Ajax - Roda JC 10-02-2012
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Ajax - Roda JC 10-02-2012
Fnoord wordt echt geen kampioen hoor, het idee alleen al. Psv zie ik als grootste kanshebber maar ik geef AJAX ook nog alle kans.
Pcs. Kakkies zijn ineens helemaal hot. Een half dozijn bij Louis' finest. Het kan allemaal niet op.brigade zuid schreef:Fnoord wordt echt geen kampioen hoor, het idee alleen al.
Straks is iedereen weer wakker. En heeft Ajax na 34 wedstrijden een punt of 8 voorsprong op Feyenoord. En dan hoor je de mantra's uit Rotterdam weer: we komen van zó ver, dat we lang meededen was al winst, ploeg is zó jong, volgend seizoen, de toekomst ziet er rooskleurig uit, Feyenoord doet weer mee etc.
Ongeveer dezelfde geluiden komen jaarlijks vanuit Eindhoven. Wanneer Lazovic niet was vertrokken, wanneer Afellay was gebleven, wanneer we na de winterstop geen EL hadden hoeven spelen. Dit jaar: wanneer Toivonen, wanneer Narsingh, wanneer Pieters nou klaveraars had gespeeld i.p.v. ruitenboer...
Ajax trekt zich aan dit choke-gedrag op en staat er in de hete fase van het seizoen. When the going gets touch, the others get going.
Column op Ajaxlife over gister:
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/12886
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/12886
Niet helemaal:wimpey schreef:When the going gets touch, the others get going.
when the going gets tough, the tough get going
Bij jou komt iedereen op gang, behalve Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Stiekem is Wimpey waarschijnlijk ook niet zo overtuigd van die derde titel op rij.
Nil volentibus arduum
Marillion schreef:![]()
Stiekem is Wimpey waarschijnlijk ook niet zo overtuigd van die derde titel op rij.

Leider ist dieses Video, das Musik von SME beinhaltet, in Deutschland nicht verfügbar, da die GEMA die Verlagsrechte hieran nicht eingeräumt hat.
--> is ook eigenlijk wel logisch wanneer je 'touch' tikt en 'tough' bedoelt.

Ik denk dat ik me maar eens een paar uur non-stop op m'n werk ga concentreren.

Hahahaha ruitenboer!wimpey schreef:Pcs. Kakkies zijn ineens helemaal hot. Een half dozijn bij Louis' finest. Het kan allemaal niet op.brigade zuid schreef:Fnoord wordt echt geen kampioen hoor, het idee alleen al.
Straks is iedereen weer wakker. En heeft Ajax na 34 wedstrijden een punt of 8 voorsprong op Feyenoord. En dan hoor je de mantra's uit Rotterdam weer: we komen van zó ver, dat we lang meededen was al winst, ploeg is zó jong, volgend seizoen, de toekomst ziet er rooskleurig uit, Feyenoord doet weer mee etc.
Ongeveer dezelfde geluiden komen jaarlijks vanuit Eindhoven. Wanneer Lazovic niet was vertrokken, wanneer Afellay was gebleven, wanneer we na de winterstop geen EL hadden hoeven spelen. Dit jaar: wanneer Toivonen, wanneer Narsingh, wanneer Pieters nou klaveraars had gespeeld i.p.v. ruitenboer...
Ajax trekt zich aan dit choke-gedrag op en staat er in de hete fase van het seizoen. When the going gets touch, the others get going.

Verder mee eens.
IK GELOOF!!!!!!
Ik begin een beetje moe te worden van het spel van AJAX en van onze trainer ....
Blij met de punten ...
Vertel?
Ik vond het spel niet eens heel onaardig in het begin. Ik vind wel dat Frankie weinig invloed heeft op het verloop van een wedstrijd. Hij kan een duel niet echt laten kantelen.
Ik vond het spel niet eens heel onaardig in het begin. Ik vind wel dat Frankie weinig invloed heeft op het verloop van een wedstrijd. Hij kan een duel niet echt laten kantelen.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Inderdaad, eerste 10 minuten speelde Ajax Roda in een hoog tempo dronken. Blind kwam door op links, strak voor maar helaas kon de Jong zijn voet er niet tegenaan krijgen. Anders wordt het 5-0, zat niet mee, volgende week beter er zijn nog 12 wedstrijden te gaan, zijn 36 punten. Appeltje/eitje.Rishi schreef:Vertel?

YNWA
Misschien wel, maar toch kan ik wel genieten van dit Feyenoord. Ik wou dat wij 6 spelers konden opleiden die vanaf de F samenspelen. Dat noem ik pas opleiden. Ajax moet het voorlopig vooral hebben van een goede jeugdscouting uit andere landen (met name Denemarken). Waar zijn de tijden gebleven dat wij hoofdleverancier van Oranje waren? Hopen dat de koerswijziging met Cruijff zijn vruchten gaat afwerpen over een aantal jaar.wimpey schreef:brigade zuid schreef: Pcs. Kakkies zijn ineens helemaal hot. Een half dozijn bij Louis' finest. Het kan allemaal niet op.
Het is waar, de eerste 10, 15 minuten speelde Ajax uitstekend positiespel. Roda werd echt van het kastje naar de muur gestuurd.
Als we donderdag net zo sterk aan de wedstrijd kunnen beginnen als gister dan kan het wel leuk worden. In dit soort Europese wedstrijden krijgt Ajax veel meer ruimte en liggen er altijd mogelijkheden in de omschakeling. Als we snel de trekker over weten te halen gaan die Roemenen er gewoon flink aan!
Als we donderdag net zo sterk aan de wedstrijd kunnen beginnen als gister dan kan het wel leuk worden. In dit soort Europese wedstrijden krijgt Ajax veel meer ruimte en liggen er altijd mogelijkheden in de omschakeling. Als we snel de trekker over weten te halen gaan die Roemenen er gewoon flink aan!

-
Nu maar hopen dat die Roemenen daar aan willen meewerken, want: "die trekker overhalen" is vaak het probleem. Ik heb geen idee hoe sterk ze zijn.Als we snel de trekker over weten te halen gaan die Roemenen er gewoon flink aan!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/12224/Vo ... pech.dhtml
Interessante beschouwing over hoe het kan dat je zoveel kansen krijgt, en toch niet wint.
Interessante beschouwing over hoe het kan dat je zoveel kansen krijgt, en toch niet wint.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Leuk, die cijferneukertjes van de Volkskrant. Weer eens wat nieuws. Maar dit is een vrij simpel stukje, hoor. De auteur kijkt totaal niet naar de kwaliteit van de kansen op schoten. Niet voor niets staat Ajax-Sparta onder Jol bovenaan zijn lijstje: dat was dé wedstrijd van Demy 'tweede ring' de Zeeuw die uit de meest onmogelijke posities probeerde te schieten zonder enig succes. Afgelopen weekend viel het aantal uitgespeelde kansen, in verhouding met het hoge percentage balbezit en de gemiddelde afstand tot het doel van Roda, ook behoorlijk tegen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Helemaal mee eens.Bert schreef:Leuk, die cijferneukertjes van de Volkskrant. Weer eens wat nieuws. Maar dit is een vrij simpel stukje, hoor. De auteur kijkt totaal niet naar de kwaliteit van de kansen op schoten. Niet voor niets staat Ajax-Sparta onder Jol bovenaan zijn lijstje: dat was dé wedstrijd van Demy 'tweede ring' de Zeeuw die uit de meest onmogelijke posities probeerde te schieten zonder enig succes. Afgelopen weekend viel het aantal uitgespeelde kansen, in verhouding met het hoge percentage balbezit en de gemiddelde afstand tot het doel van Roda, ook behoorlijk tegen.
Over een paar jaar zal blijken dat Demy de Zeeuw was omgekocht door de Russische gokmaffia, die een uitgebreid netwerk had omgebouwd rondom de Nederlandse competitie. Men had stevig ingezet op tenminste 40 doelpogingen van Ajax in één wedstrijd. Later heeft hij daar nog een mooi contract aan overgehouden bij Spartak Moskou. 

Nil volentibus arduum
O ja, de wedstrijd van de 40 wanhoopsschoten van De ehhh.. de 40 kansen. Ik had toen geen moment het gevoel dat die bal erin zou gaan.
Geldt in mindere mate ook voor de pot tegen Roda. Zoals Bert al zegt: zoveel werd er niet uitgespeeld.
Geldt in mindere mate ook voor de pot tegen Roda. Zoals Bert al zegt: zoveel werd er niet uitgespeeld.
Desalniettemin had Ajax op basis van de kansenverhouding en de controle over de wedstrijd natuurlijk van Roda moeten winnen. Dat was negen van de tien keer ook gebeurd. Als Blind zijn eerste kans gewoon binnenschiet wordt het een walk-over.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!