Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 23, 2014 9:50 am

Ik vond hem redelijk in lijn met het elftal spelen. Inderdaad niet zo zwak als bij eerdere optredens. Maar ook niet bovengemiddeld of zo. Wat hebben we nu aan uitgespeelde kansen gehad gisteren?
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Le T. » do jan 23, 2014 9:57 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Feijenoord voetbalt op zich beter
:smallgrin.gif:
En is mentaal erg zwak, zoals gisteren bleek. Ze spelen een vijftal aardige kansen uit en scoren één keer en dan klungelen ze wat in de verdediging waardoor Ajax zijn eerste kans krijgt en erin schiet, en dan zijn ze helemaal de weg kwijt en nog blij ook om met een gelijke stand de rust in te gaan. Dan komen ze wel weer wat geordend de kleedkamer uit, ze spelen met angst in de benen. Het is op zich heel lollig dat een tegenstander bang wordt van een voorsprong, laten we het niet verwarren met klasse.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 23, 2014 10:03 am

Dat ze mentaal zwak zijn is absoluut waar. Faalhazen DNA noemde Cruijff dat vooraf zo mooi (de AT versie van Cruijff) en dat klopt ook echt. Zodra ze in de buurt van Amsterdam komen zakt de moed ze al in de schoenen. Zelfs een voorsprong is dan niet genoeg want dan zie je vanzelf de twijfel in sluipen. Voorsprong in Amsterdam tegen Ajax. We gaan hier toch niet echt winnen? Nee, dat gaan jullie inderdaad niet als je zo'n wedstrijdinstelling hebt.

Of ze hadden kunnen winnen weet ik niet. Maar als ze met meer overtuiging hadden gespeeld na de voorsprong had ik het nog wel eens willen zien. Nu liepen ze traditiegetrouw achteruit en dan is het wachten tot het balletje een keer verkeerd valt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 23, 2014 10:05 am

Rishi schreef:Die kansen kwamen voort uit gepruts door Ajax. Niet omdat 010 nou zo sterk was.
Inderdaad. We mochten blij zijn dat we niet verder achter stonden, maar dat kwam niet door het goede spel van feyenooit. feyenooit speelde verdedigend en compact. Ajax was slordig, waardoor feyenooit in de omschakeling/counter gevaarlijk was.

Na 25 minuten kwam Ajax beter in het spel, doordat de slordigheden eruit gingen en dat we konden 'doorvoetballen'. De vrije man werd vaker gevonden. 2e helft hebben we de kakkies op de kans van Schalken na, niet meer gezien. Gewoonweg een dik verdiende overwinning en het tempo lag toen wel vrij hoog. Voor een open wedstrijd met veel kansen, heb je 2 ploegen nodig. feyenooit kwam niet voor de schoonheid, maar wilde puur het Ajax-spel ontregelen en afstraffen in de momenten die er altijd komen.

Conclusie: feyenooit laf, Ajax met 4 'reservespelers' 1 klasse beter dan de basis van feyenooit. Behalve dat de basis al beter is, dan feyenooit, is het grote verschil daarnaast de bank. Die Arme Teros, Nelom en Goossens ....... Keeper (Cillessen), achterhoede en middenveld is met afstand het beste in Nederland. Als nu ook Fischer zijn vorm te pakken gaat krijgen en we krijgen een spits die er continue staat (Siem, Kolbeinn of Bojan), dan gaat we nog een leuk seizoen tegoed. Groot gemis vind ik nog steeds het gemis aan een buitenspeler met snelheid, actie en diepte. Hopelijk kan Kishna (hij tekent eindelijk deze week las ik ergens) hier wat toevoegen. Vooralsnog hebben we met Schone een goede vervanger.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Arthur » do jan 23, 2014 10:28 am

Ajaciedjuh schreef:Kishna (hij tekent eindelijk deze week las ik ergens)
OT, maar daar geloof ik inmiddels helemaal niets meer van.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door brigade zuid » do jan 23, 2014 10:30 am

beelzebub schreef:Smakeloos trouwens om een grap te maken over een dode Feyenoordsupporter. Notabene eentje die overleden is aan kanker als we zelf in de rust opstaan tegen kanker.
Ik vind het een prachtig spandoek.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door wimpey » do jan 23, 2014 10:47 am

Le T. schreef:
wimpey schreef:
Le T. schreef: Feijenoord voetbalt op zich beter
:smallgrin.gif:
En is mentaal erg zwak, zoals gisteren bleek. Ze spelen een vijftal aardige kansen uit en scoren één keer en dan klungelen ze wat in de verdediging waardoor Ajax zijn eerste kans krijgt en erin schiet, en dan zijn ze helemaal de weg kwijt en nog blij ook om met een gelijke stand de rust in te gaan. Dan komen ze wel weer wat geordend de kleedkamer uit, ze spelen met angst in de benen. Het is op zich heel lollig dat een tegenstander bang wordt van een voorsprong, laten we het niet verwarren met klasse.
In Ajax zit veel meer voetbal en gogme. Het was gedaan met die lui vanaf het moment dat Ajax die Clasie en Vilhena tot keuzes en looparbeid dwong. Dat heeft m.i. niet veel met mentale zwakte te maken. Wel met technisch - en tactisch onvermogen om onder een collectief pressie spelend Ajax uit te komen.

Ajax troeft die lui een uur af. Een ploeg als feyenoord kan tegen Ajax alleen de bovenliggende partij zijn wanneer Ajax z'n ding niet doet. FdB e.c. halen er weer eens het maximale uit. Een x-aantal spelers ontwikkelt zich ook dit seizoen weer spectaculair. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 23, 2014 11:18 am

En wat heeft dat ons gisteren nou uiteindelijk allemaal gebracht? Zoveel uitgespeelde kansen heeft Ajax niet weten te creëren. Zijn er statistieken te vinden over het aantal schoten op doel? Kan zijn dat ik er één of twee ben vergeten maar veel was dat niet.

Ander punt van aandacht is het begin van de wedstrijd. Net als tegen PSV beginnen we niet goed en heeft de tegenstander de mogelijkheid om op voorsprong te komen. We herstellen dat uiteindelijk wel. Maar tref je een ploeg die beter omgaat met de mogelijkheden dan kan het zomaar een ander verhaal worden.

Beter dan Feyenoord? Ja. Een goede wedstrijd? Wat mij betreft niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Arthur » do jan 23, 2014 11:28 am

Ajax dacht er in het begin van de wedstrijd net als PSV te makkelijk over. Het is leuk dat de goede serie dit seizoen wat eerder is begonnen, maar ze moeten natuurlijk niet denken dat het nu allemaal vanzelf gaat. Als ze hun koppies erbij houden zie je dat Ajax een tegenstander helemaal ondersteboven kan voetballen.
Het gebrek aan grote kansen zie ik wel als kwaliteitsgebrek, want er worden te vaak in de beslissende fases ballen gegeven die net niet helemaal goed zijn. Dat kost per wedstrijd steeds een paar extra grote mogelijkheden op een doelpunt.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door ferry » do jan 23, 2014 11:34 am

Marillion schreef:En wat heeft dat ons gisteren nou uiteindelijk allemaal gebracht? Zoveel uitgespeelde kansen heeft Ajax niet weten te creëren. Zijn er statistieken te vinden over het aantal schoten op doel? Kan zijn dat ik er één of twee ben vergeten maar veel was dat niet.
3 AJAX – FEYENOORD 1

61,5 BALBEZIT 38,5
53 GEWONNEN DUELS 63
15 SCORINGSKANSEN 13
600 AANTAL PASSES 367
515 GESLAAGDE PASSES 271
6 HOEKSCHOPPEN 2
6 SCHOTEN NAAST 5
7 SCHOTEN OP DOEL 7
0 GELE KAARTEN 1
0 RODE KAARTEN 0

Fox.nl

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Le T. » do jan 23, 2014 11:42 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Feijenoord voetbalt op zich beter
:smallgrin.gif:
En is mentaal erg zwak, zoals gisteren bleek. Ze spelen een vijftal aardige kansen uit en scoren één keer en dan klungelen ze wat in de verdediging waardoor Ajax zijn eerste kans krijgt en erin schiet, en dan zijn ze helemaal de weg kwijt en nog blij ook om met een gelijke stand de rust in te gaan. Dan komen ze wel weer wat geordend de kleedkamer uit, ze spelen met angst in de benen. Het is op zich heel lollig dat een tegenstander bang wordt van een voorsprong, laten we het niet verwarren met klasse.
In Ajax zit veel meer voetbal en gogme. Het was gedaan met die lui vanaf het moment dat Ajax die Clasie en Vilhena tot keuzes en looparbeid dwong. Dat heeft m.i. niet veel met mentale zwakte te maken. Wel met technisch - en tactisch onvermogen om onder een collectief pressie spelend Ajax uit te komen.

Ajax troeft die lui een uur af. Een ploeg als feyenoord kan tegen Ajax alleen de bovenliggende partij zijn wanneer Ajax z'n ding niet doet.
Ajax komt in de wedstrijd doordat Feijenoord zijn kansen niet afmaakt en bij de eerste kans en doelpunt voor Ajax die ontstaat uit hun geklungel begint te bibberen en de kluts kwijtraakt. Dat lijkt mij geen verdienste van Ajax.
FdB e.c. halen er weer eens het maximale uit.
Dat klopt. Dit is kennelijk het maximale, op mentaliteit goed wegkomen tegen labiele armoedzaaiers met een complex.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 23, 2014 11:49 am

@Ferry: Thanks!

Het aantal scoringskansen lijkt me wat optimistisch geteld. Dat is aan beide kanten veel te hoog als je het hebt over echte kansen.

Maar al dat extra balbezit en het hoge aantal passes heeft ons kwa kansen/schoten op doel volgens deze tabel dus niets extra's gebracht ten opzichte van Feyenoord. Dat past wel in het beeld dat ik van de wedstrijd heb.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Kowalczyk » do jan 23, 2014 11:51 am

Wegens verslapen iets later: Balgevoel-column op NUsport! Over Ajax - Feyenoord, de Klassieker, maar dan BUITEN het stadion.

Een persoonlijk verslag van het front.

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Bert » do jan 23, 2014 12:01 pm

Marillion schreef:Maar al dat extra balbezit en het hoge aantal passes heeft ons kwa kansen/schoten op doel volgens deze tabel dus niets extra's gebracht ten opzichte van Feyenoord. Dat past wel in het beeld dat ik van de wedstrijd heb.
En dit is dus waarom ik per definitie sceptisch ben tegenover de huidige tendens in de voetbalwereld om alles in cijfertjes te willen vastleggen. Hoe kun je dit nu zeggen? Ajax wint, Feyenoord niet. Als je naar kansen kijkt, dan moet je ook kijken naar de kwaliteit van de kansen en hoe spelers met die kansen omgaan.

Een concreet voorbeeld: één van de kansen van Feyenoord betrof Schakens doorbraak op rechts waarbij hij Denswil en Boilesen uitspeelde, maar een rollertje afleverde. Schaken was gesloopt tegen de tijd dat hij bij het doel kwam. Hij moest immers de hele wedstrijd al zijn acties inzetten vanaf de middenlijn en dus zeker veertig meter naar het doel afleggen, met de bal, tegen vaak meerdere tegenstanders. Bovendien moest Schaken bij balverlies constant met Boilesen/Duarte/Blind mee. Daar Ajax veelal de bal had én veel aanviel over links, was het weinig verwonderlijk dat Schaken na zo'n zestig minuten niets meer waard was.

Hoe vaak kwamen Boëtius en Vilhena later in de wedstrijd nog in de buurt van het doel van Ajax, zoals in het eerste kwartier? Ik ben het er helemaal mee eens dat balbezit niet heilig is, maar je zou toch denken dat mensen die drie jaar lang De Boers Ajax-elftallen kampioen hebben zien worden inmiddels door hebben dat de waarde van balbezit niet enkel in cijfers schuilt. Balbezit levert bovenal fysieke en mentale voordelen op. Een goede ploeg buit die voordelen uit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 23, 2014 12:07 pm

Hoe ik dat kan zeggen? Simpel, ik had al het beeld dat Ajax helemaal niet zoveel kansen heeft afgedwongen. Uit nieuwsgierigheid vraag ik naar de statistieken en die bevestigen het beeld dat ik al had van de wedstrijd. Niets meer, niets minder.

Dat er verschil zit in de kwaliteit van kansen snap ik. Dat Ajax over de hele wedstrijd beter was ook. Maar kort gezegd vond ik het maar een matige wedstrijd van Ajax. Wel overwicht maar weinig gecreëerd. Daar heb ik geen statistieken voor nodig. Wat heeft Ajax nu aan echte kansen gehad? Dat viel echt wel mee.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Jöhnk » do jan 23, 2014 12:14 pm

Wat is weinig? Voor de drie doelpunten waren al drie kansen nodig, en daarbovenop had je nog de bal van Fischer die van de lijn werd gehaald en de gemiste kopbal van Schöne. Verder had je nog momenten als de compleet mislukte diagonaalpass van Fischer op Schöne. Voor een topwedstrijd (tegen een defensief ingestelde tegenstander - slechte tactiek trouwens) vind ik dat niet per se weinig.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Mr. Ajax » do jan 23, 2014 12:15 pm

Marillion schreef:Hoe ik dat kan zeggen? Simpel, ik had al het beeld dat Ajax helemaal niet zoveel kansen heeft afgedwongen. Uit nieuwsgierigheid vraag ik naar de statistieken en die bevestigen het beeld dat ik al had van de wedstrijd. Niets meer, niets minder.

Dat er verschil zit in de kwaliteit van kansen snap ik. Dat Ajax over de hele wedstrijd beter was ook. Maar kort gezegd vond ik het maar een matige wedstrijd van Ajax. Wel overwicht maar weinig gecreëerd. Daar heb ik geen statistieken voor nodig. Wat heeft Ajax nu aan echte kansen gehad? Dat viel echt wel mee.
Volgens mij probeert Bert ook uit te leggen dat veel balbezit op veel andere fronten voordelen oplevert, behalve uitsluitend het creeren van kansen. En dat je je dus niet blind kunt/moet staren op statistiekjes zoals schoten op doel en dergelijke. Namelijk, de vermoeidheid van Schaken -om Bert zijn voorbeeld te gebruiken- is ook te danken aan de keuzes en vele (loop)acties die hij zonder bal moest maken tijdens balbezit van ons. Dat leidt ertoe dat hij (en de rest van zijn ploeg) na een uur spelen 'kapot' is, wat vanzelfsprekend dan positieve gevolgen heeft voor ons spel.

Daar ben ik het in grote lijnen mee eens.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 23, 2014 12:21 pm

Nou, nog één keertje dan.
Marillion schreef:.....Maar kort gezegd vond ik het maar een matige wedstrijd van Ajax. Wel overwicht maar weinig gecreëerd. Daar heb ik geen statistieken voor nodig. Wat heeft Ajax nu aan echte kansen gehad? Dat viel echt wel mee.
Kennelijk heb ik een andere wedstrijd gezien dan de rest van de supporters. Nauwelijks echte kansen voor Ajax. Gelukkig hebben we hem in ieder geval gewonnen.

@Ko: Ik heb er voor gekozen om het front vanaf de andere kant te benaderen. Vanuit de dekking van de hoge kantoorpanden en dan behoedzaam achter de HMH langs richting de Arena. Ook daar alles rustig. :smallgrin.gif:

Het is wat dat betreft altijd hetzelfde. Vooraf een hoop drukte op internet en in de media en uiteindelijk gebeurd er helemaal niets. Iedereen kon vooraf toch ook wel bedenken hoe het zat. Er zit echt niet ineens 1500 man uitpubliek in het stadion. Wel een x aantal individuen en kleine groepjes die "gewoon" hun club willen zien. Gebeurd op 2 maart weer en daar heeft niemand last van.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 23, 2014 12:22 pm

Arthur schreef:
Ajaciedjuh schreef:Kishna (hij tekent eindelijk deze week las ik ergens)
OT, maar daar geloof ik inmiddels helemaal niets meer van.
Ajax.nl
Ricardo Kishna verlengt contract
23 januari 2014
Ajax en Ricardo Kishna hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2014. De nieuwe en verbeterde verbintenis loopt tot en met 30 juni 2016, met een optie voor nog een seizoen.
De linksbenige jeugdinternational werd op 4 januari 1995 geboren in Den Haag. De aanvaller speelt sinds 2010 in de jeugdopleiding van Ajax.

Reacties van Ricardo Kishna en Marc Overmars volgen later vandaag op Ajax TV.
:hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do jan 23, 2014 12:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door elliquido » do jan 23, 2014 12:24 pm

in de 1e helft kwam er een breedtebal over de 16 naar blind, die duarte onbegrijpelijk genoeg "onderschepte" wat op niets uitliep. Anders had Blind een enorme schotkans in de 16 gehad. De eerder genoemde mislukte steekbal op schone, en zo zijn er vele momenten.
Griekenland werd europees kampioen door 3 verdwaalde voorzetten op Charisteas zijn hoofd.
Statistics ... het zegt over 1 wedstrijdùitkomst niet veel, over een seizoen wel denk ik.

Ergo, het was gewoon genieten om Ajax zeer volwassen te zien spelen , met drive en klasse.
Zo'n Immers, dat zou je toch nooit in een ajax shirt willen zien. En die Van Beek of Veldman... Dat zegt alles, maar dan ook werkelijk alles over het verschil Ajax - Feijenoord de afgelopen 30 jaar.
(mooi en frivool tegen lelijk (heel erg lelijk) en bonkig)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Lionel » do jan 23, 2014 12:39 pm

Bert schreef:
Marillion schreef:Maar al dat extra balbezit en het hoge aantal passes heeft ons kwa kansen/schoten op doel volgens deze tabel dus niets extra's gebracht ten opzichte van Feyenoord. Dat past wel in het beeld dat ik van de wedstrijd heb.
En dit is dus waarom ik per definitie sceptisch ben tegenover de huidige tendens in de voetbalwereld om alles in cijfertjes te willen vastleggen. Hoe kun je dit nu zeggen? Ajax wint, Feyenoord niet. Als je naar kansen kijkt, dan moet je ook kijken naar de kwaliteit van de kansen en hoe spelers met die kansen omgaan.

Een concreet voorbeeld: één van de kansen van Feyenoord betrof Schakens doorbraak op rechts waarbij hij Denswil en Boilesen uitspeelde, maar een rollertje afleverde. Schaken was gesloopt tegen de tijd dat hij bij het doel kwam. Hij moest immers de hele wedstrijd al zijn acties inzetten vanaf de middenlijn en dus zeker veertig meter naar het doel afleggen, met de bal, tegen vaak meerdere tegenstanders. Bovendien moest Schaken bij balverlies constant met Boilesen/Duarte/Blind mee. Daar Ajax veelal de bal had én veel aanviel over links, was het weinig verwonderlijk dat Schaken na zo'n zestig minuten niets meer waard was.

Hoe vaak kwamen Boëtius en Vilhena later in de wedstrijd nog in de buurt van het doel van Ajax, zoals in het eerste kwartier? Ik ben het er helemaal mee eens dat balbezit niet heilig is, maar je zou toch denken dat mensen die drie jaar lang De Boers Ajax-elftallen kampioen hebben zien worden inmiddels door hebben dat de waarde van balbezit niet enkel in cijfers schuilt. Balbezit levert bovenal fysieke en mentale voordelen op. Een goede ploeg buit die voordelen uit.
:biggthumpup.gif:

Zelfde als het gedraaf van PSV.
IK GELOOF!!!!!!

Ajax Rules
Berichten: 31552
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Ajax Rules » do jan 23, 2014 12:50 pm

Ik vond het een erg vermakelijke pot, met een behoorlijk sterk Ajax en een (voor hun doen) behoorlijk sterk Feyenoord.

Van beide kanten redelijk tempo, behoorlijk wat duelkracht en druk op de bal en ook technisch en tactisch heel aardig. Ajax over de hele linie wel duidelijk iets beter.

Frank is natuurlijk een absolute topper, maar ook Koeman heeft met beperkte middelen een heel redelijk team neergezet. Dit Feyenoord is heel wat minder lachwekkend dan in sommige eerdere jaargangen.

Het zelfvertrouwen en de professionaliteit in de ploeg geven me veel vertrouwen voor de komende maanden. Ik was ook niet bang voor de wisselingen in de basiself. Het lijkt erop dat er zoveel duidelijkheid en vastigheid in de ploeg zit dat De Boer net zo goed met 1 tm 11 als 12 tm 22 kan spelen.

Het enige probleem blijft (ik val in herhaling) dat Ajax ook synoniem zou moeten zijn voor aanvallende/creatieve klasse. Als ze nog twee klasbakken kopen of opleiden kunnen ze echt een heel goed team worden.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Mr. Ajax » do jan 23, 2014 12:52 pm

Marillion schreef:Nou, nog één keertje dan.
Marillion schreef:.....Maar kort gezegd vond ik het maar een matige wedstrijd van Ajax. Wel overwicht maar weinig gecreëerd. Daar heb ik geen statistieken voor nodig. Wat heeft Ajax nu aan echte kansen gehad? Dat viel echt wel mee.
Kennelijk heb ik een andere wedstrijd gezien dan de rest van de supporters. Nauwelijks echte kansen voor Ajax. Gelukkig hebben we hem in ieder geval gewonnen.

Marillion, volgens mij mis je het punt gewoon. Ik (en volgens mij ook Bert) heb(ben) het juist niet over het aantal gecreerde kansen, maar over de andere voordelen die het spelen op balbezit kunnen opleveren. Zoals duidelijk te zien was in het laatste half uur gisteren.

Verder ben ik het ook met Johnk eens dat het allemaal wel meeviel; het regende geen kansen, maar naast de drie goals -stuk voor stuk uitgespeelde kansen trouwens- waren er zeker nog een stuk of 2, 3 die ook daarin hadden kunnen vliegen. Dat vind ik in een topper tegen feyenoord helemaal niet zo weinig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 23, 2014 12:58 pm

Nee, ik mis niks. Ik zeg ook helemaal niet dat die genoemde voordelen er niet zijn.

Ik heb het echter juist wél over het aantal uitgespeelde kansen. Dat was wat mij betreft niet bijzonder. Naar mijn mening was het een vrij matige pot. Ik was niet onder de indruk van Ajax. Andere hier zijn wel enthousiast. Gaan we het niet eens over worden maar gelukkig hoeft dat ook niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Feyenoord 22-01-2014 KNVB Beker

Bericht door InnerHarbour » do jan 23, 2014 1:06 pm

Marillion schreef:Nou, nog één keertje dan.
Marillion schreef:.....Maar kort gezegd vond ik het maar een matige wedstrijd van Ajax. Wel overwicht maar weinig gecreëerd. Daar heb ik geen statistieken voor nodig. Wat heeft Ajax nu aan echte kansen gehad? Dat viel echt wel mee.
Kennelijk heb ik een andere wedstrijd gezien dan de rest van de supporters. Nauwelijks echte kansen voor Ajax. Gelukkig hebben we hem in ieder geval gewonnen.

@Ko: Ik heb er voor gekozen om het front vanaf de andere kant te benaderen. Vanuit de dekking van de hoge kantoorpanden en dan behoedzaam achter de HMH langs richting de Arena. Ook daar alles rustig. :smallgrin.gif:

Het is wat dat betreft altijd hetzelfde. Vooraf een hoop drukte op internet en in de media en uiteindelijk gebeurd er helemaal niets. Iedereen kon vooraf toch ook wel bedenken hoe het zat. Er zit echt niet ineens 1500 man uitpubliek in het stadion. Wel een x aantal individuen en kleine groepjes die "gewoon" hun club willen zien. Gebeurd op 2 maart weer en daar heeft niemand last van.
Maar kijkt men je niet vreemd aan als Feyenoord een goal maakt en je springt niet juichend op?
YNWA

Plaats reactie