Vitesse - Ajax 3 augustus 2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Vitesse - Ajax 3 augustus 2019

Bericht door brigade zuid » zo aug 04, 2019 12:24 pm

Lionel schreef:Daarom het gepuzzel van EtH.
Leuk en aardig maar moet niet te lang duren en dan nog vind ik dat je moet winnen, alleen Tadic is al meer waard dan de hele selectie van Vitesse.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 04, 2019 12:31 pm

De Dominee schreef:Niet als je hem elders opstelt. Als dat ook niet werkt, kan hij door naar de bank. Blind - Mazraoui is niet perse heel veel minder dan Frenkie - Schone. Als duo dan.

Frenkie is als individuele speler natuurlijk onvervangbaar.
Of hij moet in die rol groeien. We kunnen het ons nu haast niet meer voorstellen. Maar De Jong heeft in het begin ook moeite gehad met die rol.

We missen hem wel heel erg, juist in de omschakeling met druk zetten en het heroveren van de bal.
brigade zuid schreef:
Lionel schreef:Daarom het gepuzzel van EtH.
Leuk en aardig maar moet niet te lang duren en dan nog vind ik dat je moet winnen, alleen Tadic is al meer waard dan de hele selectie van Vitesse.
Laten we maar eens beginnen om diezelfde Tadic gewoon weer in het centrum op te stellen. Dat werkte perfect, hou daar dan aan vast. Het is al lastig genoeg om op de andere posities spelers te vervangen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 04, 2019 12:53 pm

Ten Hag heeft amper met een complete groep kunnen trainen. Hij miste tot twee terug 7-9 basisspelers door vakantie en twee die zijn verkocht. Dus het is vrij logisch dat hij aan het puzzelen is geweest.

Maar Dolberg is klaar lijkt me. Zeker als je Promes en Neres op de bank hebt zitten.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 04, 2019 1:00 pm

Het is zeker heel lastig met al die spelers die op verschillende momenten terugkeren. En daar komen nog de hoge verwachtingen bij en de onzekerheid rondom transfers. Juist daarom kijk ik er wel van op dat hij Tadic niet gewoon in het centrum laat staan. Dat was een bewezen oplossing, blijf daar dan vanaf. Tadic helpt in die positie ook andere om beter te voetballen. Want je kunt echt altijd de bal bij hem kwijt.

Ik heb er overigens wel vertrouwen in dat Ten Hag de puzzel gaat oplossen hoor. Alleen zit je eigenlijk direct onder tijdsdruk. En zeker nationaal mogen we natuurlijk toch wel het nodige verwachten.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 04, 2019 1:13 pm

Marillion schreef:Het is zeker heel lastig met al die spelers die op verschillende momenten terugkeren. En daar komen nog de hoge verwachtingen bij en de onzekerheid rondom transfers. Juist daarom kijk ik er wel van op dat hij Tadic niet gewoon in het centrum laat staan. Dat was een bewezen oplossing, blijf daar dan vanaf. Tadic helpt in die positie ook andere om beter te voetballen. Want je kunt echt altijd de bal bij hem kwijt.

Ik heb er overigens wel vertrouwen in dat Ten Hag de puzzel gaat oplossen hoor. Alleen zit je eigenlijk direct onder tijdsdruk. En zeker nationaal mogen we natuurlijk toch wel het nodige verwachten.
Dat ben ik met je eens. Al speelde Dolberg vorig jaar natuurlijk ook vaak op links. EtH wilt Dolberg graag gebruiken.

2-2 uit hij Vitesse is natuurlijk ook geen ramp hé? Als Donny (hoe hij ze soms mist....), Ziyech, Marin wat zorgvuldiger om waren gegaan met de kansen binnen de 5 meter dan win je gewoon vrij easy.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 04, 2019 1:21 pm

Het is evident dat EtH een zoektocht maakt naar de juiste opstelling; dat kost gemiddeld wel een maand, 2 maanden. Het is natuurlijk te hopen dat we in de tussentijd niet al kaltgestellt worden door PAOK. Waardeloos, dat we pas sinds een week een volledige selectie hebben door al die interlands.

@Rishi; ik kan met niet herinneren dat Dolberg veel op links heeft gespeeld vorig seizoen?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 04, 2019 1:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: @Rishi; ik kan met niet herinneren dat Dolberg veel op links heeft gespeeld vorig seizoen?
Ik ook niet hoor... Weet niet waar Rishi het vandaan haalt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 04, 2019 1:35 pm

Wouter schreef:Of 4-1, als Linssen beter met zijn kansen was omgesprongen en de scheids het doelpunt van Tadic had afgekeurd.

Dat zo'n Marin (?) die bal er van twee meter voor open doel er niet in krijgt verraadt ook een gebrek aan rust en controle. Waarschijnlijk zijn ze de bal nu nog aan het zoeken tussen de leeuwen van Burgers Zoo.
4-1? Vitesse heeft 3x tussen de palen geschoten. Doe nou niet alsof VItesse ook maar in de buurt van het aantal kansen is gekomen die Ajax heeft gehad

https://www.google.nl/search?q=ajax&prm ... qs;dt;fp;1;;
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 04, 2019 1:36 pm

De Dominee schreef:Niet als je hem elders opstelt. Als dat ook niet werkt, kan hij door naar de bank.
Ten Hag moet maar een plekje voor hem creëren in de opstelling? Dat lijkt me wat teveel eer.

Een weerbaar team creëren is lastig, op zo korte termijn. Daarom is het ook don om Lasse te verkopen, weer vol op Dolberg in te zetten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 04, 2019 2:51 pm

Vorig jaar had je een paar spelers die direct een kwaliteitsimpuls gaven: Tadic en Blind. Dit seizoen moet ik eerlijk zeggen dat de nieuwelingen niet gelijk een impact brengen. Promes… ik weet niet of dat een succes zal worden. Hij zal niet uit de toon vallen, maar is hij de versterking die we hopen dat hij is? Marin is geen Frenkie. Niet fair om hem te vergelijken.
Whitey on the moon.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 04, 2019 3:30 pm

brigade zuid schreef:Zul je zien dat dit weer zo’n seizoen wordt waar voor fnoord weer alles op zn plek valt zoals 2 jaar geleden. :excited.gif:
Sja, ze staan na die verrot lastige thuiswedstrijd derby tegen Sparta inderdaad nog steeds gelijk met ons...

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 04, 2019 3:32 pm

Mr. Ajax schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: @Rishi; ik kan met niet herinneren dat Dolberg veel op links heeft gespeeld vorig seizoen?
Ik ook niet hoor... Weet niet waar Rishi het vandaan haalt.
Tadic bedoel ik. Excuus. Voorhoede was niet gek natuurlijk. Al ben ik wel klaar met Dolberg en hebben we gewoon voldoende alternatieven.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 04, 2019 3:33 pm

Schone wilden ze niet verkopen maar ze willen hem ook niet een mooie transfer misgunnen. Zeker niet gezien zijn waarschijnlijke rol.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » zo aug 04, 2019 9:21 pm

wimpey schreef:
De Dominee schreef:Niet als je hem elders opstelt. Als dat ook niet werkt, kan hij door naar de bank.
Ten Hag moet maar een plekje voor hem creëren in de opstelling? Dat lijkt me wat teveel eer.

Een weerbaar team creëren is lastig, op zo korte termijn. Daarom is het ook don om Lasse te verkopen, weer vol op Dolberg in te zetten.
Creëren niet, maar je kunt allicht proberen iemand op te stellen op een positie die zijn sterke punten tot uiting doen komen?

Je kunt Messi ook centraal achterin zetten en vervolgens concluderen dat hij er geen klote van kan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 04, 2019 10:32 pm

Trab schreef:
Monkey Tonk schreef:Ik zou Blind centraal achterin laten staan. Die vastigheid heeft Ajax nodig. Ben zowiezo bang dat Ajax verdedigend behoorlijk met de billen bloot zal gaan. Als je ziet wat voor ruimte er lag voor Vitesse. Twee goals die voortkwamen uit een veel te gemakkelijke pass. De Ligt is voor Ajax een veel groter verlies dan FdJ, ook al is de laatste de betere speler. Ajax heeft met vd Beek nog steeds een prima middenveld, en het zou achterlijk zijn om die ook te laten gaan. De achterhoede is een probleem. Het wegvallen van FdJ en Schone is genoeg. Als je daar ook vd Beek bijzet, dan begin je echt helemaal opnieuw -achterhoede plus middenveld - en moet je ook niet staan te kijken als Neres niet blijft.

Verleden jaar had Ten Hag de mazzel dat Tadic, Ziyech en Neres, met aanvoer vanuit het middenveld, en via opkomende backs, het mogelijk maakten om een steekpassenvariant zonder echte spits te spelen. Dat viel zo in elkaar. Als Ten Hag het echt zo bedacht had bleef hij niet zo pijnlijk vasthouden aan Dolberg. (Ten Hag viel totaal door de mand tegen Spurs, wat mij betreft. Niet alleen met Dolberg en Magallan. Als hij gewoon FdJ op Eriksen zet is het afgelopen met het verzet van Spurs).

Met een beetje pech kan dit een verschrikkelijk kutseizoen worden.

Vind het gemis van Frenkie groter. De ligt mis je vooral bij corners. Frenkie bepaalde het hele spel van Ajax. Met 1 versnelling kon hij 3 man uitspelen. Bovendien was hij snel en corrigeerde ongelooflijk veel in verdedigend opzicht. Dat wordt wel eens onderschat.

FdJ is de betere speler, maar voorlopig heeft Ajax nog een alternatief in vd Beek. Wat is het alternatief achterin voor de Ligt? Het is natuurlijk nog te vroeg om het allemaal goed in te schatten, maar in het beste scenario zakt het middenveld af van wereldniveau naar zeer goed. De verdediging kan zomaar van zeer goed naar gammel tuimelen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 05, 2019 5:19 am

Opvallend dat Blind vlak voor beide tegendoelpunten bij de scheidsrechter liep te protesteren. Ik weet niet of Ten Hag Blind nu als middenvelder neerzet (zou een slecht idee zijn), maar in ieder geval liep Blind daardoor twee keer uit positie en achter de feiten aan.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma aug 05, 2019 7:41 am

Wouter schreef:Of 4-1, als Linssen beter met zijn kansen was omgesprongen en de scheids het doelpunt van Tadic had afgekeurd.

Dat zo'n Marin (?) die bal er van twee meter voor open doel er niet in krijgt verraadt ook een gebrek aan rust en controle. Waarschijnlijk zijn ze de bal nu nog aan het zoeken tussen de leeuwen van Burgers Zoo.
Waarom zou een geldig doelpunt moeten worden afgekeurd? Als Nijhuis een echte scheidsrechtersbal had gegeven in plaats van de bal bewust naar een Vitesse speler te gooien terwijl er nog twee Ajacieden staan te protesteren had Vitesse die eerste goal nooit gemaakt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 7:43 am

Gezond verstand schreef:

Waarom zou een geldig doelpunt moeten worden afgekeurd? Als Nijhuis een echte scheidsrechtersbal had gegeven in plaats van de bal bewust naar een Vitesse speler te gooien terwijl er nog twee Ajacieden staan te protesteren had Vitesse die eerste goal nooit gemaakt.
Dit dus. Het is een scheidsrechtersbal. Dan moeten twee spelers duelleren om een bal die de scheidsrechter laat vallen. Dat het ene team niks doet bepalen ze onderling.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 05, 2019 8:07 am

In zo'n geval laat je de scheidsrechtersbal stuiten voor een Ajax-speler, met de instructie om die naar een tegenstander te schieten.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 8:17 am

Zeker bij een nieuwe, wellicht onduidelijke regel.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » ma aug 05, 2019 8:20 am

Jullie zijn niet goed op de hoogte van de spelregels. Bij een scheidsrechtersbal moet de scheids de bal een keer laten stuiteren voor een speler van de ploeg die de bal het laatst heeft geraakt. Daar is niks onduidelijks aan. Het doelpunt van Vitesse was dus honderd procent zuiver en Nijhuis floot foutloos.

En Lucas, volgens sommigen stond het uiterste puntje van de grote teen van Tadic buitenspel. Wat mij betreft niet overigens, maar daar ging het me ook niet om. Het ging me erom dat het nogal selectief is om alle (halve) kansen van je eigen team op te tellen en dan te zeggen dat 2-7 ook had gekund. Als Linssen de bal voorgeeft op de vrij inlopende Matavz wordt het 3-1. Als Bazoer geen rode kaart pakt krijgt Ajax in de slotfase misschien wel minder kansen. Maar ja, "as is verbrande turf".

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 8:26 am

Wouter schreef:Jullie zijn niet goed op de hoogte van de spelregels. Bij een scheidsrechtersbal moet de scheids de bal een keer laten stuiteren voor een speler van de ploeg die de bal het laatst heeft geraakt. Daar is niks onduidelijks aan. Het doelpunt van Vitesse was dus honderd procent zuiver en Nijhuis floot foutloos.

En Lucas, volgens sommigen stond het uiterste puntje van de grote teen van Tadic buitenspel. Wat mij betreft niet overigens, maar daar ging het me ook niet om. Het ging me erom dat het nogal selectief is om alle (halve) kansen van je eigen team op te tellen en dan te zeggen dat 2-7 ook had gekund. Als Linssen de bal voorgeeft op de vrij inlopende Matavz wordt het 3-1. Als Bazoer geen rode kaart pakt krijgt Ajax in de slotfase misschien wel minder kansen. Maar ja, "as is verbrande turf".
Dit wist ik niet.

Maar dan nog was het gewoon een vrij vaag moment hoor. Hij was nog in gesprek met Blind en laat het spel vervolgens gewoon ineens doorgaan.

Het stuk over je kansen neemt natuurlijk niet serieus. Jullie hebben maximaal 3 kansen gehad. Donny had er in zijn eentje al meer.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma aug 05, 2019 8:26 am

Allemaal leuk hoor, maar dit zijn de keiharde statistieken.

Afbeelding

Overigens heb je gelijk met de nieuwe regel wat betreffende de scheidsrechterbal. Alleen vraag ik me af waar deze überhaupt voor was.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 05, 2019 8:27 am

De bal ging via Nijhuis naar Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » ma aug 05, 2019 8:30 am

Lionel schreef:
Wouter schreef:Jullie zijn niet goed op de hoogte van de spelregels. Bij een scheidsrechtersbal moet de scheids de bal een keer laten stuiteren voor een speler van de ploeg die de bal het laatst heeft geraakt. Daar is niks onduidelijks aan. Het doelpunt van Vitesse was dus honderd procent zuiver en Nijhuis floot foutloos.

Dit wist ik niet.

Maar dan nog was het gewoon een vrij vaag moment hoor. Hij was nog in gesprek met Blind en laat het spel vervolgens gewoon ineens doorgaan.

Het stuk over je kansen neemt natuurlijk niet serieus. Jullie hebben maximaal 3 kansen gehad. Donny had er in zijn eentje al meer.
Ik schreef toch ook niet dat Vitesse meer kabsen heeft gehad dan Ajax? Ik schreef dat ze vier keer hadden gescoord als ze alle jansen hadden benut.

Plaats reactie