Benfica - Ajax 07-11-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Benfica - AFC Ajax wo 7-11, 21:00

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 08, 2018 6:26 pm

Lionel schreef:Telt het onderling resultaat of doelsaldo? Want dan moet Benfica winnen en hebben ze aan een gelijkspel ook niks als wij verliezen in Athene.

Maar we moeten inderdaad voor groepswinst gaan en daarom winnen in Athene.
Ik dacht dat onderling resultaat telde, vandaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 08, 2018 7:42 pm

Dat is ook zo
I think I lost my fucking headache

Wouter

Re: Benfica - Ajax 07-11-2018

Bericht door Wouter » vr nov 09, 2018 12:41 am

Ik, degene met verreweg het meeste verstand van voetbal van iedereen hier, zei aan het begin van het seizoen al dat Tadic een goede aankoop was. En zie daar, hij redt Ajax, dat jarenlang te vergelijken was met een miljonair die te gierig was om een loodgieter te bellen om zijn toilet te ontstoppen, uit een benarde situatie.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 09, 2018 8:51 am

Another win for the error index (with Ajax at +0.25 goals). Half a win, technically. Moving right along.

Benfica ligt Ajax niet. Ze lieten Tadic en Ziyech nauwelijks een bal aannemen. Gelijk erbovenop met een tik of schop tegen de enkels. Ajax heeft in die twee wedstrijden geen moment het eigen geliefde spelletje kunnen spelen. Vier punten is dus allang mooi. Wel goed om te zien dat Ajax nu gewoon direct antwoordde op de vele aanslagen op het hoofd, via luchtduels, die Benfica in de eerste wedstrijd uitdeelde. Dat is een volwassen teken. Volgens mij begrepen de heren Portugezen de boodschap na de actie van de Ligt. Ajax deinst, waar nodig, dus niet terug voor hard spel. Dat is wel eens anders geweest.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr nov 09, 2018 9:34 am

Wouter schreef:Ik, degene met verreweg het meeste verstand van voetbal van iedereen hier,

:drecul.gif: :smallgrin.gif: :neutral.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 09, 2018 9:53 am

Monkey Tonk schreef: Benfica ligt Ajax niet.
Ajax speelde gewoon slecht. De veldbezetting klopte niet en ze hinkten op 2 gedachten.
Volgens mij begrepen de heren Portugezen de boodschap na de actie van de Ligt.
Matthijs rules. :biggthumpup.gif: Hij raakte 'm net niet hard genoeg, helaas. Seferovic had de blunder van Onana niet afgestraft. Da's geen natural goal scorer, Jonas wel.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 09, 2018 10:50 am

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Benfica ligt Ajax niet.
Ajax speelde gewoon slecht. De veldbezetting klopte niet en ze hinkten op 2 gedachten.
Tadic en Ziyech werden constant hard in de rug aangepakt op het moment dat ze de bal aannamen. Dat was gewoon zo afgesproken. Daardoor kreeg je vrijwel nooit een vloeiende voortzetting. Je kunt een hoop gele kaarten pakken op die manier, want je laat telkens iemand anders het vuile werk doen. Benfica haalde het voetbal bij Ajax eruit. Als je die twee spelers wel de bal aan laat nemen en ermee laat draaien, is het een totaal ander verhaal, want dan komt Ajax wel in een positief ritme.

Alexander

Bericht door Alexander » vr nov 09, 2018 11:54 am

Ajax zal nog 2 keer voluit moeten gaan en proberen eerste in de poule te worden. Er zit een enorm verschil tussen clubs die eerste of tweede in de poule worden en het zou onze kansen op nog een ronde verder enorm vergroten.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 09, 2018 11:59 am

Alexander schreef:Ajax zal nog 2 keer voluit moeten gaan en proberen eerste in de poule te worden. Er zit een enorm verschil tussen clubs die eerste of tweede in de poule worden en het zou onze kansen op nog een ronde verder enorm vergroten.
Ajax zal nog 2 keer voluit moeten gaan om uberhaupt tweede te worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 09, 2018 12:02 pm

Monkey Tonk schreef:Tadic en Ziyech werden constant hard in de rug aangepakt op het moment dat ze de bal aannamen. Dat was gewoon zo afgesproken. Daardoor kreeg je vrijwel nooit een vloeiende voortzetting. Je kunt een hoop gele kaarten pakken op die manier, want je laat telkens iemand anders het vuile werk doen. Benfica haalde het voetbal bij Ajax eruit. Als je die twee spelers wel de bal aan laat nemen en ermee laat draaien, is het een totaal ander verhaal, want dan komt Ajax wel in een positief ritme.
Tis toch gemeen, tegenstanders die het Ajax zo moeilijk mogelijk maken en niet vrolijk ze de bal laten aannemen. Ja het is de CL niet die 4de rangs Nederlandse. Als ze goed genoeg zijn leren ze zich hiertegen te wapenen en als je dan nog goed kan voetballen stoot je door naar de top.
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 09, 2018 12:10 pm

Mee eens. Ajax had hier duidelijk moeite mee, en op een zeker moment besloot men daarom de bal achterin te gaan rondspelen. Juist op dat moment ging het mis! Terecht dat Ten Hag hier ontstemd over was en heel goed dat hij hamert op diepgang en vooruit spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 09, 2018 1:08 pm

Maar ze konden de bal niet rondspelen want er was geen middenveld. Donny stond al te diep. Frenkie stond al tussen de verdedigers. Veld bezetting sloeg nergens op.

Waar een Pep het middenveld vol gooit met middenvelders, buitenspelers en zelfs dus backs speelde Ajax met 4 man aan de zijkanten, 3 op de 16, eentje in de goal en de rest stond in de spits. Alleen Schone stond op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 09, 2018 1:31 pm

raymon schreef:
Alexander schreef:Ajax zal nog 2 keer voluit moeten gaan en proberen eerste in de poule te worden. Er zit een enorm verschil tussen clubs die eerste of tweede in de poule worden en het zou onze kansen op nog een ronde verder enorm vergroten.
Ajax zal nog 2 keer voluit moeten gaan om uberhaupt tweede te worden.
Mwa, als Benfica niet 2x wint is Ajax door, zelfs als het zelf 2 keer verliest. Ik zie Benfica niet winnen bij Bayern.
I think I lost my fucking headache

elliquido

Bericht door elliquido » vr nov 09, 2018 1:54 pm

En hoewel ze er bijna zijn kan Bayern nog uitgeschakeld worden met 10 punten als ze met meer dan 0-3 -1-3 -2-4 etc. verliezen van Benfica. Dan moeten ze erop tegen ajax.

DAT zou pas wat zijn... Benfica wint met 1-3 in München.
Ajax wint gewoon :hypocrite.gif: in Athene en mag Bayern over het randje duwen in de Arena.

Ik vrees dat ik dan dansend , dronken en naakt over de straat ga :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr nov 09, 2018 4:57 pm

Ik zie Benfica nog wel een resultaat halen in Munchen hoor. Ze moeten keihard vechten voor hun laatste kleine kans en Munchen is niet zo geweldig dit jaar. Zijn nog veel scenario's mogelijk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr nov 09, 2018 7:40 pm

De Dominee schreef:Ik zie Benfica nog wel een resultaat halen in Munchen hoor. Ze moeten keihard vechten voor hun laatste kleine kans en Munchen is niet zo geweldig dit jaar. Zijn nog veel scenario's mogelijk.

Eergisteren was 't in ieder geval geen moment een ploeg die de trainer wilde slachtofferen en liquideren.
Vrijwel elke bal die amper binnen te houden was gingen ze voor, de hele trukendoos om een resultaat te pakken ging voor én na rust open.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr nov 09, 2018 7:51 pm

Horrorscenario: Ajax verliest in Athene en Bayern thuis van Benfica. Dan krijgen we een héél heet avondje in de Arena.

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 09, 2018 7:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Horrorscenario: Ajax verliest in Athene en Bayern thuis van Benfica. Dan krijgen we een héél heet avondje in de Arena.
Die kans is echt heel klein. Wiskundig gezien niet maar dit gaat echt niet gebeuren. En als Bayern thuis kan verliezen van Benfica kunnen wij thuis winnen van Bayern.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr nov 09, 2018 9:02 pm

Wiskunde heeft hier niet zoveel invloed

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 09, 2018 9:54 pm

InnerHarbour schreef:
Monkey Tonk schreef:Tadic en Ziyech werden constant hard in de rug aangepakt op het moment dat ze de bal aannamen. Dat was gewoon zo afgesproken. Daardoor kreeg je vrijwel nooit een vloeiende voortzetting. Je kunt een hoop gele kaarten pakken op die manier, want je laat telkens iemand anders het vuile werk doen. Benfica haalde het voetbal bij Ajax eruit. Als je die twee spelers wel de bal aan laat nemen en ermee laat draaien, is het een totaal ander verhaal, want dan komt Ajax wel in een positief ritme.
Tis toch gemeen, tegenstanders die het Ajax zo moeilijk mogelijk maken en niet vrolijk ze de bal laten aannemen. Ja het is de CL niet die 4de rangs Nederlandse. Als ze goed genoeg zijn leren ze zich hiertegen te wapenen en als je dan nog goed kan voetballen stoot je door naar de top.
Het waren telkens overtredingen, dus dat is toch wel iets anders dan er scherp opzitten. Het is gewoon expres een wedstrijd qua niveau verkloten. Als dat grotere namen zijn dan Tadic en Ziyech valt er veel sneller geel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 10, 2018 12:00 am

Zo erg was het toch niet? Ok, er zijn een aantal overtredingen gemaakt. Maar ik vond het niet buitensporig of zo.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Benfica - Ajax 07-11-2018

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za nov 10, 2018 12:41 am

Nee, maar ik zou het wel fijn vinden als die Benfica spelers met een willekeurig rugbyteam gaan trainen. Zodat ze eens mogen voelen wat échte pijn betekent. Dat theater alsof ze aan het gas moeten en de rest van hun leven met minstens twee protheses verder zullen gaan, na een op hen gemaakte vermeende overtreding, is om te kotsen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 10, 2018 2:43 am

Thijs schreef:Zo, ik zit weer netjes in Nederland op kantoor. Was weer een trip die ons nog lang zal heugen.

Hoogte/dieptepunt: Een maatje die op matchday íets te vroeg piekte in bed gelegd, wij naar het stadion, vervolgens een sms van de eigenares van het appartement:
'Hello, please call me, it's urgent!'

Die kerel ligt letterlijk naakt op bed met alleen zijn rechterschoen en sok nog aan, midden in de kamer staat een emmer met dweil. Hij wordt wakker:
'huh? Hoezo lig ik in bed en komen jullie binnen?

Haha. We weten eigenlijk nu dus nog steeds niet wat zich heeft afgespeeld in ons appartement tussen 18u savonds en 00u snachts, maar hij krijgt in Athene iig geen wodka meer.

:ajaxsmiley.gif:

:biggrin.gif:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wodka zuipen na een nacht doorhalen op de middag van matchday? Is die gast nog een groentje op het gebied van uitwedstrijden? Iedereen weet dat je dan alleen bier moet drinken! Zit je eerder vol dan dat je bezopen bent! :ajaxsmiley.gif:
Jonge 30-ers als Thijs en ik denken dat je nog steeds prima van alles door elkaar kunt drinken en dat het op zich allemaal goed gaat als je maar goed eet.

Nu, voor en tijdens de wedstrijd ging alles prima maar ben al jaren niet meer zo misselijk geweest als een uur of 5 na de wedstrijd.
Nu was ik al een paar keer eerder in Portugal geweest maar deze keer kennis gemaakt met een kruidenlikeurtje die een goeie energie boost geeft maar waar je er niet te ve3l van moet nemen om en om met (te) veel bier
Laatst gewijzigd door Cruijff op za nov 10, 2018 8:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 10, 2018 5:16 am

Lionel schreef:Zie de oude beelden van de jaren 69.. Dat is toch tegenwoordig niveau tweede klasse amateurs?
Als jij daar zo tegenaan kijkt hoe schaal je die 2 f#cked up acties van Onana binnen 1 minuut in?
Welk niveau hadden de schoten van Ziyech?

En in welke categorie zou je van vorige week PSV-Vitesse de allerlaatste actie van de wedstrijd van Alexander Buttner wel niet plaatsen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 10, 2018 5:27 am

Ik neem het graag op voor de bij mij zo geliefde decennia '60 en '70.

Bij alles wat er buiten het gezichtsveld van de scheidsrechter gebeurde werd er doorgespeeld, veel wedstrijden waren zo snoei hard dat menig voetballer van nu binnen 5 minuten om een ander beroep zou vragen. Neymar had het geen 2 tellen volgehouden.

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nee, maar ik zou het wel fijn vinden als die Benfica spelers met een willekeurig rugbyteam gaan trainen. Zodat ze eens mogen voelen wat échte pijn betekent
Jep.
Waar een wat radicaal deel van de Sporting aanhang de spelers met een 'onverwachte pijn prikkel' kennis liet maken, zou het ook wel lekker zijn als er opeens zomaar een paar rugby-ers op het veld verschenen die de Benfica toneelspelers écht even aanpakken.

Maar voor harde, reglementaire charges hebben we Matthijs De Ligt.

Plaats reactie