Ik schat hem ook volledig over de lijn, maar overduidelijk was het zeer zeker niet. Als het op millimeters aankomt is het niet overduidelijk lijkt me.zeux schreef:Iedere millimeter van die bal was volledig over de lijn. Daar zijn regels voor.Le T. schreef: Nee, was geen buitenspel en zo duidelijk was die bal nou ook weer niet over de zijlijn, waarschijnlijk snappen de heren analytici de regel nog steeds niet.
Feyenoord - Ajax 08-11-2015
Moderator: mods
Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015
Wollt ihr den totalen Mensch?
Kom op, Le T. Die bal was over de lijn, dat was meteen duidelijk. Een blunder van de scheids.
@Peter: Kramer is een interessante speler, hoor.
Ik mis Kishna. Was drie keer beter dan Younes, eerlijk gezegd.
Ajax heeft meer kwaliteit dan F. Vandaar dat Gio er een gevecht van maakte. Ajax hield zich daarbij redelijk staande, maar het is onze stijl niet.
@Peter: Kramer is een interessante speler, hoor.

Ik mis Kishna. Was drie keer beter dan Younes, eerlijk gezegd.
Ajax heeft meer kwaliteit dan F. Vandaar dat Gio er een gevecht van maakte. Ajax hield zich daarbij redelijk staande, maar het is onze stijl niet.
Dat zei ik ook niet, dat het op millimeters aan komt. Ik zeg dat iedere millimeter over de lijn was. Dat is wat anders.Le T. schreef:Ik schat hem ook volledig over de lijn, maar overduidelijk was het zeer zeker niet. Als het op millimeters aankomt is het niet overduidelijk lijkt me.zeux schreef:Iedere millimeter van die bal was volledig over de lijn. Daar zijn regels voor.Le T. schreef: Nee, was geen buitenspel en zo duidelijk was die bal nou ook weer niet over de zijlijn, waarschijnlijk snappen de heren analytici de regel nog steeds niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Volgens mij is het ook net wel of net niet, je zou het eigenlijk van bovenaf moeten zien.
I think I lost my fucking headache
Het heeft er alle schijn van dat ie over de lijn was. Des te mooier.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat kan ik op het plaatje hierboven zo inschatten, echt vaststellen kan ik het niet. Dan is het misschien een foute beslissing, misschien ook niet, maar in ieder geval geen blunder en is er niks overduidelijk.zeux schreef:Dat zei ik ook niet, dat het op millimeters aan komt. Ik zeg dat iedere millimeter over de lijn was. Dat is wat anders.Le T. schreef:Ik schat hem ook volledig over de lijn, maar overduidelijk was het zeer zeker niet. Als het op millimeters aankomt is het niet overduidelijk lijkt me.zeux schreef:
Iedere millimeter van die bal was volledig over de lijn. Daar zijn regels voor.
Ach kom op! Die bal is toch overduidelijk over de lijn? Is dat nou zo heel moeilijk om te te geven? Ajax heeft gezwijnd en goed ook
Heeft iemand je wel eens verteld dat je eigenwijs bent?Le T. schreef: Dat kan ik op het plaatje hierboven zo inschatten, echt vaststellen kan ik het niet. Dan is het misschien een foute beslissing, misschien ook niet, maar in ieder geval geen blunder en is er niks overduidelijk.

Puntje in een uit wedstrijd kort na een europa cup wedstrijd. Kon slechter. Feyenoord viel me tegen. Alles lang naar voren. Ze kunnen echt niet voetballen in Rotterdam.
Daarom zouden we er eigenlijk ook gewoon twee keer van moeten winnen. Nu moeten we het doen met het feit dat we in ieder geval nog de koploper zijn. En dan maar hopen dat we met een goede serie wedstrijden richting de winterstop gaan. Ik hoop wel dat we dan in de tweede seizoenshelft ook eens een keer een belangrijk potje gaan winnen. Het is allemaal wel heel mager zo.
Ik dacht trouwens dat doelpunten van Van Beek altijd voor de tegenpartij tellen?
Dan nog iets anders. Wij mopperen hier nogal over Frank de Boer maar je zal die Van Bronckhorst als coach hebben. Heeft die dit seizoen al één keer een zinnige opmerking gemaakt? Hij gaat onbedreigd voor het kampioenschap open deuren en cliches. En dat is best knap in het voetbal.
Ik dacht trouwens dat doelpunten van Van Beek altijd voor de tegenpartij tellen?

Dan nog iets anders. Wij mopperen hier nogal over Frank de Boer maar je zal die Van Bronckhorst als coach hebben. Heeft die dit seizoen al één keer een zinnige opmerking gemaakt? Hij gaat onbedreigd voor het kampioenschap open deuren en cliches. En dat is best knap in het voetbal.
Nil volentibus arduum
Van Bronckhorst moppert op de arbitrage. Dat is een gotspe.
Wat Ajax betreft, het is lastig om goed positiespel te spelen als de helft moeite heeft met de passing.
Ik ben wel blij dat Sinkgraven weer werd opgesteld. Hij kan tenminste wat.
Wat Ajax betreft, het is lastig om goed positiespel te spelen als de helft moeite heeft met de passing.
Ik ben wel blij dat Sinkgraven weer werd opgesteld. Hij kan tenminste wat.
Bal heeft diameter 23 cm.Le T. schreef: Dat kan ik op het plaatje hierboven zo inschatten, echt vaststellen kan ik het niet. Dan is het misschien een foute beslissing, misschien ook niet, maar in ieder geval geen blunder en is er niks overduidelijk.
Impactpunt zal minimaal wel een oppervlak van 3 cm hebben.
Het stuitpunt moet dus max tien cm voorbij de lijn zijn om 'uit' te zijn.
Een zijlijn moet tussen de 10,2 en 12 cm zijn.
Het lijkt mij geen hogere wiskunde dat die bal minimaal 10 cm (een 'lijndikte') voorbij de lijn stuitte, zoals plaatje ook laat zien.
Het is prima dwars en eigenwijs te zijn - dat levert op dit forum mooie uiteenzettingen op -, maar die dwarse eigenwijzigheid krijgt volgens mij meer impact en reliëf als je ook een keer iets gewoon toegeeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ik ben het met lt T eens, dit is van deze kant helemaal niet overduidelijk.
I think I lost my fucking headache
Ik kan er wel om lachen. Bal buiten en dan ook nog van richting veranderd. Haha, zit het ze ook eens tegen met dit soort zaken. 

Nil volentibus arduum
Het was wel een klassiek Vermeer-kijkt-de-bal-het-doel-in-momentje. Geen enkele keeper kan dat zo mooi als hij.
Vanuit dit perspectief kan ik niet zien hoever de bal boven de lijn hangt. Om te bepalen of hij in of uit is moet je vanaf het punt waar de grootste doorsnee van de bal boven de lijn hangt een lijn loodrecht omhoog trekken, en dan kijken of die de bal snijdt of niet. Dat punt kan ik op dit plaatje niet bepalen, omdat ik niet weet hoever boven het veld de bal zich bevindt.zeux schreef:Bal heeft diameter 23 cm.Le T. schreef: Dat kan ik op het plaatje hierboven zo inschatten, echt vaststellen kan ik het niet. Dan is het misschien een foute beslissing, misschien ook niet, maar in ieder geval geen blunder en is er niks overduidelijk.
Impactpunt zal minimaal wel een oppervlak van 3 cm hebben.
Het stuitpunt moet dus max tien cm voorbij de lijn zijn om 'uit' te zijn.
Een zijlijn moet tussen de 10,2 en 12 cm zijn.
Het lijkt mij geen hogere wiskunde dat die bal minimaal 10 cm (een 'lijndikte') voorbij de lijn stuitte, zoals plaatje ook laat zien.
Het is prima dwars en eigenwijs te zijn - dat levert op dit forum mooie uiteenzettingen op -, maar die dwarse eigenwijzigheid krijgt volgens mij meer impact en reliëf als je ook een keer iets gewoon toegeeft.
Dat vind ik ook, en ik heb geen probleem dat toe te geven.columbus schreef:Ach kom op! Die bal is toch overduidelijk over de lijn? Is dat nou zo heel moeilijk om te te geven? Ajax heeft gezwijnd en goed ook
Ik erger me echter al jaren aan het zeer stellig zijn over een blunder van de scheidsrechter door de media terwijl de beelden zich niet zo goed voor die vaststelling lening, en je scheidsrechters ook wel een paar millimeter marge mag gunnen.
Voor de goallijntechnologie was hier waarschijnlijk helemaal schande van gesproken omdat "de bal wel een halve meter over de lijn was" omdat men toen nog niet eens doorhad wat "in volle omvang de lijn overschrijden" betekent. Ik vind het een kwestie van elementair respect voor scheidsrechters met hun hoe dan ook moeilijke baan om hun prestatie eerlijk te beoordelen en dus zowel de regels als de beperkingen van tv-beelden te kennen.
Wel opvallend dat de 2e helft even beter ging, op het moment dat eindelijk iedereen op z'n eigen positie stond. Dus Sinkgraven en Klaassen op het middenveld en voorin gewoon een centrumspits met vleugels.
Die Milik kan er echt geen klote van. Ik irriteer me dood aan die gast. Dat gelul over dat hij niet goed wordt gebruikt is ook onzin. Hij kan niet eens een bal aannemen en afschermen. Helemaal niks gewoon. Echt de slechtste Ajax spits van de afgelopen jaren. Met afstand. Zelfs Sanogo vind ik nuttiger voor Ajax;-)
IK GELOOF!!!!!!
Klopt. En die fase werd door de Boer vakkundig om zeep geholpen door Serero in te brengen voor Younes (die ik overigens dramatisch vond).Alexander schreef:Wel opvallend dat de 2e helft even beter ging, op het moment dat eindelijk iedereen op z'n eigen positie stond. Dus Sinkgraven en Klaassen op het middenveld en voorin gewoon een centrumspits met vleugels.
Hadden we Kishna nog maar
Ik word wat gek van die serrero wissel, aan de andere kant, we kunnen aanvallend ook helemaal niets brengen van de bank.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Monkey Tonk
Met uitballen is het toch vrij simpel? Als de grensrechter vlagt is de bal uit. Anders niet. Geen probleem mee, want het is tenslotte de zijlijn maar. Iedereen voetbalde dus gewoon door. Dat de bal er daarna invliegt heeft er niets mee te maken, al is het wel leuk dat R'dam daar vanacht niet van slaapt.
Wel een klein bedankje naar de goallijntechnologie, want zonder het nieuwe lijnbewustzijn had de grens wel gevlagt.
Wel een klein bedankje naar de goallijntechnologie, want zonder het nieuwe lijnbewustzijn had de grens wel gevlagt.
Yopi schreef:Dan nog iets anders. Wij mopperen hier nogal over Frank de Boer maar je zal die Van Bronckhorst als coach hebben. Heeft die dit seizoen al één keer een zinnige opmerking gemaakt? Hij gaat onbedreigd voor het kampioenschap open deuren en cliches. En dat is best knap in het voetbal.Marillion schreef:Ik dacht trouwens dat doelpunten van Van Beek altijd voor de tegenpartij tellen?
Yopi schreef:Van Bronckhorst moppert op de arbitrage. Dat is een gotspe.
Ja ik begreep er ook niets van. Ik zat vanuit vak Z4 hoopvol naar het scorebord te turen, maar inplaats van 0-1 werd er gewoon 1-0 op het bord geplaatst.Marillion schreef:dacht dat doelpunten van Van Beek altijd voor de tegenpartij tellen?

Van Bronckhorst zegt zelden iets verheffends, maar wie doen dat wel in de voetballerij??

Hij speelde het juist sluw. Niet openlijk over de arbitrage klagen, zoals Danny Blind die er als Ajax coach minutenlang voor uittrok om in een speciale persconferentie een opsomming te maken van de momenten die (doel)punten tegen hadden opgeleverd voor zijn wankele clubteam dat er in 2005 en 2006 geen fluit van bakte.

Hij liet alleen een vraagteken vallen en weet dan dondersgoed dat door tien 1001 pipo's wordt ingevuld dat de f-jes zijn benadeeld. Over elke wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord wordt een hele hoop nageluld en Van Bronckhorst snapt precies hoe dat werkt.
Ook niet onverstandig van hem om Jan-Arie van der Heijden er vandaag naast te zetten en die Gustafson, de Lucas Andersen van Feyenoord, vandaag te passeren voor Eric Botteghin en Tonny Vilhena. Die twee slapzakken waren in een Klassieker sowieso nooit overeind gebleven.
Ik zie dat we weer langzaam accepteren waar Ajax staat tegenwoordig
tijdens de wedstrijd is het dra-ma-tisch en na de wedstrijd hebben we vrede met een punt.
Gezien het niveau van Ajax heb ik uiteraard ook vrede met een punt maar oh oh oh wat is dit Ajax slecht.
Grotendeels tactische fouten, maar ook geen zelfdenkend vermogen in het team. Daarnaast heb je NIKS op de bank zitten die de wedstrijd kan kantelen. Het 'beste' wat je kan inbrengen is Serero, dat zegt eigenlijk alles.
Voorin heb je niks van niveau staan. Younes, Fisher als ze hun dag hebben, zijn ze leuk. Helaas is dat niet heel vaak en alleen tegen de onderkant van de Eredivisie.
Milik staat al 2 jaar als een gangmaker op het verkeerde feest.
Er moet in de winter echt voorin versterking bij.... En dat maakt me ook gelijk weer bang.
Het idee dat FdB en Marc Netto de versterking gaan verzinnen.....

tijdens de wedstrijd is het dra-ma-tisch en na de wedstrijd hebben we vrede met een punt.
Gezien het niveau van Ajax heb ik uiteraard ook vrede met een punt maar oh oh oh wat is dit Ajax slecht.
Grotendeels tactische fouten, maar ook geen zelfdenkend vermogen in het team. Daarnaast heb je NIKS op de bank zitten die de wedstrijd kan kantelen. Het 'beste' wat je kan inbrengen is Serero, dat zegt eigenlijk alles.
Voorin heb je niks van niveau staan. Younes, Fisher als ze hun dag hebben, zijn ze leuk. Helaas is dat niet heel vaak en alleen tegen de onderkant van de Eredivisie.
Milik staat al 2 jaar als een gangmaker op het verkeerde feest.
Er moet in de winter echt voorin versterking bij.... En dat maakt me ook gelijk weer bang.

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- InnerHarbour
Wat hebben wij voor invloed op het niveau van Ajax. Persoonlijk heb ik niet echt zin om de bestuurskamer te bestormen, jij wel?Mano schreef:Ik zie dat we weer langzaam accepteren waar Ajax staat tegenwoordig![]()

De spits die Ajax nodig heeft komt niet van buitenaf voor een miljoentje in de Eredivisie ballen. Dat zal toch echt uit je opleiding moeten komen en wat ik er zo van lees komt die er nog niet echt aan, je zal het dus met gemarkeerde spitsen tot de tijd dat er wel een goeie van onderuit komt moeten doenMano schreef:Er moet in de winter echt voorin versterking bij.... En dat maakt me ook gelijk weer bang.
YNWA