Ajax - FC Twente 15-02-2015
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Ajax - FC Twente 15-02-2015
Gelukkig is de rest ook erg wisselvallig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Giacomo Puccini
Ik vond Bazoer sterk spelen. Hopelijk trekt hij deze lijn door, dan gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
Frank de Boer en Schöne waren de dissonanten. Met Milik in het veld had Ajax over FC Twente kunnen heen denderen.
Frank de Boer en Schöne waren de dissonanten. Met Milik in het veld had Ajax over FC Twente kunnen heen denderen.
Ajax!
Bazoer is echt een geweldenaar.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bazoer en Kishna waren de best aan Ajax-zijde. De een was zeer, zeer, solide en de ander blonk uit qua individuele klasse. Met Sinkgraven, Klaassen en Bazoer heb je een paar fantastische talenten op het middenveld.
Ik heb genoten. Twente was bij vlagen de bovenliggende partij, maar heb eigenlijk nooit getwijfeld dat we hier zouden winnen. Leuke, open pot. Beslist op individuele klasse.
Ik heb genoten. Twente was bij vlagen de bovenliggende partij, maar heb eigenlijk nooit getwijfeld dat we hier zouden winnen. Leuke, open pot. Beslist op individuele klasse.
Zo'n 14 kilometer las ik ergens in deze wedstrijd. Mooi dat ie naast onmiskenbare kwaliteiten dat loopvermogen heeft, maar dit lijkt me toch niet de bedoeling. Zo sloop je zo'n jongen. Dat middenveld blijft een zorgenkind, valt te gemakkelijk weg bij wat druk. Sowieso stonden we te vaak deze wedstrijd met zijn allen met de kont in de 16 en kwamen er daardoor geregeld amper uit. Gelukkig waren we in het laatste part met een paar uitbraken messcherp, met dank aan vooral Kishna en Sinkgraven.Jöhnk schreef: Ajax blijft ruimtes weggeven op het middenveld. Sinkgraven loopt zich nog een ongeluk.
Schöne is wat mij betreft exit als spits. Hij is daar te log en niet dynamisch genoeg voor. Alleen als ie de bal feilloos in de voeten krijgt, zoals tegen GAE, kan hij er wat verdienstelijks mee doen. Maar balletjes diep enz zijn hopeloos bij hem en hij sjokt verder maar wat plichtmatig rond als een versleten veteraan en is ongelooflijk slap in de duels. Niet mee doorgaan.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Het lijkt erop dat we het trainingskamp fysiek eindelijk verwerkt hebben. Ben benieuwd of dat richting het einde van het seizoen nog voordeel gaat opleveren, want dat was neem ik aan de gedachte erachter.
Ik vond Bazoer en Kishna de besten. Sinkgraven was niet altijd even gelukkig, maar je ziet dat hij een goeie is. Tete begon erg ongelukkig, maar herstelde zich prima. Viergever heeft voorlopig Boilesen uit de basis gespeeld denk ik.
Ik vond Bazoer en Kishna de besten. Sinkgraven was niet altijd even gelukkig, maar je ziet dat hij een goeie is. Tete begon erg ongelukkig, maar herstelde zich prima. Viergever heeft voorlopig Boilesen uit de basis gespeeld denk ik.
- Giacomo Puccini
Ik kan weinig zwakke punten in het spel van Bazoer ontdekken. Voor een 18-jarige is dat best bijzonder. De concurrentie begint hevig te worden op het middenveld. Klaassen-Bazoer-Sinkgraven met daarachter nog Andersen, Serero, Van de Beek, Riedewald. Bij een goed bod zou ik Serero laten vertrekken. Te goed om op de bank te zetten maar niet goed genoeg voor een basisplaats. Zijn zwakke punten zal hij nooit voldoende verbeteren ben ik bang, rendement is ondermaats en fysiek is hij te zwak om als controlerende middenvelder te functioneren.
Ajax!
- Ajaciedjuh
En dan wordt er nog een ervaren middenvelder bijgehouden. Ze zijn dus met een andere speler bezig, dan VD Vaart, aldus FdB. Hopelijk een 6.Giacomo Puccini schreef:Ik kan weinig zwakke punten in het spel van Bazoer ontdekken. Voor een 18-jarige is dat best bijzonder. De concurrentie begint hevig te worden op het middenveld. Klaassen-Bazoer-Sinkgraven met daarachter nog Andersen, Serero, Van de Beek, Riedewald. Bij een goed bod zou ik Serero laten vertrekken. Te goed om op de bank te zetten maar niet goed genoeg voor een basisplaats. Zijn zwakke punten zal hij nooit voldoende verbeteren ben ik bang, rendement is ondermaats en fysiek is hij te zwak om als controlerende middenvelder te functioneren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Over aankopen gesproken, wat was die Ziyech slecht, zeg. En Mokotjo vond ik ook geen goede indruk maken. Blij dat die jongens niet bij Ajax zijn beland.
Moet wel zeggen dat het middenveld nog niet optimaal functioneerde, hoor. Daar moet nog wel even een goede analyse aan te pas komen. Al zie je ook dat je met een gezonde dosis inzet en passie veel van die ballen weet te heroveren.
Moet wel zeggen dat het middenveld nog niet optimaal functioneerde, hoor. Daar moet nog wel even een goede analyse aan te pas komen. Al zie je ook dat je met een gezonde dosis inzet en passie veel van die ballen weet te heroveren.
Goddank. Toch niet Maduro? Of zat die vanmiddag stom toevallig in de Arena?Ajaciedjuh schreef:Ze zijn dus met een andere speler bezig, dan VD Vaart, aldus FdB.

Lijkt er inderdaad op dat qua conditie het lek boven is. We konden nu tenminste tot de laatste minuut echt doorgaan. Tjonge, wat is Qatar dan een mispeer geweest. Wedstrijdenlang naast allerhande andere sores een rijtje uitgebluste spelers en een golf aan blessures door overbelasting. Inmiddels staan we 12 punten achter en kunnen we de titel schudden. Moeten we maar niet weer zo doen.Arthur schreef:Het lijkt erop dat we het trainingskamp fysiek eindelijk verwerkt hebben. Ben benieuwd of dat richting het einde van het seizoen nog voordeel gaat opleveren, want dat was neem ik aan de gedachte erachter.

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Maduro kwam dacht ik shirts brengen.. verder volg ik Maduro niet.. speelt nu dacht ik in Griekenland..
maar qua ontwikkeling..
maar qua ontwikkeling..
Weer op zoek naar een Interim coach..
Heb zo een gevoel dat Maduro het wordt. Liever niet. Heb liever 3 aallrounders als Sinkgraven, Bazoer en Klaassen. Veel meer verrassing en minder statisch.
IK GELOOF!!!!!!
Bedankt!
Dat vind ik ook. Maar ik vind het wel te verklaren, want je ziet het het hele seizoen al. Er schuift geen CV door. Het wordt de tegenstander te makkelijk gemaakt, want die hoeft geen middenvelder los te laten. Dan gaat de 6 de bal maar halen en dan heb je zelfs een ondertal.Zuidema schreef: Dat middenveld blijft een zorgenkind,
Ik vat dat niet, want Moisander kan (kon?) dat echt wel. Vorig seizoen prima in dat opzicht, met menig voorassist vanuit de helft van de tegenstander. Bij de 1-0 op psv bijv. Maar aan de andere kant vat ik het ook weer wel: want ik zou Hoorn of Veltman ook niet alleen laten. Beiden waren weer eens compleet bedroevend vandaag. Écht barslecht. Het zijn geen verdedigers. In niets.
Dus krijg je zo'n pot als vrijwel iedere dit seizoen: duppie op z'n kant en met individuele klasse in de omschakeling beslist. Je ziet wel dat Ajax veel talent heeft. AEG, Kishna, Daley, Bazoer: da's rijkdom. Wissel Milik voor Schöne was de ommekeer, toen kreeg Ajax het in de as meer onder controle. Viergever met een goede pot.
Doe komend seizoen wat aan dat vreselijke centrum (ik eis een nieuwe RCV, LCV en VM!) en er staat een mooie ploeg. Met veel perspectief.
Deze drie punten hadden we wel even nodig. We zijn er natuurlijk nog niet maar het geeft toch wat vertrouwen. Net als het optreden van een aantal jonge spelers. Bazoer met een sterk optreden. Sinkgraven die wat laat zien en buitenspelers die wat forceren. Zullen we vanaf donderdag weer gewoon met Milik in de spits spelen?
Achterin is het echt niet best. Ons centrale duo (in welke samenstelling dan ook) voegt werkelijk niets toe, in ieder geval niet in positieve zin.
Leuke speelronde overigens. AZ - PSV had niet het door ons gewenste resultaat maar was volgens mij een leuke wedstrijd. Her en der vallen er veel doelpunten en in de twee derby's gaat de underdog er met de drie punten van door. En Feyenoord zorgde weer eens voor een kleine glimlach.
Achterin is het echt niet best. Ons centrale duo (in welke samenstelling dan ook) voegt werkelijk niets toe, in ieder geval niet in positieve zin.
Leuke speelronde overigens. AZ - PSV had niet het door ons gewenste resultaat maar was volgens mij een leuke wedstrijd. Her en der vallen er veel doelpunten en in de twee derby's gaat de underdog er met de drie punten van door. En Feyenoord zorgde weer eens voor een kleine glimlach.

Nil volentibus arduum
Graag. Die driehoek achterin moet echt onder handen genomen worden. Maar een dillema blijft voor mij ook de 9. Milik is toch meer een pure afmaker, Zivko eveneens zoals ik hem bij JA bezig zie. Terwijl Ajax mijns inziens een kapstokspits als dreh- und angelpunkt voorin heel goed kan gebruiken. Zou ons aanvalsspel en de aansluiting vanuit het middenveld erg kunnen helpen als we de bal voorin eens bij ons kunnen houden.wimpey schreef: Doe komend seizoen wat aan dat vreselijke centrum (ik eis een nieuwe RCV, LCV en VM!) en er staat een mooie ploeg. Met veel perspectief.

Zou dat er nou echt niet in zitten bij Milik? Hij heeft er wel de fysieke capaciteiten voor. Ik wil hem graag de rest van het seizoen in die rol zien. Dan kunnen we een goed oordeel vellen.
Nil volentibus arduum
Eens. Ik vraag me af of Milik moet worden gekocht en of ie 'het' heeft om dé spits van Ajax-1 te worden. Zivkovic en Milik achter een 'basisspits' lijkt me geen snugger idee. Persoonlijk zou ik verder kijken dan Milik, ik ben niet overtuigd. (Handelings)snelheid is niet echt hoog... Zivkovic moet komend seizoen wedstrijden gaan spelen. Hij heeft m.i. meer talent dan Milik, maar je kan nog geen heel seizoen op hem bouwen natuurlijk.Zuidema schreef: Maar een dillema blijft voor mij ook de 9. Milik is toch meer een pure afmaker, Zivko eveneens zoals ik hem bij JA bezig zie. Terwijl Ajax mijns inziens een kapstokspits als dreh- und angelpunkt voorin heel goed kan gebruiken. Zou ons aanvalsspel en de aansluiting vanuit het middenveld erg kunnen helpen als we de bal voorin eens bij ons kunnen houden.
Vooralsnog zie ik hem daarmee vooral heel erg veel moeite hebben. Laat zich dan te gemakkelijk afbluffen in de duels, ballen spatten hem van de voeten af, doorcombineren is ook moeizaam. Ik geloof bijvoorbeeld niet dat dat hakje met rechts bij de 4-2 een bewussie was. Meer een slechte aanname met zijn chocoladebeen, zoals te vaak bij Milik. Maar inderdaad, hij heeft nu nog een paar maanden de tijd om daarin verbetering te laten zien.Marillion schreef:Zou dat er nou echt niet in zitten bij Milik? Hij heeft er wel de fysieke capaciteiten voor. Ik wil hem graag de rest van het seizoen in die rol zien. Dan kunnen we een goed oordeel vellen.

Trouwens, een oud stokpaardje: Nederlanders en verdedigen.
Dit weekend de volgende Nederlanders als CV op dat vakgebied in actie gezien: Gouweleeuw, Hoedt, Bruma, Rekik, Van Beek, Kongolo, Lachman, Veltman en vd Hoorn.
Dan moet ik effe heel hard nadenken wie de minst slechte was. Want voldoende was er niet een. In de eredivisie is het wat dat betreft echt om te huilen. Zo zwaar onvoldoende. Kan weer leuk worden deze week tegen Zenit, Roma en Legia.
Dit weekend de volgende Nederlanders als CV op dat vakgebied in actie gezien: Gouweleeuw, Hoedt, Bruma, Rekik, Van Beek, Kongolo, Lachman, Veltman en vd Hoorn.
Dan moet ik effe heel hard nadenken wie de minst slechte was. Want voldoende was er niet een. In de eredivisie is het wat dat betreft echt om te huilen. Zo zwaar onvoldoende. Kan weer leuk worden deze week tegen Zenit, Roma en Legia.

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
VD. Hoorn doet het helemaal niet verkeerd.. laat maar staan op 1-3.. is tenminste een statische spits.. maar een ieder heeft vertrouwen nodig
Weer op zoek naar een Interim coach..
Kun je dat effe vertalen?mattie schreef:VD. Hoorn doet het helemaal niet verkeerd.. laat maar staan op 1-3.. is tenminste een statische spits.. maar een ieder heeft vertrouwen nodig

Ik vraag me persoonlijk af of Ajax ooit een RCV heeft gehad die zo'n onbeholpen indruk maakt als VDH. Zo'n non-atleet zie je niet vaak. Veltman was in die 20 minuten ook weer bedroevend. Die twee kunnen gewoon niet verdedigen. Ze zijn niet snel, niet wendbaar, positioneel niet goed, ze kunnen niet killen, stralen geen vertrouwen uit en zijn zwak in de duels.
wimpey schreef:Kun je dat effe vertalen?mattie schreef:VD. Hoorn doet het helemaal niet verkeerd.. laat maar staan op 1-3.. is tenminste een statische spits.. maar een ieder heeft vertrouwen nodig![]()
Ik vraag me persoonlijk af of Ajax ooit een RCV heeft gehad die zo'n onbeholpen indruk maakt als VDH. Zo'n non-atleet zie je niet vaak. Veltman was in die 20 minuten ook weer bedroevend. Die twee kunnen gewoon niet verdedigen. Ze zijn niet snel, niet wendbaar, positioneel niet goed, ze kunnen niet killen, stralen geen vertrouwen uit en zijn zwak in de duels.
Wat heeft hij dan verkeerd gedaan? Hij heeft volgens mij al zijn duels gewonnen- in de lucht, over de grond, en in de loop. Op eentje na dan, bij de cornervlag, maar ook die heeft hij zelf hersteld.
Hij speelt gewoon solide de laatste wedstrijden, en het gaat steeds beter naar mijn gevoel.
Maareh, hoe zit het nou met die Hoedt, wimpey? Vorige week in de Arena was het net geen geweldenaar volgens je oude zelf. Nu kan hij er dus niets meer van?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Eindelijk hebben we twee buitenspelers van adequaat niveau, eindelijk spelen er twee tegelijk, en eindelijk wordt het weer leuk ondanks het gebrek aan daadwerkelijk niveau. Al Ghazi is trouwens al langer bezig om er wat schwung in te brengen, maar het is voor iedereen makkelijker voetballen als er aan beide kanten eentje staat die met de bal aan de voet gaat sprinten.
Nu ook nog een spits in de spits zetten, Milik bijvoorbeeld. Het is meevoetballend nog een Petterson, maar hij kan wel aardig schieten en heeft ook wel gevoel voor waar zijn medespelers zijn.
Nu ook nog een spits in de spits zetten, Milik bijvoorbeeld. Het is meevoetballend nog een Petterson, maar hij kan wel aardig schieten en heeft ook wel gevoel voor waar zijn medespelers zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?