Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Trab » di dec 04, 2012 10:38 pm

Redelijke 1e en prima 2e helft. Respect voor Hoesen. Als je in je 3e wedstrijd en 3 dagen na de topper tegen PSV zo kan spelen, dan heb je heel veel potentie.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di dec 04, 2012 10:40 pm

Ajaciedjuh schreef:
999 schreef:E.L. dus ...
We houden de 'eer' van het Nederlande voetbal hoog. :blush.gif:
Laten we hopen dat het maar bij 2 wedstrijden blijft
Weer op zoek naar een Interim coach..

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 04, 2012 10:40 pm

D_skilled schreef:
wimpey schreef:Lekkere versnelling van die nummer 29. :biggthumpup.gif:
Weer Blind die het niet kan herstellen. Op het hoogste niveau blijft dat niet ongestraft.
Verschil tussen RM en Ajax ten voeten uit. Ik zal er niet wakker van liggen. Ajax heeft het redelijk gedaan in de CL en in de eredivisie hebben we ons de laatste weken aardig hersteld. We doen op alle fronten nog mee, niet slecht lijkt me.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 04, 2012 10:40 pm

Derde is inderdaad prima. Deze wedstrijd ben ik minder tevreden over. Lichtpuntje was Hoesen. Inbrengen van Enoh was het dieptepunt.

Gullit bedankt.

Rednose

Bericht door Rednose » di dec 04, 2012 10:41 pm

Aanvullend op vorige post:
Ik maak me meer zorgen om Van Rijn, daar zie ik weinig groei in.
Die vond ik vandaag een van de minderen.
(maar die stond dan ook wel tegenover iemand.....dat wel)
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

D_skilled

Bericht door D_skilled » di dec 04, 2012 10:42 pm

Rednose schreef:
D_skilled schreef:
wimpey schreef:Lekkere versnelling van die nummer 29. :biggthumpup.gif:
Weer Blind die het niet kan herstellen. Op het hoogste niveau blijft dat niet ongestraft.
Hallo......waar was het centrum? Waar was de rugdekking?
Weer zo'n zielige aanval op een speler die blijkbaar altijd de schuld moet hebben van jou.
Haha, nee hoor. Ik vind dat Blind aan een prima seizoen bezig is. Paar goede potten in de CL, maar in de omschakeling blijft hij kwetsbaar vanwege z'n gebrek aan snelheid. Hij kan daardoor niets goedmaken en dat komt je tegen Real Madrid duur te staan. Ook tegen PSV had hij een moment van onoplettendheid. Gelukkig voor Ajax was Narsingh geen Ronaldo.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 04, 2012 10:42 pm

Nu hopen op Dnjepr Dnjepropetrovsk!
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 04, 2012 10:42 pm

Trab schreef:Redelijke 1e en prima 2e helft. Respect voor Hoesen. Als je in je 3e wedstrijd en 3 dagen na de topper tegen PSV zo kan spelen, dan heb je heel veel potentie.
Jongen is prima bezig. CL-boek kan weer dicht, maximale eruit gehaald, op naar Groningen en de goede lijn van de laatste weken in de eredivisie doortrekken. Dan kan het nog een mooi seizoen worden.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 04, 2012 10:44 pm

D_skilled schreef: Gelukkig voor Ajax was Narsingh geen Ronaldo.
Maar wel MOTM! :blub.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » di dec 04, 2012 10:45 pm

We overwinteren wel voor het 5e seizoen op rij.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander

Bericht door Alexander » di dec 04, 2012 10:51 pm

Moisander en Boerrigter veruit de zwakste. Beide schuldig aan 2 goals.

Khraa

Bericht door Khraa » di dec 04, 2012 10:57 pm

Toch zag ik bij Boerrigter langzamerhand weer wat oude snelheid en bewegingen laten zien.

Alleen moet die jongen niet op rechts. Zijn voorzetten zijn of achter of van die "schep"voorzetten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Rednose

Bericht door Rednose » di dec 04, 2012 11:03 pm

D_skilled schreef:
Haha, nee hoor. Ik vind dat Blind aan een prima seizoen bezig is. Paar goede potten in de CL, maar in de omschakeling blijft hij kwetsbaar vanwege z'n gebrek aan snelheid. Hij kan daardoor niets goedmaken en dat komt je tegen Real Madrid duur te staan. Ook tegen PSV had hij een moment van onoplettendheid. Gelukkig voor Ajax was Narsingh geen Ronaldo.
Punt is dat ik het niet redelijk vind dat je Blind specifiek er uit haalt terwijl de rest van de achterhoede echt niet beter speelde (juist slechter naar mijn idee, maar het blijft een teamprestatie).
Enfin, we kijken naar de rest van het seizoen en vooral de finale in de Arena :blub.gif: :onfire.gif: :blub.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di dec 04, 2012 11:11 pm

Snap niet waarom Blind weer de schuld krijgt. Hij kan dit niveau niet aan, is technisch erg goed, maar komt op andere zaken tekort; zijn gebrekkige snelheid werd al duidelijk toen Lens met bal sneller bleek dan Blind zonder (begin dit seizoen)

Moisander lijkt ondertussen wel door de mand te vallen, jammer: de duurste aankoop, dit seizoen.

Tevreden? Ja, we zijn derde geworden, maar over het spel kan niemand tevreden zijn. RM had net als twee jaar geleden en vorig jaar geen kind aan Ajax, ook niet met Kaka, Modric (50 miljoen?) maar de vergelijking met twee jaar geleden gaat niet altijd op, miste Ajax toen niet Suarez en Vertonghen of was dat een andere wedstrijd? De afstand tussen Ajax en de top lijkt mij groter worden, Dortmund is ook veel te goed en als iedereen eerlijk is: City scoorde thuis de 3-2, het was geen buitenspel, het (on)geluk zit in een paar centimeter, dit seizoen zat het tegen City mee.

Twee jaar geleden wilde RM winnen, was aan het begin van de poule, nu was RM geplaatst en kon het zelfs geen eerste meer worden, wie was er gemotiveerd?

Ben benieuwd of Ajax aan een andere snelheid van het spel kan wennen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander

Bericht door Alexander » di dec 04, 2012 11:16 pm

Moisander heeft mij ook zeker nog niet kunnen overtuigen. Maakt in bijna alle grote wedstrijden beslissende fouten.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di dec 04, 2012 11:20 pm

Rednose schreef:
D_skilled schreef:
Punt is dat ik het niet redelijk vind dat je Blind specifiek er uit haalt terwijl de rest van de achterhoede echt niet beter speelde (juist slechter naar mijn idee, maar het blijft een teamprestatie).
Enfin, we kijken naar de rest van het seizoen en vooral de finale in de Arena :blub.gif: :onfire.gif: :blub.gif:
Ik licht niet alleen Blind eruit, maar ook Moisander. Die had Blind rugdekking moeten geven bij de vierde goal.

Khraa

Bericht door Khraa » di dec 04, 2012 11:23 pm

Bij de 2e ook, trouwens. Callejon liep weg bij Blind en Moisander staat erbij en kijkt ernaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 04, 2012 11:23 pm

Demosthenes schreef:Twee jaar geleden wilde RM winnen, was aan het begin van de poule, nu was RM geplaatst en kon het zelfs geen eerste meer worden, wie was er gemotiveerd?
Dat is een terechte constatering, maar goed, ook twee jaar geleden speelde Real ons helemaal aan gort toen ze al geplaatst waren (in de arena). Geloof dat ze toen ook expres gele kaarten pakten. Nu pakte Ronaldo een kaart uit frustratie. :smallgrin.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di dec 04, 2012 11:31 pm

Trab schreef:Redelijke 1e en prima 2e helft. Respect voor Hoesen. Als je in je 3e wedstrijd en 3 dagen na de topper tegen PSV zo kan spelen, dan heb je heel veel potentie.

Helemaal mee eens. Sterker nog, ik herken in Hoesen niet minder talent en potentie dan in een Fischer bijvoorbeeld. Ik vind hem echt een heel groot talent. Hij heeft echt alles in zich. Alleen dat afwerken natuurlijk, maar dat komt nog wel denk ik. Die jongen speelt zijn 5de (?) wedstrijd in Ajax na een jaar in de eerste divisie. Zaak dus dat hij goed begeleidt wordt en individueel aandacht krijgt.
Demosthenes schreef:
De afstand tussen Ajax en de top lijkt mij groter worden, Dortmund is ook veel te goed en als iedereen eerlijk is: City scoorde thuis de 3-2, het was geen buitenspel, het (on)geluk zit in een paar centimeter, dit seizoen zat het tegen City mee.

Hou toch op man, en als Hoesen twee centimeter lager mikt dan schiet hij de 2-2 binnen tegen Real thuis. Het (on)geluk zit in een aar centimeter, maar dan aan beide kanten he.

Wat Moisander betreft, die gaat het waarschijnlijk niet worden, vind ik ook. Jammer, vooral omdat de 'Denswil-theorie' ook niet door lijkt te gaan, tenminste niet in de verwachte tempo, en dus heb je niemand erachter staan.

Ook Toby heeft weer een belabberde pot gespeeld, net als de hele seizoen al.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » di dec 04, 2012 11:34 pm

Ik hoorde net welke ploegen AJAX kan tegenkomen in de E. L., van de egen in de drup :) ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » di dec 04, 2012 11:35 pm

Ik hoorde net welke ploegen AJAX kan tegenkomen in de E. L., van de regen in de drup :) ...
Laatst gewijzigd door 999 op di dec 04, 2012 11:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » di dec 04, 2012 11:46 pm

Allemachtig wat een contrast met afgelopen zaterdag. Ajax is aan gort gespeeld door Madrid dat op 70% speelde. Het niveau van ploegen van dit kaliber is te hoog. Linksom of rechtsom, Ajax zal hier nooit aan kunnen tippen. 4 jaar terug niet, nu niet en over 5 jaar ook niet. Financial Fairplay zal misschien wat licht in de duisternis doen schijnen.

Kijk alleen al naar de reservebank, daar zit voor meer dan de begroting van Ajax. Treurig eigenlijk als je kijkt naar de financiële crisis in Spanje.

Maar, vasthouden aan de huidige spelopvatting, deze ervaringen meenemen en hopen op een paar leuke potjes in de EL!

Is het overigens direct een knockout fase of kom je eerst nog in een poule?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di dec 04, 2012 11:49 pm

De eerste helft was redelijk? Met de beste wil van de wereld kan ik 't daar niet mee eens zijn. Ik verwachtte niet dat Ajax gelijkwaardig zou zijn, dat zal het ook niet worden, zolang geld de samenstelling van een team bepaalt, ook niet na tien JC-revoluties. Probeer iets objectiever te zijn, Ajax komt alle alle punten tekort, geen schande, er loopt nu eenmaal niet veel topkwaliteit bij Ajax en als een speler er echt bovenuit steekt, gaat hij weg.

De bal van Hoesen die tegen RM thuis mist? Is dat niet het kwaliteitsverschil? Ik weet niet of hij net zoveel kwaliteit heeft als Fischer, laten we het hopen, maar scoren is een kwaliteit die wel bruikbaar is voor een spits.

Wat denkt Eriksen na zo'n wedstrijd? Nog een jaar Ajax en volgend weer weggespeeld worden door RM, of liever door MU, of ... of iedere dag op een veel hoger niveau trainen? Een niveau dat in Nederland helaas niet wordt bereikt, ook niet tegen PSV. Zou hij niet willen trainen met niveau-CL? Hij is komende zomer 21, Modric was 22/23 toen hij naar Engeland ging en bijna 27 toen hij naar RM ging. Khedira 23 en Ozil 22, maar die speelden al in een grote competitie. Di Maria was 22 toen hij RM ging, maar speelde in een competitie die ook beter bekend staat dan de eredivisie. Eriksen zal misschien een tussenstap nodig hebben, laten we dit seizoen nog maar van hem genieten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Khraa

Bericht door Khraa » wo dec 05, 2012 6:42 am

Op basis van de wedstrijd van gisteren moet Eriksen eerst maar eens gaan nadenken over zijn eigen spel. Het was niet veel soeps, wat hij op de mat legde. Mocht hij ooit naar een team als RM willen, dan zal hij eens een seizoen constant moeten presteren.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo dec 05, 2012 7:02 am

Demosthenes schreef:De eerste helft was redelijk? Met de beste wil van de wereld kan ik 't daar niet mee eens zijn.
Het gaat mij om de intentie van spelen. Ik heb dit seizoen forse kritiek gehad op De Boer omdat ik vond dat hij de boel in de maling nam. Hij had het steeds over vroeg druk zetten en dominant spelen terwijl wij dat helemaal niet deden. Tegen PSV en gisteren tegen Real zette Ajax wel vroeg druk en durfden de centrale verdedigers door te schuiven ipv de bal elkaar toe te schuiven. Dat is de basis. En voor de rest is het de vorm vde dag. De Boer kan er ook niks aan doen dat Eriksen een corner en een vrije trap niet eens voor het doel krijgt maar hem zo inlevert. Was in de heenwedstrijd ook en toen leverde het een tegengoal op. Of neem Poulsen die de vrijstaande Blind kan inspelen maar iets met buitenkant rechts probeert. Het enige wat ik De Boer kwalijk neem is het blijven opstellen van boerrigter als rechtsbuiten.

Plaats reactie