Ajax - sc Heerenveen 19-04-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Zuidema

Re: Ajax - sc Heerenveen 19-04-2013

Bericht door Zuidema » za apr 20, 2013 11:21 am

Yopi schreef:

Het kind is achttien! :excited.gif:
Het is mij genoegzaam bekend dat die jongen nog bloedjong is, Yopi. Maar of je hem met bovengenoemde mankementen dan nu al standaard, kennelijk zonder enige discussie, continue een basisplaats moet geven? Mwah. Mag van mij allemaal wel wat gedoseerder. Ook Fischer met al zijn talent moet duidelijk worden dat hij een standaard basisplaats moet verdienen op het vlaggenschip. Het gaat nu wat mij betreft met die vlotte babbel en branie van hem veel te gemakkelijk en te snel. Beetje loutering zal hem volgens mij wel eens heel erg goed kunnen doen.
Waarom krijgt Hoessen geen kans?
Dat verbaast mij ook. Die jongen laat de laatste tijd in invalbeurten best wel veelbelovende zaken zien. Die mag van mij zeker wel eens meer ingebracht/opgesteld worden door Frank. Zeker als Sigi zo weinig brengt in een wedstrijd.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za apr 20, 2013 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za apr 20, 2013 11:22 am

Wedstrijdkaartje?

Maar we staan 15 goals voor op Vitesse, ook bij 3 punten verschil gaan ze dat natuurlijk niet meer goedmaken. Het enige jammere is dan dat je de schaal niet in de ArenA krijgt.

Winst in Breda en de titel is binnen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 20, 2013 11:24 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Thijs schreef:Kan me vinden in het verhaal van Fischer. Wat Ajax-Heerenveen was, wordt nu NAC-Ajax. De 'bij winst kan het niet meer misgaan-wedstrijd'.

Iets lastiger natuurlijk dan een thuiswedstrijd, maar een kampioen wint gewoon in Breda.
Dat is gewoon niet waar, als Vitesse morgen in de Kuip wint. Die hebben daarna op het oog 3 easy wedstrijdjes over. En dan sta je na NAC uit 3 punten voor met nog 2 wedstrijden te gaan.
Ervan uitgaande dat je dan thuis van Willem II wint, ben je kampioen. Ook bij verlies in Groningen (doelsaldo).
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op za apr 20, 2013 11:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs

Bericht door Thijs » za apr 20, 2013 11:25 am

Ajaciedjuh schreef: Ervan uitgaande dat je dan thuis van Willem III wint, ben je kampioen.
Ik snap dat je met de inhuldiging van Willem Alexander I / Willem IV even in de war bent, maar het is nog altijd Willem II. :smallgrin.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 20, 2013 11:38 am

Thijs schreef:
Ajaciedjuh schreef: Ervan uitgaande dat je dan thuis van Willem III wint, ben je kampioen.
Ik snap dat je met de inhuldiging van Willem Alexander I / Willem IV even in de war bent, maar het is nog altijd Willem II. :smallgrin.gif:
Ik bedoelde daarmee het eerste van Willem II, logisch toch. :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thom

Bericht door Thom » za apr 20, 2013 1:22 pm

Arthur schreef:AZ laat PSV gewoon winnen, ga daar maar vanuit.
Zeker niet. Zij willen graag de nacompetitie ontlopen en Verbeek heeft teveel eergevoel voor opzettelijk verlies. Zij hebben er geen enkel belang bij bovendien. PSV laat ze dan in de Kuip winnen?! Denk het niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 20, 2013 1:35 pm

Thom schreef:
Arthur schreef:AZ laat PSV gewoon winnen, ga daar maar vanuit.
Zeker niet. Zij willen graag de nacompetitie ontlopen en Verbeek heeft teveel eergevoel voor opzettelijk verlies. Zij hebben er geen enkel belang bij bovendien. PSV laat ze dan in de Kuip winnen?! Denk het niet.
Het punt is meer dat PSV dan 3 punten erbij heeft, de optie op minimaal de 2e plaats prima openhoudt en daarmee kwalificatie voor de voorronde van de CL zodat AZ ook bij verlies van de bekerfinale Europa League mag spelen, volgens mij.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Le T.

Bericht door Le T. » za apr 20, 2013 1:56 pm

Zuidema schreef:
Yopi schreef:

Het kind is achttien! :excited.gif:
Het is mij genoegzaam bekend dat die jongen nog bloedjong is, Yopi. Maar of je hem met bovengenoemde mankementen dan nu al standaard, kennelijk zonder enige discussie, continue een basisplaats moet geven? Mwah. Mag van mij allemaal wel wat gedoseerder. Ook Fischer met al zijn talent moet duidelijk worden dat hij een standaard basisplaats moet verdienen op het vlaggenschip. Het gaat nu wat mij betreft met die vlotte babbel en branie van hem veel te gemakkelijk en te snel. Beetje loutering zal hem volgens mij wel eens heel erg goed kunnen doen.
Op zich wel, maar wie moet er dan in? Sana? Fischer moet er gewoon in anders heb je te weinig actie en doelgerichtheid voorin en teveel rondo. Hij heeft zijn plek gewoon verdiend. Dat dat betekent dat er te weinig kwaliteit in de selectie zit klopt, maar dat los je niet op door Fischer op de bank te zetten.
Waarom krijgt Hoessen geen kans?
Dat verbaast mij ook. Die jongen laat de laatste tijd in invalbeurten best wel veelbelovende zaken zien. Die mag van mij zeker wel eens meer ingebracht/opgesteld worden door Frank. Zeker als Sigi zo weinig brengt in een wedstrijd.
De Boer kennende zal hij daar over driekwart jaar ook wel achter zijn. Vergeet niet dat Sigi zijn topaankoop is.

Vorige week was het allemaal hosanna rondom De Boer, en ik kan daar voor een deel in meegaan, maar het puntverlies van Vitesse en PSV betekent natuurlijk niet dat al zijn gebreken ineens verdwenen zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Toppie

Bericht door Toppie » za apr 20, 2013 3:21 pm

De schijts bepaalt het wedstrijd verloop bij 2-0 loopt het heel anders meer vrijheid om te counteren de Kntb moet deze schijts van de A lijst halen deze one man show heb ik te vaak gezien wat is de volgende act een corner wordt een strafschop :confused.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za apr 20, 2013 3:48 pm

Ach mensen, doe toch niet zo moeilijk. We hebben gewoon een keertje gelijkgespeeld. Kan gebeuren. Paar foutjes van de scheids. Kan ook gebeuren.

In Breda gaan we gewoon winnen. 5 mei kampioen. Mooi man.

K.
Still alive...

Zuidema

Bericht door Zuidema » za apr 20, 2013 5:17 pm

Le T. schreef: Op zich wel, maar wie moet er dan in? Sana? Fischer moet er gewoon in anders heb je te weinig actie en doelgerichtheid voorin en teveel rondo. Hij heeft zijn plek gewoon verdiend. Dat dat betekent dat er te weinig kwaliteit in de selectie zit klopt, maar dat los je niet op door Fischer op de bank te zetten.
Het kwaad is eigenlijk al geschied. Fischer is als 18-jarige te snel verwend met een standaard basisplaats. Dat zijn égards die zelfs een jonge Cruijff of een jonge Van Basten in mijn herinnering niet ten deel vielen. En zoiets draai je niet gemakkelijk meer terug naar invalbeurten of halve wedstrijden in de basis, een status die hem op die leeftijd en als nog ongepolijste diamant eerder toekomt wat mij betreft.

Als dat druistige en egocentrische wat begint te verdwijnen, als er kwartjes bij hem beginnen te vallen qua teamwork en balans kan je altijd nog toewerken naar een basisplaats voor een serietje hele wedstrijden. Dat voorrecht is nu wat mij betreft veel te snel weggegeven. En het is leuk dat die jongen zo kritisch op zichzelf is in gesprekken, maar ik zou graag zien dat ie zijn benen dan ook eens wat meer laat spreken. Of eigenlijk, in zijn geval zijn hersenen. Anders is het alleen maar leuk branie-geneuzel voor de buehne.

Dat de concurrentie op de vleugels erg pover is speelt zeker ook mee. Dat gebrek aan concurrentie zet een Fischer dus ook niet aan tot meer alertheid en zelfontwikkeling. Je noemt Sana al als hopeloos en trieststemmend alternatief, maar ik zit zelf eerder te denken aan Boerrigter terug op links. Ook beslist niet geweldig, begrijp me goed. Verre van. Maar op rechts heb je geen ene f*ck aan Derk en is ie als een kat in een vreemd pakhuis. Op links staat ie tenminste weer op zijn oude vertrouwde plekkie, waar hij voor zijn level vrij redelijke wedstrijden heeft gespeeld.

Misschien had dat Fischer wat meer op scherp gezet. Dat ie het niet bij mooie woorden alleen moest laten. Ja, ook op die leeftijd al. Sinds wanneer is het vlaggenschip van Ajax een vrijblijvende kinderspeelplaats? Maar goed, zoals gezegd: je draait dit volgens mij niet meer terug zonder heibel te krijgen. Er is al van de appel gegeten. En meneer heeft naar mijn idee poeha genoeg om dan flink stennis te gaan trappen. Wat nu resteert is hopen op betere tijden. En dat een volgende keer een toptalent wat gedoseerder wordt gebracht.

Le T.

Bericht door Le T. » za apr 20, 2013 6:21 pm

Zuidema schreef:
Le T. schreef: Op zich wel, maar wie moet er dan in? Sana? Fischer moet er gewoon in anders heb je te weinig actie en doelgerichtheid voorin en teveel rondo. Hij heeft zijn plek gewoon verdiend. Dat dat betekent dat er te weinig kwaliteit in de selectie zit klopt, maar dat los je niet op door Fischer op de bank te zetten.
Het kwaad is eigenlijk al geschied. Fischer is als 18-jarige te snel verwend met een standaard basisplaats. Dat zijn égards die zelfs een jonge Cruijff of een jonge Van Basten in mijn herinnering niet ten deel vielen. En zoiets draai je niet gemakkelijk meer terug naar invalbeurten of halve wedstrijden in de basis, een status die hem op die leeftijd en als nog ongepolijste diamant eerder toekomt wat mij betreft.
Klopt, dat zien we ook bij Eriksen vind ik. Dat is niet de voetballer die het al had moeten zijn en het is maar de vraag of hij dat ooit gaat worden.

Als dat druistige en egocentrische wat begint te verdwijnen, als er kwartjes bij hem beginnen te vallen qua teamwork en balans kan je altijd nog toewerken naar een basisplaats voor een serietje hele wedstrijden. Dat voorrecht is nu wat mij betreft veel te snel weggegeven. En het is leuk dat die jongen zo kritisch op zichzelf is in gesprekken, maar ik zou graag zien dat ie zijn benen dan ook eens wat meer laat spreken. Of eigenlijk, in zijn geval zijn hersenen. Anders is het alleen maar leuk branie-geneuzel voor de buehne.

Dat de concurrentie op de vleugels erg pover is speelt zeker ook mee. Dat gebrek aan concurrentie zet een Fischer dus ook niet aan tot meer alertheid en zelfontwikkeling. Je noemt Sana al als hopeloos en trieststemmend alternatief, maar ik zit zelf eerder te denken aan Boerrigter terug op links. Ook beslist niet geweldig, begrijp me goed. Verre van. Maar op rechts heb je geen ene f*ck aan Derk en is ie als een kat in een vreemd pakhuis. Op links staat ie tenminste weer op zijn oude vertrouwde plekkie, waar hij voor zijn level vrij redelijke wedstrijden heeft gespeeld.

Misschien had dat Fischer wat meer op scherp gezet. Dat ie het niet bij mooie woorden alleen moest laten. Ja, ook op die leeftijd al. Sinds wanneer is het vlaggenschip van Ajax een vrijblijvende kinderspeelplaats? Maar goed, zoals gezegd: je draait dit volgens mij niet meer terug zonder heibel te krijgen. Er is al van de appel gegeten. En meneer heeft naar mijn idee poeha genoeg om dan flink stennis te gaan trappen. Wat nu resteert is hopen op betere tijden. En dat een volgende keer een toptalent wat gedoseerder wordt gebracht.
Als hij goed kijkt naar zijn eigen presteren dan is dat een kwaliteit die hem sowieso verder zal kunnen helpen, ongeacht of dat ook meteen tot verbetering leidt. Ik ben het er dus niet mee eens dat dat dan slechts voor de bühne is. Je hebt ze er ook bij die gewoon echt geen benul hebben van hoe ze gespeeld hebben en moeten dat van de trainer voorgekauwd krijgen, of erger, nemen het oordeel van publiek, pers of familie en vrienden over. Dan is het lastiger verbetering vinden.

Met dat druistige ben ik eerlijk gezegd wel blij, omdat het die lamlendige superrondo heeft doorbroken. Verder is de toestand gewoon zo dat hij dan plaats zou moeten maken voor of een mindere speler, of een goede speler die vooral een positie invult en er niet echt wat meedoet, weer zo'n middenvelder als vleugelspeler. Dus als je hem wil banken om hem wat duidelijk te maken, dan moet je de natuurlijke orde doorbreken, en dan kan het inderdaad problemen geven. Als je een betere speler hebt dan heb je dat niet zo snel.

Het moet volgens mij dan ook 'vanzelf' komen door de kwaliteit in de selectie, en in mijn optiek moet Ajax dan ook vooral aankopen doen om de jeugdopleiding optimaal te laten renderen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Zuidema

Bericht door Zuidema » za apr 20, 2013 7:19 pm

Le T. schreef: Als hij goed kijkt naar zijn eigen presteren dan is dat een kwaliteit die hem sowieso verder zal kunnen helpen, ongeacht of dat ook meteen tot verbetering leidt.
True. Maar als hij keer op keer dezelfde fouten blijft maken, zijn die vlotte schuldbewuste babbels voor de microfoon voor mij uiteindelijk van nul en generlei waarde. Hetzelfde met al dat overdreven theater van hem, als er weer eens iets mislukt is. Ik krijg bij deze jongen de indruk dat ie bulkt van het talent, maar dat er tot dusver veel te veel stoplichten op groen hebben gestaan voor hem. Het gaat allemaal veel te gemakkelijk voor hem. Het klinkt misschien vreemd, maar ik krijg het idee dat deze jongen eens een persoonlijk crisisje moet doormaken, eens echt goed op zijn bek moet gaan. Een periode geestelijk moet lijden. En dat hij van uit die dip zich gaat terugknokken. Zodat hij door loutering zich reset en beter dan ooit terug zal komen. Efficienter, effectiever, met niet al die gebakken blalba en dat theater. Met zijn hele ziel en zaligheid echt helemaal klaar voor het keiharde topsportklimaat.
Met dat druistige ben ik eerlijk gezegd wel blij, omdat het die lamlendige superrondo heeft doorbroken.
Ik haat de rondo tot op het bot. Gisteravond hebben we er ook weer minutenlang van mogen genieten in de tweede helft. Lekker schuiffie-schuiffie zonder enige intentie de aanval te zoeken. Geweldig. In die zin is het druistige van Fischer zeker een verademing. Maar Fischer schiet helaas weer door in het andere uiterste. Hij neemt wat mij betreft echt veel te veel risico, wil het vaak veel te mooi doen en is in 9 van de 10 gevallen uitsluitend op eigen succes uit. Als hij bv een man wil passeren is dat helaas vaak erg doorzichtig en veel te slap. Met dom en soms gevaarlijk balverlies tot gevolg. Soms doet ie dingen, waarvan je al kilometers van te voren ziet aankomen dat dat echt niet kan, maar dan gaat ie er toch als een kip zonder kop voor. Mag ik meer gogme, sluwheid van een 18-jarig toptalent verwachten? Misschien wel niet. Mag ik dat van een basisspeler op het vlaggenschip van Ajax wel verwachten of zelfs verlangen? Volgens mij wel.
Dus als je hem wil banken om hem wat duidelijk te maken, dan moet je de natuurlijke orde doorbreken, en dan kan het inderdaad problemen geven. Als je een betere speler hebt dan heb je dat niet zo snel. Het moet volgens mij dan ook 'vanzelf' komen door de kwaliteit in de selectie, en in mijn optiek moet Ajax dan ook vooral aankopen doen om de jeugdopleiding optimaal te laten renderen.
Ben ik met je eens, dat is wel de beste weg. Tot dan zit Fischer bij Ajax wat mij betreft in een voor zijn ontwikkeling nogal ongezond gespreid bedje en mag ie gezien het personeelsbeleid van Ajax kennelijk straffeloos geregeld (erg) matige wedstrijden blijven afleveren met incidenteel een subliem moment. De tijd zal het leren wanneer dat bedje niet meer zo gespreid is.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za apr 20, 2013 9:52 pm

wat dacht je van volgend seizoen..
mooi zou zijn of Derk gewoon op links of een aankoop
Weer op zoek naar een Interim coach..

Thom

Bericht door Thom » zo apr 21, 2013 10:33 am

Kowalczyk schreef:Ach mensen, doe toch niet zo moeilijk. We hebben gewoon een keertje gelijkgespeeld. Kan gebeuren. Paar foutjes van de scheids. Kan ook gebeuren.

In Breda gaan we gewoon winnen. 5 mei kampioen. Mooi man.

K.
Ik waardeer je optimisme, maar ik heb het niet zo op die avondjes NAC. :eusa_silenced.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Thijs

Bericht door Thijs » zo apr 21, 2013 10:45 am

2011-2012 NAC - Ajax 0-2
2010-2011 NAC - Ajax 0-3
2009-2010 NAC - Ajax 1-1
2008-2009 NAC - Ajax 0-3
2007-2008 NAC - Ajax 2-3
2006-2007 NAC - Ajax 1-2
2005-2006 NAC - Ajax 0-2
2004-2005 NAC - Ajax 1-2

21 september 2003 voor het laatst verloren daar.

NAC kan niet meer degraderen, tenzij Roda alles nog gaat winnen. Alleen de play-offs zouden ze nog kunnen halen, als ze vandaag winnen in Utrecht.

999

Bericht door 999 » zo apr 21, 2013 10:54 am

Tja, dat het tactisch niet helemaal lukt, dat kan.Al zie je De Boer bijna nooit echt ingrijpen behalve met wat standaard wissels.

Maar dat je zo inspiratieloos, tempoloos, nonchalant, ideeënloos enz. enz. aan zo'n wedstrijd begint en dat de gehele wedstrijd volhoudt snap ik echt niks van.

We hebben geen top-elite spelers, en dus ook geen top-elite elftal.Maar men kan toch beter dan wat ze lieten zien tegen Heerenveen.Maar collectief finaal door de mand vallen in zulk een belangrijke wedstrijd, en dat er dan niemand de een of de ander een schop onder zijn kont geeft om ze wakker te schudden.

Wat ik ook nog steeds niet snap is dat spelers als Eriksen en Fischer denken dat ze zo'n geweldig afstands schot hebben.Tig keer schieten en met een beetje geluk eentje die echt richting goal gaat.Zelfde telt voor de corners en vrije trappen.Dat er eentje de mist in gaat okee, maar niet dat er niet entje fatsoentlijk aankomt.Dat is gewoon concentratie, bij de les willen zijn.

En ook dat nog steeds kiezen om op een onmogelijke positie het zelf willen doen, omdat dat tien wedstrijden geleden een keertje lukte, terwijl er een of meer spelers in een betere positie voor de goal staan.

Afijn, nu Vitesse nog de punten pakken bij Feyenoord en AJAX heeft het zichzelf weer lekker moeilijk gemaakt ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo apr 21, 2013 10:58 am

Thijs schreef:2011-2012 NAC - Ajax 0-2
2010-2011 NAC - Ajax 0-3
2009-2010 NAC - Ajax 1-1
2008-2009 NAC - Ajax 0-3
2007-2008 NAC - Ajax 2-3
2006-2007 NAC - Ajax 1-2
2005-2006 NAC - Ajax 0-2
2004-2005 NAC - Ajax 1-2

21 september 2003 voor het laatst verloren daar.

NAC kan niet meer degraderen, tenzij Roda alles nog gaat winnen. Alleen de play-offs zouden ze nog kunnen halen, als ze vandaag winnen in Utrecht.
Leuk die rekensommetjes en statistieken Thijs ( net zoals de cijfers thuis tegen Heerenveen ), maar dat NAC niet meer kan degraderen wil niet zeggen dat NAC van AJAX wil verliezen. :) ..
Blij met de punten ...

Thijs

Bericht door Thijs » zo apr 21, 2013 11:02 am

Dat weet het, ik hou sowieso niet van 'we hebben het daar tradititiegetrouw lastig', want dat maak je er als club zelf van.

Het gaat me erom dat ik het 'NAC-uit, we hebben het daar altijd lastig!' even wil ontkrachten. We zijn meestal gewoon heer en meester in Breda, dus niet met poep in de broek naar NAC-uit aub. Zelfvertrouwen, flair, focus.

NAC-uit is de laatste horde, dan is het tegen Willem II gewoon een feestje in de Arena. Of we daarna dan die schaal krijgen of niet.

zeux

Bericht door zeux » zo apr 21, 2013 11:04 am

Ik heb niks gezien, maar als ik de berichten in dit topic lees - voor wat het waard is - dan gaven jongens als Eriksen en De Jong weer niet thuis. Dàt zijn toch de gasten die het elftal tegen dit soort ploegen op sleeptouw moeten nemen. Dat we zoveel gelijke spelen tegen zoveel gemiddelde (of zelfs matige) teams, zou met het surplus aan kwaliteit dat een team als Ajax heeft (of zou moeten hebben) niet mogelijk moeten zijn. Ik vind dat vooral de jongens aan te rekenen van wie je verwacht dat ze 'leiders' zijn. Maar die staan er niet in dit soort wedstrijden. Blijkbaar zijn die potten niet interessant genoeg voor hen. Of ze ontberen uiteindelijk toch de kwaliteit danwel mentaliteit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » zo apr 21, 2013 11:06 am

We winnen meestal in Breda, daar heb je gelijk in.Maar heer en meester is iets te veel van het goede .. Maar jij leest toch ook die kleine lettertjes ...

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :) ..

Dat bewijst juist de wedstrijd tegen Heerenveen ..
Blij met de punten ...

Thijs

Bericht door Thijs » zo apr 21, 2013 11:09 am

Natuurlijk weet ik dat het geen garanties geeft.

Ik wil alleen het positieve gevoel erin houden en we moeten nu ineens niet massaal in onze broek gaan schijten na een gelijkspelletje tegen Heerenveen. We hebben nog steeds een ruime marge, en NAC-uit wordt DE wedstrijd. Als iedereen ervan doordrongen is dat bij een overwinning de titel binnen is (en de spelers een paar ton aan kampioenspremie opstrijken) moet Ajax gewoon winnen.

Als we daar niet kunnen winnen zijn we gewoon chokers en verdienen we het stiekem niet eens.

999

Bericht door 999 » zo apr 21, 2013 11:13 am

Zeux schreef:Ik heb niks gezien, maar als ik de berichten in dit topic lees - voor wat het waard is - dan gaven jongens als Eriksen en De Jong weer niet thuis. Dàt zijn toch de gasten die het elftal tegen dit soort ploegen op sleeptouw moeten nemen. Dat we zoveel gelijke spelen tegen zoveel gemiddelde (of zelfs matige) teams, zou met het surplus aan kwaliteit dat een team als Ajax heeft (of zou moeten hebben) niet mogelijk moeten zijn. Ik vind dat vooral de jongens aan te rekenen van wie je verwacht dat ze 'leiders' zijn. Maar die staan er niet in dit soort wedstrijden. Blijkbaar zijn die potten niet interessant genoeg voor hen. Of ze ontberen uiteindelijk toch de kwaliteit danwel mentaliteit.
Of ze maken ( bewust of onbewust ) nog steeds de verkeerde keuzes.Ik kan me zo drie momenten voor de geest halen waar een balletje breed er voor zorgt dat een speler voor het doel een grote kans heeft.

Of ze genoeg kwaliteiten hebben ?.Is natuurlijk moeilijk en hangt ook af denk ik bij welke buitenlandse club ze terecht komen.Voor dit AJAX wel denk ik.

Neem nu zo'n Bryan Ruiz van Twente toen.Volgens mij was men het er over eens hier dat dat een goede aanwinst zou zijn geweest voor AJAX.Speelt nu als een natte krant bij Fulham ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo apr 21, 2013 11:18 am

Thijs schreef: NAC-uit wordt DE wedstrijd.
Hadden we hier niet gekrakeel dat psv-Ajax DE wedstrijd was? :biggrin.gif: :666.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo apr 21, 2013 11:20 am

999 schreef:
Of ze genoeg kwaliteiten hebben ?.Is natuurlijk moeilijk en hangt ook af denk ik bij welke buitenlandse club ze terecht komen.Voor dit AJAX wel denk ik.

Neem nu zo'n Bryan Ruiz van Twente toen.Volgens mij was men het er over eens hier dat dat een goede aanwinst zou zijn geweest voor AJAX.Speelt nu als een natte krant bij Fulham ..
Steeds meer spelers die het hoog in de bol hebben in Nederland, maken in het buitenland weinig tot niks klaar.

Plaats reactie