Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Dinamo Kiev - Ajax 17-08-2010

Bericht door peter » di aug 17, 2010 8:56 am

De zenuwen gieren me door het lijf. Deze pot moeten we goed afsluiten. Pfff, wat een stress.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di aug 17, 2010 9:54 am

Het team moet vandaag een topdag hebben, vooral verdedigend. IK weet het niet hoor, ik denk niet dat dit Ajax in staat is om de boel achterin gesloten te houden en een minimale voorsprong of gelijkspel over de streep te trekken. Lastig. Als ze stoppen met voetballen dan zakt het heel ver weg; Groningen uit. Kiev kan Ajax vandaag ook pijn doen bij spelhervattingen, daarin is Ajax uiterst kwetsbaar.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di aug 17, 2010 11:06 am

Kijk nu al niet uit naar de laatste 20 minuten. Als er dan weer twee invliegen loopt Ajax het risico de rest van 2010 met een complex te spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 17, 2010 11:23 am

Het is vreselijk. Er hangt veel te veel vanaf. Niet gezond meer.

Ik denk dat ik vanavond maar een lange wandeling ga maken of zo. Ik ga nu al dood van de zenuwen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Nihad

Bericht door Nihad » di aug 17, 2010 11:24 am

Ik maak me nergens druk over. Luis is terug en die trekt ons er wel doorheen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

D_skilled

Bericht door D_skilled » di aug 17, 2010 11:37 am

En Mounir. Die moet de eerste twintig minuutjes echter met een lege maag voetballen, daarna snel een energiedrankje en een dadel doorheen jagen. En vlammen maar.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di aug 17, 2010 11:43 am

D_skilled schreef:En Mounir. Die moet de eerste twintig minuutjes echter met een lege maag voetballen, daarna snel een energiedrankje en een dadel doorheen jagen. En vlammen maar.
Zonsondergang is in Nederland vandaag 21.00 uur. Ajax speelt in Kiev om 21.45 uur plaatselijke tijd. Als de zonsondergang daar op dezelfde tijd is (waarschijnlijk nog iets eerder aangezien Kiev zuidelijker ligt), heeft hij dus nog tijd om voor de wedstrijd te eten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 17, 2010 11:48 am

Peter schreef:De zenuwen gieren me door het lijf. Deze pot moeten we goed afsluiten. Pfff, wat een stress.
Helemaal na de woorden van Slop. Op deze 2 wedstrijden staat een mega druk.

ferry

Bericht door ferry » di aug 17, 2010 12:16 pm

Scherrer schreef:
D_skilled schreef:En Mounir. Die moet de eerste twintig minuutjes echter met een lege maag voetballen, daarna snel een energiedrankje en een dadel doorheen jagen. En vlammen maar.
Zonsondergang is in Nederland vandaag 21.00 uur. Ajax speelt in Kiev om 21.45 uur plaatselijke tijd. Als de zonsondergang daar op dezelfde tijd is (waarschijnlijk nog iets eerder aangezien Kiev zuidelijker ligt), heeft hij dus nog tijd om voor de wedstrijd te eten.
Ik vraag me af wat de 'regels' zijn voor topsporters. Heb even wat gegoogled, en zo vond ik een artikel over Boussoufa:
Speciaal programma voor Boussoufa tijdens ramadan
16-08 16:02 | Reacties: 121
Anderlecht heeft een speciaal programma uitgewerkt voor zijn moslimspelers die de ramadan volgen en dus pas na zonsondergang kunnen eten.

Mbark Boussoufa, Cheikhou Kouyaté en Bouba Sare mogen van coach Ariël Jacobs later trainen dan de rest van de groep. "Zo konden ze zondag langer slapen", zegt Jacobs in de krant Het Laatste Nieuws. "Ook op andere dagen zal hun programma worden aangepast."

Boussoufa zit ondanks de ramadan in een sterke periode. "De imam heeft mij gezegd dat ik de ramadan moet blijven volgen, maar dat ik ook mijn lichaam moet verzorgen", zegt Boussoufa. "Op wedstrijddagen mag ik dan ook eten. Ik wil er alles aan doen om in september geen terugval te krijgen."
Dus als de Imam het goed vindt mag je gewoon eten op wedstrijddagen?

Andere artikelen doen er geen echte uitspraak over. Afellay schijnt gewoon te vasten, ook op wedstrijddagen.

Toppie

Bericht door Toppie » di aug 17, 2010 12:22 pm

Ik hoop de eerste 20 minuten dat ze zonder tegendoelpunt door komen. 0-1 in de 44e minuut en 0-2 in 92 minuut. In de Arena gelijk spelen en weer om de week CL voetbal met Ajax in de poule fase :eusa_pray.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » di aug 17, 2010 12:25 pm

Ferry schreef:
Scherrer schreef:
Ik vraag me af wat de 'regels' zijn voor topsporters. Heb even wat gegoogled, en zo vond ik een artikel over Boussoufa:
Speciaal programma voor Boussoufa tijdens ramadan
16-08 16:02 | Reacties: 121
Anderlecht heeft een speciaal programma uitgewerkt voor zijn moslimspelers die de ramadan volgen en dus pas na zonsondergang kunnen eten.

Mbark Boussoufa, Cheikhou Kouyaté en Bouba Sare mogen van coach Ariël Jacobs later trainen dan de rest van de groep. "Zo konden ze zondag langer slapen", zegt Jacobs in de krant Het Laatste Nieuws. "Ook op andere dagen zal hun programma worden aangepast."

Boussoufa zit ondanks de ramadan in een sterke periode. "De imam heeft mij gezegd dat ik de ramadan moet blijven volgen, maar dat ik ook mijn lichaam moet verzorgen", zegt Boussoufa. "Op wedstrijddagen mag ik dan ook eten. Ik wil er alles aan doen om in september geen terugval te krijgen."
Dus als de Imam het goed vindt mag je gewoon eten op wedstrijddagen?

Andere artikelen doen er geen echte uitspraak over. Afellay schijnt gewoon te vasten, ook op wedstrijddagen.
Er zijn geen regels voor topsporters. Het vasten is een persoonlijke keuze. Sommige vasten op een wedstrijddag, sommigen niet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 17, 2010 1:42 pm

Luis en El Ham in de spits.

Siem daarachter. Urby vanaf links maar wel vanaf het middenveld. De Zeeuw en Enoh controlerend. Van der Wiel die er op rechts overheen mag gaan.

442 met een soort ruit op het middenveld dus. Eigenlijk dus gewoon de normale opstelling maar Urby die wat gecontroleerder speelt en Luis die samen met El Ham centraal op de twee centrale mensen speelt.
IK GELOOF!!!!!!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di aug 17, 2010 2:32 pm

Dat is een mooie. Ik noem hem: de schuine ruit! :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 17, 2010 2:56 pm

Weer een nieuw meesterwerk:

Ajax lachend naar eerste play-offduel

Bron: Ajax.nl

,,Pak het op, heb plezier’’, schalt de stem van conditietrainer Michael Lindeman over het trainingsveld van de Oekraïense voetbalbond. De boodschap is, tijdens deze half uur durende warming-uptraining, wel besteed aan de Ajacieden. De selectie voltooit de voorbereiding op het eerste play-offtreffen met Dinamo Kiev met een lach.

Het lachen vergaat de Ajacieden vanavond hopelijk niet in het Valery Lobanovsky Stadion. Dinamo Kiev is een gereputeerde en geduchte opponent. Ajax en de Oekraïners strijden om een felbegeerde plek in de Champions League. Op het fraaie complex van YKPAÏHA – Oekraïne – worden de spieren alvast losgegooid. Als Lindeman zijn ‘orders’ uitdeelt, voltooien de spelers de rek- en strekoefeningen. De honger naar de bal wordt gestild. Speciale Champions League-ballen van Adidas liggen klaar voor gebruik. ‘Finale’ staat op de bal gedrukt. De Champions League halen is een mooie eerste stap.

Bijna niets is leuker, voor welke speler ook, dan een voetbalrondo. Luis Suarez neemt de woorden van Lindeman het letterlijkst. De Uruguayaan kraait het na iedere schijnbeweging en –trap uit van plezier. De ogen zijn ook gericht op Eyong Enoh. De Kameroener oogt zo goed als verlost en genezen van een kwetsuur. Enoh blaast zijn deuntje mee tijdens de voetbalrondo.

Na een ruim half uur volgt het sein van Martin Jol. De oefensessie is voorbij, spelers en stafleden keren terug naar het Hyatt Hotel. Het mini-stadion van YKPAÏHA wordt alweer klaar gemaakt voor het bezoek van een volgende sportploeg. Dinsdagmiddag speelt Arsenal Kiev op hetzelfde veld een oefenduel. De Ajacieden pakken dan hun laatste rustmomenten voor de krachtmeting met Dinamo Kiev.

Houd Ajax TV in de gaten voor beelden van de dinsdagtraining
Heb plezier? Mijn hemel! :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di aug 17, 2010 3:00 pm

Inderdaad, niks plezier! Ik wil een dooie Shevchenko en een Milyevski die jankend om zijn mama roept vanavond!

Verdomme, bloed aan de paal en darmen in het net. :1evil.gif: A la Marco Materazzi de beuk erin, goed voetbal interesseert me geen fuck, ik wil een resultaat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di aug 17, 2010 3:17 pm

Ajax.nl neem ik al jaren niet meer serieus.

Wat een belachelijke stukjes staan daar toch. :smallgrin.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di aug 17, 2010 3:22 pm

Met name deze alinea slaat alles:
Bijna niets is leuker, voor welke speler ook, dan een voetbalrondo. Luis Suarez neemt de woorden van Lindeman het letterlijkst. De Uruguayaan kraait het na iedere schijnbeweging en –trap uit van plezier. De ogen zijn ook gericht op Eyong Enoh. De Kameroener oogt zo goed als verlost en genezen van een kwetsuur. Enoh blaast zijn deuntje mee tijdens de voetbalrondo.
Dat kán toch niet, hahaha. Welke bejaarde schrijft er zo? Bovendien, sinds wanneer is een f*cking rondo opeens zo fantastisch? Die joker lult maar wat.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di aug 17, 2010 3:24 pm

Ik vind het sowieso vreemd om op de wedstrijddag nog te trainen, ook al is het maar een half uurtje. Rust is zo veel belangrijker dan dat half uurtje.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di aug 17, 2010 3:29 pm

El Clavo schreef:Ik vind het sowieso vreemd om op de wedstrijddag nog te trainen, ook al is het maar een half uurtje. Rust is zo veel belangrijker dan dat half uurtje.
Ik denk dat ze wel weten wat ze aan het doen zijn, denk je niet? Wedstrijd is pas om 21.45 uur plaatselijke tijd, dus een beetje de benen los trappen in de ochtend is niet gek.

Beloki

Bericht door Beloki » di aug 17, 2010 3:31 pm

Scherrer schreef:Met name deze alinea slaat alles:
Dat kán toch niet, hahaha. Welke bejaarde schrijft er zo? Bovendien, sinds wanneer is een f*cking rondo opeens zo fantastisch? Die joker lult maar wat.
Hahahahahahahaha wat een bizar stukje inderdaad. Allemachtig. :biggrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » di aug 17, 2010 3:31 pm

Tjesus, dur zitten hier echt een paar in de stress voor de wedstrijd .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Thijs

Bericht door Thijs » di aug 17, 2010 3:32 pm

Sowieso is zo'n dag altijd killing, want ze voeren de hele dag anders toch niks uit. Het is echt wachten-wachten-wachten tot je eindelijk naar dat stadion mag. In de tussentijd muziek luisteren, kaarten etc...

Oscarito

Bericht door Oscarito » di aug 17, 2010 3:33 pm

Rishi schreef:Bedankt! In welke opstelling geef jij Ajax de meeste kans?

Gaat Sheva achter Wiel aanlopen als die opkomt?
Met een 4-3-1-2 opstelling:

------------------------ Stekelenburg ----------------------
Van der Wiel ---- Alderweireld -- Vertonghen ---- Anita
-------- De Zeeuw ------- Enoh -------- Bonevacia -------
-------------------------- De Jong --------------------------
------------------- Suarez ---- El Hamdaoui ---------------

Ik zou sowieso zekerheid inbouwen om de runs van Garmash en Danilo Silva op te vangen, Eremenko zal naar verwachting zich meerdere malen laten terugzakken om de bal op te vragen en het spel te verdelen terwijl Garmash zijn diepgang dodelijk kan zijn. Als je dan op De Zeeuw en Emanuelson moet vertrouwen om die gasten op te vangen ga je geheid de mist in.
Van wat ik gezien heb van Bonevacia in de jeugdelftallen brengt hij op dit gebied meer zekerheid in het elftal dan een Emanuelson die ik in dit soort wedstrijden altijd shaky vind spelen maar dat is uiteraard een grote gok, Jol zal deze gok niet nemen. Wat dat betreft is het spijtig voor jullie dat Lindgren niet mee kan doen, zonder Enoh wordt het al helemaal een triestig verhaal en wordt het gewoon duimen draaien geblazen.

Shevchenko staat in de opstelling als linksbuiten geposteerd maar hij heeft eigenlijk een vrije rol en zal veel gaan zwerven, Yarmolenko idem al is dit altijd een reactie op wat Shevchenko doet. Omdat Ajax met Van der Wiel een aanvallende back heeft zit het erin dat Yarmolenko na een tijdje op links zal spelen en de aanvallende impulsen van Van der Wiel mag gaan opvangen.
Je mag in ieder geval veel positiewisselingen verwachten voorin bij Kiev. Als Ajax de passing naar Eremenko eruit haalt en Shevchenko aan de zijkant kan houden waar hij niet gevaarlijk is kom je al een heel end. Ga ook niet te ver van het doel spelen want Shevchenko loopt zelfs op z'n oude dag met gemak spelers als Alderweireld en Vertonghen eruit. Speel op de 0 want kansen zal je met Suarez en El Hamdaoui voorin genoeg krijgen tegen de defensie van Kiev.
Je kan met buitenspelers spelen maar dan wordt je overlopen op het middenveld en ik denk dat het vooral een kwestie gaat zijn van wie het beste kan verdedigen en niet van wie het beste kan aanvallen.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di aug 17, 2010 3:36 pm

Overigens succes straks, moge jullie deze wedstrijd winnen zolang je maar niet doorgaat naar de poulefase! :hypocrite.gif:

Ajax heeft namelijk niets te zoeken in de Champions League waar ze in de Europa League tenminste nog wat punten kunnen sprokkelen.

Thijs

Bericht door Thijs » di aug 17, 2010 3:38 pm

Punten schmunten, als we derde worden in de poulefase vind ik het ook goed!

Plaats reactie