Hoewel, echt beter dan provincieclubjes als AZ en Twente zijn we niet.
Moderator: mods
Wouter schreef:Hopelijk volgende week...De traditie is dat Vitesse tegen Ajax opeens veel beter speelt en de hoop op een Amsterdams kampioenschap wegneemt...Tradities moet je in ere houden!joey schreef:Zoiets maken jullie nooit meer mee.Wouter schreef:Ja, wij zijn niet zo verwend.
Vorig seizoen waren zelfs 4-1 en een pannenkoek al genoeg om mij om in het supportershome een feestje te vieren...
Rust bij Bayern en een fluitconcert.
En zo is het.Thijs schreef:Ik las even heel snel op pagina 8 en kwam alweer wat slap gejammer tegen. Lekker fucking boeiend hoe kut heerenveen wel niet was, wat interesseert mij dat nou. Ik heb echt GENOTEN in de eerste helft. Echt te gek.
Dat het de tweede helft dan minder is (hoewel het aantal kansen evenhoog lag) neem ik ze niet kwalijk, er is wat krediet opgebouwd. Mooie galavoorstelling, echt. Wie dit niet kan waarderen kan maar beter de rest van z'n leven thuisblijven, want dan ga je nooit meer van voetbal genieten.
AZ werd de 2de helft volledig onder de voet gelopen.joey schreef:Ja, in Nederland.![]()
Hoewel, echt beter dan provincieclubjes als AZ en Twente zijn we niet.
Zlatan Son of God schreef:Waar blijft al het geklaag over Pantelic?
Maar dat is dan ook zo'n beetje het enige minpunt wat ik kan bedenken over vanmiddag!brigade zuid schreef:Ik ben dik tevreden hoor.. enig minpuntje is dat je het de tweede helft een beetje laat afweten waardoor mensen toch een tikkeltje verveeld de Arena verlaten.
Hij maakte een hartje met z'n handen.Kan iemand me trouwens vertellen wat voor gebaar Demy na z'n goals maakt en wat ie ermee bedoelt?
Zag ik jou nou naar Zuid2 komen voor de wedstrijd om even te helpen met de actie???M schreef:Kutzooi.. 5-1 gewonnen.. kutwedstrijd.. kut Ajax.. (zo goed Joey?.. ik probeer het wel)
www.volkskrant.nlMeesterlijke exercitie Ajax van 45 minuten
EREDIVISIE, Van onze verslaggever Charles Bromet op 23 november '09, 08:23,
amsterdam - Voor coaches is het altijd maar afwachten in welke staat hun internationals terugkeren na een interlandperiode. Zijn ze geblesseerd geraakt? Moeten ze een teleurstelling verwerken? Of zitten zij juist in een roes vanwege een glansvol optreden met hun land?
Bij Ajax weet je als coach toch al bijna nooit waar je aan toe bent, omdat de club er al jaren in slaagt voortreffelijke met bedroevende wedstrijden af te wisselen. Spelers die de ene week excelleren, lijken bij een volgende voorstelling soms een karikatuur van zichzelf richting Arena te sturen.
Aangename verrassing
Wat een aangename verrassing moet het daarom zijn geweest voor Martin Jol om zondag te constateren dat zijn spelers volledig gefocust terugkeerden in Amsterdam om tegen Heerenveen 45 minuten lang het beste voetbal te bieden dat zij in zich hebben.
Het zou dan ook onredelijk zijn bij deze uitslag (5-1, al bij rust bereikt) alleen te wijzen op de zwakte van de Friese defensie. Ajax - Heerenveen was wat dat betreft onvergelijkbaar met Ajax - NAC van 13 september, toen de Amsterdammers een weerloze opponent met 6-0 naar huis stuurden.
Zondag leek Ajax te voetballen op de songtekst van de nieuwe stadionhit, het gemoedelijke Everything’s gonna be alright van Bob Marley. Het tempo lag aangenaam hoog, combinaties zagen er vanzelfsprekend uit en de doelpunten vloeiden voort uit enthousiastmakend spel.
Glorieuzere perioden
Een helft lang liet Ajax glorieuzere perioden uit het verleden herleven. Met De Zeeuw als vastberaden regisseur, Pantelic als balvast aanspeelpunt en Suarez als rasartiest die het publiek toegift na toegift wilde schenken deed het team een geslaagde poging de sof tegen koploper FC Twente – 1-0 nederlaag in Enschede – naar de achtergrond te verdringen.
Maar de meest scorende ploeg van de eredivisie (45 doelpunten in 14 wedstrijden) kan het zich niet veroorloven zich blind te staren op deze wedstrijd. Daarvoor liggen de nederlagen tegen de concurrenten Twente en PSV, en de remises tegen Sparta en Roda JC, nog te vers in het geheugen.
Jol zal zich dat als eerste realiseren. Voor hem is het nu te hopen dat hij zijn spelers daarvan ook kan doordringen als zij de achterstand op Twente (6 punten) en PSV (4 punten) in het vervolg van de competitie willen wegpoetsen.
Voorlopig kunnen de fans een aantal dagen vooruit met die 45 meesterlijke minuten. De zege werd in de zevende minuut ingeleid met een uitstekende aanval. Aissati speelde Emanuelson in, die Anita direct diep stuurde met een subtiele voetbeweging. De kleine back lobde de bal in het vijandelijke strafschopgebied over een tegenstander heen, waarna De Zeeuw de bal in de kruising joeg.
Oranje
De Zeeuw, die afgelopen week ontbrak bij Oranje omdat hij zijn amandelen had laten knippen, scoorde na 24 minuten opnieuw. Deze keer anticipeerde hij prima door na een dieptepass van Alderweireld de bal met een boogje over Bak Nielsen te tikken en daarna direct uit te halen.
Het derde doelpunt, van Pantelic, was een demonstratie van beheersing en geduld. De Serviër zette de aanval zelf op door Emanuelson de bal met een tikje achter het standbeen aan te reiken. Nadat hij de bal terugkreeg, kapte hij zich vrij, zette hij doelman Vandenbussche met een schijnbeweging op het verkeerde been om daarna koeltjes te scoren.
Uit een strafschop, onnozel veroorzaakt door Assaidi, maakte Suarez na 35 minuten 4-0, zijn 17de competitiedoelpunt. En toen, heel even, ontwaakte Heerenveen om de fraaiste treffer van de middag te produceren.
Alsof ook zij zich plots herinnerden dat ze een voetbalopleiding hadden genoten, combineerden ze één keer op een manier die de Ajax-defensie te machtig was. Linksback Popov bekroonde dat ene moment van schoonheid met een striemend schot, dat via de paal achter Stekelenburg insloeg. Geheel in stijl van de wedstrijd vergat Heerenveen een minuut later alweer in te grijpen, toen Ajax de aanval zocht en Aissati, op aangeven van Suarez, van dichtbij kon scoren.
Daarmee was de koek ook direct op, maar die had dan ook wel bijzonder goed gesmaakt.
Ja.. doe ik ook nooit meerMIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Zag ik jou nou naar Zuid2 komen voor de wedstrijd om even te helpen met de actie???M schreef:Kutzooi.. 5-1 gewonnen.. kutwedstrijd.. kut Ajax.. (zo goed Joey?.. ik probeer het wel)
hahahahahaha, toch bedankt voor de moeite!!!!M schreef:Ja.. doe ik ook nooit meerMIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Zag ik jou nou naar Zuid2 komen voor de wedstrijd om even te helpen met de actie???M schreef:Kutzooi.. 5-1 gewonnen.. kutwedstrijd.. kut Ajax.. (zo goed Joey?.. ik probeer het wel)