SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Rednose

Re: SC Cambuur - Ajax 15-12-2013

Bericht door Rednose » zo dec 15, 2013 10:05 pm

Meen je dat nou dat je de discussie voor gesloten acht:
InnerHarbour schreef:Ligeon, 168, 65 kilo, niet meer van deze tijd, nuff said.
Volgens mij word je door Demosthenes toch een beetje op je plaats gezet :ajaxsmiley.gif:
Demosthenes schreef:Messi 67 kilo, 1,69 lang (http://muziek-en-film.infonu.nl/artiest ... annen.html), Neymar 64 kilo, Iniesta 65 kilo, niet van deze tijd :ajaxsmiley.gif:
Dit is een veel mooiere " nuff said".
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 10:14 pm

Opvallend dat het zeer iel ogende ventje Messi 1 centimeter met Ligeon scheelt, maar 2 kilo meer (aan spierkracht?) weegt.

Laudrup schreef:
Cruijff schreef: In tegenstelling tot 2004 (2e titel Koeman) werd Ajax in 2003 geen kampioen. Wel haalden we de kwartfinale van de CL en wanneer we 2 minuten langer stand zouden hebben gehouden in San Siro was dat zelfs minimaal de halve finale geweest.
Dat was dat jaar met die salonremise in Groningen toch? Dat die pleurisboeren met 84 punten net een puntje meer hadden? Zuur was dat, ook omdat Ajax op een zeer schlemielige manier thuis van PSV verloor. Volgens mij werd dat 2-4.
Ja, thuis 2-4 verloren, uit 2-0, dat was in de periode dat PSV nog echt een angstgegner voor Ajax was, vooral in de Arena. Heel andere sfeer ook bij de meeste wedstrijden, kwam niet in de buurt van Klassiekers en andere wedstrijden waar een flinke vocale strijd met de uitfans werd geleverd. Vaak gezapig sfeertje, Ajax probeert aan te vallen, 0-1 uit een kut counter en het publiek ging chagrijnig in de Arena lopen kankeren, fluiten en denkt "daar gaan we weer".

De laatste 5,6 seizoenen gaan de 1e en 2e ring van de zuidzijde 90 minuten volledig los bij Ajax-PSV, onder aanvoering van 410 doet vrijwel het hele stadion mee en gaat PSV doorgaans hard onderuit in een lekkere heksenketel. Regelmatig met grote cijfers als pak hem beet 4-1. Zelfs in het meer dan matige seizoen met trainer Marco van Basten was dat de uitslag van Ajax-PSV.

Khraa

Bericht door Khraa » zo dec 15, 2013 10:18 pm

Peter schreef:Ik zou nooit gaat shoppen voor een linksback. Blind is daar prima, Boilesen kan er spelen en bij nood kun je Denswil en/of Moisander er ook nog kwijt. Dat zijn van die posities in een elftal waar je niet de portemonnaie voor moet trekken. Sterker nog, hebben we de afgelopen 10 jaar ooit een succesvolle back gekocht?

Overigens zou ik nu wel een keer de portemonnaie trekken voor een buitenspeler. Als het lukt, dan zou ik graag die John er bij willen hebben.

Laatste wedstrijd gewoon weer Hoesen in de spits. Tegen NAC was 'ie erg slecht, maar Sigi en Bojan waren nog een stukje erger. Plussen en minnen wegstrepen en je komt in alle gevallen bij Hoesen uit.
Blind is inderdaad een prima alternatief, alleen dat zorgt voor een probleem op het middenveld. Je wil daar Poulsen toch niet weer neerzetten?

Boilesen is (zo lijkt het) van glas, die zal volgens mij de komende tijd nog wel eens afwezig zijn. Denswil lijkt De Boer niet geschikt te achten, Moisander ook niet. Duarte is geen LB, hij had het makkelijk tegen ADO, maar door zijn domme opspringen (des niet-verdediger) veroorzaakt hij bij 1-0 bijna een pingel.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo dec 15, 2013 10:26 pm

Cruijff schreef:Opvallend dat het zeer iel ogende ventje Messi 1 centimeter met Ligeon scheelt, maar 2 kilo meer (aan spierkracht?) weegt.

Laudrup schreef:
Cruijff schreef: In tegenstelling tot 2004 (2e titel Koeman) werd Ajax in 2003 geen kampioen. Wel haalden we de kwartfinale van de CL en wanneer we 2 minuten langer stand zouden hebben gehouden in San Siro was dat zelfs minimaal de halve finale geweest.
Dat was dat jaar met die salonremise in Groningen toch? Dat die pleurisboeren met 84 punten net een puntje meer hadden? Zuur was dat, ook omdat Ajax op een zeer schlemielige manier thuis van PSV verloor. Volgens mij werd dat 2-4.
Ja, thuis 2-4 verloren, uit 2-0, dat was in de periode dat PSV nog echt een angstgegner voor Ajax was, vooral in de Arena. Heel andere sfeer ook bij de meeste wedstrijden, kwam niet in de buurt van Klassiekers en andere wedstrijden waar een flinke vocale strijd met de uitfans werd geleverd. Vaak gezapig sfeertje, Ajax probeert aan te vallen, 0-1 uit een kut counter en het publiek ging chagrijnig in de Arena lopen kankeren, fluiten en denkt "daar gaan we weer".

De laatste 5,6 seizoenen gaan de 1e en 2e ring van de zuidzijde 90 minuten volledig los bij Ajax-PSV, onder aanvoering van 410 doet vrijwel het hele stadion mee en gaat PSV doorgaans hard onderuit in een lekkere heksenketel. Regelmatig met grote cijfers als pak hem beet 4-1. Zelfs in het meer dan matige seizoen met trainer Marco van Basten was dat de uitslag van Ajax-PSV.
Die 4-1 onder Marco van Basten was pas de tweede competitiezege op PSV in de ArenA. :excited.gif: . Wat hebben we toch een hoop dramatische wedstrijden gehad tegen PSV zeg. Die 2-4, 0-4 of die 0-2 toen Suarez een paar 100 % kansen miste en Davids nog rood kreeg na een schandalige overtreding op Farfan. Gelukkig gaat het de laatste jaren een stuk beter, en laten we in vredesnaam hopen dat deze trend zich voorlopig nog even doorzet....
15 mei 2011.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 10:46 pm

Laudrup schreef:Die 4-1 onder Marco van Basten was pas de tweede competitiezege op PSV in de ArenA. :excited.gif: . Wat hebben we toch een hoop dramatische wedstrijden gehad tegen PSV zeg.
Dat kun je wel zeggen ja! :excited.gif: Het vertyfte van die 4-1 tegen PSV was (Ajax daardoor koploper) was dat we meteen een week later in Alkmaar op onze kloten kregen van een veel beter AZ. Een aardige afgang in de sneeuw.

Toch leverde die 4-1 wel een soort gevoel op van dat PSV in de Arena ook gewoonweg een tegenstander is die je helemaal groggy kunt beuken. Het seizoen na die 4-1 met MvB wonnen we wederom 4-1 van PSV, het seizoen daarop met 3-0.
Laudrup schreef:Die 2-4, 0-4 of die 0-2 toen Suarez een paar 100 % kansen miste en Davids nog rood kreeg na een schandalige overtreding op Farfan. Gelukkig gaat het de laatste jaren een stuk beter, en laten we in vredesnaam hopen dat deze trend zich voorlopig nog even doorzet....
Tja voor een supporter was die selectie stront vervelend. Heel veel grote namen zoals Stam die de kar niet konden trekken, bizar dure jongens als Luque, qua naam echte goalgetters als Huntelaar, Sneijder, Perez en Suárez in je ploeg maar als de wedstrijden er echt om gingen grossierden zij in dramatisch gemiste kansen en oerdomme rode kaarten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 16, 2013 7:03 am

Rednose schreef:Meen je dat nou dat je de discussie voor gesloten acht:
InnerHarbour schreef:Ligeon, 168, 65 kilo, niet meer van deze tijd, nuff said.
Volgens mij word je door Demosthenes toch een beetje op je plaats gezet :ajaxsmiley.gif:
Demosthenes schreef:Messi 67 kilo, 1,69 lang (http://muziek-en-film.infonu.nl/artiest ... annen.html), Neymar 64 kilo, Iniesta 65 kilo, niet van deze tijd :ajaxsmiley.gif:
Dit is een veel mooiere " nuff said".
Nou hij maakt zich alleen maar belachelijk. Die pigmee mag de schoenveters van de door hem genoemde twee nog niet vastmaken. Ik heb het al meer gezegd als je de klasse Messi, Xavi of Neymar hebt kan je het gebrek aan lengte en fysiek compenseren. Ligeon is al blij dat hij zonder te struikelen recht vooruit kan lopen, mag niet eens in dezelfde zin met dat soort voetballers genoemd worden. Die demoshenes staat bij mij op ignore omdat ik geen zin heb is constante negatieve gelul en dat weet hij, Waldorf dacht even een goedkoop puntje te scoren, jammer, volgende keer beter.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma dec 16, 2013 7:58 am

Die demoshenes staat bij mij op ignore
Zouden er meer moeten doen, een discussie met alleen gelijkgestemden is immers veel sommige posters prettiger, denk je altijd gelijk te hebben, ook al wijzen feiten op iets anders :ajaxscarf.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie