel heel erg in de steek gister.Ik bedoel op niveau gezien zaten ze bijna allemaal op 40% ( en van sommige is het niveau al niet hoog ) ..

Cillessen b.v. die 2e goal .. tja ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 18, 2016 10:27 am

De vraag is dan altijd weer. Oogt het zo passief en lamlendig omdat ze er voetballend niet uitkomen óf geven ze inderdaad niet 110%.

Ik weet wel dat het niet altijd zo simpel is als dat je maar harder moet werken maar neem nu zo'n wedstrijd als Liverpool-Dortmund eerder deze week als voorbeeld. Kijk eens wat je op wilskracht en verbetenheid kunt bereiken. Die bezieling mis ik nogal eens als het er echt op aankomt. Als je nu als speler de urgentie nog niet ziet dan gaat dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. Natuurlijk zie ik het liefst dat Ajax voetballend de betere partij is en dat het tactisch plan goed werkt. Maar als dat niet het geval is moet je het wel eens op een andere manier afdwingen.

Het gevoel van onmacht omdat het niet lukt vertaald zich, in ieder geval op het oog, nogal eens in lethargie.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 18, 2016 10:32 am

Maar zien de spelers soms zelf niet wat ze wel en niet moeten doen?
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 18, 2016 10:43 am

Je zou natuurlijk graag in iedere linie een speler hebben die in het veld zijn medespelers kan sturen. Maar kijk naar het elftal en stel jezelf de vraag of dat zo is. Klaassen is iemand die je dat met enige regelmaat ziet doen. Maar achterin is een centrum met Van der Hoorn en Viergever toch vooral bezig om zelf overeind te blijven.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 18, 2016 11:06 am

Ik snap dat echt niet. Stuur in balbezit Veltman naar de rechtsback en Viergever linksback en laat Gudelj of Bazoer naast Hoorn staan. Dat is toch gewoon de ideale veldbezetting in balbezit? Dat je bij balverlies weer knijpt is prima. Maar juist een Bazoer zou centraal moeten kunnen spelen.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma apr 18, 2016 11:06 am

Leek wel of dat het hele elftal was wezen stappen, je zult toch in het hedendaagse voetbal als 1e die strijd moeten hebben, die wil, die inzet om een wedstrijd te willen winnen.Dat zie je bijna bij elke topclub.Of het nu MC is of Real, of Bayern M., dat moet de basis zijn.Dat bepaald ook of dat jou " talent " dat extra verschil gaat maken.Je kan dan natuurlijk wel tactisch niet goed staan ( en dat heeft ook gevolgen natuurlijk ) maar als je dan in het duel komt wil niet zeggen dat je het dan maar moet laten lopen, of de ballen verkeerd moet passen, of zo als Sinkgraven gisteren als een natte krant er bij huppelen ( hij was niet de enige ).Maar goed dat is mijn mening ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 18, 2016 11:09 am

Als supporters klagen over de mentaliteit van een ploeg is dat 9 van de 10 keer in feite een tactisch probleem. Naar mijn idee was dat ook gisteren het geval. Als de tegenstander altijd iemand vrij heeft kun je simpelweg geen druk zetten en lijkt het automatisch of je er niet genoeg aan doet.

Sandro

Bericht door Sandro » ma apr 18, 2016 11:14 am

Andersom lijkt het ook alsof je tactisch niet goed staat als de spelers niet alles geven (die indruk had ik overigens niet echt gisteren). Maar tactiek en inzet blijven vaak lastig van elkaar te scheiden bij het bepalen waar het aan lag
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie