Ajax - Celtic FC 17-09-2015 19:00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ajax - Celtic FC 17-09-2015 19:00 uur

Bericht door Yopi » vr sep 18, 2015 8:52 am

Tja, het idee leefde dat 'wij' technisch en vooral tactisch zo verschrikkelijk sterk waren. Krijg dat idee er maar eens uit. Gisteren, tegen die 'domme' Schotten, liep Ajax vooral tactisch vast. Je moet de vinger op de zere plek leggen in plaats van individuele spelers de schuld te geven. Het is namelijk geen toeval dat spelers die fouten maken. Als je zo speelt als Ajax gisteren speelde, kun je wachten op fouten.

Het voetbalspel is in tactisch opzicht veranderd, de afgelopen tien jaar. De veranderingen zijn niet enorm, maar wel doorslaggevend. Tenminste in het geval van Ajax: ons speltype werkt niet meer. Dat zien jij en ik en Pieter Zwart misschien, maar tot De Boer moet het nog doordringen. Hij valt in herhaling, keer op keer, en roept naar gelang zijn stemming om passie, vuur, ervaring of versterking.

Het is, zoals gezegd, een kwestie van accenten. Ajax kan best als Ajax spelen, maar de grote rondo, zoals geïntroduceerd door LVG, is hopeloos achterhaald. Helaas zijn de meeste spelers van Ajax met die grote rondo opgevoed. Die is hun lifeline. De Boer roept de laatste tijd dat 'er snel de diepte gezocht moet worden.' Dus gaat die bal met de moed der wanhoop richting de spits. En wel zo laat en zo onzuiver dat het gemakkelijk te verdedigen is. Zeg zelf, ziet dat er niet geforceerd uit? Snel denken, snel omschakelen, dat moet er van jongs af ingeramd worden. Bij veel topspelers is het een tweede natuur.

Een reden van de ellende is de invoering van het Masterplan. Trainers staan langs de kant: 'Afspelen! Afspelen!' De bal moet opzij, samenspelen is het heilig doel geworden. Het ultieme doel is een aanval over eindeloos veel schijven. Maar weet je, die schijven heb je lang niet altijd nodig. Waarom de bal opzij als die ook direct naar de spits kan?
Het Nederlandse voetbal draait om de coach. Die coach wil CONTROLE, DOMINEREN, het gaat om hém. Hij wil 'bolpossesjun', zien, want dan 'zijn wij de baas'. In het internationale voetbal zie je allang weer een andere tendens. Trainers faciliteren, het gaat om de spelers. De speler moet in staat gesteld worden zijn beste voetbal te spelen. Waarom wil De Boer een aanvaller die kan passeren uit stand? Omdat het hem niet lukt het elftal zo te laten voetballen dat AEG op snelheid en techniek (tegelijk) kan passeren.

Ernstiger nog dan dat (het achterhaalde idee van het Masterplan) vind ik dat er destijds voor is gekozen de clubs tot invoering ervan te verplichten. Het gevolg is dat ze overal hetzelfde doen. De dood in de pot: geen ruimte meer voor nieuwe ideeën. Ik ben heel erg tegen die uniformiteit. Als je het fout doet, doe je het namelijk over de hele linie fout.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr sep 18, 2015 9:04 am

GangstaRiB schreef:Mij is het volslagen duister welke kant Ajax op wil. Gister wederom een tranentrekkende wedstrijd gezien. Er zit helemaal niks in. We hebben een aantal mannetjes die de Cruijff-manier aanhangen en een coach die hamert op controle. We hebben een jeugdelftal op het veld staan en miljoenen op de bank. Het is totaal uit balans.

Ik denk dat clubs als Tottenham niet nogmaals langs komen om Frank los te weken. Hoe langer Frank trainer is van Ajax, hoe duidelijker het wordt dat ie niet de veelbelovende manager is die we dachten te zien. De hogere leiding heeft Frank nooit aangevallen, want hoe kan je iemand aanvallen die 4x kampioen is geworden. Echter, we hebben kunnen zien dat deze successen geen enkele vooruitgang hebben gegeven. Financieel gezond, dat wel. Maar sportief op nul.
Om met het laatste te beginnen: Ajax zou met winst draaien zonder inkomsten uit de CL, zonder inkomsten van de verkoop van spelers als Blind, De Jong, Eriksen, Vertonghen en noem ze maar op? We zullen aan het eind van het seizoen zien hoeveel winst Ajax heeft gemaakt, de winst tot nu toe komt volgens mij uit de verkoop van spelers uit de vroegere jeugdopleiding en aan de CL. Ik heb geen idee welke speler van Ajax nu meer dan € 20 miljoen zal opbrengen, zeg maar een Wijnaldum/Depay-bedrag. Laten we hopen dat Ajax spelers kan verkopen rond of net onder het bedrag van Blind.

De hogere leiding? Wist iemand wie het voor het zeggen had? Wie moest Jonk terugroepen, toen hij niet meer verscheen bij vergaderingen van het TH? FdB las ineens(?), als ik de berichten mag geloven, dat hij niet meer bij het TH zat, zijn manager (of een vriend, maar misschien is dat dezelfde man) zei dat hij wel bij het TH zat, anderen niet.

JC komt voor een paar gesprekken naar Amsterdam en er verandert niets; rapport Ling geeft de macht aan Van der Sar? Laat hem dan vandaag optreden, maar durft hij? Mag hij JC bellen? Toch maar Ling bellen? Jaap de Groot consulteren? Johan Derksen?
Dat is veel te simpel. Je ziet het verval over de hele linie.
Het verval heeft met andere zaken te maken dan meer fysieke trainingen in de jeugd (verhaal Bazoer, die acht kilo is aangekomen, maar wat zou hij zijn aangekomen bij PSV? Is het alleen de krachttraining?) Het is niet zo vreemd dat Groningen verliest, wel dat Oranje ineens gaat verliezen, dat Utrecht van een ploeg uit Luxemburg verliest, dat Feyenoord Europees niets meer voorstelt, Vitesse van een Roemeense ploeg verliest, maar dat is allemaal de schuld van, ik noem maar een zijstraat: LvG, FdB, JOR?

Het gaat mij om Ajax en ik herinner me nog goed de discussies in de maanden rond 01-01-2011, de jeugdopleiding van Barcelona was het ideaal, je trok een gewoon een la met Messi's open (Zal ik ongetwijfeld geschreven hebben toen), zo zou het met Ajax ook moeten gaan. Die la was er bij Barcelona niet (Neymar en Suarez bij elkaar kostten € 180 miljoen? Vergeten we Zlatan enz. backs voor tientallen miljoenen euro's, twee topkeepers in één transferperiode) Die la is er bij Ajax ook niet en zal er ook nooit komen.

Als er ergens simpel wordt gedacht, is het bij de JC-volgers, Jany van der Veen wordt aangehaald, geboren in 1917, die even het elftal van LvG heeft gescout? Althans zo staat het er min of meer: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/search.php ... mit=Search
Je maakt mij niet wijs dat Nederland nu plotseling lichtjaren achterloopt op land B of C. Hoe zou dat kunnen? Wat is de verklaring daarvoor?
Verkeerd trainen zal het niet zijn, niet meegaan in ontwikkelingen zal een rol spelen, maar dat kun je FdB niet kwalijk nemen, daar is een TH voor.

De nu door velen gekozen oplossing: FdB (en Spijkerman neem ik aan, die zit er ook al zo lang) wegsturen, alsof hij nu verantwoordelijk is voor de aankopen. De man heeft één lijf, is zeven dagen per week met Ajax 1 bezig of op De Toekomst, maar blijkbaar scout hij tussendoor bij Arsenal-2, BMG-2, het elftal waar Milik mee trainde, Barcelona A1, FC Utrecht, NEC, Sparta A1, ergens in Denemarken voor Andersen, Groningen,, Willem II enz.

Het wachten is op de persconferentie, het TH zou ondertussen wel eens leiding kunnen geven, bekendmaken dat FdB in goede harmonie een sabbatical neemt (doorbetaald) en voorlopig vervangen wordt door Wim Jonk en/of Jaap Stam. De JC-volgers in de wolken, nu zal alles goed komen. Het maakt mij niet uit wie Ajax aantrekkelijk zal laten voetballen, maar het is in mijn ogen al langer dan twee seizoenen slecht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Arthur

Bericht door Arthur » vr sep 18, 2015 9:06 am

Ajax Rules schreef:Ik ontken wel dat een land als Nederland, waar duizenden trainers werken op allerlei niveau's en wat midden in de internationale gemeenschap staat, in zijn geheel "lichtjaren achterstand heeft".
Je hebt natuurlijk gelijk dat het niet gaat om "lichtjaren achterstand". Dat was een overdrijving van mijn kant, maar we hebben wel de boot gemist als het gaat om recente tactische vindingen die in de top worden toegepast en bij ons niet.
Het is niet zo dat er jaren studie voor nodig is om die wijzigingen ook bij ons in te voeren, maar het lijkt alsof ze het bij 'ons' gewoon niet eens zien. We blijven maar stug voetballen op een manier die minder en minder succes oplevert.

Daarom denk ik dat een nieuwe blik van een buitenlandse coach best heel verfrissend kan werken, zeker ook omdat er nou niet echt rijen met Nederlandse kandidaten klaarstaan die je zomaar de leiding over Ajax 1 zou durven te geven. Hoe matig het momenteel ook is, de kans is groter dat het met een nieuwe coach nóg minder wordt dan dat het beter wordt. (Van Gaal zou overigens de ideale kandidaat zijn, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.)

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 18, 2015 9:13 am

Ik heb liever een jongere trainer, iemand van deze tijd. LVG loopt tegen zijn pensioen. Van hem zullen de vernieuwingen niet meer komen.

Alexander

Bericht door Alexander » vr sep 18, 2015 9:25 am

Ik zou een moord doen voor Klopp.

Mano

Bericht door Mano » vr sep 18, 2015 9:31 am

We hebben 2 problemen.

Structurele problemen in de vorm van Bagger aankopen.
Ik geloof best dat de jeugdopleiding nu beter is dan 3 jaar geleden en dat we in de toekomst wel weer een Topper gaan aandragen in het eerste, maar met alleen talenten redt je het niet. Je zal moeten investeren in spelers die er NU staan.

En als je dan in een bagger competitie zit, en je stelt als voorwaarden een salarisplafond dan ga je gewoon de boot missen. Die gedachte is echt ruk!
Als je hoger niveau wilt binnen halen (nee geen Messi maar ook geen zimling, de handel er tussen) zal je je portemonnee moeten trekken.

VOORDAT je de portemonnee trekt, zal je de aankoop criterium en de personen die er over mogen beslissen moeten wijzigen want die tonen structureel aan er geen kaas van hebben gegeten.

Je hebt ook HIER EN NU problemen.
Het team is zo voorspelbaar als de neten en heeft het zelfvertrouwen van een pubermeisje. Dat komt omdat er geen routines zijn, op de grote rondo na.
Dat is voor conto van FdB en zijn linker en rechterhand. Hij laat Ajax al 5 jaar slaapverwekkend voetballen.
Daar waar we in het begin snakte naar een titel dat je lelijk voetbal voor lief nam, is dat nu klaar.
Het Ajax publiek wilt genieten. Verliezen kan maar niet door tactisch onbenulligheden die al 5 jaar aanwezig zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 18, 2015 9:31 am

InnerHarbour schreef:
Mr. Ajax schreef:Dit had je gewoon met 5-2 moeten winnen. En kansen hadden we vandaag ook wel voldoende. Dit Celtic is echt niveau Roda JC, ik schrok er zelf van.
Ajax wint thuis nog niet eens van Celtic en op Celtic Park helemaal niet, wat is het niveau van Ajax dan wel niet?
Die uitwedstrijd in november gaan we echt wel winnen hoor.
En op 1 oktober Molde uit denk ik ook wel.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 18, 2015 9:37 am

Een buitencategorie trainer (a la Van Gaal) kan Ajax tot grote hoogte brengen.

Beginnende trainers (FdB, MvB, DB, Wouters) zijn allen geen doorslaand success gebleken. FdB toont de meeste potentie maar ontbeert de ervaring om z'n huidige visie aan te passen.

Bewezen vakmensen op een lager niveau, zoals CA, HtC en Jol, laten Ajax altijd wel herkenbaar voetballen, maar gaan ten onder aan de druk of aan de 5de colonne.

Zeg het maar. Willen we een ervaren buitenlandse trainer? Die gaat onherroepelijk onder het vergrootglas liggen, want die kent zogenaamd de Ajax-school niet en dat soort onzin.
Willen we een Ron Jans die bewijst dat ie een vakman is, maar zal die geaccepteerd worden door publiek, pers en de 5de colonne?

Van Gaal had geluk met z'n talentvolle spelersgroep, sterke directie. Publiek en 5de colonne kregen geen vat op hem. Iedere trainer na Van Gaal ligt langs dezelfde meetlat. Iedere trainer die het minder doet (in welk opzicht dan ook) moet weer wieberen.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr sep 18, 2015 9:40 am

Cruijff schreef:Die uitwedstrijd in november gaan we echt wel winnen hoor.
En op 1 oktober Molde uit denk ik ook wel.
Cruijff schreef:Het wordt een Ado thuis achtige wedstrijd. Aantrekkelijk spel en ruime overwinning.
Ja jij hebt er echt kijk op. :drecul.gif:
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr sep 18, 2015 9:43 am

Willen we een Ron Jans die bewijst dat ie een vakman is, maar zal die geaccepteerd worden door publiek, pers en de 5de colonne?
Heb geen zin om de citaten te zoeken, maar heeft JC al niet een of twee namen laten vallen? Jonk en Stam? Was het misschien Jaap de Groot die dat heeft gedaan: "JC's Olivetti"?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr sep 18, 2015 9:44 am

LVG was ook een beginnende trainer.

Trainerstalenten als Cruijff en LVG staan niet elke dag op.

Ik zag LVG's commentaar op PSV-MU. Hij maakte een vermoeide indruk. Heeft denk ik niet meer de fut om de kar te trekken. Nu wil hij alleen nog winnen, zodat hij zijn carrière mooi afsluit.

Weet niet wie we zouden moeten nemen, maar in Nederland zie ik geen geschikte kandidaat. Een boertje als Ron Jans gaat hier gegarandeerd ten onder.

Arthur

Bericht door Arthur » vr sep 18, 2015 9:46 am

GangstaRiB schreef:Zeg het maar. Willen we een ervaren buitenlandse trainer? Die gaat onherroepelijk onder het vergrootglas liggen, want die kent zogenaamd de Ajax-school niet en dat soort onzin.
Dat is zeker een gevaar. Aan de andere kant denk ik dat een goede trainer zo snel verbetering kan laten zien met deze ploeg dat deze krachten niet de tijd hebben om grip te krijgen op de situatie.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr sep 18, 2015 9:49 am

Alexander schreef:Ik zou een moord doen voor Klopp.
Of Roger Schmidt.

Maar die komen in geen duizend jaar, want heel de voetbalwereld wil ze.

Wouter

Bericht door Wouter » vr sep 18, 2015 9:50 am

Ajax Rules schreef:
Yopi schreef:Hmmm, lees de analyse van Pieter Zwart eens die ik in de Danny Blind-topic heb geplaatst.
Voor de duidelijkheid: ik ontken uiteraard niet dat tactiek bestaat en superbelangrijk is.

Ik ontken wel dat een land als Nederland, waar duizenden trainers werken op allerlei niveau's en wat midden in de internationale gemeenschap staat, in zijn geheel "lichtjaren achterstand heeft". Net zoals je moslims niet over 1 kam kunt scheren, kun je Louis van Gaal en de trainer van de D2 van Docos niet over 1 kam scheren. Frank de Boer is niet dezelfde als Johan Cruijff of Ron Jans.

Deze Pieter Zwart ziet het toch wel? Jij ziet het toch ook? En zo zijn er nog honderden Nederlanders.

Je maakt mij niet wijs dat Nederland nu plotseling lichtjaren achterloopt op land B of C. Hoe zou dat kunnen? Wat is de verklaring daarvoor?

Je kunt je wel afvragen of FdB en Danny Blind de goede coaches zijn voor Ajax/Oranje. Maar dat is een heel andere discussie.
Tussen 1985 en 1990 zijn er geen goede voetballers geboren in Nederland. En spelers zijn doorgaans op hun best tussen hun 25e en hun 30e verjaardag.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 18, 2015 9:51 am

Arthur schreef:
GangstaRiB schreef:Zeg het maar. Willen we een ervaren buitenlandse trainer? Die gaat onherroepelijk onder het vergrootglas liggen, want die kent zogenaamd de Ajax-school niet en dat soort onzin.
Dat is zeker een gevaar. Aan de andere kant denk ik dat een goede trainer zo snel verbetering kan laten zien met deze ploeg dat deze krachten niet de tijd hebben om grip te krijgen op de situatie.
Ik denk dat trainers a la Jans van de huidige selectie een goedlopende ploeg maken. Echter, Jans heeft geen internationale ervaring, dus de vraag is hoever je daarin komt. Aan de andere kant, FdB heeft ons Europees ook niet echt ver gekregen. Daarboven moeten een sterke TD staan die trainers verbiedt om spelers te halen die de trainer kent, maar niks zullen toevoegen.
Whitey on the moon.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 18, 2015 10:04 am

GangstaRiB schreef:
Arthur schreef:
Ik denk dat trainers a la Jans van de huidige selectie een goedlopende ploeg maken. Echter, Jans heeft geen internationale ervaring, dus de vraag is hoever je daarin komt. Aan de andere kant, FdB heeft ons Europees ook niet echt ver gekregen. Daarboven moeten een sterke TD staan die trainers verbiedt om spelers te halen die de trainer kent, maar niks zullen toevoegen.
Jans heeft ook 0,0 ervaring v.w.b. het werken bij een topclub. Dat moet je ook nooit onderschatten. Wat voor spelers geldt, geldt ook voor trainers.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arthur

Bericht door Arthur » vr sep 18, 2015 10:11 am

Yopi schreef:Weet niet wie we zouden moeten nemen, maar in Nederland zie ik geen geschikte kandidaat. Een boertje als Ron Jans gaat hier gegarandeerd ten onder.
Het ligt redelijk voor de hand dat het Stam wordt. In dat geval heb ik liever dat De Boer gewoon aanblijft.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr sep 18, 2015 10:13 am

Daarboven moeten een sterke TD staan die trainers verbiedt om spelers te halen die de trainer kent, maar niks zullen toevoegen.
In 2011 was het duidelijk, het TH is verantwoordelijk voor aan- en verkoopbeleid, dat JC-rapport is er niet voor niets.

Het is verschuilen als alles richting FdB gaat, een sterk TH had hem jaren geleden al weggestuurd. Het is erg vreemd dat een trainer iets anders doet dan wat hem is opgedragen, zo'n trainer vervang je of, in het geval van een Ajacied, geef je hem de kans orde op zaken te stellen, je laat hem niet jaar in, jaar uit iets doen wat hem niet is opgedragen.

Er zijn maar twee mogelijkheden: of FdB voert de opdracht van het TH uit of het TH is niet in staat iets te doen, door gebrek aan kennis, inzicht. In dat geval moet het TH verdwijnen (of een herkansing krijgen, maar niet na ca. 3 jaar)

Ik weet nog dat ik me, in de Arena, wezenloos schrok van de zwakte van Ajax, van het tempo waarin werd gespeeld, het gebrek aan vindingrijkheid, gebrek aan acties, het was najaar 2012. Ik ben wel vaker geschrokken, zoals de eerste wedstrijden van KJH, niet alleen op 10, maar ook als spits, maar najaar 2012 deed mij de ogen openen: Vitesse thuis.

Mano

Bericht door Mano » vr sep 18, 2015 10:33 am

Yopi schreef:
Weet niet wie we zouden moeten nemen, maar in Nederland zie ik geen geschikte kandidaat. Een boertje als Ron Jans gaat hier gegarandeerd ten onder.

We moeten eens los komen van onze arrogantie en mensen beoordelen op hun kop. (heeft een goeie ajax kop, kansloze uitspraak)
je gaat als trainer pas ten onder als je structureel blijft verliezen.
Als Ron Jans de wagen aan het rijden krijgt, wordt hij echt wel in de harten gesloten.

ik hou me buiten de discussie of hij de juiste man is, heb ik geen kijk op, ik scout niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 18, 2015 10:36 am

De Boer na remise: 'Hebben geen echte schade opgelopen'

Echt tevreden kon Frank de Boer niet zijn na de 2-2 tegen Celtic. De Ajaxtrainer heeft echter voldoende gezien waar zijn ploeg op kan 'voortborduren'. Vooral hoe Ajax de tegenstander na rust vastzette en zo een rode kaart en de gelijkmaker forceerde, stemde hem tevreden.

Celtic-trainer Ronny Deila zei ervan overtuigd te zijn dat zijn ploeg in Amsterdam had gewonnen als Izaguirre niet met rood van het veld was gestuurd. Ajax kreeg simpelweg te weinig kansen tot dat moment om een doelpunt te forceren, vond Deila. Al had de trainer ook complimenten voor Ajax’ eerste treffer. “We kwamen pas in problemen toen we met tien man gingen spelen,” concludeerde hij.

Frank de Boer had een ietwat andere lezing van vooral de tweede helft. De Ajaxtrainer vond ook dat zijn ploeg te weinig creëerde voor rust, maar na wat omzettingen ging het in de tweede helft beter. Hij zette na rust Fischer in de spits, en Klaassen daarachter.

“We zorgen ervoor dat Celtic geen adem meer kon halen,” analyseerde De Boer over de eindfase. “Ze maakten meer en meer fouten. De tweede gele kaart van Izaguirre is daar het resultaat van. Hij had El Ghazi al twee keer eerder geblokt. Daarna was de 2-2 een kwestie van tijd.”

Het slotakkoord stemde de trainer tot tevredenheid, maar De Boer kon uiteraard ook niet om de matige eerste helft heen. Hij haalde het verhaal van de geparkeerde bus er weer eens bij. “Je komt achter, Celtic parkeert twee bussen daarna. Dan moet je het meer van individuele acties hebben, van beweging. Dat zag je bij de 1-1.”

Ajax redde een punt in de eerste groepswedstrijd, maar voor De Boer voelde het meer als twee verliespunten. “We speelden thuis, dus hebben we punten verloren, dat is duidelijk. Als je in deze groep eerste of tweede wilt worden, moet je je thuiswedstrijden winnen. Dat is niet gelukt. Dat is teleurstellend.”

Er is zeker nog geen man overboord. Molde FK won verrassend bij Fenerbahçe (1-3), waardoor Ajax over twee weken in Noorwegen goede zaken kan doen. “Er is veel mogelijk in deze groep,” concludeerde De Boer. “We hadden drie punten moeten pakken, hebben dat niet gedaan. Maar echte schade hebben we niet opgelopen. Ik heb minder goede, maar in fases ook goede dingen gezien. Daar kunnen we op voortborduren.”
www.ajaxlife.nl

Ach ja, gewoon in Molde winnen. Wat stelt het Noorse voetbal tenslotte voor? En dan gewoon met 2-1 verliezen, ik zie het zo gebeuren. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano

Bericht door Mano » vr sep 18, 2015 10:37 am

GangstaRiB schreef:

welke Nederlandse coach heeft wel internationale ervaring? Niemand want we stellen al 10jaar niks voor internationaal.
je moet voor dat criterium dus een buitenlander halen. En dan willen we ook nog een goeie.

Dat lukt niet met salarisplafond

Mano

Bericht door Mano » vr sep 18, 2015 10:42 am

Duke schreef:
Ach ja, gewoon in Molde winnen. Wat stelt het Noorse voetbal tenslotte voor? En dan gewoon met 2-1 verliezen, ik zie het zo gebeuren. :excited.gif:

Ajax heeft 1 voordeel. Laatste wedstrijd is Ajax - Molde en dan zijn die Noren (volgens mij) al een maand uit competitie

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr sep 18, 2015 10:49 am

Ajax Rules schreef: Je maakt mij niet wijs dat Nederland nu plotseling lichtjaren achterloopt op land B of C. Hoe zou dat kunnen? Wat is de verklaring daarvoor?
Heel veel Nederlandse trainers hebben nog zo'n houding van wat er ook gebeurd ik speel 433 en het publiek vermaken is belangrijker dan winnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 18, 2015 10:56 am

Arthur schreef:
Yopi schreef:Weet niet wie we zouden moeten nemen, maar in Nederland zie ik geen geschikte kandidaat. Een boertje als Ron Jans gaat hier gegarandeerd ten onder.
Het ligt redelijk voor de hand dat het Stam wordt. In dat geval heb ik liever dat De Boer gewoon aanblijft.
Mag hopen van niet.
Stam vind ik totaal geen hoofdtrainer. Hooguit van Cambuur of van Kampen, maar zeker niet van Ajax. Dan zelfs nog liever die feyenooit assistent Orlando Trustfull. Of Wim Jonk, zijn teams hebben tenminste altijd een aanvallende intentie.

Ook ik zou een moord doen voor Jürgen Klopp. Ook Morten Olsen, de man die door uitgerekend door Frank en zijn broer een mes in de rug gestoken kreeg en zo als trainer getorpedeerd werd, lijkt me op dit moment een geschiktere Ajax trainer dan Frank de Boer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr sep 18, 2015 11:05 am

brigade zuid schreef:
Ajax Rules schreef: Je maakt mij niet wijs dat Nederland nu plotseling lichtjaren achterloopt op land B of C. Hoe zou dat kunnen? Wat is de verklaring daarvoor?
Heel veel Nederlandse trainers hebben nog zo'n houding van wat er ook gebeurd ik speel 433 en het publiek vermaken is belangrijker dan winnen.
Welke Nederlandse trainer vermaakt nog het publiek? Overal op de Nederlandse velden zie je het eindeloze breed- en teruggeschuif.

Het systeem de schuld geven is ook achterhaald, sinds de complete Europese top 433 speelt. Bovendien is gebleken dat, zoals verwacht, een ander systeem niet heeft geleid tot een ander type voetbal: ook met de punt naar voren vervelen we ons rot. En als FdB 442 gaat spelen, of welk ander systeem dan ook, verwacht ik daar niets van behalve nog meer van hetzelfde.

Ik onderschrijf overigens wat Pieter Zwart vermeldt: je moet als trainer geen 433 spelen om het 433 spelen. Je moet begrijpen waarom je het veld breed moet houden, waarom je daar per flank in principe maar 1 speler voor nodig hebt, waarom dat best een back kan zijn die niet eens zo goed hoeft te kunnen voetballen, enzovoorts. Maar vermoedelijk wordt trainers in Nederland vooral voorgekauwd wat ze moeten doen in plaats van dat er begrip wordt gekweekt.

@AR: en als de Nederlandse trainerscursus nou niet deugt?

Plaats reactie