Vitesse - Ajax 27-01-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door raymon » zo jan 27, 2013 2:27 pm

Yopi schreef:En daar ging Blind de mist in. Ook de schuld van smurf Sana. :confused.gif:

Werkelijk te stom voor woorden, dit.
Je bedoelt natuurlijk Moisander die op een klote plaats de bal verliest en daarom uit het centrum is. Die ruimte is natuurlijk voor Blind niet te belopen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Michael_B » zo jan 27, 2013 2:27 pm

De Dominee schreef:Ik heb er een slecht gevoel over...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Dubbel » zo jan 27, 2013 2:28 pm

Niet dat hij de enige was die drama speelde maar houd iemand bij hoeveel punten Vermeer kost op jaarbasis? :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2013 2:28 pm

@ Ray Nee hoor we bedoelen gewoon Blind die zijn man uit zijn rug laat weglopen. Gozer kan niet verdedigen.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo jan 27, 2013 2:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Yopi » zo jan 27, 2013 2:28 pm

Fischer bracht er niets van terecht, Wimpey.

Sana viel slecht in, maar we moeten hem de blunders van Veltman en Blind niet in de schoenen schuiven.

Het is toch een kwestie van kwaliteit, hè? Goede tegenstanders buiten het gebrek aan dynamiek in onze achterhoede genadeloos uit. Tegen lopende spelers en snelle passers zijn onze slakjes niet opgewasssen.

Neemt niet weg dat Ajax deze pot had moeten winnen. :1evil.gif:

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Alexander » zo jan 27, 2013 2:28 pm

Man man man man wat dramatisch zeg. Ik heb het godverdomme nu al 10x gezegd. Ajax heeft de Jong op het middenveld nodig. Schone mist fysiek en handelingsnelheid voor lastige uitwedstrijden.

Boerrigter mist al het niveau voor Ajax. Op links kan hij nog wat maskeren door z'n snelheid als hij met zijn neus naar de goal staat. Op rechts is het echt een grote aanfluiting. Die van Aanholt kan er echt geen kut van.

Verder begrijp ik al die lof voor Vermeer niet. Hij pakt een paar ballen, die vooral dramatisch ingeschoten zijn. Bij alle 3 de goals gaat hij niet vrijuit.

Tot slot zijn we nu ook weer een klaar met al die lof voor Veltman. Verdedigend een paar grote fouten en aanvallend heel erg zwak.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2013 2:29 pm

Alexander schreef:
Verder begrijp ik al die lof voor Vermeer niet. Hij pakt een paar ballen, die vooral dramatisch ingeschoten zijn. Bij alle 3 de goals gaat hij niet vrijuit.

Tot slot zijn we nu ook weer een klaar met al die lof voor Veltman. Verdedigend een paar grote fouten en aanvallend heel erg zwak.
:biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2013 2:29 pm

Ajaciedjuh schreef:Lachwekkend niveau vandaag. Vorige week was het ook al niet best (uitslag maskeerde het niveau). We zijn slecht uit de winterstop gekomen.
Kan wel leven met deze nederlaag. Wanneer je 90 minuten slecht speelt, kun je verliezen. En een ploeg die een 0-2 voorsprong weggeeft, heeft sowieso geen argumenten. Veltman, Boerrigter en Blind speelden als kinderen.

Amateuristisch, Ajax helpt de concurrentie vandaag heerlijk in het zadel.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Arthur » zo jan 27, 2013 2:30 pm

Je kunt de trends van een Ajaxseizoen tegenwoordig van te voren al wel invullen. Januari valt midden in de traditioneel slechte periode van Ajax, dus zo onverwachts is het allemaal niet. Straks gaat het gewoon weer lopen. Zolang we niet te ver achterop staan begin maart worden we naar mijn idee toch weer kampioen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2013 2:31 pm

Arthur schreef:Zolang we niet te ver achterop staan begin maart worden we naar mijn idee toch weer kampioen.
:biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2013 2:31 pm

GangstaRiB schreef: Sigtorsson.
Ja, die staat er echt altijd in. Irritant is dat. :excited.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door raymon » zo jan 27, 2013 2:31 pm

InnerHarbour schreef:@ Ray Nee hoor we bedoelen gewoon Blind die zijn man uit zijn rug laat weglopen. Gozer kan niet verdedigen.
Dan moet je nog maar eens een keer goed kijken wat er gebeurt. Je weet dat Blind langzamer is dan Ibarra dus moet ie niet in die situatie terecht komen. Dat is de hele wedstrijd goed gegaan totdat Moisander uit z'n positie ging voetballen en de bal dom inlevert. Zo'n pass zou namelijk normaal gesproken voor de centrum verdediger zijn, maar die was er dus niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 27, 2013 2:32 pm

FdB had de wedstrijd op slot moeten gooien: Enoh voor Poulsen en Hoesen voor Schöne. Siem en Enoh voor duelkracht op het middenveld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Khraa » zo jan 27, 2013 2:32 pm

Het speelveld werd veel te groot gehouden in balbezit van Ajax. Ik zou ook wel middenvelder of back van Vitesse willen zijn. Ik heb hikes gelopen in Zweden waar ik meer mensen tegenkwam dan op het middenveld van Ajax.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2013 2:33 pm

Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:@ Ray Nee hoor we bedoelen gewoon Blind die zijn man uit zijn rug laat weglopen. Gozer kan niet verdedigen.
Dan moet je nog maar eens een keer goed kijken wat er gebeurt. Je weet dat Blind langzamer is dan Ibarra dus moet ie niet in die situatie terecht komen. Dat is de hele wedstrijd goed gegaan totdat Moisander uit z'n positie ging voetballen en de bal dom inlevert. Zo'n pass zou namelijk normaal gesproken voor de centrum verdediger zijn, maar die was er dus niet.
Met andere woorden, hij is te traag en laat zijn man uit zijn rug weglopen, kan dus niet verdedigen. Iets wat ik ik weet niet hoe lang roep, in dit land kan je daarmee zelfs international worden.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo jan 27, 2013 2:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door sander » zo jan 27, 2013 2:34 pm

Nieuwe rechtsbuiten al binnen?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door raymon » zo jan 27, 2013 2:35 pm

InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:@ Ray Nee hoor we bedoelen gewoon Blind die zijn man uit zijn rug laat weglopen. Gozer kan niet verdedigen.
Dan moet je nog maar eens een keer goed kijken wat er gebeurt. Je weet dat Blind langzamer is dan Ibarra dus moet ie niet in die situatie terecht komen. Dat is de hele wedstrijd goed gegaan totdat Moisander uit z'n positie ging voetballen en de bal dom inlevert. Zo'n pass zou namelijk normaal gesproken voor de centrum verdediger zijn, maar die was er dus niet.
Met andere woorden, hij is te traag en laat zijn man uit zijn rug weglopen, kan dus niet verdedigen.
Ibarra heeft de hele wedstrijd geen pepernoot geraakt tot aan die goal dus ach, als dat dan je conclusie is dan zegt dat wel weer genoeg :biggthumpup.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 27, 2013 2:36 pm

sander schreef:Nieuwe rechtsbuiten al binnen?
Dat zou een enorme kwaliteitsboost geven aan het elftal. Siem naar het middenveld en Kolbeinn / Babel in de spits.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7378
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Trab » zo jan 27, 2013 2:37 pm

De Boer is gewoon een matige trainer. Hij is halverwege de 1e seizoenshelft gered door Cruijff die hem vertelde dat hij 15 meter meer naar voren druk moest zetten. Hierdoor is het een tijdje beter gegaan. Maar vandaag maakt hij weer blunder op blunder. Het begint al met het opstellen van Veltman centraal, waardoor je op 2 posities moet schuiven. Waarom niet gewoon een rechtsback voor een rechtsback? Die Veltman is niks en zal niks worden ook. Die gast heeft geen body, is klein, traag en heeft nog een slechte inspeelpass ook. Het is toch niet te geloven dat hij tot 2x toe helemaal vrij doorschuift, alle tijd van de wereld heeft en vervolgens de bal zomaar inlevert.
Fout nummer 2 was het inbrengen van Sana. Nog zo'n prutser die er geen reet van kan. Fischer zat misschien niet goed in de wedstrijd, maar is tenminste wel iemand met gogme en iemand die het juiste moment van naar binnenkomen herkent. Sana doet precies het tegenovergestelde. Die loopt naar binnen als hij naar buiten moet lopen en andersom. Drama aankoop. En als je ziet dat Vitesse de duels gaat opzoeken, gooi dan Enoh erin ipv Sana. Of haal De Jong terug naar het middenveld.
Fout nummer 3 is het blijven handhaven van Boerrigter op rechts. Zelfs na het inbrengen van Sana. Kan de Boer 1 reden vertellen waarom hij dat doet? En op het eind haalt hij zelfs Moisander eraf ipv Veltman, waardoor het nog 4 of 5-2 had kunnen worden. Ongelooflijk slecht gecoacht.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door InnerHarbour » zo jan 27, 2013 2:37 pm

Tja het gaat om die momenten. Gewoon een slechte verdediger.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door raymon » zo jan 27, 2013 2:40 pm

Trab schreef:De Boer is gewoon een matige trainer. Hij is halverwege de 1e seizoenshelft gered door Cruijff die hem vertelde dat hij 15 meter meer naar voren druk moest zetten. Hierdoor is het een tijdje beter gegaan. Maar vandaag maakt hij weer blunder op blunder. Het begint al met het opstellen van Veltman centraal, waardoor je op 2 posities moet schuiven. Waarom niet gewoon een rechtsback voor een rechtsback? Die Veltman is niks en zal niks worden ook. Die gast heeft geen body, is klein, traag en heeft nog een slechte inspeelpass ook. Het is toch niet te geloven dat hij tot 2x toe helemaal vrij doorschuift, alle tijd van de wereld heeft en vervolgens de bal zomaar inlevert.
Fout nummer 2 was het inbrengen van Sana. Nog zo'n prutser die er geen reet van kan. Fischer zat misschien niet goed in de wedstrijd, maar is tenminste wel iemand met gogme en iemand die het juiste moment van naar binnenkomen herkent. Sana doet precies het tegenovergestelde. Die loopt naar binnen als hij naar buiten moet lopen en andersom. Drama aankoop. En als je ziet dat Vitesse de duels gaat opzoeken, gooi dan Enoh erin ipv Sana. Of haal De Jong terug naar het middenveld.
Fout nummer 3 is het blijven handhaven van Boerrigter op rechts. Zelfs na het inbrengen van Sana. Kan de Boer 1 reden vertellen waarom hij dat doet? En op het eind haalt hij zelfs Moisander eraf ipv Veltman, waardoor het nog 4 of 5-2 had kunnen worden. Ongelooflijk slecht gecoacht.
Moisander eraf waarschijnlijk als reaktie op z'n stomme balverlies vooraf aan de 3-2 of omdat ie al geel had? Verder denk ik dat je te hard bent in je analyse over Veltman. Ik denk dat het wel wat kan worden al was het vandaag te slecht natuurlijk. De rest klopt wel aardig al heeft Fisher de hele wedstrijd ook maar 10 ballen geraakt volgens mij.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 27, 2013 2:42 pm

Weer een 12:30 wedstrijd. :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door wimpey » zo jan 27, 2013 2:43 pm

Trab schreef: Ongelooflijk slecht gecoacht.
Eens. FdB deelde vandaag in de malaise. Wanneer je op 0-2 staat in een wedstrijd waarin je slecht speelt, moet je die pot uit het vuur slepen met een ijzervreter als Enoh. Voor mijn part zet je Koppers op Ibarra, zodat Blind voorin kan blijven.

Anyway, het leed is geleden. Ajax speelde 90 minuten beroerd en slordig. En desondanks verlies je totaal onnodig. Dit hakt er bij zo'n selectie wel effe hard in, lijkt me...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7378
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Trab » zo jan 27, 2013 2:45 pm

Raymon schreef:
Moisander eraf waarschijnlijk als reaktie op z'n stomme balverlies vooraf aan de 3-2 of omdat ie al geel had? Verder denk ik dat je te hard bent in je analyse over Veltman. Ik denk dat het wel wat kan worden al was het vandaag te slecht natuurlijk. De rest klopt wel aardig al heeft Fisher de hele wedstrijd ook maar 10 ballen geraakt volgens mij.
Dat van Moisander zou kunnen Ray. Dat mag hem als ervaren verdediger niet overkomen. Al vond ik hem vandaag, zeker in de 1e helft, 1 van de beteren. Ik zie echt niks in Veltman Ray. Sorry. Ik vind dat er centraal mensen met body moeten staan. Types als Alderweireld. Dat straalt veel meer uit. En als ze het niet hebben dan moeten ze vreselijk goed kunnen voetballen. Zoals Wim Jonk of Danny Blind het vroeger invulden. Maar dat heeft Veltman ook niet. Of hij moet vreselijk zenuwachtig geweest zijn. Maar ik geloof niet dat het ooit wat wordt met die goser. Fischer kwam niet in het stuk voor, maar dat was tegen Feyenoord ook. Die jongen kan wel uit het niks scoren. Sana hoort gewoon niet thuis in Ajax1. Dan zie ik nog liever Lukoki.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7378
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Vitesse - Ajax 27-01-2013

Bericht door Trab » zo jan 27, 2013 2:49 pm

wimpey schreef:
Eens. FdB deelde vandaag in de malaise. Wanneer je op 0-2 staat in een wedstrijd waarin je slecht speelt, moet je die pot uit het vuur slepen met een ijzervreter als Enoh. Voor mijn part zet je Koppers op Ibarra, zodat Blind voorin kan blijven.

Anyway, het leed is geleden. Ajax speelde 90 minuten beroerd en slordig. En desondanks verlies je totaal onnodig. Dit hakt er bij zo'n selectie wel effe hard in, lijkt me...
Ik vond de 1e helft van Ajax niet eens zo slecht. Er werd goed vroeg druk gezet en het positiespel was redelijk. Alleen aan de bal was het vervolgens niks.
Na de 2-0 viel vervolgens alles weg. Geen druk naar voren meer, waardoor Van Aanholt kon opstomen vanaf links en Ajax de duels in gedwongen werd.
Toen de 2-1 viel had De Boer meteen moeten ingrijpen door Enoh te brengen. Helaas koos hij voor Sana.

Plaats reactie