Heracles Almelo - Ajax 30-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Heracles Almelo - Ajax 30-10-2010

Bericht door wimpey » di nov 02, 2010 8:02 pm

Zuidema schreef: Sie haben recht. Zweiter Fall. Entschuldigung.
Dat Duits beheers ik inmiddels wel aardig. :smallgrin.gif:
Zuidema schreef:
Rishi schreef:Is dat niet trainbaar? Automatisme inslijpen?
Reken maar dat dat trainbaar is.
Ik betwijfel of snuggerheid in te slijpen is. Vooruit denken enzo.

Heeft allemaal met kwaliteit te doen, simpel. Enoh: aardige balafpakker, in balbezit armoedig. De Zeeuw: m.i. een ongedisciplineerde speler. De Jong: snelheid van handelen te laag, zwak in de omschakeling. Urby: mooie stijl, dromer, geen denker. Middenveldstrategen heeft Ajax gewoon niet. Eriksen zou het kunnen worden, maar hij is pas 18... Dus dat we voetballend nogal eens in de knoei komen, met deze middenveldbezetting, lijkt me logisch... Wat ik dan minder logisch vindt, is dat die jongens ook bij balverlies nogal eens verzaken. Dat is een kwestie van concentratie en instelling. Zó geweldig zijn die gasten dus voetballend niet, dus dan zou je denken (en mogen verwachten) dat ze hun taken uitvoeren wanneer we de bal niet hebben.

'Ajax is afhankelijk van de klasse van die 2 voorin', hoor je vaak. Die gasten voorin maken inderdaad het verschil, logisch dat ze veel en snel gezocht worden. Waarom zou je niét versterkt gebruik maken van het beste deel van je elftal? We creeren iedere wedstrijd weer een rits aan kansen. Daarentegen: steekpasses, de grote rondo en geniale oplossingen enerzijds en Enoh / De Zeeuw anderzijds: dat gaat 'm echt niet worden!

'Het individu' is nou eenmaal essentieel in het voetbal. Ajax à la LvG was als team geweldig, ja. Komt doordat dat team bestond uit geweldige spelers, wiens kwaliteiten elkaar ook nog eens aardig aanvulden. En dat team was het gevolg van een jarenlang proces van (door)selecteren. Die tijd wordt een trainer van Ajax hedendaags helaas niet meer gegund. De Boertjes speelden 10 jaar voor Ajax, in het huidige voetbal zouden ze na 2 jaar zijn weggekocht.

Messi speelt in een geweldig team. Toch heeft Barcelona vaak de oprispingen van het individu Messi nodig om z'n wedstrijden te winnen... Kijk waar Bayern zonder Robbery staat. En hoe het als team voetbalt... Man U zonder Ronaldo is een ander verhaal dan mét Ronaldo... Kijk hoe ver Oranje tijdens met WK kwam, met afzichtelijk spel, enkel dankzij de individuele klasse van Robben en Sneyder.

We zijn te hard voor dit Ajax, we verwachten teveel van een in de doorsnee niet meer dan redelijke selectie, met een paar man die er bovenuit steken. Enkel omdat onze club naar de naam Ajax luistert, denken wij als fans recht te hebben op vloeiend én succesvol voetbal. Dat we daarvoor het personeel niet hebben, lijkt bijzaak te zijn. M.i. zit er niet veel meer in dan er momenteel uitgehaald wordt. Vorig seizoen 2,5 punt per wedstrijd, dit seizoen CL en 'gewoon' weer bovenin meedraaien. Af en toe aardig spel, regelmatig doorsnee, soms zwaar kut. Is het realistisch (veel) meer te verwachten?

JC moest weer eens effe de opportunist uithangen: iedereen eruit, slechtste team sinds 1965, opleiding totaal kut. Proefbalonnetjes heeft ie te over, oplossingen niet, vriendjes naar voren schuiven kan ie goed en verantwoordelijkheid nemen doet ie nou eenmaal niet. Maar zijn gekrakeel werkt: mensen binnen de voetballerij, de media, voetbalvolgers en de officiele supportersvereniging duiken er bovenop. JC is weer 'the man'. Vraag niet naar details omtrent het hoe Ajax z'n ideeen nou in de praktijk moet brengen en wie dat moet financieren... FC Barcelona heeft inmiddels immers een schuld van een half miljard, na het adopteren van de JC-methode. Die er bij die club op neer komt dat gewoon de beste spelers bij andere clubs worden losgeweekt. Tja, zoiets vertrouw ik mezelf en 99% van de bezoekers van AT ook nog wel toe. Een schuldenberg creeren is niet zo moeilijk.

Maar goed, wat JC zegt is nu eenmaal waar. En dus hoor je dan ineens zo'n Verbeek roepen dat "Heracles beter 'positiespel' speelt dan Ajax". En dan vraag ik me dus af hoe 'positiespel' gedefinieerd wordt en hoe dat los te zien is van de kwaliteit van degenen die het moeten uitvoeren. En dat zelfs bij 'FC Positiespel' het individu Messi degene is die meestal het verschil maakt. En niet die 10 anderen. JC zal er ongetwijfeld een verklaring voor hebben. Ik niet.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 02, 2010 11:41 pm

Goed verhaal. Maar waarom, waarom, waarom, waarom speelt Jol dan thuis tegen Heerenveen met een ruit op het middenveld en Enoh op de rechtshalf plaats?
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo nov 03, 2010 8:00 am

wimpey schreef: We zijn te hard voor dit Ajax, we verwachten teveel van een in de doorsnee niet meer dan redelijke selectie, met een paar man die er bovenuit steken.

(...) M.i. zit er niet veel meer in dan er momenteel uitgehaald wordt. Vorig seizoen 2,5 punt per wedstrijd, dit seizoen CL en 'gewoon' weer bovenin meedraaien. Af en toe aardig spel, regelmatig doorsnee, soms zwaar kut. Is het realistisch (veel) meer te verwachten?
Kennelijk niet. Goed, als de zaken er zo voor staan, dan houdt het inderdaad op. Dan moet ik me er wel bij neerleggen. Maar accepteren zal ik het nooit. Alleen het geklooi van de plaatselijke amateurclub kan ik met de mantel der liefde bedekken. Bij Ajax lukt me dat niet. Juist niet bij Ajax. Omdat Ajax wat mij betreft altijd voor kwaliteit stond of dat in ieder geval nastreefde.

Ergens rond de verhuizing naar de Arena en de beursgang zijn we volgens mij onze roots kwijtgeraakt. Wat Ajax groot en zelfs groots kon maken. Die maffe combinatie van een keiharde topclub met toch dat intieme verenigingsleven van een amateurclub. Met boven alles kwaliteitsvoetbal hoog in het vaandel. En de ontwikkeling daar naar toe. Waardoor met minimale middelen soms ongelooflijke dingen konden gebeuren.

Met ook dan soms bar slechte tijden, brrr... Maar omdat er toch werd vastgehouden aan bepaalde kwaliteitsstandaarden kwam AJAX altijd wel weer ergens boven drijven. Aanvallend, met creativiteit, techniek en intelligentie. En onvermijdelijk een stukkie arrogantie ook.

Dat AJAX zie ik al een tijd niet meer. AJAX is helaas Ajax geworden. Door interne fouten, door externe factoren waar Ajax geen vat op heeft. Een min of meer doorsnee voetbalclub gevangen in een moloch van commercie en big business.

En een terugkeer naar dat AJAX is kennelijk ook niet meer goed mogelijk onder de huidige omstandigheden. Ik blijf desondanks hopen op betere tijden (o.a. via die snuggere spelers). In de tussentijd trek ik me wel terug van Ajax of wat daar nog van over is. Dat is wel zo gezond voor mijn hart en bloedvaten. Ik erger me te veel en te vaak aan de gang van zaken bij Ajax de laatste jaren.

Tot die betere tijden.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 03, 2010 10:53 pm

Sorry Rishi, je hebt gelijk. Ajax speelt ruk en te behoudend en er zit geen lijn in het spel.
:blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do nov 04, 2010 3:06 pm

Fledderus niet bestraft voor 'slaan' Enoh
Uitgegeven: 4 november 2010 14:35
Laatst gewijzigd: 4 november 2010 14:34

ALMELO - Heracles Almelo kan de komende wedstrijden gewoon over Mark-Jan Fledderus beschikken.
© ProShotsDe aanklager van de KNVB besloot hem niet te vervolgen voor de vermeende (?????!!!!!?????) klap die hij zaterdag in het thuisduel met Ajax (1-4) aan tegenstander Eyong Enoh uitdeelde.

Omdat arbiter Ruud Bossen het voorval ontging, bestudeerde de aanklager de tv-beelden. Op basis daarvan vond hij het het vergrijp van Fledderus niet ernstig genoeg om hem te vervolgen.
Bron: nusport.nl

Oh my god! Vermeende klap? VERMEENDE KLAP???!!!! Is toch gewoon fucking duidelijk dat hij hem vol neermept???!!!
Op naar de vierde ster!

T82

Bericht door T82 » do nov 04, 2010 3:13 pm

Pride of Amsterdam schreef:Oh my god! Vermeende klap? VERMEENDE KLAP???!!!! Is toch gewoon fucking duidelijk dat hij hem vol neermept???!!!
Fledderus wilde Enoh alleen even wakker tikken toch? Is overigens niet helemaal gelukt helaas...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 04, 2010 5:15 pm

:drecul.gif: en dan moeten we het schijtsrechters clubje / aanklagers nog serieus nemen!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do nov 04, 2010 6:41 pm

Hier was ik al bang voor....
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie