Ajax - AZ Alkmaar 23-12-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Ajax - AZ Alkmaar 23-12-2010

Bericht door peter » vr dec 24, 2010 11:12 am

Ik heb niets gezien, zoals je weet, maar Enoh lijkt me sowieso een zwakkere schakel in deze speelstijl. De Boer zal op en duur ook willen doorselecteren en dan gaat dat ten koste van mensen. Ik denk dat Enoh en Siem de Jong dan het kind van de rekening zijn.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 24, 2010 11:16 am

Enoh speelde anders een prima pot gisteren, hij was zo fel en hij pakte wederom ontzettend veel ballen af. Zulke jongens heb je wel nodig in je elftal.

Puntje is wel dat hij gisteren de enige kans voor AZ kreeg in 90 minuten :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 24, 2010 11:22 am

Voetballend komt hij tekort en hij maakt teveel overtredingen...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 24, 2010 11:24 am

Tja, ze hebben net zijn contract verlengd, dus ze zullen het wel in hem zien zitten. Maar ik vind hem erg beperkt, hoor. Als hij meedoet wordt de tegenstander als het ware uitgenodigd om hem vrij te laten. Hij weet echt niet wat hij met de bal moet.

Bal afpakken doe je collectief, wat mij betreft. Door de ruimtes klein te maken. Ik vind het een zwaktebod als een speler als een dolle loopt te schoffelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 24, 2010 11:27 am

:biggthumpup.gif:

Mee eens. Maar Frank moet natuurlijk een balans zien te vinden. Enoh weghalen komt nog. Daar ben ik van overtuigd. En Enoh kan wel geld opleveren hoor.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » vr dec 24, 2010 11:33 am

joey schreef:De trainerswissel pakt vooralsnog goed uit, veel spelers zijn blij dat Jol weg is. De Boer heeft een duidelijk idee over de speelwijze, dat is alleen maar positief. Maar laten we niet overdrijven. De problemen zijn niet in een dag weg en bepaalde spelers hebben duidelijk hun beperkingen. Dat zal blijken tegen ploegen die wel de wil hebben en in staat zijn om tactisch gedisciplineerd te spelen. AZ bakte er in dat opzicht gisteravond helemaal niets van. Eriksen kon doen wat hij wilde. Zo moet je het als tegenstander juist niet aanpakken. Je moet zorgen dat Enoh de bal heeft.
Jij verdient de titel undercover kakkerlak van het jaar.

999

Bericht door 999 » vr dec 24, 2010 12:03 pm

Nou, ik denk dat er iemand in de rust tegen Enoh heeft gezegt dat ie niet met de bal moet gaan lopen zoals in de eerste helft.De tweede heflt deed ie precies wat ie moest doen, afpakken en inleveren of in ene doorspassen.

Dat geeft ook weer de manko's aan.Ericsen is natuurlijk kwa voetballend vermogen de beste AJAX speler.Zo nog een stuk of vier a.u.b.

Alleen wat als de tegenstander dat ook weer door heeft, en er gewoon een man op zet.Of op hem druk gaat zetten.Ben benieuwd.Verder was het verfrissend om te zien, maar niet meer dan dat.De kansen beperkte zich voor het grootste gedeelte tot afstand schoten en, met weinig gogme, genomen vrije trappen.En de achterhoede had ook weer de gebruikelijke fouten, liet de man lopen of stond te pitten.

Maar goed.We zijn voor de zoveelste keer weer op de goede weg, net zoals onder al de voorgangers van F. de Boer.

Anita is afgeschreven door de Boer, lijkt me ..
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 24, 2010 12:22 pm

Sorry hoor, maar de achterhoede heeft echt geen kans weggegevn. De enige kans van AZ was van Enoh.

Dat gezeik op Enoh ben ik trouwens ook spuugzat. Jaren schreeuwen we moord en brand om een stofzuiger op het middenveld en nu we er eindelijk 1 hebben moet ie alweer weg? Enoh doet wat ie moet doen. De bal afpakken (ik heb nog nooit een speler zoveel veroveringen zien doen bij Ajax) en weer afgeven.

999

Bericht door 999 » vr dec 24, 2010 12:46 pm

Je kan gewoon fouten maken ondanks dat er dan weinig kansen zijn voor DEZE tegenstander .. Jantje liet het gisteren nog speciaal zien ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 24, 2010 12:48 pm

El Clavo schreef:Sorry hoor, maar de achterhoede heeft echt geen kans weggegevn. De enige kans van AZ was van Enoh.

Dat gezeik op Enoh ben ik trouwens ook spuugzat. Jaren schreeuwen we moord en brand om een stofzuiger op het middenveld en nu we er eindelijk 1 hebben moet ie alweer weg? Enoh doet wat ie moet doen. De bal afpakken (ik heb nog nooit een speler zoveel veroveringen zien doen bij Ajax) en weer afgeven.
Afgeven aan de verkeerde, ja.

AZ kreeg genoeg mogelijkheden op kansen, maar speelde het steeds hemeltergend slecht uit.

Arthur

Bericht door Arthur » vr dec 24, 2010 12:58 pm

Doordat Ajax goed jaagde en de speler met de bal daardoor geen tijd had om de goede keuze te maken.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 24, 2010 1:03 pm

goodfella schreef:
joey schreef:De trainerswissel pakt vooralsnog goed uit, veel spelers zijn blij dat Jol weg is. De Boer heeft een duidelijk idee over de speelwijze, dat is alleen maar positief. Maar laten we niet overdrijven. De problemen zijn niet in een dag weg en bepaalde spelers hebben duidelijk hun beperkingen. Dat zal blijken tegen ploegen die wel de wil hebben en in staat zijn om tactisch gedisciplineerd te spelen. AZ bakte er in dat opzicht gisteravond helemaal niets van. Eriksen kon doen wat hij wilde. Zo moet je het als tegenstander juist niet aanpakken. Je moet zorgen dat Enoh de bal heeft.
En waarom dan wel? Geef dan eens aan wat er fout is aan zijn post?
IK GELOOF!!!!!!

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06

Bericht door michaelajaxfan » vr dec 24, 2010 1:04 pm

goodfella schreef:
Ik wilde vannacht nog posten dat Joey de azijntrofee nu officieel van Voetske had overgenomen, maar bij nader inzien komt Joey inderdaad meer voor die titel in aanmerking. Ongelofelijk dit.

@Rishi: mijn toelichting is in ieder geval dat het niet alleen om die post gaat, maar om alle posts in deze topic. Voor mijn eigen blik op de wedstrijd van gisteren, zie de pagina hiervóór van dit wedstrijdtopic, om 2:49 am.

peter

Bericht door peter » vr dec 24, 2010 1:10 pm

Inderdaad, zeg. Het is toch van de reinste azijnzeikerij dat je zegt dat de trainerswissel goed uitpakt en dat een duidelijk idee over de speelwijze positief is. Dan ben je echt niet objectief haha. Joey had hier moeten zeggen 'de trainerswissel is een godsgeschenk en met deze speelwijze worden we fluitend kampioen en winnen we volgend jaar de CL'.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 24, 2010 1:11 pm

Arthur schreef:Doordat Ajax goed jaagde en de speler met de bal daardoor geen tijd had om de goede keuze te maken.

Vaak wel, maar ook vaak niet. AZ maakte heel veel unforced errors, zoals ze dat in het tennis noemen.

Rednose

Bericht door Rednose » vr dec 24, 2010 1:15 pm

goodfella schreef:
Beetje overdreven reactie, Joey is meestal veel zuurder :oops.gif:
Maar een beetje nuchterheid past wel, maar gelukkig is er ook weer hoop :onfire.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

999

Bericht door 999 » vr dec 24, 2010 1:18 pm

Peter schreef:Inderdaad, zeg. Het is toch van de reinste azijnzeikerij dat je zegt dat de trainerswissel goed uitpakt en dat een duidelijk idee over de speelwijze positief is. Dan ben je echt niet objectief haha. Joey had hier moeten zeggen 'de trainerswissel is een godsgeschenk en met deze speelwijze worden we fluitend kampioen en winnen we volgend jaar de CL'.
En de Wereldbeker ...
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr dec 24, 2010 1:20 pm

999 schreef:
Peter schreef:Inderdaad, zeg. Het is toch van de reinste azijnzeikerij dat je zegt dat de trainerswissel goed uitpakt en dat een duidelijk idee over de speelwijze positief is. Dan ben je echt niet objectief haha. Joey had hier moeten zeggen 'de trainerswissel is een godsgeschenk en met deze speelwijze worden we fluitend kampioen en winnen we volgend jaar de CL'.
En de Wereldbeker ...
Inderdaad in 2012/2013. Brengen we onze assistent, Danny Blind, vlak voor de strafschoppenserie in. Vanaf de middenstip naar het doel lopend, kuchje erbij, en bam! :hypocrite.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 24, 2010 1:29 pm

joey schreef:
El Clavo schreef:Sorry hoor, maar de achterhoede heeft echt geen kans weggegevn. De enige kans van AZ was van Enoh.

Afgeven aan de verkeerde, ja.

AZ kreeg genoeg mogelijkheden op kansen, maar speelde het steeds hemeltergend slecht uit.
Mogelijkheden tot kansen? Nou moet je ophouden, want dit gaat echt te ver. Zodra de tegenstander de bal heeft hij mogelijkheden tot kansen. of eis je 100% balbezit in een wedstrijd?

Dit 'slechte' AZ speelde Ajax anderhalve maand geleden anders aardig weg, maar nu is AZ opeens weer slecht?

Het zal allemaal wel.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr dec 24, 2010 1:50 pm

Als AZ al genoeg mogelijkheden op kansen kreeg, hoeveel kreeg Ajax er dan wel niet? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr dec 24, 2010 1:57 pm

Haha, daar gaat de geloofwaardigheid van joey. Ajax heeft welgeteld twee kansjes weggeven in 90 minuten. Een bijna eigen-goal van Enoh en het schot van Martens. AZ maakte geen schijn van kans.

ferry

Bericht door ferry » vr dec 24, 2010 2:06 pm

Ach het is maar wat je referentiekader is. Als je dit Ajax vergelijkt met het Ajax van '95 dan is het niet veel soeps. Zelf kijk ik liever naar de laatste wedstrijden onder Jol die echt niet om aan te zien waren, en dan ziet dit er allemaal toch een stuk frisser uit. Er wordt gevoetbald op een manier die bij Ajax past, en een trainer die die visie ondersteunt en duidelijk naar buiten toe uitdraagt.
Dat Milan, Vitesse en AZ er niets van bakten heeft misschien ook wel wat met Ajax te maken: bij balverlies wordt er steeds snel op de man met de bal gejaagd die daardoor weinig met de bal kan doen.

Ik zie het positief in en ben blij met de weg die Frank de Boer is ingeslagen. Dat hij het allemaal nog moet bewijzen, ja, dat klopt ook. De Boer moet nog bewijzen hoe hij en het elftal met tegenslagen omgaan, wat er gebeurt bij een achterstand etc. Ik ben blij met wat ik nu zie, en wat er over een half jaar of jaar gebeurt dat zien we dan wel. Pluk de dag enzo. :smile-ajax.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr dec 24, 2010 2:18 pm

Kijk alle wedstrijden van 1995 maar eens helemaal terug. Dat was ook niet allemaal foutloos.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 24, 2010 2:26 pm

Scherrer schreef:Haha, daar gaat de geloofwaardigheid van joey.

Even grof gezegd: dat boeit me totaal niet. Ik zie wat ik zie.

Een paar maanden geleden werd ik weggehoond omdat ik het positiespel onder Jol slecht vond. Nu is bijna iedereen die mening toegedaan. Het zegt zo weinig. :confused.gif:

De Boer hangt de beginselen van de Ajax-school aan, dat is mooi. Nu mag hij laten zien dat hij ook de rest in zijn vingers heeft. Het lijkt me voorbarig om hem nu alvast tot Redder van Ajax uit te roepen. Doe dat nou niet, zou ik zeggen. Zo gaat het elke keer en elke keer komen de supporters bedrogen uit. We kunnen op dit moment werkelijk niet weten of het wat wordt of niet.

De spelers van Ajax zaten de laatste maanden in een wak. Het liep niet, het hele team presteerde ver onder zijn kunnen. Dan is het fijn als er een nieuwe trainer komt. Een frisse start, de kans voor de spelers om zich te bewijzen, enz. Dat zie je ook: ze hebben er weer zin in. Zoals ze er vorig seizoen onder Jol ook vaak zin in hadden, trouwens. Ik zou deze opleving niet toeschrijven aan de magische invloed van Frank de Boer. Zo snel kan een trainer de boel niet naar zijn hand zetten. Zelfs Van Gaal had drie, vier maanden nodig voor zijn werkwijze echt vruchten begon af te werpen.

Nu mag De Boer met die jongens aan de slag gaan. Trainen, trainen, trainen. Elke dag. Het tempo opvoeren, doorselecteren. Werken aan automatismen. Dat is een proces van maanden, op zijn minst. Hij zal de spelers moeten overtuigen en de groep bij elkaar moeten houden. Geen eenvoudige taak. Ik hoop dat het hem lukt.

ferry

Bericht door ferry » vr dec 24, 2010 2:32 pm

El Clavo schreef:Kijk alle wedstrijden van 1995 maar eens helemaal terug. Dat was ook niet allemaal foutloos.
Je hebt gelijk, toen was het eigenlijk óók allemaal niks, en hadden de tegenstanders ook allemaal hun dag niet. :smallgrin.gif: Geintje! rustig nou.
Natuurlijk heb je gelijk, dat team was ook niet foutloos. Maar daar stond wel een team, daar stond een team waar langer aan geslepen was door mensen met een visie. En dat kun je nu niet vergelijken met het team wat De Boer nu onder zijn hoede heeft. Dat bedoel ik te zeggen. Ik kan me voorstellen dat men dit Ajax nog niet helemaal geweldig vindt, en dat men van mening is dat dingen nog beter moeten. Ja, dat vind ik ook. Maar tegelijkertijd kan ik al wel genieten van de manier waarop Ajax nu speelt omdat je ziet dat er op de Ajax manier gedacht en gespeeld wordt, en als De Boer in korte tijd dat al duidelijk heeft kunnen maken, dan ben ik erg benieuwd waar hij toe in staat is met dit team.

Nogmaals: we zullen moeten zien hoe De Boer met tegenslagen omgaat, wat er gebeurt als spelers vertrekken en nieuwe spelers aangetrokken moeten worden, als er druk komt van de pers of de 5e colonne bij Ajax, noem maar op. We zullen zien. Vooralsnog beleef ik weer plezier aan het bekijken van Ajax.

Plaats reactie