Het is veel knapper om tegen Costa Rica de nul te houden of van Australie te winnen.Jöhnk schreef: Vond het wel een interessant dingetje.

Moderator: mods
Het is veel knapper om tegen Costa Rica de nul te houden of van Australie te winnen.Jöhnk schreef: Vond het wel een interessant dingetje.
Oranje wint eens in de 4 jaar niet het WK. Ajax wordt in 4 jaar 4 keer kampioen.Jinne schreef:Daar kwam Oranje wel een rondje verder mee. De genoemde overwinningen van Ajax hebben ons nooit een ronde verder gebracht.
Ik vind Oranje op een WK voor landenteams ook beter dan Ajax op zo'n toernooi is, moet ik eerlijk toegeven...Jinne schreef:Op nationaal niveau is Ajax inderdaad beter dan de rest. Heb je heel goed gezien.
Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus bedoelt.wimpey schreef:Oranje wint eens in de 4 jaar niet het WK. Ajax wordt in 4 jaar 4 keer kampioen.Jinne schreef:Daar kwam Oranje wel een rondje verder mee. De genoemde overwinningen van Ajax hebben ons nooit een ronde verder gebracht.
Ah wat schattig, het vergelijken gaat gewoon door.wimpey schreef:Het is veel knapper om tegen Costa Rica de nul te houden of van Australie te winnen.Jöhnk schreef: Vond het wel een interessant dingetje.
Ik mis kwaliteit. Zo'n Ligeon heeft in 3 seizoenen af en toe mogen bewijzen dat ie er niet veel van kan. Nu gaat ie voor z'n 4e kans. Sana, Dijks e.c. Wat moet je daar nog mee?Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Missen jullie naast -ogenschijnlijk- scorend vermogen ook niet de ervaring in het veld? Zeker na het vertrek van Poulsen en mogelijk Schöne en Moisander blijven we eigenlijk gewoon met broekies over.
Wat: het stelselmatig ophemelen van LvG / Oranje en het stelselmatig neermaaien van FdB / Ajax / TH?Duke schreef:Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus bedoelt.wimpey schreef:Oranje wint eens in de 4 jaar niet het WK. Ajax wordt in 4 jaar 4 keer kampioen.Jinne schreef:Daar kwam Oranje wel een rondje verder mee. De genoemde overwinningen van Ajax hebben ons nooit een ronde verder gebracht.
Stel ik de vraag die bij dit soort observaties op AT steevast klinkt: wie, wat, hoe?wimpey schreef:
Ik mis kwaliteit. (...)
Een RB / RCV, VM en een allround aanvaller lijkt me het minste dat er nog bij moet.
Ik kom niet met bedragen van 8 M op de proppen.zeux schreef: Stel ik de vraag die bij dit soort observaties op AT steevast klinkt: wie, wat, hoe?
Dat is namelijk de vraag waarmee iedere suggestie voor versterking wordt afgekapt.
Bedragen zijn maxima. Met als inzet: zo goedkoop als het kan.wimpey schreef:Ik kom niet met bedragen van 8 M op de proppen.zeux schreef: Stel ik de vraag die bij dit soort observaties op AT steevast klinkt: wie, wat, hoe?
Dat is namelijk de vraag waarmee iedere suggestie voor versterking wordt afgekapt.![]()
Mokotjo past m.i. prima in het Ajax-spelletje. Da's de VM.
Ik zou een poging doen om Bakkali te halen, da's de aanvaller.
Achterin vind ik het wat lastiger om een naam te droppen. Ik kan me niet voorstellen dat Ligeon ooit Ajax-waardig wordt, Van Rhijn is geblesseerd en vd Hoorn heeft een traumatisch seizoen achter de rug. Dan lijkt het me geen optie om daar niet voor cover te zorgen.
Dat zou in mijn ogen wel erg mager zijn, al zullen de JC-aanhangers het daar natuurlijk niet mee eens zijn. Zivkovic, die Pool en Viergever zijn er ook nog. Muric? Kan zo maar de tweede Meleg worden, Meleg die in Jong Ajax het laatste halfjaar in de spits moest spelen, maar op AS (jnterview bij Cambuur) aangeeft zich juist op de buitenkant te richten. Laten we hopen dat Muric na de winterstop speelklaar is, inderdaad een soort Robben is (maar zonder zonder blessures).Fischer en van Rhijn zijn nu geblesseerd, maar zullen na de winterstop weer fit zijn.Dus met Mokotja en Bakkali en een nog onbekende verdediger is Ajax op het 'droge' en gaan we een mooi seizoen tegemoet met sprankelend voetbal.
Ik doe de onderhandelingen niet, Zeux... Gaat het bij Ajax om 'sprankelend voetbal' of om de resultaten?zeux schreef: Dus met Mokotja en Bakkali en een nog onbekende verdediger is Ajax op het 'droge' en gaan we een mooi seizoen tegemoet met sprankelend voetbal.
Wat kosten ze?
Afhankelijk van het aanwezige talent? Er zijn, ik heb dat lijstje ergens in een topic gezet, in de tijd van het TH 21 volwassen spelers gehaald, goedgekeurd door het TH (waar FdB meestal ook lid van is), geen breedte-aankopen werd er gezegd. Hoe hoog waren niet de verwachtingen van een Meleg? Lees de eerste berichten over de tweebenige, scorende Sana. Topscorer Van Kessel en ga zo maar door.Ik wil verzorgd voetbal zien. Daarvoor staat FdB garant. Qua tempo en inventiviteit mag het graag een paar tikkies beter dan afg. seizoen. Maar ook FdB kan geen ijzer met handen breken en is grotendeels afhankelijk van het al dan niet aanwezige talent.
Wat de lijst van spelers betreft die het niet halen, denk ik dat Wimpey (en anderen) en ik elkaar niet zo veel ontlopen. De selectie is nu niet sterk genoeg, maar ik heb ook al gelezen dat zoiets aan het begin van ieder seizoen werd gezegd en dat Ajax wel kampioen werd. Dat kan nu ook gebeuren, nummer twee van vorig seizoen wordt waarschijnlijk uitgehold en ik ben al vergeten wie nummer drie werd.DelToro schreef:Het TH is volledig verantwoordelijk voor de selectie die er nu staat. Van het team dat De Boer in zijn eerste wedstrijd opstelde is er niemand meer over. Maar volgens mij ontkent wimpey dat ook niet en vindt hij de selectie momenteel niet sterk genoeg.
Het aankoopbeleid is het meest twijfelachtige gebied van de nieuwe koers. Niet dat het transferbeleid van voor het TH goed was, maar indruk hebben ze nog niet kunnen maken. Afgelopen jaar was het zelfs heel erg slecht. Dit jaar maken ze een beduidend betere indruk (snel en slagvaardig handelen), maar moeten we afwachten of de spelers (Milik en Viergever voorop) een meerwaarde zullen zijn.
Pcs.DelToro schreef:Het TH is volledig verantwoordelijk voor de selectie die er nu staat. Van het team dat De Boer in zijn eerste wedstrijd opstelde is er niemand meer over. Maar volgens mij ontkent wimpey dat ook niet en vindt hij de selectie momenteel niet sterk genoeg.
Moisander, Poulsen en Schöne zijn prima aankopen gebleken. Afg. seizoen was het pet.Het aankoopbeleid is het meest twijfelachtige gebied van de nieuwe koers.
Drie van de 21 gekochte/gehuurde volwassenen in drie jaar. dat is een enorme verbetering.Moisander, Poulsen en Schöne zijn prima aankopen gebleken. Afg. seizoen was het pet.
De enorme verbetering is 4 keer kampioen in 4 seizoenen. In de 14 jaar daarvoor werd Ajax 3 keer kampioen.Demosthenes schreef: Drie van de 21 gekochte/gehuurde volwassenen in drie jaar. dat is een enorme verbetering.![]()
Bord op schoot scouten.Ik kan er alleen niet bij met mijn pet dat het hele scoutingsapparaat niet verder komt dan de Duartes van deze wereld.