NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: NAC Breda - Ajax 16-03-2014

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 8:19 am

Ik vond Ajax vooral nerveus. Veel te snel de lange bal.

Ajax heeft nog 12 punten nodig om zeker te zijn. Het wordt nog een hele kluif om die titel in de wacht te slepen, met zo weinig scorend vermogen... :blush.gif:

Ze doen hun stinkende best, maar de vorm en het vertrouwen zijn er niet.

Wat een leuke discussie trouwens over de schuldvraag, het TH, diens voorgangers en aankopen. Moeten we hier vaker doen. :biggthumpup.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 17, 2014 8:26 am

Ik was niet van plan een discussie te beginnen over de schuldvraag. Ik zette slechts een onjuistheid recht. Het lijkt me ook geen discussie, de technische leiding is verantwoordelijk voor het eerste.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 17, 2014 8:43 am

wimpey schreef:Ik vond Ajax vooral nerveus. Veel te snel de lange bal.

Ajax heeft nog 12 punten nodig om zeker te zijn. Het wordt nog een hele kluif om die titel in de wacht te slepen, met zo weinig scorend vermogen... :blush.gif:

Wat een leuke discussie trouwens over de schuldvraag, het TH, diens voorgangers en aankopen. Moeten we hier vaker doen. :biggthumpup.gif:
Wederom een ontluisterende wedstrijd. Lange ballen inderdaad. Altijd balverlies. Er werd weer in één tempo gespeeld waardoor NAC nooit in de problemen kwam. Ook was er geen één speler die er technisch of tactisch bovenuit steekt. Het wordt echt strompelen naar de finishlijn en ik hoop dat we het redden......

Frank de Boer lijkt me redelijk 'clueless', want hij denkt dat het aan beleving en inzet ligt...
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 17, 2014 8:48 am

Ik ben in ieder geval blij dat we nu even een paar dagen rust hebben. Dat geeft ruimte om even op adem te komen en de situatie te overzien. Het spel is slecht, maar we staan er ondanks alles nog altijd goed voor. We moeten dit gewoon over de streep trekken. Volgende speelronde winnen van Twente, of in ieder geval niet verliezen. De concurrentie gaat ook gewoon door met punten verspelen de komende weken.

Maar dat het beter moet zal voor niemand een discussie zijn. We hadden de titel echt al lang en breed binnen moeten hebben.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 8:49 am

LucaS schreef:Ik was niet van plan een discussie te beginnen over de schuldvraag. Ik zette slechts een onjuistheid recht. Het lijkt me ook geen discussie, de technische leiding is verantwoordelijk voor het eerste.
Ik weet niet in welke mate Jonk / Bergkamp verantwoordelijk zijn voor de samenstelling van de selectie van Ajax-1. Ken hun functieomschrijving niet. Ik heb begrepen dat ze bruggenhoofden tussen Ajax-1 en Toekomst zijn.

Overmars is (statutair) TD. En in het verleden was "Frank's lijstje ons lijstje". Mij lijkt dat die 2 een zwaarder stempel op de A-selectie drukken dan Jonk / Bergkamp.

Ik miste gisteren m.n. Blind op VM en Boilesen op LB. De aanval krijgt het vaak op het brood. Maar wanneer er geen tempo in de opbouw en geen druk via de flanken komt, speel je als aanval niet zoveel klaar. Ajax heeft spelers nodig die een tegenstander in een vroeger stadium uit elkaar trekken. Zeker nu de CVs ook momenteel de vorm en het lef missen om in te schuiven, bal op te eisen en risico te nemen. Dat lijkt me een aandachtspuntje voor degenen die over de A-selectie gaan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 17, 2014 8:59 am

Mee eens, de aanvallers hebben praktisch geen goede bal gehad.
Het stelt me teleur dat De Boer de oorzaak zoekt in het mentale aspect. Het is het hele jaar al hetzelfde: de opbouw deugt niet (verloopt te veel via de backs), er is te weinig beweging op het middenveld en iedereen loopt de trechter in, gezellig. :excited.gif:

Jonk gaat over de bovenbouw van de opleiding. Met het aankoopbeleid van het eerste heeft hij niets te maken. Bergkamp alleen in die zin dat zijn taak is de doorstroming van de jeugd naar Ajax 1 te begeleiden. De Boer is daar natuurlijk ook bij betrokken - hij ziet bijna alle wedstrijden van JA en de A1.

Het aankoopbeleid is op dit moment in handen van Overmars/De Boer. Kan er niets anders van maken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 17, 2014 8:59 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Ik was niet van plan een discussie te beginnen over de schuldvraag. Ik zette slechts een onjuistheid recht. Het lijkt me ook geen discussie, de technische leiding is verantwoordelijk voor het eerste.
Ik weet niet in welke mate Jonk / Bergkamp verantwoordelijk zijn voor de samenstelling van de selectie van Ajax-1. Ken hun functieomschrijving niet. Ik heb begrepen dat ze bruggenhoofden tussen Ajax-1 en Toekomst zijn.

Overmars is (statutair) TD. En in het verleden was "Frank's lijstje ons lijstje". Mij lijkt dat die 2 een zwaarder stempel op de A-selectie drukken dan Jonk / Bergkamp.

Ik miste gisteren m.n. Blind op VM en Boilesen op LB. De aanval krijgt het vaak op het brood. Maar wanneer er geen tempo in de opbouw en geen druk via de flanken komt, speel je als aanval niet zoveel klaar. Ajax heeft spelers nodig die een tegenstander in een vroeger stadium uit elkaar trekken. Zeker nu de CVs ook momenteel de vorm en het lef missen om in te schuiven, bal op te eisen en risico te nemen. Dat lijkt me een aandachtspuntje voor degenen die over de A-selectie gaan.
Boilesen.. die heeft amper 5 wedstrijden meegedaan over 3 seizoenen. Hoe kun je die nou missen? De problemen liggen niet bij een linksback niet wel of niet doorschuift, daarvoor is het voetbal van Ajax in het geheel, veel te statisch en voorzichtig. Geen idee wie ons uit dit moeras gaat helpen eerlijk gezegd.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mar 17, 2014 9:03 am

Yopi schreef: Het aankoopbeleid is op dit moment in handen van Overmars/De Boer. Kan er niets anders van maken.
Het is echt onjuist. Beslissingen op technisch gebied worden genomen door het TH en Overmars voert dat uit. De Boer beslist over het aankoopbeleid? Het lijkt me niet dat in de nieuwe structuur de trainer voornamelijk bepaalt of en wie er wordt aangekocht.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 9:23 am

LucaS schreef: Beslissingen op technisch gebied worden genomen door het TH en Overmars voert dat uit.
Die man is statutair directeur. Geen krullenjongen.

Mano

Bericht door Mano » ma mar 17, 2014 9:27 am

een dikke prut wedstrijd zoals ik er zoveel heb gezien dit seizoen.

Maar dat gezeur over het TH en FdB.... :confused.gif:
4 jaar lang presteren ze als beste binnen Nederland met materiaal dat in het buitenland op de tribune mag zitten met uitzondering op hier en daar een topper.
Dat zegt meer over de rest van de Eredivisie? waarschijnlijk wel ja.
Maar even een reality-check: Wat dacht je dan? Budgetten gezien?

Persoonlijk vind ik het beleid bij Ajax goed. De tijden van aankopen van +10mio die vervolgens niks presteren zijn over. Ik zie liever een jeugdspeler falen dan een volgevreten buitenlander.
Uiteraard zie ik Ajax liever helemaal niet falen maar dat is een utopie met zoveel jonkies.

Doordat Ajax koning is van de armoede, kan je dus verwachten dat bepaalde zaken niet lopen. FdB kan er maanden op trainen maar als je geen durf hebt of je ziet het niet, komt het niet.
Wat ik in de aanval veel zie is dat een 3de speler niet beweegt. De één speelt de ander aan, die 2 bewegen. De rest erom heen niet.
Reden?
Geen vertrouwen?
Geen inzicht?
Op 50% aan het voetballen?

zeg het maar, ik weet het niet maar het is veels te kort door de bocht om FdB meteen aan te wijzen. Maar vertrouwen/geen inzicht/verliezen op 50% zijn typische aanwijzingen van falen door kwaliteitsgebrek. En dat de kwaliteit pover is, dat zijn we allemaal eens. Begin dit seizoen had ik Ajax niet op 1 gezet gezien het spelersmateriaal. Er zit geen 1 speler tussen waar je voor gaat zitten als je niet van Ajax houdt.

Als je wilt dat Ajax aansluiting krijgt met de Europese top dan hangt dat samen met toeval.
1) een paar goeie doorbrekende groeibriljantjes uit de jeugd
2) een (of meer) goed uitpakkende aankopen voor weinig
3) een chemie die onderling ontstaat

zolang één van deze 3 niet ontstaat, blijft het Jantje huilt/Jantje lacht wedstrijden

en houdt klagen op dit forum bestaansrecht :ajaxsmiley.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » ma mar 17, 2014 9:36 am

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:Ik vond Ajax vooral nerveus. Veel te snel de lange bal.

Wederom een ontluisterende wedstrijd. Lange ballen inderdaad. Altijd balverlies. Er werd weer in één tempo gespeeld waardoor NAC nooit in de problemen kwam. Ook was er geen één speler die er technisch of tactisch bovenuit steekt. Het wordt echt strompelen naar de finishlijn en ik hoop dat we het redden......

Frank de Boer lijkt me redelijk 'clueless', want hij denkt dat het aan beleving en inzet ligt...
Het ligt aan Kwaliteit maar dat gaat hij natuurlijk niet zeggen.
En als je niet voldoende kwaliteit hebt, moet je dat compenseren met beleving en inzet.
dus indirect heeft FdB gelijk.

Net als dat je vormtechnisch in een dip zit, 1 manier om eruit te komen. Snot voor je ogen lopen!!! Zowel in wedstrijd als op training.
Maar dat zijn levenslessen die de meeste leren op een latere moment in z'n leven. Het verschil tussen een topper en middelmaat is onder andere rdat middelmaat verwacht dat vormverlies uit zichzelf weggaat en gokt op zijn teamgenoot en een topper het gevecht met zichzelf aangaat.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 17, 2014 9:40 am

Mano schreef:
Doordat Ajax koning is van de armoede, kan je dus verwachten dat bepaalde zaken niet lopen. FdB kan er maanden op trainen maar als je geen durf hebt of je ziet het niet, komt het niet.
Ik vraag me af of FdB die durf wil zien bij z'n spelers. Er wordt zo klinisch gevoetbald. Moisander, Cillessen en Veltman hebben het meeste balbezit, dat zegt genoeg. Het is wachten totdat de bal diep gaat en dan hopen we het beste. Er zit totaal geen idee achter. Poulsen als opbouwer hielp niet, maar later met Schöne werd het niet veel beter. Er klopt gewoon teveel niet op het moment en de spelers kunnen zelf niks forceren door gebrek aan kwaliteit en taktiek.
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 17, 2014 9:52 am

Tja, de verdedigers spelen de bal steeds naar de backs. Dan krijgen ze de bal net zo hard weer terug. Het probleem zit ook op het middenveld. De jongens daar moeten zorgen dat ze aanspeelbaar zijn. We missen Christian Eriksen enorm, die wilde de bal wel hebben. Eriksen maakte loopacties zonder bal.

Verder is het hartstikke gezellig dat Schöne komt helpen op het middenveld/de as van het veld, maar het is daar al zo vol. Hij - en hij is niet de enige - maakt het veld voor zijn medespelers alleen maar kleiner.

Je moet terug naar de basis.

1. Cilessen moet de vrije man aanspelen in plaats van alles naar voren te peren.
2. De backs mogen niet aangespeeld worden als ze achterin lopen en/of met hun rug naar de zijlijn staan.
3. Het veld moet breed worden gehouden.
4. Er moet beweging zijn zonder bal.
5. De schaduwspits moet bijsluiten op de rand van de zestien en niet gezellig bij Sigthorsson komen staan.
6. De flankspelers moeten positie kiezen bij de tweede paal en niet ergens in het strafschopgebied.

Enzovoorts.

Er is echt meer uit dit team te halen. Zet Cruijff of Van Gaal voor de groep...

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 17, 2014 10:02 am

GangstaRiB schreef: Frank de Boer lijkt me redelijk 'clueless', want hij denkt dat het aan beleving en inzet ligt...
Hij suggereerde zelfs dat Ajax zo slap zou zijn omdat het maar NAC of Cambuur is, maar dat lijkt mij niet te rijmen met de slapte tegen RBS en Feijenoord, terwijl er tegen dergelijke makkelijke tegenstanders dit seizoen er vaak 3 punten moesten worden uitgeperst.

In het verlengde daarvan zegt hij dat Ajax met goede inzet moet winnen omdat dan de kwaliteit de doorslag geeft. Maar welke kwaliteit? Het dragen van een Ajax-shirt? Het lijkt erop dat hij het idee heeft dat Ajax altijd meer kwaliteit en techniek heeft en altijd beter combineert omdat het Ajax is, ongeacht hoe hij de selectie verandert en hoe hij traint. Hij neemt precies dat voor vanzelfsprekend aan wat hij aan het uithollen is.
Yopi schreef:Tja, de verdedigers spelen de bal steeds naar de backs. Dan krijgen ze de bal net zo hard weer terug. Het probleem zit ook op het middenveld. De jongens daar moeten zorgen dat ze aanspeelbaar zijn. We missen Christian Eriksen enorm, die wilde de bal wel hebben. Eriksen maakte loopacties zonder bal.
Met Eriksen was het aan het begin van het seizoen ook heel slecht, en in de jaren daarvoor ook regelmatig. Het is niet iets nieuws, de eerste competitiewedstrijd onder De Boer tegen Vitesse was al de voorbode van wat we nu zien: Balbezit, minder individuele klasse, en geen aanvallende automatismen en zeer voorspelbare en fantasieloze combinaties. Die richting ging het meteen al op, we zijn nu alleen 'verder' in die richting.
Laatst gewijzigd door Le T. op ma mar 17, 2014 10:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano

Bericht door Mano » ma mar 17, 2014 10:06 am

Yopi schreef:Tja, de verdedigers spelen de bal steeds naar de backs. Dan krijgen ze de bal net zo hard weer terug. Het probleem zit ook op het middenveld. De jongens daar moeten zorgen dat ze aanspeelbaar zijn. We missen Christian Eriksen enorm, die wilde de bal wel hebben. Eriksen maakte loopacties zonder bal.

Verder is het hartstikke gezellig dat Schöne komt helpen op het middenveld/de as van het veld, maar het is daar al zo vol. Hij - en hij is niet de enige - maakt het veld voor zijn medespelers alleen maar kleiner.

Je moet terug naar de basis.

1. Cilessen moet de vrije man aanspelen in plaats van alles naar voren te peren.
2. De backs mogen niet aangespeeld worden als ze achterin lopen en/of met hun rug naar de zijlijn staan.
3. Het veld moet breed worden gehouden.
4. Er moet beweging zijn zonder bal.
5. De schaduwspits moet bijsluiten op de rand van de zestien en niet gezellig bij Sigthorsson komen staan.
6. De flankspelers moeten positie kiezen bij de tweede paal en niet ergens in het strafschopgebied.

Enzovoorts.

Er is echt meer uit dit team te halen. Zet Cruijff of Van Gaal voor de groep...
vooral 3 & 4 !!! dat is bewijs van spreken al genoeg om van NAC te winnen.
op dit moment doen ze aan reactie-voetbal ipv pro-actief
lopen voor een ander of anticiperen op een actie van een ander, dat ontbreekt. Ze lopen alleen om de bal te krijgen niet om te zorgen dat dan een ander hem krijgt

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 10:16 am

Yopi schreef: Er is echt meer uit dit team te halen. Zet Cruijff of Van Gaal voor de groep...
Die zouden ook met nerveuze spelers te maken hebben. Eens kijken hoe het elftal van Van Gaal zich straks houdt in Brazilie.

Waarom kon Ajax het tegen Barcelona wel: niets te verliezen. Nu hebben de spelers (veelal eerstejaars basisspelers) veel te verliezen en dat knaagt aan ze.

Het is vrij simpel: Veltman en Moisander hebben momenteel niet het vermogen in de opbouw voor een mannetje meer op het middenveld te zorgen. Daardoor wordt het statisch en de tegenstander hoeft geen lastige keuzes te maken.

De 'uitleg' door experts is dan dat Ajax aanvallende kwaliteit en creativiteit op het middenveld tekort komt. Of dat de trainer het niet goed doet. Dat is natuurlijk symptoombestrijding. Het begint achterin. Wanneer Veltman daar keer op keer de lange haal hanteert...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 17, 2014 10:20 am

Dat komt doordat hij nergens heen kan. Veltman heeft juist een goede inspeelpass.

Denk eens terug aan Litmanen. Aan hem konden ze áltijd de bal kwijt. Vergelijk dat eens met het positiespel van Serero. Of Klaassen.

Ajax liep gisteren ook veel te ver terug. Dan worden de afstanden groot.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 17, 2014 10:43 am

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef: Frank de Boer lijkt me redelijk 'clueless', want hij denkt dat het aan beleving en inzet ligt...
Hij suggereerde zelfs dat Ajax zo slap zou zijn omdat het maar NAC of Cambuur is, maar dat lijkt mij niet te rijmen met de slapte tegen RBS en Feijenoord, terwijl er tegen dergelijke makkelijke tegenstanders dit seizoen er vaak 3 punten moesten worden uitgeperst.

In het verlengde daarvan zegt hij dat Ajax met goede inzet moet winnen omdat dan de kwaliteit de doorslag geeft. Maar welke kwaliteit? Het dragen van een Ajax-shirt? Het lijkt erop dat hij het idee heeft dat Ajax altijd meer kwaliteit en techniek heeft en altijd beter combineert omdat het Ajax is, ongeacht hoe hij de selectie verandert en hoe hij traint. Hij neemt precies dat voor vanzelfsprekend aan wat hij aan het uithollen is.
Dat ben ik helemaal met je eens. Juist de kwaliteit holt achteruit onder FdB. Het elftal is verworden tot een stel bange bleekneusjes die hopen op een aanwijzing vanaf de zijlijn. Eigen initiatief is eruit geramd.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 17, 2014 11:05 am

De resultaten van de concurrentie zouden voor Ajax toch reden moeten zijn om met rust en vertrouwen de competitie uit te spelen. Iedere week verspeeld er wel één concurrent punten. Zelfs als we niet winnen lopen we nog uit. Met 7 punten voorsprong en nog 6 wedstrijden te gaan is er wat de ranglijst betreft geen vuiltje aan de lucht. Toch lukt het niet om lekker vrijuit te spelen.

Ik hoop dat de langere rustperiode ons er wat bovenop kan helpen. Het is jammer dat die halve finale beker er nog tussen zit. Liever zou ik eerst tegen Twente spelen. Maar er is nu in ieder geval anderhalve week de tijd om de boel terug op de rails te zetten. Na Twente spelen we twee keer uit. Dus om te voorkomen dat de spanning terugkeert moeten we die wedstrijd echt winnen. Dan schakel je Twente uit en krijgt Vitesse geen hoop.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 17, 2014 11:22 am

Ik sluit niet uit dat het verspelen van punten door de concurrentie een van de valkuilen voor dit Ajax is; alsof ze daardoor minder scherp zijn.

Ik ben er nog niet gerust op. Twente en Vitesse zijn wedstrijden die je kán verliezen. Dan wordt het gat snel gedicht hoor. Winnen van Twente is een ab-so-lu-te must. Ik hoop dat ook de Arena dat begrijpt en we er met zijn alleen achter gaan staan. Wellicht maakt dat Ajax ook weer wakker.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 17, 2014 11:25 am

Zou kunnen, ik ben ook maar aan het gissen. Maar het is in ieder geval opvallend dat we iedere keer een nieuwe kans krijgen om alles definitief in het slot te gooien maar het vervolgens niet doen.

De komende speelronde: Winnen van Twente en kijken wat Vitesse in Groningen doet. Het kan zomaar zijn dat we wéér in de positie komen om uit te lopen. Nu drie punten pakken zal wat vertrouwen geven. Misschien dat we daarmee net dat laatste zetje kunnen krijgen. Daar zullen we het publiek inderdaad bij nodig hebben. Ik zie Ajax overigens wel winnen van Twente. Dat is toch ook geen heel bijzonder elftal. Ze staan niet voor niets 7 punten op ons achter.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 17, 2014 11:26 am

Je mist 2 spelers die wat extra's kunnen brengen. Die scorend vermogen hebben. Begin met een creatieve en makkelijk voetbalende speler op de plek van Serero. Serero kan leuk voetballen, maar geeft nooit een assist en maakt nooit een goal. Dat schiet dus niet op. Verder mis je een echte rechtsbuiten en een behoorlijke spits. Ga doorselecteren en verwijder al dat prut uit je selectie. Stop met spelers als Sigthorsson, de Sa, Bojan, Hoessen en Poulsen. Ze missen het niveau waar Ajax naartoe moet.

Mano

Bericht door Mano » ma mar 17, 2014 12:55 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Er is echt meer uit dit team te halen. Zet Cruijff of Van Gaal voor de groep...
Die zouden ook met nerveuze spelers te maken hebben. Eens kijken hoe het elftal van Van Gaal zich straks houdt in Brazilie.

Waarom kon Ajax het tegen Barcelona wel: niets te verliezen. Nu hebben de spelers (veelal eerstejaars basisspelers) veel te verliezen en dat knaagt aan ze.

Het is vrij simpel: Veltman en Moisander hebben momenteel niet het vermogen in de opbouw voor een mannetje meer op het middenveld te zorgen. Daardoor wordt het statisch en de tegenstander hoeft geen lastige keuzes te maken.

De 'uitleg' door experts is dan dat Ajax aanvallende kwaliteit en creativiteit op het middenveld tekort komt. Of dat de trainer het niet goed doet. Dat is natuurlijk symptoombestrijding. Het begint achterin. Wanneer Veltman daar keer op keer de lange haal hanteert...
of is het ontbreken van vertrouwen in je medespeler?
Doorschuiven betekent: blind vertrouwen op je medespeler dat hij het gat dicht of de bal lang genoeg vasthoudt.
Als je medespeler met 2sec de bal kwijt is, ben je na 2x doorschuiven daar ook wel klaar mee dan zet je nl. de deur wagenwijd open.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 1:56 pm

Mano schreef: of is het ontbreken van vertrouwen in je medespeler?
Doorschuiven betekent: blind vertrouwen op je medespeler dat hij het gat dicht of de bal lang genoeg vasthoudt.
Als je medespeler met 2sec de bal kwijt is, ben je na 2x doorschuiven daar ook wel klaar mee dan zet je nl. de deur wagenwijd open.
I.m.o. vat je het prima samen. :biggthumpup.gif: De gemene deler is (het ontbreken van) vertrouwen.

Ajax - psv dit seizoen. Op het moment dat Moisander cross op Schöne speelt, gaat Klaassen al diep. Schaars loopt te pitten, Rekik moet Klaassen opvangen. Bruma raakt Sig kwijt. Schöne met toverbal, Sig 1 op 1 met de keeper. Wereldgoal... Ajax - Celtic idem. De 1-0 tegen Barca, daar zal voetballend alles in.

Dit Ajax kan prima voetballen. Maar is jong en loopt momenteel niet over van vertrouwen. Het zal van achteruit moeten komen in de eindspurt. Daar wordt bepaald of je elders op het veld een mannetje meer creëert. Moisander en Blind zullen het in de as moeten doen, de rest moet daarop anticiperen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 17, 2014 2:03 pm

Is toch de taak van de trainer. Hij gaat over de afspraken en moet zorgen dat spelers de afspraken ook nakomen.

Plaats reactie