Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 24, 2010 8:57 pm

Dit is, met gemak, het slechtste Ajax sinds the Beatles net kwamen kijken.

Dus ik hoop op een nieuwe muzikale revolutie.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Thijs » do nov 25, 2010 1:12 am

Jaja, right. Kijk dan nog maar eens terug naar het Ajax uit 1999-2001.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Kowalczyk » do nov 25, 2010 7:33 am

Eens met Thijs. Dit is niet het slechtste Ajax van de laatste vijftien jaar hoor. No way. Het absolute dieptepunt op dat vlak lag inderdaad in de jaren 1999-2001.

Er valt een hoop aan te merken op Van der Wiel, Vertonghen en Anita, maar het staat er met die drie toch lang niet zo beroerd voor als met Christopher Kanu (of Ferdi Vierklau), Frank Verlaat en Tom Sier op die plekken. En ik vind alles bij elkaar ook niet dat het qua spitsen zo structureel behelpen is als toen met Machlas. Om maar eens wat te noemen.

Dat was de slechtste tijd, als je het hebt over 'structureel slecht'.

Daarna is het een vast patroon geworden dat bijna elke trainer Ajax gedurende een bepaalde tijd aan het voetballen krijgt, waarna de crisis toeslaat en het héél slecht wordt, met zijn vertrek als gevolg. Dat gebeurde eerder al bij Olsen, daarna bij Koeman, Blind, Ten Cate en nu (zo lijkt het) ook Jol. Onder al die mannen was het een tijdje hoopvol (soms een heel seizoen lang), maar liep het daarna totaal van de rails en zaten er héél erg slechte fasen tussen, vooral in hun tweede seizoenen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Monkey Tonk » do nov 25, 2010 8:36 am

Tot nu toe is dit inderdaad alleen een hele slechte fase. Als de zaak binnen een maand of twee weer is rechtgetrokken dan is die weer vrij snel vergeten. Ik ben alleen bang dat het deze keer meer structureel is. En dus langer gaat duren (tenzij Cruijff weer een wonderscheet laat). Er staat aan kwaliteit meer op het veld dan in 1999-2001. Dat is ook waar. Alleen maakt dat het, in mijn ogen, juist veel erger dat ze amper nog een knikker kunnen raken. Met die extra kwaliteit mag het niet voorkomen dat je zo ontzettend slecht loopt te voetballen. Want als dat wel gebeurt dan ben je ook echt de weg he-le-maal kwijt.

Ik hoop dat ik het verkeerd inschat.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door El Clavo » do nov 25, 2010 8:42 am

Hoe kun je dat nou zeggen? Deze verdediging gaf vorig jaar niet meer dan 19 tegengoals weg en deze voorhoede (met Pantelic en zonder El Hamdaoui) scoorde er vorig jaar rustig op los met meer dan 100 goals.

Jol moet eens kappen met elke wedstrijd een ander middenveld neer te zetten en Cruijff moet of nu eens wat gaan doen (en dat is meer dan roepen dat iedereen weg moet) of anders z'n bek houden en nooit meer terugkomen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Kowalczyk » do nov 25, 2010 10:30 am

Wat me vooral zorgen baart, is het feit dat dit Ajax geen ondergrens heeft: als het slecht is, is het ook echt meteen heel slecht, zó slecht dat er van Excelsior of VVV-Venlo verloren kan worden.

Daar snap ik niks van. Hoe bestaat dat?

In dit soort tijden gaan Ajax-trainers meestal roepen dat het elftal nog jong is, en dat Ajax "nog de sluwheid mist" om bepaalde wedstrijden te winnen. Nou, die vlieger gaat niet op. Het raamwerk van dit Ajax-elftal is al járen bij elkaar. Het zijn allemaal internationals. Stekelenburg, Emanuelson, Vertonghen, De Zeeuw, Siem de Jong, Suárez, Lindgren... Zullen we nou eindelijk eens stoppen met die jongens als jong en onervaren weg te zetten? Mag het nou eens een oogstjaar zijn? De directie heeft zijn nek behoorlijk uitgestoken (want: dikke rode cijfers geaccepteerd) door de ploeg intact te laten en zelfs Suárez niet te verkopen. Daarnáást mocht Jol nog de spits van zijn keuze halen, plus wat koopjes via zijn vriendje Raiola. Mag dan de lijn van de tweede seizoenshelft van vorig jaar eens een keer doorgetrokken worden? Mag het nou eindelijk eens een beetje samenhang gaan vertonen?

Maar nee: het is allemaal een heel stuk slechter geworden, met vrijwel dezelfde ploeg. Soms is het ineens heel goed (Twente-uit, eerste helft) en op bepaalde dagen kan Ajax zich aardig meten met de internationale subtop (Dynamo Kiev, Auxerre) of zelfs - als ze het kalm aan doen - de Europese top (AC Milan), maar als het slecht gaat... nou, nou, nou, dan is er ook helemaal niets als een ondergrens. Dan kukelt Ajax meteen naar een niveau waar je je helemaal kapot van schrikt.

Dat vind ik zorgelijk. En verwijtbaar, ook. Daar is Jol echt verantwoordelijk voor, dat er kennelijk nog altijd geen stevigheid en consistentie in zit, waarmee je op een slechte dag alsnog een zes-min kunt halen. Op een slechte dag scoort Ajax meteen een twee. Dat is toch wel om een ietsepietsie wanhopig van te worden, onderhand. Dit seizoen had een oogstjaar moeten zijn: een goed seizoen 2009-2010, en daarna de zaak bij elkaar gehouden, wat wil je nog meer? Maar het gaat er niet in zitten hoor. Die titel gaan we niet pakken, vrees ik.

En ja, dán mag Jol van mij oplazeren. Dan heeft hij gefaald. En de directie ook. Maar voor het zo ver is, verdienen deze directeuren en deze trainer wél een redelijke kans om uit deze dip te komen, want zo veel krediet hebben ze wel opgebouwd vorig seizoen. Laat onverlet dat dit een oogstjaar met een kapitale o is: een landstitel, minimaal. Als die er niet komt: oprotten en plaatsmaken.

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door GangstaRiB » do nov 25, 2010 10:48 am

Kowalczyk schreef:Wat me vooral zorgen baart, is het feit dat dit Ajax geen ondergrens heeft: als het slecht is, is het ook echt meteen heel slecht, zó slecht dat er van Excelsior of VVV-Venlo verloren kan worden.

Daar snap ik niks van. Hoe bestaat dat?

In dit soort tijden gaan Ajax-trainers meestal roepen dat het elftal nog jong is, en dat Ajax "nog de sluwheid mist" om bepaalde wedstrijden te winnen. Nou, die vlieger gaat niet op. Het raamwerk van dit Ajax-elftal is al járen bij elkaar. Het zijn allemaal internationals. Stekelenburg, Emanuelson, Vertonghen, De Zeeuw, Siem de Jong, Suárez, Lindgren... Zullen we nou eindelijk eens stoppen met die jongens als jong en onervaren weg te zetten? Mag het nou eens een oogstjaar zijn? De directie heeft zijn nek behoorlijk uitgestoken (want: dikke rode cijfers geaccepteerd) door de ploeg intact te laten en zelfs Suárez niet te verkopen. Daarnáást mocht Jol nog de spits van zijn keuze halen, plus wat koopjes via zijn vriendje Raiola. Mag dan de lijn van de tweede seizoenshelft van vorig jaar eens een keer doorgetrokken worden? Mag het nou eindelijk eens een beetje samenhang gaan vertonen?

Maar nee: het is allemaal een heel stuk slechter geworden, met vrijwel dezelfde ploeg. Soms is het ineens heel goed (Twente-uit, eerste helft) en op bepaalde dagen kan Ajax zich aardig meten met de internationale subtop (Dynamo Kiev, Auxerre) of zelfs - als ze het kalm aan doen - de Europese top (AC Milan), maar als het slecht gaat... nou, nou, nou, dan is er ook helemaal niets als een ondergrens. Dan kukelt Ajax meteen naar een niveau waar je je helemaal kapot van schrikt.

Dat vind ik zorgelijk. En verwijtbaar, ook. Daar is Jol echt verantwoordelijk voor, dat er kennelijk nog altijd geen stevigheid en consistentie in zit, waarmee je op een slechte dag alsnog een zes-min kunt halen. Op een slechte dag scoort Ajax meteen een twee. Dat is toch wel om een ietsepietsie wanhopig van te worden, onderhand. Dit seizoen had een oogstjaar moeten zijn: een goed seizoen 2009-2010, en daarna de zaak bij elkaar gehouden, wat wil je nog meer? Maar het gaat er niet in zitten hoor. Die titel gaan we niet pakken, vrees ik.

En ja, dán mag Jol van mij oplazeren. Dan heeft hij gefaald. En de directie ook. Maar voor het zo ver is, verdienen deze directeuren en deze trainer wél een redelijke kans om uit deze dip te komen, want zo veel krediet hebben ze wel opgebouwd vorig seizoen. Laat onverlet dat dit een oogstjaar met een kapitale o is: een landstitel, minimaal. Als die er niet komt: oprotten en plaatsmaken.

K.
Het overkomt tot nu toe iedere trainer. Dus of het aan Jol ligt... ik betwijfel dat. Wat wel een feit is, is dat Cruijff en de Telegraaf een bom hebben laten ontploffen. Spelers en trainers zijn daar niet ongevoelig voor, dus de onzekerheid sluipt er in. Vervolgens begint Blind ook weer te muiten en daar gaat het vertrouwen. Laten we wel wezen: voordat Cruijff begon te zeiken (Willem 2) was er weinig aan de hand. Ja, het voetbal was niet goed, maar er zitten een aantal spelers overduidelijk aan het eind van hun latijn. et is wel erg makkelijk om Jol overal de schuld van te geven.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Kowalczyk » do nov 25, 2010 10:53 am

Eens met GangstaRiB. Ik vind ook zeker niet dat Jol hier volledig schuldig aan is. Maar hij draagt wel de eindverantwoordelijkheid, en ik vind dat je (gezien het spelersmateriaal, gezien de prestaties van vorige seizoen en het feit dat de zaak bij elkaar is gehouden) mag eisen dat Ajax dit seizoen oogst in de vorm van een landstitel. Daa mag je directie en technische staf aan houden, en op afrekenen, vind ik. Als je dat niet doet, sta je een vorm van vrijblijvendheid toe die funest is voor de topcultuur.

K.
Still alive...

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Paul1985 » do nov 25, 2010 11:02 am

Een gebrek aan positiespel en automatismen mag een trainer wel verweten worden?

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door GangstaRiB » do nov 25, 2010 11:05 am

Kowalczyk schreef:Eens met GangstaRiB. Ik vind ook zeker niet dat Jol hier volledig schuldig aan is. Maar hij draagt wel de eindverantwoordelijkheid, en ik vind dat je (gezien het spelersmateriaal, gezien de prestaties van vorige seizoen en het feit dat de zaak bij elkaar is gehouden) mag eisen dat Ajax dit seizoen oogst in de vorm van een landstitel. Daa mag je directie en technische staf aan houden, en op afrekenen, vind ik. Als je dat niet doet, sta je een vorm van vrijblijvendheid toe die funest is voor de topcultuur.

K.
Het spelersmateriaal vind ik persoonlijk niet veel soeps. Goed betaalde subtoppers, met enkele potentiele toppers (Suarez, Van der Wiel, Steek en Verthongen). Op de belangrijkste plaatsen op het middenveld hebben we niks lopen. Pantelic en Rommedahl moesten weg omdat het bestuur ineens halstarrig het rapport-Coronel ging volgen.

Jol heeft creatief moeten zijn (vandaar alle aankopen die niks kosten en niks toevoegen) en voor de rest heeft hij te maken met een lichting talenten die in andere jaren niet verder dat Ajax A1 waren gekomen en daarna naar FC Volendam zouden zijn vertrokken.

Maar het grootste probleem is de acute paniekaanval binnen Ajax. Het NOS-journaal ligt in de struiken, de VI ruikt bloed... terwijl er weinig aan de hand is. Maar Ajax reageert volledig spastisch en de eerste ratten beginnen uit de school te klappen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door LucaS » do nov 25, 2010 11:49 am

Mwa, Jol heeft voor zo'n 15 miljoen spelers gekocht.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Fregge » do nov 25, 2010 1:01 pm

Kowalczyk schreef:Eens met Thijs. Dit is niet het slechtste Ajax van de laatste vijftien jaar hoor. No way. Het absolute dieptepunt op dat vlak lag inderdaad in de jaren 1999-2001.

Er valt een hoop aan te merken op Van der Wiel, Vertonghen en Anita, maar het staat er met die drie toch lang niet zo beroerd voor als met Christopher Kanu (of Ferdi Vierklau), Frank Verlaat en Tom Sier op die plekken. En ik vind alles bij elkaar ook niet dat het qua spitsen zo structureel behelpen is als toen met Machlas. Om maar eens wat te noemen.

Dat was de slechtste tijd, als je het hebt over 'structureel slecht'.

Daarna is het een vast patroon geworden dat bijna elke trainer Ajax gedurende een bepaalde tijd aan het voetballen krijgt, waarna de crisis toeslaat en het héél slecht wordt, met zijn vertrek als gevolg. Dat gebeurde eerder al bij Olsen, daarna bij Koeman, Blind, Ten Cate en nu (zo lijkt het) ook Jol. Onder al die mannen was het een tijdje hoopvol (soms een heel seizoen lang), maar liep het daarna totaal van de rails en zaten er héél erg slechte fasen tussen, vooral in hun tweede seizoenen.

K.
Liet Ten Cate vlak voor z'n vertrek slecht voetballen dan? Volgens mij ging het met Ten Cate destijds nog (redelijk) goed hoor, alleen kreeg die een aanbieding uit Londen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Thijs » do nov 25, 2010 1:16 pm

Onder Ten Cate pleuren we in 2 maanden tijd zowel uit de voorronde CL als uit de eerste ronde UEFA-cup. In de competitie ging het niet dramatisch, al was de eerste wedstrijd van Koster geloof ik de 0-0 tegen NEC waarna de hoofdingang bestormd werd.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Jeroen126 » do nov 25, 2010 1:22 pm

Fregge schreef:
Kowalczyk schreef:Eens met Thijs. Dit is niet het slechtste Ajax van de laatste vijftien jaar hoor. No way. Het absolute dieptepunt op dat vlak lag inderdaad in de jaren 1999-2001.

Er valt een hoop aan te merken op Van der Wiel, Vertonghen en Anita, maar het staat er met die drie toch lang niet zo beroerd voor als met Christopher Kanu (of Ferdi Vierklau), Frank Verlaat en Tom Sier op die plekken. En ik vind alles bij elkaar ook niet dat het qua spitsen zo structureel behelpen is als toen met Machlas. Om maar eens wat te noemen.

Dat was de slechtste tijd, als je het hebt over 'structureel slecht'.

Daarna is het een vast patroon geworden dat bijna elke trainer Ajax gedurende een bepaalde tijd aan het voetballen krijgt, waarna de crisis toeslaat en het héél slecht wordt, met zijn vertrek als gevolg. Dat gebeurde eerder al bij Olsen, daarna bij Koeman, Blind, Ten Cate en nu (zo lijkt het) ook Jol. Onder al die mannen was het een tijdje hoopvol (soms een heel seizoen lang), maar liep het daarna totaal van de rails en zaten er héél erg slechte fasen tussen, vooral in hun tweede seizoenen.

K.
Liet Ten Cate vlak voor z'n vertrek slecht voetballen dan? Volgens mij ging het met Ten Cate destijds nog (redelijk) goed hoor, alleen kreeg die een aanbieding uit Londen.
Dan heb je niet echt goed opgelet.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Kowalczyk » do nov 25, 2010 7:10 pm

GangstaRiB schreef:Maar het grootste probleem is de acute paniekaanval binnen Ajax. Het NOS-journaal ligt in de struiken, de VI ruikt bloed... terwijl er weinig aan de hand is. Maar Ajax reageert volledig spastisch en de eerste ratten beginnen uit de school te klappen.
Yep. Ajax is extreem mediagevoelig. En ook heel gevoelig voor de vijfde colonne. Er is niet veel voor nodig om gedonder uit de grond te stampen. Is ook altijd al zo geweest, trouwens, en het gaat ook nooit veranderen.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door LucaS » do nov 25, 2010 7:21 pm

Strafzaak tegen vijf Madrilenen vanwege bewuste rode kaarten
Uitgegeven: 25 november 2010 17:41
Laatst gewijzigd: 25 november 2010 17:58

NYON - De Champions Leaguewedstrijd tegen Ajax krijgt voor vijf werknemers van Real Madrid mogelijk een vervelend staartje.

© ANPDe Europese voetbalbond UEFA maakte donderdag bekend dat het een strafzaak heeft geopend tegen trainer José Mourinho en de spelers Xabi Alonso, Sergio Ramos, Iker Casillas en Jerzy Dudek. Zij zouden zich schuldig hebben gemaakt aan ongeoorloofd gedrag.

Alonso en Ramos leken dinsdag in de slotfase van de wedstrijd tegen Ajax bij een 4-0-voorsprong bewust op zoek naar een tweede gele kaart.

De twee Spanjaarden rekten opzichtig tijd bij spelhervattingen. Beiden werden uit het veld gestuurd en missen daardoor de laatste groepswedstrijd tegen Auxerre, waarin voor Real Madrid niets meer op het spel staat.

Sancties

Na het uitzitten van hun schorsing tegen Auxerre beginnen Alonso en Ramos in principe weer met een schone lei aan de knock-outfase.

De Spaanse internationals moeten nu echter vrezen voor sancties van de UEFA. De tuchtcommissie van de Europese bond buigt zich dinsdag 30 november over de zaak.


Ingefluisterd

Mourinho, Casillas en Dudek zouden de twee op het idee hebben gebracht om bewust een rode kaart te pakken.

Op tv-beelden was te zien dat Mourinho met de hand voor zijn hoofd - om liplezers geen kans te geven - Alonso aan de zijlijn even toesprak.

Enkele minuten later kwam tijdrekken de middenvelder op een tweede gele kaart te staan. Ramos werd bijgepraat via reservedoelman Dudek en Casillas.


Cartu

De UEFA wil ook trainer Sorin Cartu van CFR Cluj vervolgen. De coach kon zich dinsdagavond niet beheersen toen zijn Roemeense club met 1-0 verloor van FC Basel.

Hij trapte een ruit van de dugout in. Cluj besloot Cartu daarop donderdag te ontslaan. Zijn woede-uitbarsting komt hem mogelijk op een straf van de Europese tuchtcommissie te staan.

© ANP
www.nu.nl
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door GangstaRiB » do nov 25, 2010 7:54 pm

Lekker is dat... die beelden gaan dus nog een aantal keer de wereld rond... Zo snel mogelijk 'erasen' deze pot.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door wimpey » do nov 25, 2010 8:10 pm

Kowalczyk schreef: Yep. Ajax is extreem mediagevoelig. En ook heel gevoelig voor de vijfde colonne. Er is niet veel voor nodig om gedonder uit de grond te stampen. Is ook altijd al zo geweest, trouwens, en het gaat ook nooit veranderen.
Wellicht de reden dat Ajax enkel écht succesvol is geweest t.t.v. verlicht despoten als Michels, JC en LvG. Die de hele club naar hun hand wisten te zetten en mogelijke intriganten de mond wisten te snoeren met fantastisch spel en dito resultaten.

Zodra je bij Ajax als trainer aantoont maar een mens van vlees en bloed te zijn, kun je het schudden. Dan komt het peloton saboteurs uit de kast en worden de kettingzagen van zolder gehaald.

Vind ik op zich wel mooi trouwens. Het leidt ertoe dat Ajax diepe dalen kent, maar ook extreem hoge pieken. Hopelijk maken we ooit nog eens zo'n piek mee.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door raymon » do nov 25, 2010 9:49 pm

LucaS schreef:
Strafzaak tegen vijf Madrilenen vanwege bewuste rode kaarten
Uitgegeven: 25 november 2010 17:41
Laatst gewijzigd: 25 november 2010 17:58

NYON - De Champions Leaguewedstrijd tegen Ajax krijgt voor vijf werknemers van Real Madrid mogelijk een vervelend staartje.

© ANPDe Europese voetbalbond UEFA maakte donderdag bekend dat het een strafzaak heeft geopend tegen trainer José Mourinho en de spelers Xabi Alonso, Sergio Ramos, Iker Casillas en Jerzy Dudek. Zij zouden zich schuldig hebben gemaakt aan ongeoorloofd gedrag.

Alonso en Ramos leken dinsdag in de slotfase van de wedstrijd tegen Ajax bij een 4-0-voorsprong bewust op zoek naar een tweede gele kaart.

De twee Spanjaarden rekten opzichtig tijd bij spelhervattingen. Beiden werden uit het veld gestuurd en missen daardoor de laatste groepswedstrijd tegen Auxerre, waarin voor Real Madrid niets meer op het spel staat.

Sancties

Na het uitzitten van hun schorsing tegen Auxerre beginnen Alonso en Ramos in principe weer met een schone lei aan de knock-outfase.

De Spaanse internationals moeten nu echter vrezen voor sancties van de UEFA. De tuchtcommissie van de Europese bond buigt zich dinsdag 30 november over de zaak.


Ingefluisterd

Mourinho, Casillas en Dudek zouden de twee op het idee hebben gebracht om bewust een rode kaart te pakken.

Op tv-beelden was te zien dat Mourinho met de hand voor zijn hoofd - om liplezers geen kans te geven - Alonso aan de zijlijn even toesprak.

Enkele minuten later kwam tijdrekken de middenvelder op een tweede gele kaart te staan. Ramos werd bijgepraat via reservedoelman Dudek en Casillas.


Lekker, zijn ze dus ook geschorst tegen Auxerre, dat schiet natuurlijk niet op. Ik stel voor om hun straf in te laten gaan na de poule fase, en dan een wedstrijdje of 3.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Dubbel » do nov 25, 2010 10:42 pm

Raymon schreef:Lekker, zijn ze dus ook geschorst tegen Auxerre, dat schiet natuurlijk niet op. Ik stel voor om hun straf in te laten gaan na de poule fase, en dan een wedstrijdje of 3.
In het belang van het voetbal als geheel zie ik maar een oplossing en dat is om die lui uit de CL de gooien. Hopelijk zijn ze dan volgend jaar wat sportiever. Aardig detail is dat Ajax dan een plekkie opschuift in de poule.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Baseman » vr nov 26, 2010 7:24 am

Waar in de regels staat dat een speler niet opzettelijk een 2e gele kaart mag pakken?
Ik begrijp de UEFA natuurlijk wel, maar volgens mij hebben ze geen hard bewijs en dan houdt het op.

Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen; zorg dat na de poulefase iedereen met een schone lei begint.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door LucaS » vr nov 26, 2010 8:40 am

Het probleem is ook nu op te lossen. In een soortegelijk geval heeft de UEFA al eens een langere schorsing opgelegd.
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Baseman » vr nov 26, 2010 12:44 pm

Ja?
Dat zou ik knap vinden bij weinig tot geen bewijs, ook al weet iedereen dat het opzettelijk was.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Dubbel » za nov 27, 2010 1:40 am

Baseman schreef:Waar in de regels staat dat een speler niet opzettelijk een 2e gele kaart mag pakken?
Onsportief gedrag, lijkt me vrij duidelijk. Zeker nu het er de schijn van heeft dat het op instructie van de trainer is gebeurd. UEFA DR, Part 1 DL, Sectie B Offences, Artikel 8 lid 1 - Unsportsmanlike conduct. Evt ook nog Art 10 lid 1 sub a5 in dezelfde sectie van de DR. Gaat ze geheid centen kosten.

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 348
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door roelf » za nov 27, 2010 6:03 am

Dubbel schreef:
Baseman schreef:Waar in de regels staat dat een speler niet opzettelijk een 2e gele kaart mag pakken?
Onsportief gedrag, lijkt me vrij duidelijk. Zeker nu het er de schijn van heeft dat het op instructie van de trainer is gebeurd. UEFA DR, Part 1 DL, Sectie B Offences, Artikel 8 lid 1 - Unsportsmanlike conduct. Evt ook nog Art 10 lid 1 sub a5 in dezelfde sectie van de DR. Gaat ze geheid centen kosten.
Het onsportief gedrag (tijdrekken) werd al bestraft door een gele kaart, en dan wordt men nog een keer gestraft omdat het onsportief gedrag onsportief is? komop zeg, dan moet bijna iedere overtreding dubbel bestraft worden omdat het in strijd is met de geest van de wedstrijd. Dus moet je hier een stuk duidelijker in worden, zoals Baseman zegt, en begin de 2e fase met een schone lei. Anders werkt het willekeur in de hand, want waar is het bewijs? Oh, en had de scheids dit ook niet een beetje kunnen aanvoelen? 90e minuut rode kaart bij 0-4?

Plaats reactie