De T. schreef: do 08 apr 2010, 06:01
KNVB stelt Ajax ultimatum voor bekerfinale
AMSTERDAM - Ajax moet uiterlijk maandagmiddag twaalf uur laten weten hoeveel kaarten de club wil afnemen voor de bekerfinale tegen Feyenoord en wanneer de voorverkoop begint. Dat ultimatum heeft de KNVB de club opgelegd. De tijd begint te dringen, vindt de voetbalbond, want de finale staat voor 25 april gepland.
Ajax voorziet grote problemen met het vervoer van de fans en de begeleiding daarvan. Verder vraagt de Amsterdamse club zich af of de risico's van de hele operatie en het verblijf van 10.000 Ajacieden in en rond De Kuip - met 10.000 fans van Feyenoord in de buurt - verantwoord en aanvaardbaar zijn. "Wij opteren daarom liever, zoals Telesport gisteren aanreikte, voor een finale over twee wedstrijden zonder elkaars publiek", aldus financieel directeur Jeroen Slop van Ajax. Intussen liet de gemeente Amsterdam weten niet bij voorbaat 'nee' te zeggen tegen een verzoek van de KNVB om een Ajax-Feyenoord op 21 april te organiseren. "Maar het initiatief daartoe moet van de KNVB komen", aldus een gemeentewoordvoerder. In 2006 werden in vier dagen tijd twee klassiekers georganiseerd door de gemeente Amsterdam en Rotterdam, mét elkaars fans in de stadions. ,,Maar de KNVB staat erop dat het één enkele finale in Rotterdam wordt. Omdat er volgens de voetbalbond geen zwaarwegende gronden zijn om hiervan af te wijken", zo kreeg Slop te horen. De club beraadt zich de komende dagen over het ultimatum uit Zeist.
Omdat de KNVB wil dat van beide finalisten evenveel supporters aanwezig zijn, heeft de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb beslist dat er zowel onder Feyenoord- als Ajax-aanhangers 10.000 kaarten mogen worden verdeeld. De eerste duizend werden gisteren verkocht aan houders van zogenoemde Diamond-, Gold- en Silvercards van Feyenoord. Mocht Ajax niet alle toegewezen kaarten willen afnemen, kunnen er volgens de KNVB wellicht tóch meer Feyenoord-fans worden toegelaten. Ajax zit enorm in de maag met het vervoer van de supporters van en naar De Kuip, dat uitsluitend per trein mag gebeuren. De Nederlandse Spoorwegen zetten daartoe negen lange supporterstreinen in, elk met 1100 plaatsen. Als de supporters de treinen geheel slopen, moet Ajax de NS ruim één miljoen euro betalen. "Het contract voor de bekerfinale is niet anders dan anders", laat de NS weten. "Net zoals altijd zit aan de schadevergoeding een limiet." In de treinen zijn speciale voorzorgsmaatregelen genomen. Zo functioneert de noodrem niet en staan - omdat het niet de bedoeling is dat de supporterstreinen stoppen - alle seinen op groen. Volgens Slop (Ajax) staat er in zijn NS-contract een heel ander bedrag: "Maximaal 2,5 miljoen euro plus eventuele bijkomende schade." Het schadebedrag is voor rekening van de huurder - in dit geval Ajax.
Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE
Moderator: mods
Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Lekker laten roepen. Ze weten zelf wel beter. We verliezen zo ongeveer nooit in De Kuip. Dat geldt zowel voor bekerfinales als voor competitieduels tegen Feyenoord.brigade zuid schreef:Vandaag spotjes van de Telegraaf op de radio: 'Ajax bang voor bekerfinale'
Op de supportersites van fnoord is het 'Joden zijn laf' en 'Joden lopen altijd weg' niet van de lucht.
In de competitie doet zich het toch tamelijk unieke feit voor dat Ajax zowel in Amsterdam als Rotterdam vaker van Feyenoord wint dan andersom. Dat is echt ongehoord in Europa, tussen twee clubs die toch meestal wel in het bovenste kwart van de ranglijst staan. Het is echt onthutsend (voor Feyenoord dan) als ik me bedenk hoe vaak ik daar in het uitvak een 0-4, 0-5, 2-4 of 0-3 heb staan vieren. En niet alleen in de gouden jaren. Ook heel recent.
Bekerfinales? De laatste keer dat Ajax überhaupt een bekerfinale verloor, was in 1981 (en die was niet in De Kuip, maar in het Olympisch Stadion). Sinds de bekerfinale altijd in De Kuip wordt gespeeld, heeft Ajax daar zes finales gespeeld - en altijd gewonnen. Onze enige Europese finale in De Kuip wonnen we ook. En de Nederlandse Super Cup (voorloper J.C Schaal), toen die nog wel eens in De Kuip gespeeld werd...? Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar ik kan me op zijn minst één zege op Feyenoord herinneren. Misschien hebben we die in De Kuip óók wel nooit verloren.
Kortom: er is geen Ajacied te vinden die de zenuwen van De Kuip krijgt. Of van Feyenoord. Zelfs in onze aller-, allerzwartste jaren was er toch één ding min of meer zeker: onze standaardzege in Rotterdam tegen Feyenoord. En de ene keer in recent memory dat dat niet gebeurde, mochten we voor de play-offs nog een keertje op herhaling. Met het bekende resultaat.
Die finale loopt - qua resultaat - wel los, hoor. Deze discussie gaat over andere zaken (mogelijke schadeclaims van 2,5 miljoen euro, bijvoorbeeld). Dat weten ze heus wel.
K.
Still alive...
-
- AT Toto winner 15/16
Maar toch... als het allemaal niet doorgaat leg ik het voor een groot deel bij AJAX neer. Toen eenmaal bekend werd dat dit de bekerfinale zou worden hadden we allemaal zoiets van die Aboutaleb geeft ons toch geen kaarten en als ie het al doet dan alleen het uitvak.. maar tot ons ieder verrassing kregen we gewoon 10.000 kaarten, iedereen blij en uit zn plaat. De KNVB heeft zich hard gemaakt dat beide clubs evenveel kaarten krijgen, dus niet fnoord meer, sjapoo daarvoor. De NS wil ons gewoon rijden en volgens hun tegen dezelfde voorwaarden als anders, zie stukje hierboven. Na mijn idee is het logisch dat de huurder opdraait voor evt. schade en er zit een max. limiet aan de schadevergoeding, het is dus nooit anders geweest (lees bekerfinale tegen Utreg, Psv).Wat AJAX doet is zn oren weer laten hangen naar die 148 relschoppers die er evt. in de trein zitten en niet naar 9800 man die de wedstrijd van hun leven willen zien.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Dat is 100% waar. Volledig mee eens.brigade zuid schreef:Maar toch... als het allemaal niet doorgaat leg ik het voor een groot deel bij AJAX neer. Toen eenmaal bekend werd dat dit de bekerfinale zou worden hadden we allemaal zoiets van die Aboutaleb geeft ons toch geen kaarten en als ie het al doet dan alleen het uitvak.. maar tot ons ieder verrassing kregen we gewoon 10.000 kaarten, iedereen blij en uit zn plaat. De KNVB heeft zich hard gemaakt dat beide clubs evenveel kaarten krijgen, dus niet fnoord meer, sjapoo daarvoor. De NS wil ons gewoon rijden en volgens hun tegen dezelfde voorwaarden als anders, zie stukje hierboven. Na mijn idee is het logisch dat de huurder opdraait voor evt. schade en er zit een max. limiet aan de schadevergoeding, het is dus nooit anders geweest (lees bekerfinale tegen Utreg, Psv).Wat AJAX doet is zn oren weer laten hangen naar die 148 relschoppers die er evt. in de trein zitten en niet naar 9800 man die de wedstrijd van hun leven willen zien.
Ik wilde alleen even weerleggen dat Ajax' gesputter voortkomt uit Kuip-angst of Feyenoord-angst.
Maar verder volledig met je eens.
K.
Still alive...
-
Jij vind het raar dat Ajax geen 2,5 miljoen wil opduiken omdat er personen in de trein zitten die niet controleerbaar zijn? In dit licht, vind ik het volstrekt normaal dat Ajax geen trek heeft in 10.000 man die per trein naar Rotterdam moeten. Het is nogal wat... 2,5 miljoen (Ajax staat er financieel al zo lekker voor..) voor zaken waar Ajax barweinig aan kan doen. Het is logisch dat de gebruiker opdraait voor evetuele kosten, maar de gebruiker is niet zozeer Ajax, maar wel 10.000 fans.brigade zuid schreef:Maar toch... als het allemaal niet doorgaat leg ik het voor een groot deel bij AJAX neer. Toen eenmaal bekend werd dat dit de bekerfinale zou worden hadden we allemaal zoiets van die Aboutaleb geeft ons toch geen kaarten en als ie het al doet dan alleen het uitvak.. maar tot ons ieder verrassing kregen we gewoon 10.000 kaarten, iedereen blij en uit zn plaat. De KNVB heeft zich hard gemaakt dat beide clubs evenveel kaarten krijgen, dus niet fnoord meer, sjapoo daarvoor. De NS wil ons gewoon rijden en volgens hun tegen dezelfde voorwaarden als anders, zie stukje hierboven. Na mijn idee is het logisch dat de huurder opdraait voor evt. schade en er zit een max. limiet aan de schadevergoeding, het is dus nooit anders geweest (lees bekerfinale tegen Utreg, Psv).Wat AJAX doet is zn oren weer laten hangen naar die 148 relschoppers die er evt. in de trein zitten en niet naar 9800 man die de wedstrijd van hun leven willen zien.
Whitey on the moon.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Maar dat is al die ander bekerfinales toch niet anders geweest? Ik krijg steeds meer het gevoel dat Ajax bewust de boel z'n gangetje laat gaan nu.GangstaRiB schreef:Jij vind het raar dat Ajax geen 2,5 miljoen wil opduiken omdat er personen in de trein zitten die niet controleerbaar zijn? In dit licht, vind ik het volstrekt normaal dat Ajax geen trek heeft in 10.000 man die per trein naar Rotterdam moeten. Het is nogal wat... 2,5 miljoen (Ajax staat er financieel al zo lekker voor..) voor zaken waar Ajax barweinig aan kan doen. Het is logisch dat de gebruiker opdraait voor evetuele kosten, maar de gebruiker is niet zozeer Ajax, maar wel 10.000 fans.
Het vasthouden van Ajax aan de hoop op een tweeluik is naief omdat Feyenoord daar niet aan mee wil werken (en geef ze eens ongelijk). Helemaal niet spelen zou onbegrijpelijk zijn aangezien je dan ook voor de kosten op zal moeten draaien ivm sponsoren, uitzendrechten, enz. Daar ben je dan ook zo 2,5 miljoen aan kwijt. (en Ajax staat er inderdaad financieel al zo lekker voor) Dus spelen zullen ze sowieso wel. Ik krijg alleen steeds meer het gevoel dat dat "onder protest" (wat dus geen flikker uithaalt) zal zijn... zonder supporters.
Op naar de vierde ster!
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ja. En als dat gebeurt, dan hebben de supporters toch echt wel reden om flink pissig op Ajax te zijn. Dan mochten we dus van iedereen naar Rotterdam komen (Aboutaleb, Feyenoord, KNVB, NS), behalve van onze eigen club, toen puntje bij paaltje kwam.Pride of Amsterdam schreef:Ik krijg alleen steeds meer het gevoel dat dat "onder protest" (wat dus geen flikker uithaalt) zal zijn... zonder supporters.
Zou ik echt onthutsend vinden.
K.
Still alive...
Ja zeker omdat onze directeur met zijn grote bek even kwam vertellen dat we naar R'dam zouden en moeten gaan. We wouden 15.000 kaarten en niets minders, aldus onze directeur.

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
-
Andere bekerfinales stond niet onder zodanige hoogspanning. Ik ben de laatste 3 keer geweest, tegen AZ en Utrecht en PSV. En die wedstrijden waren niet stijf uitverkocht. Je weet dat Feyenoord totaal anders ligt. En dat er ook een ander soort publiek op afkomt. Ik heb zelf 'alleen' een supp. club card. De afgelopen 3 edities had ik kaarten, maar nu weet ik zeker dat ik daar geen kans op heb.Pride of Amsterdam schreef:Maar dat is al die ander bekerfinales toch niet anders geweest? Ik krijg steeds meer het gevoel dat Ajax bewust de boel z'n gangetje laat gaan nu.GangstaRiB schreef:Jij vind het raar dat Ajax geen 2,5 miljoen wil opduiken omdat er personen in de trein zitten die niet controleerbaar zijn? In dit licht, vind ik het volstrekt normaal dat Ajax geen trek heeft in 10.000 man die per trein naar Rotterdam moeten. Het is nogal wat... 2,5 miljoen (Ajax staat er financieel al zo lekker voor..) voor zaken waar Ajax barweinig aan kan doen. Het is logisch dat de gebruiker opdraait voor evetuele kosten, maar de gebruiker is niet zozeer Ajax, maar wel 10.000 fans.
Het vasthouden van Ajax aan de hoop op een tweeluik is naief omdat Feyenoord daar niet aan mee wil werken (en geef ze eens ongelijk). Helemaal niet spelen zou onbegrijpelijk zijn aangezien je dan ook voor de kosten op zal moeten draaien ivm sponsoren, uitzendrechten, enz. Daar ben je dan ook zo 2,5 miljoen aan kwijt. (en Ajax staat er inderdaad financieel al zo lekker voor) Dus spelen zullen ze sowieso wel. Ik krijg alleen steeds meer het gevoel dat dat "onder protest" (wat dus geen flikker uithaalt) zal zijn... zonder supporters.
Ik snap heel goed het punt van Ajax. Ik snap de houding van de KNVB niet helemaal. Die trekken hun handen overal vanaf, nadat ze gezegd hebben dat de bekerfinale 1 wedstijd zal beslaan. Das lekker makkelijk natuurlijk. Treinen, gebouwen en mensen worden kort en klein geslagen, maar de KNVB hoor of zie je niet. Ajax maakt terecht de opmerking over veiligheid en kosten.. en vervolgens is Ajax het zwarte schaap. Echt de wereld op z'n kop in mijn ogen.
Whitey on the moon.
- Ajaciedjuh
De knvb is de organisator en dus ook verantwoordelijk. Dus die zouden als eerste aangesproken moeten worden. Het is raar dat de clubs alles moeten regelen.
De knvb regeert lekker vanuit de ivoren torentje met als dictator dhr. Kesler. 2,5 miljoen euro is iets wat Ajax niet kan veroorloven, dus wat mij betreft dan maar geen supporters of gewoon een kleine groep van 1600 man. En vervolgens voor een volle kuip met feyenooit supporters die ploeg helemaal vernederen.
De knvb regeert lekker vanuit de ivoren torentje met als dictator dhr. Kesler. 2,5 miljoen euro is iets wat Ajax niet kan veroorloven, dus wat mij betreft dan maar geen supporters of gewoon een kleine groep van 1600 man. En vervolgens voor een volle kuip met feyenooit supporters die ploeg helemaal vernederen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Kowalczyk
- Contacteer:
PSV en AZ zijn qua 'hoogspanning' een andere categorie, maar ik denk wél dat je deze finale met Utrecht - Ajax kunt vergelijken. Je bent het gedoe van toen toch nog niet vergeten...? Dat was hoogspanning hoor. Het punt was toen juist dat het heel riskant was om twee supportersgroepen uit de 'A-categorie' (qua risico) naar de stad van een derde supportersgroep uit de A-categorie te halen. Daar is nu alvast geen sprake van.GangstaRiB schreef:Andere bekerfinales stond niet onder zodanige hoogspanning. Ik ben de laatste 3 keer geweest, tegen AZ en Utrecht en PSV. En die wedstrijden waren niet stijf uitverkocht. Je weet dat Feyenoord totaal anders ligt. En dat er ook een ander soort publiek op afkomt.
Dat is echt geen faire redenering. Alles rond deze finale gaat precies zo als altijd. De KNVB kan niet pal voor de finale (dus tijdens de belercompetitie) de reglementen voor de bekerfinale veranderen als niet beide finalisten het daar mee eens zijn. Dat kan domweg niet. De NS is ook 'gewoon' bereid het vervoer te regelen, op dezelfde voorwaarden als anders.Ik snap heel goed het punt van Ajax. Ik snap de houding van de KNVB niet helemaal. Die trekken hun handen overal vanaf, nadat ze gezegd hebben dat de bekerfinale 1 wedstijd zal beslaan. Das lekker makkelijk natuurlijk. Treinen, gebouwen en mensen worden kort en klein geslagen, maar de KNVB hoor of zie je niet. Ajax maakt terecht de opmerking over veiligheid en kosten.. en vervolgens is Ajax het zwarte schaap. Echt de wereld op z'n kop in mijn ogen.
Kortom: Aboutaleb heeft ballen getoond door toe te staan dat de bekerfinale een échte bekerfinale wordt, in plaats van een thuiswedstrijd voor Feyenoord, zonder Ajacieden. Respect daarvoor. De KNVB heeft zich ook hard gemaakt voor een échte finale, met gelijke omstandigheden voor beide finalisten. En de NS is ook akkoord: zelfde vervoersvoorwaarden als anders.
Wat verwijt je de KNVB nou precies? Aanvankelijk gaf Ajax te kennen dat Ajax beslist mét supporters naar De Kuip wilde. Dat mag van Aboutaleb, het mag van Feyenoord, het mag van de KNVB én het mag van de NS. Alleen schrikt Ajax zich nu ineens een hoedje... De figuren die in die treinen gaan zitten, zijn echt geen wezenlijk andere types dan de figuren die naar eerdere finales (tegen bijvoorbeeld Utrecht) afreisden. Er gaan 10.000 Ajacieden met treinen door het weiland rijden, richting Rotterdam. Wat maakt het voor de NS (en dus voor Ajax) nou uit wie daar in Rotterdam de tegenstander is? Pas bij het uitstappen in Rotterdam wordt dat een punt - en daar staat Aboutaleb voor in (als hoofd politie).
Kortom: iedereen is bereid zijn verantwoordelijkheid te nemen en te zeggen "dit kunnen we aan". Behalve Ajax.
Ik vind het echt laf van Ajax. En een tikje hypocriet. Ajax wekt nu de indruk dat ze heel stoer voor de belangen van de aanhang opkwamen omdat ze stiekem wel wisten dat Aboutaleb, de KNVB en de NS toch nooit akkoord zouden gaan. Nou, die gingen dus wél akkoord... en nu krabbelt Ajax terug.
K.
Still alive...
- Kowalczyk
- Contacteer:
Waarvoor dan precies?Ajaciedjuh schreef:De knvb is de organisator en dus ook verantwoordelijk.
Ook voor het vervoer? En voor de politietaken?
Je kunt wel van alles roepen over wat de KNVB moet, maar het slaat nergens op.
K.
Still alive...
Is het zo moeilijk om na te gaan wie die trein gesloopt heeft? Of zeg ik nu iets heel stoms? Gooi er per treinstel 2 of 3 agenten neer.. Ben je klaar. Wordt het nog gezellig ook hoor!
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 15/16
Ik zit helemaal op 1 lijn met Ko, goed verwoord, niks aan toe te voegen.
En ik ben het eens met BZ!brigade zuid schreef:Ik zit helemaal op 1 lijn met Ko, goed verwoord, niks aan toe te voegen.
IK GELOOF!!!!!!
-
En juist die verantwoordelijkheid kan Ajax bijna niet nemen. Ajax heeft de moeilijkste taak in dezen. De NS faciliteert alleen, maar Ajax is verantwoordelijk voor schade. De KNVB organiseert, maar Ajax is verantwoordelijk voor supporters en hoe zij zich gedragen, Rotterdam trommelt een leger ME op, maar dat is alleen voor de aanhang voor feyenoord. Dat kan je toch niet allemaal aan Ajax ophangen? Vorige keren is het goed gegaan, dat klopt. Maar dat is geen garantie voor de komende wedstrijd en misschien zijn de voorwaarden wel gewijzigd. Ajax is (financieel) verantwoordelijk voor een groep mensen die doorgesnoven en laveloos de confrontatie zoekt... Tuurlijk is het eeuwig zonde dat 99% van de 'normale' supporters worden gepakt op deze manier, maar ik begrijp de redenatie van Ajax maar al te goed.Kowalczyk schreef:PSV en AZ zijn qua 'hoogspanning' een andere categorie, maar ik denk wél dat je deze finale met Utrecht - Ajax kunt vergelijken. Je bent het gedoe van toen toch nog niet vergeten...? Dat was hoogspanning hoor. Het punt was toen juist dat het heel riskant was om twee supportersgroepen uit de 'A-categorie' (qua risico) naar de stad van een derde supportersgroep uit de A-categorie te halen. Daar is nu alvast geen sprake van.GangstaRiB schreef:Andere bekerfinales stond niet onder zodanige hoogspanning. Ik ben de laatste 3 keer geweest, tegen AZ en Utrecht en PSV. En die wedstrijden waren niet stijf uitverkocht. Je weet dat Feyenoord totaal anders ligt. En dat er ook een ander soort publiek op afkomt.
Dat is echt geen faire redenering. Alles rond deze finale gaat precies zo als altijd. De KNVB kan niet pal voor de finale (dus tijdens de belercompetitie) de reglementen voor de bekerfinale veranderen als niet beide finalisten het daar mee eens zijn. Dat kan domweg niet. De NS is ook 'gewoon' bereid het vervoer te regelen, op dezelfde voorwaarden als anders.Ik snap heel goed het punt van Ajax. Ik snap de houding van de KNVB niet helemaal. Die trekken hun handen overal vanaf, nadat ze gezegd hebben dat de bekerfinale 1 wedstijd zal beslaan. Das lekker makkelijk natuurlijk. Treinen, gebouwen en mensen worden kort en klein geslagen, maar de KNVB hoor of zie je niet. Ajax maakt terecht de opmerking over veiligheid en kosten.. en vervolgens is Ajax het zwarte schaap. Echt de wereld op z'n kop in mijn ogen.
Kortom: Aboutaleb heeft ballen getoond door toe te staan dat de bekerfinale een échte bekerfinale wordt, in plaats van een thuiswedstrijd voor Feyenoord, zonder Ajacieden. Respect daarvoor. De KNVB heeft zich ook hard gemaakt voor een échte finale, met gelijke omstandigheden voor beide finalisten. En de NS is ook akkoord: zelfde vervoersvoorwaarden als anders.
Wat verwijt je de KNVB nou precies? Aanvankelijk gaf Ajax te kennen dat Ajax beslist mét supporters naar De Kuip wilde. Dat mag van Aboutaleb, het mag van Feyenoord, het mag van de KNVB én het mag van de NS. Alleen schrikt Ajax zich nu ineens een hoedje... De figuren die in die treinen gaan zitten, zijn echt geen wezenlijk andere types dan de figuren die naar eerdere finales (tegen bijvoorbeeld Utrecht) afreisden. Er gaan 10.000 Ajacieden met treinen door het weiland rijden, richting Rotterdam. Wat maakt het voor de NS (en dus voor Ajax) nou uit wie daar in Rotterdam de tegenstander is? Pas bij het uitstappen in Rotterdam wordt dat een punt - en daar staat Aboutaleb voor in (als hoofd politie).
Kortom: iedereen is bereid zijn verantwoordelijkheid te nemen en te zeggen "dit kunnen we aan". Behalve Ajax.
Ik vind het echt laf van Ajax. En een tikje hypocriet. Ajax wekt nu de indruk dat ze heel stoer voor de belangen van de aanhang opkwamen omdat ze stiekem wel wisten dat Aboutaleb, de KNVB en de NS toch nooit akkoord zouden gaan. Nou, die gingen dus wél akkoord... en nu krabbelt Ajax terug.
K.
Whitey on the moon.
En waarom zou de KNVB er dan voor moeten opdraaien?
IK GELOOF!!!!!!
-
Ik zeg niet dat de KNVB er voor moet opdraaien, ik vind dat de KNVB te snel zegt dat Ajax niet zo moet zeuren en maar gewoon akkoord moet gaan. Je moet met dit soort projecten denken in het 'worst case scenario', en dan zijn er nogal wat beren op de weg.Rishi schreef:En waarom zou de KNVB er dan voor moeten opdraaien?
Whitey on the moon.
-
Die noem ik hierboven al. Maar het grootste bezwaar is de verantwoordelijkheid die Ajax nooit kan nemen.Rishi schreef:Stel eens wat voor...
Whitey on the moon.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Zoals je vroeger een stadion verkoop van kaarten had, kan je deze maar al te goed wederom invoeren. Of deze zaterdag of volgende week zaterdag kan een ajax supporter met de juiste seizoenkaart en met vertoon van een id-kaart een kaart afnemen.. Deze seizoenkaart houders staan allemaal geregistreerd. Wat is daar nou zo moeilijk aan? wordt er een trein gesloopt? dan draait een ieder die in die trein zat, op voor de kosten.
Ik dacht dat het probleem zo aardig opgelost is.
alleen dat feit van een ultimatum stellen... Worden ze beetje bang daar in Zeist ofzo.
alleen dat feit van een ultimatum stellen... Worden ze beetje bang daar in Zeist ofzo.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Mogelijke schade: 2,5 miljoen. Aantal supporters (= onderhuurders van de trein): 10.000.
Als Ajax ze ieder 250 euro borg laat betalen heb je het risico afgedekt. Als de trein heel blijft krijgt iedereen die 250 euro netjes terug, als de trein gesloopt wordt... op die manier heeft iedere supporter er een direct financieel belang bij dat iedereen zich gedraagt.
Nou zullen er natuurlijk mensen roepen dat het schandalig is dat je als goedwillende supporter zo'n financieel risico moet lopen. Kan best, maar waarom zou de goedwillende voetbalvereniging Ajax dat risico voor jou moeten lopen?
Ajax zou natuurlijk ook een schadeverzekering kunnen afsluiten en de betaalde premie bij de toegangsprijs kunnen optellen.
Als Ajax ze ieder 250 euro borg laat betalen heb je het risico afgedekt. Als de trein heel blijft krijgt iedereen die 250 euro netjes terug, als de trein gesloopt wordt... op die manier heeft iedere supporter er een direct financieel belang bij dat iedereen zich gedraagt.
Nou zullen er natuurlijk mensen roepen dat het schandalig is dat je als goedwillende supporter zo'n financieel risico moet lopen. Kan best, maar waarom zou de goedwillende voetbalvereniging Ajax dat risico voor jou moeten lopen?
Ajax zou natuurlijk ook een schadeverzekering kunnen afsluiten en de betaalde premie bij de toegangsprijs kunnen optellen.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
-
Wat is het verschil met de verkoop via ticketbox? Ook daarvoor heb je een seizoenskaart/club card nodig en die staan weer gelinked aan je ID. Achterhalen wie er allemaal naar Rotterdam is gegaan, is niet moeilijk. Achterhalen wie de trein gesloopt heeft of wie een bepaald iemand in elkaar gemept heeft, is wel moeilijk.mattie schreef:Zoals je vroeger een stadion verkoop van kaarten had, kan je deze maar al te goed wederom invoeren. Of deze zaterdag of volgende week zaterdag kan een ajax supporter met de juiste seizoenkaart en met vertoon van een id-kaart een kaart afnemen.. Deze seizoenkaart houders staan allemaal geregistreerd. Wat is daar nou zo moeilijk aan? wordt er een trein gesloopt? dan draait een ieder die in die trein zat, op voor de kosten.
Whitey on the moon.
Mijn idee.666 schreef:Mogelijke schade: 2,5 miljoen. Aantal supporters (= onderhuurders van de trein): 10.000.
Laat supporters maar direct verantwoordelijk voor de financieele schade, of laat zoals Satan zegt de kosten van de verzekering doorberekenen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ik krijg het gevoel dat het vooral om geld gaat. Ajax wil twee wedstrijden. Dat brengt extra geld in het laadje in plaats van dat het (misschien) extra geld kost.Kowalczyk schreef:Ik vind het echt laf van Ajax. En een tikje hypocriet. Ajax wekt nu de indruk dat ze heel stoer voor de belangen van de aanhang opkwamen omdat ze stiekem wel wisten dat Aboutaleb, de KNVB en de NS toch nooit akkoord zouden gaan. Nou, die gingen dus wél akkoord... en nu krabbelt Ajax terug.
Het stinkt aan alle kanten!