Vitesse - Ajax 06-04-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Kilroy » ma apr 07, 2014 5:36 am

Monkey Tonk dat is echt leuk commentaar van jou. Het zou mischien zelfs nog leuker zijn als het enigszins op ware feiten zou berusten. Maar dat mag de pet niet drukken natuurllijk. Ajax is de beste nietwaar? Droom maar lekker verder.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door raymon » ma apr 07, 2014 7:03 am

Cilissen houdt 14 keer de 0 dit seizoen. Waar hebben we het over.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52120
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door wimpey » ma apr 07, 2014 7:26 am

Wouter schreef: Atsu is wat mij betreft de beste speler van de eredivisie.
+ 1. Die jongen heeft een actie, snelheid, techniek om de bal 'kort' te houden, hij ziet het spel en z'n pass / schot is ook goed. :biggthumpup.gif:

Onhaalbaar voor Ajax helaas. Chelsea haalt hem niet zomaar uit Porto weg.

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Wouter » ma apr 07, 2014 7:32 am

Alexander schreef:Het ging wel even goed los aan het begin van de wedstrijd. Ik zat er zelf in de buurt en vielen harde klappen. Jongens warne duidelijk lid van de harde kern. Wat ik ervan begreep mochten ze van de stewards naar het uitvak, maar zijn ze uiteindelijk het stadion uitgezet. Weet iemand meer?
ME stond al bij die nooduitgang. Volgens mij kregen ze de keus: of uit eigen beweging ophoepelen of eraf gemept worden met de lat. Er werd tenminste eindelijk eens ingegrepen want tegen Feyenoord en Ajax is het elk jaar hetzelfde gedonder op de gezinstribune.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door InnerHarbour » ma apr 07, 2014 8:05 am

Kilroy schreef:Ik las net dat Cillesen op Ajax1 bescheven wordt als gezegd hebbende: "Ik ben Belangrijk geweest"! Klaarblijkelijk komt hij niet aan zelf onderschatting te kort. Dat gebeurt hem meer, afgaande op de Vitesse-uit wedstrijd; neem b.v. zijn miserabele voetballende qualiteiten. Als er een beetje druk staat belanden zijn meeste uittrappen in de kantine. Zoals ik al eerder schreefi, hij heeft op lage ballen niet de "reach" van b.v. Vermeer. Na nu ook Zoet meer te hebben gezien kan ik me van Gaal's voorkeur voor Vermeer heel goed voorstellen. Zou ik ook hebben.
:drecul.gif:
YNWA

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Bert » ma apr 07, 2014 9:07 am

wimpey schreef:+ 1. Die jongen heeft een actie, snelheid, techniek om de bal 'kort' te houden, hij ziet het spel en z'n pass / schot is ook goed. :biggthumpup.gif:

Onhaalbaar voor Ajax helaas. Chelsea haalt hem niet zomaar uit Porto weg.
Atsu was inderdaad erg goed (en dan speelde hij nog niet eens z'n beste wedstrijd voor Vitesse). Enorm veel power. Datzelfde gold overigens voor Traore, wát een spits. :biggthumpup.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 07, 2014 9:34 am

Raymon schreef:Cilissen houdt 14 keer de 0 dit seizoen. Waar hebben we het over.
Ik geloof dat Killroy het erover heeft dat Cillessen de bal niet zover wegschiet als Vermeer, en dat als voetballende kwaliteiten beschouwt.

Piekfijne analyze van die jongen. Toch?

Doel schoonhouden is leuk en aardig, maar het wegkleunen van de bal is pas het echte werk.

:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door peter » ma apr 07, 2014 9:39 am

Ik wil het vergelijk met Vermeer absoluut niet maken, maar feit is wel dat Cillessen wel wat moet doen aan zijn spelhervattingen. Kerel staat prima te keepen, maar ik erger me wel eens aan al die ballen die over de zijlijn verdwijnen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 07, 2014 9:43 am

Hebben we een selectief geheugen? Sinds wanneer was/is Vermeer een briljant spelhervatter/voortzetter?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door InnerHarbour » ma apr 07, 2014 10:01 am

Monkey Tonk schreef:
Raymon schreef:Cilissen houdt 14 keer de 0 dit seizoen. Waar hebben we het over.
Ik geloof dat Killroy het erover heeft dat Cillessen de bal niet zover wegschiet als Vermeer, en dat als voetballende kwaliteiten beschouwt.

Piekfijne analyze van die jongen. Toch?

Doel schoonhouden is leuk en aardig, maar het wegkleunen van de bal is pas het echte werk.

:biggrin.gif:
:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door InnerHarbour » ma apr 07, 2014 10:02 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hebben we een selectief geheugen? Sinds wanneer was/is Vermeer een briljant spelhervatter/voortzetter?
Voor sommige sinds van Gaal dat zo besloten heeft. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Arthur » ma apr 07, 2014 10:30 am

Ik vind ook dat Vermeer betere spelhervattingen heeft, want Cillessen schiet de bal wel heel erg vaak over de zijlijn.
Die wedstrijd tegen Utrecht was voor Vermeer toen een incident.

Neemt niet weg dat Jasper natuurlijk een betere keeper is en dit seizoen mede het verschil heeft gemaakt.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door raymon » ma apr 07, 2014 10:32 am

Overigens kun je Vermeer er prima bij hebben op het WK. Weet wat het is om tweede keeper te zijn en kent Cilissen natuurlijk goed. En Vermeer stopt nog weleens een penalty en Cilissen volgens mij nog nooit 1. Dat kan ook nog weleens belangrijk worden en een keuze te zijn om laat in de verlenging van een kwart finale (haha) Vermeer in te brengen (om vervolgens in de laatste minuut onder een hoge bal te gaan).

En Vermeer is gewoon een goede keeper. Heeft menig punt voor ons gewonnen. Helaas heeft hij er ook een aantal verloren voor ons.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Arthur » ma apr 07, 2014 10:35 am

Raymon schreef:En Vermeer is gewoon een goede keeper. Heeft menig punt voor ons gewonnen. Helaas heeft hij er ook een aantal verloren voor ons.
Vind ik ook. Ik vond het oprecht sneu dat hij er naast kwam te staan, ook al was dat terecht, en gun hem het allerbeste in zijn verdere loopbaan. Hij heeft in de afgelopen 3 titels allemaal zijn waarde gehad en als we straks de beker winnen is dat ook onder andere aan hem te danken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Yopi » ma apr 07, 2014 10:36 am

Ze ontlopen elkaar niet veel. Allebei aardige keepers maar geen top.

wimpey
Berichten: 52120
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door wimpey » ma apr 07, 2014 11:28 am

Bert schreef: Atsu was inderdaad erg goed (en dan speelde hij nog niet eens z'n beste wedstrijd voor Vitesse). Enorm veel power. Datzelfde gold overigens voor Traore, wát een spits. :biggthumpup.gif:
Die 2 speelden ons voor rust total-loss. Vitesse was in beweging en zocht de diepte. Ajax stond er apathisch bij en liet het gebeuren.

Ik mis bij Ajax echt een powerhouse op VM. In 4-3-3 met punt naar achteren is dat dé positie. En die is bij Ajax onderbezet. Poulsen kan het zonder bal, Blind met bal. Da's niet genoeg, zo bleek ook gisteren weer. Positioneel verdedigend en qua duelkracht komt Blind gewoon tekort.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Alexander » ma apr 07, 2014 11:43 am

Eens. Ik heb verwachtingen van Bazoer. Is sterk en kan goed voetballen. Blind kan op die positie spelen tegen veel clubs, maar komt in dit soort wedstrijden te kort op die plek. Dan liever weer als linksback. Boilesen valt mij het hele seizoen echt zwaar tegen, op 30 minuten tegen Barca na. Was gisteren ook weer 1 van de slechtste, zowel verdedigend als aanvallend.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Bert » ma apr 07, 2014 11:43 am

Wim, Blind werd inderdaad zoek gespeeld. Maar je kunt hem hier onmogelijk als enige verantwoordelijk voor houden. Duarte had geen grip op Labyad (wat dan ook een uitstekende speler is) en Klaassen kon onmogelijk èn in de buurt van Blind zijn èn druk zetten op Vejinovic; gevolg was dat Klaassen allebei maar half deed. En dat Klaassen nodig was bij Vejinovic had (onder andere) weer te maken met de bijzonder gebrekkige verdedigende arbeid die Bojan leverde.

Dat gezegd hebbende, Blind verloor bijna ieder duel of was gewoon niet in de buurt (vooral dat laatste, Blinds gebrekkige positionele discipline, is natuurlijk een terugkerend thema; zie ook de kans van Labyad). Maar ik zou deze wedstrijd niet aanwijzen als hét bewijs dat Blind als controleur tekortkomt.

Na rust ging het beter omdat Klaassen Labyad goed terugdrong - niet voor niets werd laatstgenoemde gewisseld. Duarte kon daardoor vanuit de weinig mobiele Vejinovic als aanspeelpunt op het middenveld functioneren. Blind kreeg ruimte om te voetballen aan de linkerkant, door het loopwerk van Klaassen en Boilesen. Maar het speelveld voor de verdediging lag natuurlijk nog steeds veel te open.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52120
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door wimpey » ma apr 07, 2014 11:55 am

Bert schreef: Maar ik zou deze wedstrijd niet aanwijzen als hét bewijs dat Blind als controleur tekortkomt.
Doe ik dan ook niet. :smallgrin.gif: Zie het woord 'weer'.

Je ziet tegen Utrecht en PEC dat tegengoals via de as makkelijk vallen en dat het 'onderscheppingsmoment' gemist wordt. Dat overkomt Blind te vaak doordat ie positioneel defensief niet goed staat. In het positiespel is ie prima, zonder bal blijft het behelpen. Dat kan Ajax zich in de as niet veroorloven.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Arthur » ma apr 07, 2014 12:31 pm

Blind heeft tegen goede ploegen ook erg sterk gespeeld op die positie, maar het is wel erg afhankelijk van de rest van de ploeg of zijn sterke of zwakke kanten de overhand krijgen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door brigade zuid » ma apr 07, 2014 2:14 pm

Ik zou het echt belachelijk vinden als F. de Boer Vermeer nog een paar wedstrijden laat keepen, alleen maar om aan de dwaze ideeen van Van Gaal tegemoet te komen. Hiermee verklein je ook weer de kansen van Cillesen, die toch overduidelijk de betere keeper is bij Ajax.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 07, 2014 2:25 pm

brigade zuid schreef:Ik zou het echt belachelijk vinden als F. de Boer Vermeer nog een paar wedstrijden laat keepen, alleen maar om aan de dwaze ideeen van Van Gaal tegemoet te komen. Hiermee verklein je ook weer de kansen van Cillesen, die toch overduidelijk de betere keeper is bij Ajax.

Volgens mij staat het vrijwel vast dat Cillissen eerste keeper wordt straks. Gut feeling.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52120
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door wimpey » ma apr 07, 2014 2:29 pm

Arthur schreef:Blind heeft tegen goede ploegen ook erg sterk gespeeld op die positie, maar het is wel erg afhankelijk van de rest van de ploeg of zijn sterke of zwakke kanten de overhand krijgen.
Seer seker, zou Ed de Goey zeggen. De vraag is idd waar je voor kiest.

Duidelijk is wel dat Ajax met regelmaat behoefte heeft aan een potige "Abräumer" voor de defensie. Om brandjes in een vroegtijdig stadium te blussen, zeg maar...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Arthur » ma apr 07, 2014 2:36 pm

brigade zuid schreef:Ik zou het echt belachelijk vinden als F. de Boer Vermeer nog een paar wedstrijden laat keepen, alleen maar om aan de dwaze ideeen van Van Gaal tegemoet te komen. Hiermee verklein je ook weer de kansen van Cillesen, die toch overduidelijk de betere keeper is bij Ajax.
De Boer mag dit alleen doen als hij eerst Van Gaal heeft gepolst of zo'n actie gevolgen heeft voor Cillessen. Als het inderdaad geen gevolgen heeft (en waarom zou het?) dan is het alleen maar sympathiek om ook Vermeer een kans op de WK selectie te gunnen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 06-04-2014

Bericht door Arthur » ma apr 07, 2014 2:37 pm

wimpey schreef:Duidelijk is wel dat Ajax met regelmaat behoefte heeft aan een potige "Abräumer" voor de defensie. Om brandjes in een vroegtijdig stadium te blussen, zeg maar...
Denk je echt dat je met zo'n type beter onder de druk van Vitesse uit was gekomen? Ik vind dat ze dat juist voetballend beter moeten opvangen, want zo'n tactiek bij de tegenstander biedt ook volop kansen.

Plaats reactie