Willem II - Ajax 13-03-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Banjavi
Contacteer:

Re: Willem II - Ajax 13-03-2011

Bericht door Banjavi » zo mar 13, 2011 4:25 pm

D_skilled schreef:Regelmatige overwinning. Inpakken en wegwezen. Je kunt niet altijd mooi voetbal verwachten. En we zitten volgens mij aan het einde van de competitie? Dan tellen alleen de punten.
Hebbie het nou over Ajax of PSV? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo mar 13, 2011 4:26 pm

Ajaciedjuh schreef:Dan moet NEC er vandaag maar voor zorgen, dat ik nog een glimlach op mijn gezicht krijg.
De achterstand op Twente is ook niet het grootste probleem. Dat heb je in eigen hand op de laatste speeldag. PSV moet inderdaad punten gaan verliezen en mochten ze dat vandaag doen dan is het weekend weer helemaal goed.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 13, 2011 4:26 pm

Siem Man of the Match? :confused.gif:

Dit was misschien wel de gemakkelijkste wedstrijd die we nog te gaan hadden. Volgende week zo spelen in Den Haag en we gaan geheid voor schut.

@D_Skilled: regelmatige overwinning? Ajax had bij rust op een veel grotere achterstand kunnen staan. Deze overwinning was meer geluk dan wijsheid.
Het stinkt aan alle kanten!

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 13, 2011 4:26 pm

Ronald! schreef: ...en gauw vergeten.
Liever niet. We ontsnappen nou aan puntverlies, want wat was Ajax het overgrote deel van de wedstrijd flets, ongeconcentreerd, zonder precisie, zonder tempo en zonder gogme. Zo'n zaadpot moet de heren juist in de kop gebeiteld worden. Dat ze geen wedstrijd, zelfs tegen Willem II niet, op zo'n lamlendige wijze kunnen afhandelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 13, 2011 4:27 pm

Dankzij de scheidsrechter ook. Willem II is de paria van fluitend Nederland dit seizoen. Altijd makkelijk zo'n club die toch zo goed als gedegradeerd is.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo mar 13, 2011 4:29 pm

Zuidema schreef:
Liever niet. We ontsnappen nou aan puntverlies, want wat was Ajax het overgrote deel van de wedstrijd flets, ongeconcentreerd, zonder precisie, zonder tempo en zonder gogme. Zo'n zaadpot moet de heren juist in de kop gebeiteld worden. Dat ze geen wedstrijd, zelfs tegen Willem II niet, op zo'n lamlendige wijze kunnen afhandelen.
Precies. Een slappe 4-0 tegen Veendam, díe mogen we gauw vergeten.

Hier moeten we echt van leren, we zijn nu ontsnapt...maar volgende week deze instelling en we verliezen met 3-1.

Ik zie ons absoluut niet winnen in Den Haag, omdat je nu al ziet aankomen dat die gasten de wedstrijd ingaan alsof het een CL-finale is. En wij...tsja. Net terug uit Rusland, onaardige mensen daar, geen supporters mee. Hmm...Hopelijk zie ik het helemaal verkeerd!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 13, 2011 4:36 pm

Thijs schreef:
Zuidema schreef:
Precies. Een slappe 4-0 tegen Veendam, díe mogen we gauw vergeten.

Hier moeten we echt van leren, we zijn nu ontsnapt...maar volgende week deze instelling en we verliezen met 3-1.

Ik zie ons absoluut niet winnen in Den Haag, omdat je nu al ziet aankomen dat die gasten de wedstrijd ingaan alsof het een CL-finale is. En wij...tsja. Net terug uit Rusland, onaardige mensen daar, geen supporters mee. Hmm...Hopelijk zie ik het helemaal verkeerd!
Thijs , je ziet het helaas helemaal goed :blush.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo mar 13, 2011 4:38 pm

Zuidema schreef:
Helemaal waar. Aan FdB de schone taak om hier de juiste lessen uit te trekken. Maar als fan vergeet ik deze wedstrijd bij voorkeur z.s.m.

zeux

Bericht door zeux » zo mar 13, 2011 4:45 pm

Zuidema schreef:
Hoe vaak hadden ze de afgelopen jaren dat lesje wel niet moeten leren? Veel te vaak. En het gebeurt niet. Je kunt het niet eindeloos blijven constateren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 13, 2011 4:56 pm

Zeux schreef: Hoe vaak hadden ze de afgelopen jaren dat lesje wel niet moeten leren? Veel te vaak. En het gebeurt niet.
Helemaal waar, helaas. Maar ik hoor ook te vaak na zo'n wedstrijd van de coach en de spelers "dat we deze wedstrijd maar snel moeten vergeten". Terwijl zo'n slappe pot juist heel leerzaam voor de heren kan zijn.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 13, 2011 5:00 pm

Cvitanich kan niet foebelle hi ha ho...Cvitanich kan niet foebelle hi ha ho...

Wat een dramatisch prutser!

CdE

Bericht door CdE » zo mar 13, 2011 5:17 pm

Zlatan Son of God schreef:Cvitanich kan niet foebelle hi ha ho...Cvitanich kan niet foebelle hi ha ho...

Wat een dramatisch prutser!
Heeft slechts 6,8 miljoen gekost. :excited.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 13, 2011 5:40 pm

Tsja.... eerst zegt De Boer dat hij niet tevreden is over Cvitanic... maar ja... Dario geeft geen weerwoord dus stelt De Boer hem op in plaats van de veel betere, maar iets lastigere El-Ham.

Ik hoop dat De Boer beseft dat een team ook 'klootzakken' nodig heeft en niet allemaal koorknaapjes. Als trainer is het wel lekker makkelijk om een stel makke schapen te hebben, maar het is wel de weg van de minste weerstand. Ik zal dit seizoen niet al te kritisch oordelen over De Boer. Maar in de zomerstop kunnen we concluderen welke kant hij op wil met de aankopen die hij doet. Ik ben benieuwd...
Whitey on the moon.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 13, 2011 5:44 pm

Zojuist op de radio: Frank is tevreden over de invalbeurt van Dario :confused.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 13, 2011 5:46 pm

Ajaciedjuh schreef:Zojuist op de radio: Frank is tevreden over de invalbeurt van Dario :confused.gif:
Als je Frank naar z'n mond praat is er niks aan de hand. Als je lastig bent voor Frank, wordt je verbannen. Dan kan je wel de topscoorder van Ajax zijn, maar dat maakt schijnbaar niks uit. Liever wil Frankie het proberen met de ubermiskoop van Van Basten.
Whitey on the moon.

Khraa

Bericht door Khraa » zo mar 13, 2011 5:49 pm

FdB moet het team in de gaten houden. Zoveel beter was EH de laatste tijd ook weer niet. Dan heb ik liever een speler die het spel uitvoert zoals de trainer het wil, dan een vedette die alleen voor zichzelf speelt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 13, 2011 5:55 pm

Khraa schreef:FdB moet het team in de gaten houden. Zoveel beter was EH de laatste tijd ook weer niet. Dan heb ik liever een speler die het spel uitvoert zoals de trainer het wil, dan een vedette die alleen voor zichzelf speelt.
Frank houdt z'n team op de gemakkelijkste manier in de gaten. Als hij zich moet inzetten voor een speler wordt deze gewoonweg kalltgestellt. Heb je er immers ook geen last meer van.

Liever een spits die er geen fluit van kan, dan je topscoorder. Nee, erg logisch allemaal.

Iedereen is zo idolaat van De Jong als spits en dat is opzich wel geinig. Als El-Ham in de spits staat en De Jong op 10, staat Siem constant naast of voor El-Ham. Er is geen verrassing. Als De Jong in de spits staat en Eriksen of De Zeeuw staan erachter, kan Siem die 2 gebruiken om te kaatsten. Puur omdat De Zeeuw en Eriksen veel beter hun momenten kiezen, terwijl De Jong als nummer 10 er vaak al staat.

Frank heeft het vanaf het begin niet handig gedaan allemaal en hij neemt El-Ham op geen enkele manier in bescherming terwijl de fout ook bij FdB zit.
Whitey on the moon.

M..

Bericht door M.. » zo mar 13, 2011 5:57 pm

Helemaal eens met Gangstarib! Kruipen moet de boer voor zijn spelers. Vooral voor zijn STER spelers. Zonder el ham is Ajax niets, zal Ajax nooit iets worden en is Ajax nooit iets geweest! Eerst dat griekse gezichtje in het logo vervangen door een foto van el ham en dan smeken of hij alsjeblieft weer voor Ajax wil spelen. Wat denken ze bij mijn clubje wel niet? Dat ze de grote el ham zo maar ernaast kunnen zetten? Met el ham heb je sowieso geen trainer meer nodig.

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo mar 13, 2011 5:58 pm

Wat een onzinnige verbanden worden er weer vermoed....

Cvita staat op het veld (als invaller!) omdat de Jong op het middenveld nodig was. De Zeeuw ging er immers uit. Sorry, maar dan kun je toch moeilijk zeggen dat FdB voor Cvitanich kiest omdat hij zo lekker rustig is. FdB brengt hem in omdat hij op dit moment de enige redelijke vervanger is van Siem op 9....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 13, 2011 6:02 pm

Jawel, maar waarom zit El Hamdaoui niet op de bank? Daarmee straf je hem ook wel, en dan heb je tenminste nog iets achter de hand.

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo mar 13, 2011 6:06 pm

Jöhnk schreef:Jawel, maar waarom zit El Hamdaoui niet op de bank? Daarmee straf je hem ook wel, en dan heb je tenminste nog iets achter de hand.
Dan ben je een enorm slappe zak: straf geven, maar zo gauw het even moeilijk lijkt in de wedstrijd alle zonden vergeven en gewoon weer opstellen.

De straf van ElH lijkt me, na wat ik er van gehoord heb, volkomen legitiem. Dan moet je natuurlijk wel consequent blijven en hem ook op de blaren laten zitten. Anders ondermijnt het je gezag en weet niemand meer waar de grens is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 13, 2011 6:14 pm

Verliezen bij Willem II (en dat scheelde maar heel weinig) ondermijnt je gezag ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 13, 2011 6:18 pm

Ronald! schreef:
Jöhnk schreef:Jawel, maar waarom zit El Hamdaoui niet op de bank? Daarmee straf je hem ook wel, en dan heb je tenminste nog iets achter de hand.
Dan ben je een enorm slappe zak: straf geven, maar zo gauw het even moeilijk lijkt in de wedstrijd alle zonden vergeven en gewoon weer opstellen.

De straf van ElH lijkt me, na wat ik er van gehoord heb, volkomen legitiem. Dan moet je natuurlijk wel consequent blijven en hem ook op de blaren laten zitten. Anders ondermijnt het je gezag en weet niemand meer waar de grens is.
Niemand weet ook precies wat El-Ham misdaan heeft. De Boer z'n gezag is zogenaamd niet aangetast, maar het spreekt ook niet in z'n voordeel.
Whitey on the moon.

Arthur

Bericht door Arthur » zo mar 13, 2011 6:19 pm

El H. is gewoon niet zo heel goed. In ieder geval niet goed genoeg om er zoveel moeite voor te doen.
Hij knalt ze er met rechts erg makkelijk in, maar met links, met het hoofd, in het teamspel en qua inzet heb je er geen zak aan.
Gewoon de zoveelste hopeloze aankoop van Jol.

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo mar 13, 2011 6:21 pm

Bertje schreef:Verliezen bij Willem II (en dat scheelde maar heel weinig) ondermijnt je gezag ook.
Een overlever als Koeman had ElH ongetwijfeld al weer bij de selectie gehad.

FdB lijkt me niet een overlever maar iemand uit de categorie 'liever met m'n eigen visie ten onder dan met die van een ander'. Dat vereist een andere aanpak: één waarbij je een duidelijke lijn kiest, consequent bent (ook bij tegenslag) en je richt op de lange termijn.

Doe mij maar een trainer uit die laatste categorie.

Plaats reactie